Krejci on minulle aika hämmentävä pelaaja. Kun tuntuu, että hänellä on hyökkäysalueelle menossa vain se yksi ja sama kikka, jarrutus siniviivan kulmaan. Tämä tosin toimii todella hyvin, kun laitahyökkääjät nousevat eri aalloissa maalia kohti ja tarkoilla syötöillä saa tilanteita tehtyä vähän kuin tyhjästä. Hieman ehkä epätsekkiläiseen tyyliin ei myöskään ole ihan lapanen fyysisessä pelissä, vaikkei nyt suoranaisesti mikään mestarillinen teräsmies siinä ole.
Hänellä on hyvä laukaus, sekä malttia ja taitoa kynäillä itsensä ahtaassa tilassa kohti vastustajan maalia. Mielestäni hän kuitenkin laukoo liian harvoin, hakee sitä mestarillista syöttöä tyhjään paikkaan takatolpalle. Syöttötaito on hyvällä tasolla, mutta ihan ei rahkeet riitä siihen että noi onnistuisivat kovalla prosentilla. Saisi laukoa enemmän, kun se veto lähtee nopeasti ja tarkasti pienestä tilasta. Rangersia vastaan oli muutama tälläinen suoritus, joista yhdestä ainakin tuli maali ja yksi osui rimoihin.
Itsekin olin ennen kauden alkua hieman sitä mieltä, että Krejci olisi pitänyt treidata juurikin Ryaniin jos olisi ollut paikka ja laittaa Seguin sentteriksi. Onneksi näin ei tosiaan tehty. Mielipiteeseeni vaikutti tosin vahvasti viime kauden epätasaiset otteet ja suoranainen flegmaattisuus pleijareissa. Minun silmiini mies oli tosi löysä viime vuoden pleijareissa, niin oli tosin koko muukin tiimi.
Huonohkoihin pistesaldoihin runkosarjassa vaikuttavat epäilematta vaihtelevasti pelaavat ketjukaverit. Hortonilla ollut viime kausina kaksi vakavaa aivotärähdystä, joten nämä voivat vaikuttaa pelaamisen tasoon kun kuntotaso ei varmaan ole ollut paras mahdollinen. Lucic taas ehkä joutuu runkosarjassa pelaamaan joskus säästöliekillä kovan pelityylinsä takia. Jos Lucic pelaisi Maple Leafs-sarjan tyylisellä gorillanraivolla koko runkosarjan, luulen että hänen kroppa ei vaan kestäisi sitä ja olisi loukkaantuneena useasti. Isoilla miehillä rupeaa myös jalka painamaan nopeammin. Tosin miehen harjoitteluasenteestahan on myöskin ollut juttua siellä sun täällä että kovempaakin voisi reenata. Toivottavasti runkosarjan lopulla tullut penkitys jättäisi ihan pysyvän vaikutuksen, kun mies tuntuu olleen sen jälkeen todella kovassa vedossa.
Kaiken kaikkiaan tykkään ihan tavattomasti tästä Bruinsin "ykkösketjusta". Siinä on taitoa, joukkuepelaamista kovuutta. Hortonkaan ei taitopelaajaksi ole todellakaan mikään lapanen, vaan tarpeen tullen tiputetaan vaikka hanskat. Playoffeissa jatkoaikamaaleja taisi cup-vuonna tulla useampikin kappale, kiitettävä suoritus. Lucic on pelipäälle sattuessaan todella pelottavan kova ja periksiantamaton. Varmaan osaltaan säästää erityisesti Krejciä vihellyksen jälkeisiltä koiruuksilta kun tietää että siellä on iso karpaasi kuka antaa kyllä turpaansa. Onko joku muuten nähnyt Lucicin hymyilevän kesken pelin, edes maalin tehdessään?
Horton on UFA kauden jälkeen, toivottavasti miehelle saadaan tehtyä fiksu sopimus eikä hinnoittele itseään yli. "Onneksi" pari aivotärähdystä laskee ainakin jonkin verran tarjouskilpailua. Käsittääkseni mies viihtyy Bruinseissa ja ei kait tollasessa ketjussakaan ole valittamista kun joukkuekin on siinä kuosissa että cupista voi taistella vakituisesti.