Minä ja Sööder
Viestin lähetti Lint
Jokusen aikaa sitten mittailin miehisiä ominaisuuksia Kotikadun Söderin kanssa kapakin veskissä. Miettikääpä sitä!
Mulla oli muutama vuosi takaperin omituinen taipumus törmäillä tähän Söderiin jatkuvasti.
Ensitapaaminen oli Manalan narikan ja "ruokalan" välisessä kapeassa käytävässä, jossa kulman takaa tulleina kirjaimellisesti törmäsimme. Ensireaktioni "Kato Söder" sai hänet tiedustelemaan minulta oikeaa nimeään, johon oikeinvastatessani sain parin minuutin esitelmän siitä, kuinka hän on sinä iltana Jarkko Sarjanen, eikä "mikäänvitunsööderi". Tiedusteli vielä, että sopiiko tämä minulle, johon myöntävästi vastasin.
Tämän jälkeen lähikuukausina törmäilimme samaisessa Manalassa, KuuKuussa, kadulla ja ties missä. Söderin kommentit vaihtuivat tapaamistemme saatossa jälleennäkemisen riemua ilmaisevasta "taasko sä oot täällä" epäuskoisen "ei saatana taas" kautta huvittuneeseen morjensteluun. "Miks mä nään sut joka paikassa, vaikken mä edes tiedä kuka sä oot?" Kimmo-Jarkko Söder-Sarjasen kulloisiakin persoonailmentymiä puitiin lyhyesti.
Viimeisin kohtaamisemme oli haikea. Näin Kimmon kipittävän Manskua pitkin Eduskuntatalon suuntaan, eikä hän edes nähnyt minua. Tämä näky piirtyy vesittyneille verkkokalvoilleni yhä uudelleen, aina vaan.
Ei olla sen jälkeen nähty. Kimmolle terveisiä.