No tällä hetkellä:
Method putkisto
Voisin heittää näin näppituntumalla, että aika moni tämänkin palstan kirjoittajista "boikotoi" method Putkistoa, joka on suomalaisversio naisten Pilates-jumppavenyttelystä.
Minulla ei ole aavistustakaan, mitä sponsoreita on vaikkapa TuTon päävastustajilla Mestiksessä, eikä kauheasti tuntumaa myöskään TuTon omiin sponsoreihin. Muutama on pistänyt silmään - tai korviin, sillä esimerkiksi Laitilan Oiva-skumpan mainos hallilla on niin saatanallisen karmea, että olen päättänyt pistää oman seurani sponsoreita ikuiseen boikottiin pelkkien mainosten perusteella.
En ole Oiva-skumppaa koskaan maistanut enkä maistakaan, varmasti näkemättä ja maistamatta paskaa, kun mainoskin riipii tärykalvoja.
Mainostaminen on muutenkin hullun hommaa. Parhaimmillaan mainos ei ärsytä, jolloin sitä ei noteeraa eikä välitä kyseisestä tuotteesta mitään suuntaan tai toiseen. Pahimmillaan se ärsyttää, jolloin kyseistä tuotetta ei koskaan hanki tai kokeile. Tai sitten syntyy omituisia käsityksiä mainoksen tarkoitusperistä kuten elokuvateattereissa pyörivä Samsung-mainos, jossa Leo Messi heiluu puku päällä slummissa ja lähettää puskutraktorit tuhoamaan köyhien, pelokkaiden lasten asuintalot.
Jos joku firma tarjoaisi jäähalleille 15-20 sekunnin radiohiljaisuuden, ja sen jälkeen tulisi vaimean asiallinen virkamieskuulutus, että "tämän hiljaisen mainoksen tarjosi sinulle tuote X", niin saattaisin jopa innostua kokeilemaan.
Muuten en kauheasti boikotointia harrasta, mutta Turun Sinappia en ole ostanut sen jälkeen kun tuote Turusta vietiin pois. Enkä osta. Saatana.