Jotenkin olin kuvitellut, että nuoriso meni johonkin suhteellisen syrjäiseen paikkaan telttailemaan.
Eiköhän se 1960-luvulla ollut kohtuullisen syrjässä.
Jotenkin olin kuvitellut, että nuoriso meni johonkin suhteellisen syrjäiseen paikkaan telttailemaan.
Lisäksi kengät oli tungettu johonkin piiloon. Nils myös taisi liioitella vammojaan aikalailla. Taisivat myös teltan verijäljet puhua Nilsin syyllisyyden puolesta.
En jaksa nyt puhelimella etsiä, mutta Youtubesta löytyy syyttäjän puheenvuoro viimeisimmästä oikeudenkäynnistä, jossa Nisseä syytettiin. Olen myös kuullut, että poliisi olisi ollut täysin varma Nilsin syyllisyydestä, mutta todisteet eivät lopulta oikeudessa riittäneet.
Itselleni Nils on tämän keissin syyllinen. Yleensä se ratkaisu on lopulta se kaikkein "tylsin" ja loogisin.
Oikeus katsoi, että loukkaantunut Nisse ei olisi pystynyt roudaamaan kamoja pois paikalta, mutta ulkopuolisen tekijän tekoa pitivät mahdollisena ja tätä tukivat myös lintubongareiden havainto vaaleasta (hiukset) mieshenkilöstä tapahtuma-aikaan.
Nissehän kävi myös hypnoosissa ja taisi selittää jostain finninaamaisesta ulkopuolisesta hyökkääjästä.
Gustafssonilla, ainoalla henkiin jääneellä, oli mm. useita murtumia pään alueella. Häntä oli lyöty ilmeisesti kivellä leukaan ja takaraivoon. Hänelläkin epäiltiin aivovammaa. Gustafsson oli viikkoja sairaalassa ja toipui.
Ratkaisevaa oli kai, että Gustafssonilla oli useampia murtuma- ja iskuvammoja eri puolilla päätä. Tuo tarkoittaisi sitä, että hän olisi lavastusmielessä iskenyt itseään useamman kerran päähän. Ei kovin helppoa... Ja olihan tuo sairaalassa useamman viikon ainakin Wikipedian mukaan:
Niin, tuossa aikalailla keskityttiin tuohon tyynyliinaan, josta kukaan ei oikein tiedä kenen se on, miksi se oli siellä ja mihin käyttöön se on tarkoitettu. Minusta ei voida alkaa poissulkea epäiltyjä tämän perusteella. Onko vaan pitänyt tehdä TV-sarja?Mielenkiintoinen dokumentti Jari Louhelaisen tekemistä DNA-tutkimuksista Bodomiin liittyen. Vanhaa toki kerrataan samalla, mutta ensimmäistä kertaa osasta pääepäillyistä on kunnon kuvamateriaaliakin.
Ikävä kyllä veikkaan, että tämä rikos ei tule koskaan selviämään. Tekijä on todennäköisesti joku noista kolmesta ja itse pidän ainakin kioskimiestä todennäköisimpänä tekijänä, mutta loppujen lopuksi onhan sekin mahdollista, että tekijä on myös epäiltyjen ulkopuolelta. Kioskimies ja Assmann vaikuttavat kuitenkin sellaisilta kavereilta, jotka voisivat tuollaiseen tekoon syyllistyä. Gustafssonin syyllisyyden puolesta on myös joitain todisteita, mutta ainakin minun papereissani hän on liian normaali ihminen tehdäkseen noin raa'an teon.
Ainakin hänen vaimonsa henkilöllisyys on, lainaamasi viestin perusteella.Onko kioskimiehen henkilöllisyys poliisin tiedossa?
Eikös se ollut Karl V. Gyllström niminen hemuli.Onko kioskimiehen henkilöllisyys poliisin tiedossa?
Onko kioskimiehen henkilöllisyys poliisin tiedossa?
Näin ainakin puhutaan netin keskustelupalstoilla. Meillä on siis kioskimies, joka on tunnustanut jollekkin, Assman joka on tunnustanut jollekkin tai vähintäänkin vihjaillut, ja sitten meillä on Gustafsson, joka on tunnustanut poliisille oltuaan tutkintavankeudessa. Omin sanoin toki heitti vitsillä. Syytön ja sillä sipuli.Gylström toki vähän mielenvikainen henkilö vaikuttaisi olevan joten tuo "tunnustus" saattoi olla jonkinmoinen psykoosi, mutta pidän silti miestä todennäköisimpänä syyllisenä.
Gustaffsonin syyttömyydestä olen varma sillä perusteella, että lienee äärimmäisen harvinaista pistää kolme kaveria kylmäksi, ja elää sitä ennen ja sen jälkeen täysin nuhteeton elämä. Bodomin kaltaiseen henkirikokseen syyllistynyt ei varmasti ole niin vakaa persoona.
Ihan omaa päättelyä tämä, ja lisäksi olen toki lukenut jonkin verran ihmismielestä. Bodomin kaltaisen henkirikoksen tekevä ihminen on todennäköisesti psykopaatti tai muuten mielenterveysongelmien kanssa painiva tapaus. Ja sellainen taas lähes poikkeuksetta käyttäytyy elämässä jotenkin oudosti ja syyllistyy muihinkin rikoksiin.Onko jotain dataa tämän väitteen taustalla, vai ihan omaa päättelyä?
Nimenomaan poissuljettiin tuosta tyynyliinasta, joka voi olla ihan edellisten telttaretkeläisten jäljiltä. Toki jos se olisi mätsännyt esim. Lonkaan tai muihin epäiltyihin, niin poliisi olisi voinut panostaa tutkintaan kyseistä henkilöä kohtaan, vaikka umpikuja olisi silloinkin todennäköisemmin edessä. Murha-ase jos löytyisi jostain tai telttakankaassa olisi tekijän dna, niin oltaisiin lähellä.Tuossa ohjelmassa poissuljettiin kaikki muut (Assman ja pari muuta varteenotettavaa tyyppiä) DNAn avulla paitsi kioskimies ja Nils G, tai ainakin pystyttiin osoittamaan ettei heidän DNAta sieltä löytynyt.
Eihän tuo muistinmenetys välttämättä liity aivovammaan, vaan kyseessä voi hyvin olla traumaperäinen muistinmenetys. Kyseessä voi hyvin olla esimerkiksi dissosiatiivinen muistinmenetys. Itse en ainakaan osaa kuvitella hirveästi traumaattisempaa tapahtumaa kuin sen, että keskellä yötä joku tulisi murhaamaan kolme kaveriani ja pahoinpitelisi samalla minut. Ihmismieli on sen puolesta erikoinen, että se voi sulkea tuollaiset muistot ihmisen mielestä.Itseä tuossa epäilyttää vahvasti tuo Gustafssonin väittämä muistinmenetys. Jotenkin vain sangen epäilyttävää että juuri nuo yön tapahtumat ovat unohtuneet, eikä ilmeisesti sen enempää. Käsittääkseni aivovaurion pitäisi myös olla erittäin vakava, jos siitä aiheutuu muistinmenetystä.