Mainos

#BluesinPuolesta

  • 46 534
  • 204

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itsekin olen yrittäjä ja voisin joissain olosuhteissa harkita tukevani Blegiä - mutta en nykyisten omistajien aikana. Tässä on vähän se, että jos tämä hieno projekti kerää tukijoita Bluesille, nykyomistajat pääsevät kuin koira veräjästä surkeasta duunista huolimatta.

Se mitä ehdottaisin on jotain Share Ilves -tyylistä ratkaisua. Eli Bluesin kannattajat lähtevät pienomistajaksi seuraan mukaan ja luonnollisesti sijoittavat rahaa sen mukaan toimintaan - ja osallistuvat päätöksentekoon. Tällöin työn teko seuran eteen tuntuisi ainakin itselleni luontevammalta, noille "johtajille" kun näitä ilmaisia lounaita ei halua hirveästi tarjoilla.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Itsekin olen yrittäjä ja voisin joissain olosuhteissa harkita tukevani Blegiä - mutta en nykyisten omistajien aikana. Tässä on vähän se, että jos tämä hieno projekti kerää tukijoita Bluesille, nykyomistajat pääsevät kuin koira veräjästä surkeasta duunista huolimatta.

Se mitä ehdottaisin on jotain Share Ilves -tyylistä ratkaisua. Eli Bluesin kannattajat lähtevät pienomistajaksi seuraan mukaan ja luonnollisesti sijoittavat rahaa sen mukaan toimintaan - ja osallistuvat päätöksentekoon. Tällöin työn teko seuran eteen tuntuisi ainakin itselleni luontevammalta, noille "johtajille" kun näitä ilmaisia lounaita ei halua hirveästi tarjoilla.

Pitäisi tietää muiden omistajien osuus samalla. Vähemmistöosakkaaksi en lähtisi ja tuskin kukaan muukaan, jos yksinkertainen enemmistö olisi näillä "johtajilla" sekä heidän sidosryhmillään.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pitäisi tietää muiden omistajien osuus samalla. Vähemmistöosakkaaksi en lähtisi ja tuskin kukaan muukaan, jos yksinkertainen enemmistö olisi näillä "johtajilla" sekä heidän sidosryhmillään.

Totta. Olisi kiva kuulla itseasiassa miten Ilveksessä homma on järjestetty ja onko siellä ollut aito halu kuunnella Share Ilveksen jäseniä.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tuota osakkaaksi ryhtymistä vähän pyöriteltiin jo. Yritän selvittää jotain konkreettista niin katsotaan. Mun mielestä kuitenkin pitää tietää oikeasti millaista osuutta tavoitellaan, onko muita omistajia tulossa ja niin edelleen, ennen kuin aletaan rahaa laittamaan ja edes keräämään, just sen takia ettei sillä sitten vain anneta tekohengitystä. Muhun saa kyllä ottaa mielellään yhteyttä jos on tähän liittyviä ajatuksia. Info@bluesinpuolesta.fi. en ehdi välttämättä ihan heti kaikille vastaamaan mutta kaikki viestit luen ja palaan asiaan heti kun ehdin.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Totta. Olisi kiva kuulla itseasiassa miten Ilveksessä homma on järjestetty ja onko siellä ollut aito halu kuunnella Share Ilveksen jäseniä.
Osaisikohan @HeGe41 valottaa tilannetta?

Näen että juuri tämän tyyppinen ratkaisu voisi olla oikea tälle liikkeelle. Olettaen ettei kukaan omista yksin enemmistöä ja että nykyjohdon omistus on suht pieni, nämä ainakin ovat itselleni ns. kynnyskysymyksiä. Silloin tämä like ja suht pienikin omistus saisi määränsä enemmän painoarvoa. Jos tässä käy kuten veikkaan ja Jussi ottaa homman haltuun niin eihän hänellä silloin mitään "pakkoa" kuunnella muita.

Yrittäjille (jotka ovat näköjään kiitettävästi täälläkin aktivoituneet) koen ainakin itse että tämä Partner Pool ja muut yhteistyömuodot ovat "oikeampia", silloin te saatte konkreettisempaa hyötyä. Uskon ja toivon että myös tämä paranee kunhan tämä kuvio jollain lailla ratkeaa, pakkohan sen on. Itsekin voisin kertoa lisää surullisia esimerkkejä miten näitä asioita on "hoidettu" sekä Jussin että nykyomistajien aikana mutta eiköhän niitä ole tässä mainittu jo tarpeeksi.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Osaisikohan @HeGe41 valottaa tilannetta?

Uskaltanen Share Ilves ry:n hallituksen jäsenenä ja ex-puheenjohtajana tähän vastata.

Ilves-Hockey Oy:n osakkeet ovat jakautuneet siten, että suurin omistaja voi tehdä päätökset kuuntelematta ketään. Kun tähän lisätään vielä se, että pääomistaja ei juuri ole mukana päivittäisessä tekemisessä, rajoittaa se pienomistajan vaikutusmahdollisuuksia melkoisesti.

Jos yrityksen osakekanta on jakautunut tasaisesti tai jos yli 50 pinnaa osakkeista on taholla joka on mukana operatiivisessa tekemisessä, pääsee useamman sadan jäsenen osakkeita omistava kannattajatukiyhdistys vaikuttamaan päätöksentekoon paremmin. Ei se osakeosuus, vaan se montako ihmistä sen osakeosuuden takana on. Kannattajille tätä kuitenkin tehdään.

Share Ilves ry on päässyt usein mediaan kommentoimaan Ilves-Hockey Oy:n tekemisiä ja tapahtumia. Tämän lisäksi Share Ilves ry on järjestänyt tapahtumia ja tempauksia tukeakseen Ilves-Hockey Oy:tä ja Ilves ry:tä. Tämän lisäksi yhtiökokousedustajuus on kova juttu.

Toivottavasti vastasi kysymykseen.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kiitos @HeGe41 tiedoista! Nimenomaan tässä on noita isoja kysymyksiä omistusosuuksista ja siitä että ketä muuta on tulossa mukaan. Ei ole oikein järkeä ostaa 10 prossan osuutta jos sitten Salonoja tai joku muu ottaa 51 prossan osuuden. Noin esimerkiksi.

Kannattajilla on kyllä Blues Fan Clubin kautta jo yhtiökokousedustajuus, kun BFC omistaa yhden osakkeen. Mutta tietysti olisi ihan eri asia osallistua jos takana olisikin 10 tai 20 prossaa eikä kellään olisi enemmistöä.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
#bluesinpuolesta liike alkaa saamaan jo todellisia tekoja aikaiseksi. Kuva Suomen urheiluhierontakeskus Oy lupaa ostaa lippuja 2.12 pelattavaan Pelicans otteluun tykkäyksiä vastaan. Kyllä tämä herättää Espoolaisia ja luulisi toimistolla kohta tajuavan että hommiin on tultava perustavan laatuisia muutoksia. Liite vie facebookkiin.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Jos tässä hankkeessa, tai muussa hankkeessa, on tarkoitus perustaa Bluesin kannattajatukiyhdistys, niin Share Ilvekseltä saa kyllä apuja.
 

Kapo

Jäsen
Itse näkisin että tässä vaiheessa paras mitä kannattajat, yksityiset ihmiset ja yritykset, voi tehdä on ostaa ottelulippuja, kuten tuo Suomen urheiluhierontakeskus tuossa yllä. Varmistaa että sille rahalle saa myös vastinetta. Jos tähän tilanteeseen on ajauduttu sen takia että kaikenlainen yritysmyynti ja yhteistoiminta on täysin laiminlyöty johdon toimesta niin sponsorirahan tyrkyttäminen omatoimisesti kriisitilanteessa on snadisti kyseenalaista homman tehostumisen kannalta. Lähtökohtana pitää olla että siellä toimistolla kääritään hihat ja se jolla on myytävää myöskin hoitaa kaiken siihen liittyvän. Tietysti on erinomainen asia lähettää signaaleja että valmiuksia ja kiinnostusta on kunhan vähän viitsisitte panostaa yhteistyötuotteisiin ja nostaa sitä kapulaa.
 

Maikkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, HIFK, Liverpool
EVVK
Salonoja hoitaa homman, on seuran nimi sitten mikä lie.
Kyllä Espoossa ( = Salonojan hallissa ) nähdään kiekkoa myös jatkossa.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
EVVK
Salonoja hoitaa homman, on seuran nimi sitten mikä lie.
Kyllä Espoossa ( = Salonojan hallissa ) nähdään kiekkoa myös jatkossa.

Eli jos Tappara olisi menossa nurin, niin ei se mitään, kun Hakametsässä pelaa kuitenkin Ilves ja kiekkoa nähdään siis jatkossakin?
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hyvää pöhinää on päällä, kertakaikkiaan. YLEn uutinen kisiksen nyrkkeilyiltaan, jossa voittaja Janne Elonen-Kulmala omisti voittonsa Bluesille.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Itse näkisin että tässä vaiheessa paras mitä kannattajat, yksityiset ihmiset ja yritykset, voi tehdä on ostaa ottelulippuja, kuten tuo Suomen urheiluhierontakeskus tuossa yllä.

Suomen urheiluhierontakeskuksen teko on minusta jokseenkin vastenmielistä. Yritys ei tuossa ole ostamassa etukäteen yhtään lippua Bluesilta vaan ainoastaan sitä mukaan, kun yritys itse saa Facebookissa "tykkäyksiä" eli ilmaisia mainostajia itselleen. Toisin sanoen kyseinen yritys käyttää tätä kampanjaa hyväksi omaan markkinointiinsa.
 

melooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Scott Foster
Suomen urheiluhierontakeskuksen teko on minusta jokseenkin vastenmielistä. Yritys ei tuossa ole ostamassa etukäteen yhtään lippua Bluesilta vaan ainoastaan sitä mukaan, kun yritys itse saa Facebookissa "tykkäyksiä" eli ilmaisia mainostajia itselleen. Toisin sanoen kyseinen yritys käyttää tätä kampanjaa hyväksi omaan markkinointiinsa.

Onko kampanjan hyödyntäminen markkinoinnissa pois keltäkään jos sen tekee kampanjan mukaisessa hengessä? Varsinkin kun yritys myös osallistuu tukemiseen ostamalla lippuja. Itse näen tapauksen win-win tilanteena.

Valaisetko vielä mikä tarkalleen tekee tempusta vastenmielisen, vai oliko vain pakko keksiä jotain negatiivista sanottavaa?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Onko kampanjan hyödyntäminen markkinoinnissa pois keltäkään jos sen tekee kampanjan mukaisessa hengessä? Varsinkin kun yritys myös osallistuu tukemiseen ostamalla lippuja. Itse näen tapauksen win-win tilanteena.

Valaisetko vielä mikä tarkalleen tekee tempusta vastenmielisen, vai oliko vain pakko keksiä jotain negatiivista sanottavaa?

Vastenmielistä on etenkin se, että yritys ei ole ostamassa etukäteen yhtään lippua, vaan ainoastaan mikäli saa tykkäyksiä. On se tietysti parempi kuin olla tekemättä mitään, mutta tässä tapauksessa kyseinen yritys on luonut oman kampanjansa Bluesin kannattajien kampanjan rinnalle, eli hyväksikäytön makua tuossa on. Bisneksen kannalta näin toki on parempi, mutta kampanjan näkökulmasta olisi kuitenkin parempi ostaa tietty määrä lippuja etukäteen.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Olet @Radiopää valitettavasti yksin mielipiteesi kanssa joten turhaa meuhkaamista tyhjästä. Loistavaa että keksitään tälläisiä keinoja joilla saadaan porukkaa ja yrityksiä mukaan asian puolesta. Toivottavasti liput jaetaan ihmisille jotka eivät muuten lippua ostaisi ja tuleva hyöty olisi mahdollisimman suuri. Onko muita yrityksiä jotka uskaltavat tarttua tilaisuuteen? Nyt on mahdollisuus nostaa omaa julkikuvaa hyvän asian puolesta.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Urheiluhierontakeskus otti yhteyttä etukäteen ja sai kyllä siunauksen meiltä, ei sitä muuten oltaisikaan tuolla BluesinPuolesta-facebooksivulla mainostettukaan. Mun mielestäni siinä ei ole mitään pahaa, että yritys saa itsekin jotain. Win-Win se ennemminkin on. En usko että kovin moni yritys ihan täysin vastikkeetonta rahaa jakelee nykyään. Ja kyllä tuossa yritys mielestäni kuitenkin maksaa ikään kuin "ylihintaa", jos kymmenellä tykkäyksellä ostaa 20 euron lipun. Tai mitä se lippu sitten maksaakaan, hatunnosto muuten ko. firmalle että eivät ole edes sopineet varmaksi lipunhintaa, vaan sitoutuneet maksamaan sen mitä maksavat.

Toki tämän voi nähdä vastenmielisen kaupallisena touhuna, mutta etenkin näillä ehdoilla, siis 10 tykkäystä = 1 lippu niin yritys ei mielestäni ratsasta kampanjalla omaksi edukseen, kyllä tässä on enemmänkin Bluesin tukeminen mielessä.

Kampanjan etenemisestä muuten sen verran, että tänään illalla on Jääkiekko Espoon hallituksen kokous rahoituskuvioista, riippuu hiukan sen ratkaisuistakin mitä seuraavaksi tehdään. Ensi viikolla tarkoitus olisi alkaa hommata yrityksiä mukaan, kehitellään toimiston kanssa jotain paketteja joita tarjotaan yrityksille tukemiseksi. Vastineeksi tarjotaan näkyvyyttä. Ja miksi Bluesin kanssa yhteistyössä? Sen takia, että pelkästään kampanjan puitteissa emme pysty tarjoamaan isommille yrityksille sellaista näkyvyyttä, jota nämä haluavat vastineeksi. Mutta ensin haluamme lisää tietoa rahoitus- ja omistuspohjakysymyksistä. En nyt voi hirveästi huudella näistä julkisesti, pyydän teitä luottamaan minuun siinä, että tässä ei vain tilkitä vuotavan budjetin pohjaa tai pelasteta nykyomistajien kukkaroa.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Olisiko muuten ihmisillä intoa tulla julkiseen kokoukseen kampanjan tiimoilta? Mietin että huomenna maanantaina illalla esim. kuuden maissa, paikkana voisi olla Tapiolan harjoitushallin kahvio, siellä on tilaa ja tuntuisi muutenkin sopivalta paikalta. Voisi sitten ihan joukolla miettiä että mitä tehdään.
 

melooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Scott Foster
Vastenmielistä on etenkin se, että yritys ei ole ostamassa etukäteen yhtään lippua, vaan ainoastaan mikäli saa tykkäyksiä. On se tietysti parempi kuin olla tekemättä mitään, mutta tässä tapauksessa kyseinen yritys on luonut oman kampanjansa Bluesin kannattajien kampanjan rinnalle, eli hyväksikäytön makua tuossa on. Bisneksen kannalta näin toki on parempi, mutta kampanjan näkökulmasta olisi kuitenkin parempi ostaa tietty määrä lippuja etukäteen.

Itse en näe tässä edelleenkään hyväksikäyttöä, vaan nimenomaan osallistumista kampanjaan. SUHK:lla on tässä kampanjaan osallistumisen lomassa mahdollisuus saada itselleen näkyvyyttä haittaamatta alkuperäistä kampanjaa, joten miksi jättäisivät tilaisuuden käyttämättä? Mikään osapuoli ei kärsi tästä, joten en edelleenkään pidä tekoa millään tavalla vastenimielisenä. Bluesinpuolesta saa lisää näkyvyyttä, bluesinpuolesta saa konkreettisia tekoja aikaan, Blues saa lisää yleisöä SUHK:n maksamilla lipuilla, SUHK saa lisää näkyvyyttä ja SUHK saa Blues-fanien silmissä positiivisen leiman. Hyväksikäyttöä tämä olisi silloin, jos SUHK jättäisikin liput ostamatta, ja käyttäisi näkyvyyttä pelkästään omaksi hyödykseen. SUHK ei kuitenkaan ole hyväntekeväisyysjärjestö, jolloin luultavasti haluaa rahoilleen edes jonkinlaista vastinetta.

Olisiko muuten ihmisillä intoa tulla julkiseen kokoukseen kampanjan tiimoilta? Mietin että huomenna maanantaina illalla esim. kuuden maissa, paikkana voisi olla Tapiolan harjoitushallin kahvio, siellä on tilaa ja tuntuisi muutenkin sopivalta paikalta. Voisi sitten ihan joukolla miettiä että mitä tehdään.

Ehdottomasti.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Olet @Radiopää valitettavasti yksin mielipiteesi kanssa joten turhaa meuhkaamista tyhjästä.

Ei tässä mistään meuhkaamisesta ole kysymys. Suhtaudun kaikkeen markkinointiin kriittisesti.

Urheiluhierontakeskus otti yhteyttä etukäteen ja sai kyllä siunauksen meiltä, ei sitä muuten oltaisikaan tuolla BluesinPuolesta-facebooksivulla mainostettukaan. Mun mielestäni siinä ei ole mitään pahaa, että yritys saa itsekin jotain.

En tarkoittanutkaan, ettei yritys saisi itse mitään. Mainitsemasi yhteydenotto muuttaa mielipidettäni aika lailla, vaikka "tykkääminen" onkin melkoinen kirosana. Joskus sitä vain haluaisi nähdä tämäntapaisia juttuja ilman, että joutuu "tykkäämään", koska siinä on kysymyksessä varustaa ihmiset markkinoimaan yrityksiä ilmaiseksi.

Olkoon tämä myös vastaus nimimerkille @melooni.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kun haen pojan treeneistä tänään, käväisen tuolla kahviossa kysymässä että sopiiko niille meidän kokous. Mulle tuli ehdotuskin että tuosta tehtäisiin #BluesinPuolesta-tukikohta... Voisihan sitä käyttää vaikka lentolehtisten jakelupisteenä, jos haluavat osallistua tähän, eli että sieltä voisi hakea valmiiksi printattuja flyereita. Olisi varmaan helpompi kuin se että mä kyttäilen kotona että milloin joku tulisi hakemaan.

Mutta tosiaan konkreettisempia tekoja BluesinPuolesta olisi tulossa mahdollisimman pian ensi viikolla. Ja on ollut puhetta, että kartutetaan pottia erikseen niin, että ensimmäisenä maksetaan junnupelaajien palkat meidän kautta tulleista tuloista, sitten muiden pelaajien. Varmistan vielä tämän, että saadaan varmuus siitä että rahat todella menevät niin. Mikäli oikein ymmärsin, niin oma tili on perustettu, jolloin pystytään paremmin seuraamaan sitä.
 

Kyjy

Jäsen
Upeaa toimintaa aktivisteilta!

Mielestäni pääjuttu kampanjassa on vahvistaa tulevan rahoittajan uskoa siihen että kaikesta huolimatta seuran ympärillä on suuri joukko siitä välittäviä faneja ja yrityksiä. Ilman tätä uskoa tuskin löytyy intoa iskeä tiskiin konkurssin estämiseksi vaadittavat hillot. Toinen oleellinen juttu on kampanjan myötä tullut positiivinen medianäkyvyys, jonka arvo on todella suuri.

Suomen urheiluhierontakeskuksen teko on minusta jokseenkin vastenmielistä.
Heh, eli rahaa saa antaa mutta itse siitä ei saa hyötyä, eikä ainakaan markkinoida asiaa. Montakohan tukijaa tältä pohjalta löytyy?

SUHK:n mukaan lähtö on hieno juttu ja jatkossa ohjaan sinne ostamani fyssaripalvelut.

Partner Pool kunnolla hoidettuna kiinnostaa paikallisia pkt-firmoja. Välittäkää tätä viestiä rahoittajien suuntaan.
 

BlueTaco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hyvää pöhinää on päällä, kertakaikkiaan. YLEn uutinen kisiksen nyrkkeilyiltaan, jossa voittaja Janne Elonen-Kulmala omisti voittonsa Bluesille.

Tyylikäs teko, ei voi muuta sanoa.

Toivottavasti tästä kamppiksesta syntyvä hyvä pössis siirty sanoista tekoihin ja jengiä tulee Kärpät ja Pelicans peleihin paikalle.
Tärkeää on saada pidettyä asia esillä vielä yli seuraavan viikon, jotta näemme mikä on vaikutus katsojamääriin.
Vaikka kohovat katsojamäärät eivät tätä laivaa vielä yksin käännä, uskon että yhteistyöyrityksetkin lähtevät mukaan helpommin "bandwagoniin" jos juttu alkaa näyttää positiivisemmalta (eli jonkin asteinen versio "Glory Hunter"-meiningistä).

Vaikka välillä katson asiaa eri näkövinkkelistä kuin osa palstaveljistä haluan esittää suuret kiitokset @MrBitter ja muille, jotka pyyteettömästi toimivat tämän rakkaan seuramme pelastamiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös