Kaikenlaista täällä on, hyviä pointteja, myös nimimerkiltä
@Juhaht jonka kanssa en aina ihan samaa mieltä ole :)
Tosiaan kampanjan ensisijainen tarkoitus on nimenomaan saada ihmisiä hallille, ja sitoutumaan seuraan. Ja nimenomaan sen takia että se helpottaa myös omistuspohjan laajentamista. Muutenkin on kaikille osapuolille parempi, että siirtymä uuteen omistuspohjaan tapahtuu "rauhanomaisesti" eikä konkurssin kautta. Niin, uskon että melkoisella todennäköisyydellä seuraan tulee uusia omistajia, vaikka sitten nykyisiäkin jäisi.
Hirso tosiaan oli oikeastaan ensimmäinen joka nimensä tuohon meidän vetoomukseen pisti. Toki olin maanantaina jutellut sen sisällöstä. Myös koko muu joukkue on mitä ilmeisimmin takanamme, Ainakin kaikki pelaajat, joiden kanssa olen ehtinyt jutella, ja käsittääkseni Hirsokin jutteli pelaajien kanssa tästä ennen kuin allekirjoitti, juuri sen takia että hän allekirjoitti sen kapteenina ikään kuin joukkueen puolesta.
Mutta miksi Hirso pisti nimensä Bluesin puolesta? Lyhyesti voisin sanoa: siksi, että Hirso uskoo Bluesiin. Kuten minäkin. Niin kuin siinä vetoomuksessa sanotaan, tällä kampanjalla ei vastusteta esim. nykyisiä omistajia, muttei myöskään ajeta nykyisten omistajien tai jonkun muun etua. Tärkeintä on seuran selviäminen. Että Espoo Blues voi viettää myös 40-, 50- ja 60-vuotisjuhlavuosia. Ja minä näen sen niin, että nyt on tärkeää luoda positiivista hypeä ja jopa buumia seuran ympärille, tämän kaiken negatiivisuuden kierteen jälkeen. Negatiivisuus kun ruokkii negatiivisuutta, kuten myös yleisökadosta jatkuva mankuminen aiheuttaa yleisökatoa.
Tosiaan rahan suhteen suunnitelmat kampanjalla ovat vähän auki. Itse asiassa luulen, että pikaisella aikataululla pidetään kaikille avoin kokous siitä, mihin suuntaan tätä "liikettä" aletaan viedä. Eli ruvetaanko keräämään rahaa vai keskitytäänkö muuhun, jos kerätään rahaa, niin miten ja mihin tarkoitukseen. Muutamia erittäin hyviä ideoita on ollut esillä, ja näitä pitää vähän kehitellä. Kaikissa hyvät puolensa. Mutta kävi miten kävi, rahaa ei aleta kerätä seuran budjetin paikkaamiseen. Se olisi lähinnä tekohengitystä. Kyllä ne isot ratkaisut täytyy tulla muualta. On kuitenkin ollut esim. sellaisia ajatuksia, että kannattajat maksaisivat junnujen palkat, tai sitten yksinkertaisesti että kannattajat ottaisivat omistusta itselleen. Tässä on kuitenkin kaikenlaisia mutkia matkassa, täytyy ihan juristinkin kanssa puhua toteutuksesta. Kuitenkin ainakin minun visioni on, että #BluesinPuolesta ei ole pääasiallisesti rahankeräys.
CHL-liput tulevat muuten myyntiin ilmeisesti maanantaina. Kausarin haltijoille etuosto-oikeus parin päivän ajan, sitten yleinen myynti. Syy siihen että on mennyt niin pitkään on yksinkertaisesti se, että siellä on mietitty mitä erikoisempia hinnoittelu- ja tuotteistusstrategioita.
PS. Hirso on oikeasti varmaan (SM-)Liigan historian paras kapteeni. Oikeasti. Mulla on aika vakaa usko siihen, että toi joukkue olisi viime kausina romahtanut aivan täysin ilman tuollaista johtajaa.
PPS. Anteeksi varmaan hiukan sekava viesti, ei ole tullut paljon nukuttua tällä viikolla, päivät ovat olleet täynnä tätä touhua, kyselyihin vastailua, haastatteluja ja palaverointia...