#BluesinPuolesta

  • 45 769
  • 204

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Nähdäkseni tärkein nimilistan tarkoitus on osoittaa uusille omistajille / rahoittajille että joukkueesta välitetään. Ehkä tätä kautta saisi rakennettua ensi kauden kausariryntäyksen tms. Mitään järkeä ei ole just nyt ostaa 50 euron t-paitoja kun Oy:llä on velkaa seitsemänlukuinen ja lafka voi mennä nurin milloin vaan.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Todellakin suuri kunnioitus tätä asiaa hoitaville. Toivottavasti asia hyödyttäisi vielä jotenkin konkreettisestikin. Itse olen kyllä täysin valmis esim. ostamaan jtk jos tällainen idea toteutetaan.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
"Väliaikaisena" tukena ostaisin heti lipun Kärppiä vastaan pelattavaan CHL-peliin mutta se ei näköjään ole vieläkään mahdollista vaikka peli pelataan 1,5 viikon päästä ja on seuraava kotiottelu. Vieläkö joku ihmettelee miksi meillä on talous kuralla?
Oliskohan koijarit pystyssä Lippupalveluunkin ja siksi ei saada myyntiin? Tuntuu mikä tahansa törppöily olevan mahdollista tuolle porukalle.
 
Eihän tässä kenenkään tarvitse rahojaan nykyisille omistajille tunkea. Esimerkiksi juurikin lippuja ostamalla/kausikorteilla osoitetaan mahdollisille uusille rahoittajille, että seura on sen arvoinen. Onhan se ihan eri juttu, jos uusi omistaja tulisi semmoisen seuran puikkoihin jolla on vaikka 2000 kausikorttia myytynä verrattuna 1400 ja ilmassa on positiivista nostetta seuran ympärillä.

Toki voidaan myös odotella ja katsoa, kun jälleen kerran kaikki se vähä mitä Blues nimen alla on saatu luotua raiskataan tulevaisuudessa, kun eihän se ketään kiinnostanut.

Eli Hirso lahjoittaisi rahaa työnantajalleen, joka ei ole maksanut sällille edellistä liksaa? Ei siinä, hattu nousisi päästä jos noin kävisi.
Et todennäköisesti ole siitä tietoinen, että Hirso on tuolla Bluesin tukijoiden joukossa. Voihan se toki olla, että mies on laittanut itsensä sinne vain saadakseen palkkansa.

Ei näitä asioita tehdä nykyisten omistajien, vaan seuran puolesta. Terve seura tarvitsee jotain mitä Bluesille ei ole: yritys- sekä yksityisasiakkaita. Tämmöinen kampanja niitä voisi tuoda ja mahdollistaa sen, että seura voi joskus siihen nollatuloksene päästä. Jos kampanja tuo esimerkiksi uusia yhteistyökumppaneita sekä kausikortin/lipun ostajia, niin omistuksen vaihtamisen jälkeenkin seura on välittömästi lähempänä sitä nollatulosta.

E: Mun mielestä taas paistaa tietty lyhytnäköisyys täällä palstalla. Oli se sitten Salonoja tai kuka vaan, joka tuon seuran ottaa hoitaakseen, niin tämmöistä kampanjaa voi käyttää seuran uuden pohjan luomisessa, jotta ei tarvitse lähteä tyhjästä (nykyiset omistajat) tai nykyisistä jämistä liikkeelle. Jos sinne vaikka 5 000 nimee tulee ja sitten selviää, että Salonoja "ostaa"(lue: ottaa) seuran, niin ois Jussilta ihan hyvä peliliike kysyä kampanjan vetäjiltä, että voiko heidän kauttaan välittää avoimen kiitoskirjeen kaikille välittäneille, jossa samalla kertoo seuran tulevaisuudesta, tarjoaa loppukauden kausikortteja, järjestää avoimen tilaisuuden toiminnan kehittämiseksi jne jne. Ei tämmöistä kampanjaa kannata "hylätä" siihen, että sinne tulisi uusi omistaja, vaan käyttää tismalleen samalla tavalla.

Ei niitä rahoja ole tarkoitus omistajille antaa.

E2: Aina itketään, kun ei ole markkinointia ja nyt tulee ilmaista markkinointia, niin sekin on perseestä.

Jatketaan vielä sen verran, että kyllä siinä on ihan helvetisti tukemista seuran eteen edelleen uuden omistajan aikana (jos/kun sellainen tulee). Vai aiotteko te vain tyytyä siihen faktaan, että miltsi takkiin per kausi on ihan jees. Toki Juhaht kohdalla en kyseisestä asenteesta olisi kovin yllättynyt.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Edelleen, missään tapauksessa tämän kampanjan tausta-ajatuksessa ei ole mitään vikaa. Erittäin hieno homma, että jotain tehdään ja vielä suhteellisen näkyvästi. Siitä iso peukku puuhamiehille ja -naisille.

Ehkä se on tämä seura itsessään, joka on opettanut niin kyyniseksi kaikkeen siihen liittyvää kohtaan, että jotenkin vain haluaisi, että mennään se "ekstramaili" pelkkien nimienkeräämisen sijaan. Itse en edes tiedä mikä se maili on ja mihin suuntaan se pitää ottaa, toivottavasti joku tietää. Onhan tässä ehdotuksiakin ollut, ei siinä. Toivottavasti pelastetaan seura eikä sen omistajia.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Futisjoukkue JJK keräsi rahaa toistaiseksi viimeisellä veikkausliigakaudellaan kampanjalla jossa "myytiin" tarroja, julisteita ja muuta krääsää hintaan joka oli moninkymmenkertainen arvoonsa nähden. Kunhan näennäisesti jotain tarjoaa vastikkeeksi niin saa kerätä.

JJK tosiaan keräsi 2013 noin 80 000 euroa myymällä tarroja ja julisteita. Silloin hinnasto taisi olla että tarra maksoi vain 100 euroa, juliste reilut 200 euroa ja pelipaita 1000 euroa. Tuo kampania taisi alkaa kauden ollessa käynissä joten pystyi tukea myös ostamalla lippuja ja olikohan vielä kausikorttejakin myynissä. Emme anna sen päättyä nimellä tuo taisi olla niin siitäkin voi lukea netistä.

Vaikka en Blues fani olekaan niin jotta Blues oikeasti saataisiin pelastettua se ei tosiaan auta jos joku liikemies kuittaa velat ja homma jatkuu samalla tavalla vaan tuohon pitää saada koko kaupunki mukaan kerämään rahaa ja tukemaan, vaikka sieltä tulisi vain pienikin puro rahallisesti niin tärkeintä on saada ihmiset aktivoitua ja saada se auttamisen tunne ihmisille. Seurajohdon ja fanien yhteistyöllä tuota saadaan pelastettua, ei pelkillä kabinettipäätöksellä.

Itse harkitsin jos olisin johdossa niin harkitsisin että jäähalilla järjestettäisiin joku hyväntekeväisyys näytösottelu johon vapaaehtoinen pääsymaksu, Bluesin pelajaat voisi suorittaa jonkun taitokisan ottelun yhteydessä ja paikalla muutenkin julkiksia, lopuksi vielä jotkut artistit esiintyy( onko niitä espoolaisia olemassa? ). Tapahtuma tulisi vielä ulos vaikka iltasanomien/paikallislehden sivuilta ja näkyvyys lisäntyy. Tämmöisen tapahtuman tuotosta vaikka pieni muutaman prosentin osuus hyväntekeväisyyteen ja loput junnuille ja joukkueen toimintaan. Joku tämmöinen voisi buustata halukkuuta auttaa.

Se mitä myös kannattaisi normaalin fanituotemyynin ohella hyödyntää on että kohta on joulu, nyt nopeasti jotain erikoistuotteita normaalia kalliimalla myymään, semmoisia varsinkin jota voisi vaikka lahjaksi jollekin lätkäfanille antaa. Fanituotteet toki on semmoisia että ne pitäisi nyt aika nopeasti saada painoon ja ulos jotta niitä kerkee ennen joulua ja seuran nurin menemistä edes myydä.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kaikenlaista täällä on, hyviä pointteja, myös nimimerkiltä @Juhaht jonka kanssa en aina ihan samaa mieltä ole :)
Tosiaan kampanjan ensisijainen tarkoitus on nimenomaan saada ihmisiä hallille, ja sitoutumaan seuraan. Ja nimenomaan sen takia että se helpottaa myös omistuspohjan laajentamista. Muutenkin on kaikille osapuolille parempi, että siirtymä uuteen omistuspohjaan tapahtuu "rauhanomaisesti" eikä konkurssin kautta. Niin, uskon että melkoisella todennäköisyydellä seuraan tulee uusia omistajia, vaikka sitten nykyisiäkin jäisi.

Hirso tosiaan oli oikeastaan ensimmäinen joka nimensä tuohon meidän vetoomukseen pisti. Toki olin maanantaina jutellut sen sisällöstä. Myös koko muu joukkue on mitä ilmeisimmin takanamme, Ainakin kaikki pelaajat, joiden kanssa olen ehtinyt jutella, ja käsittääkseni Hirsokin jutteli pelaajien kanssa tästä ennen kuin allekirjoitti, juuri sen takia että hän allekirjoitti sen kapteenina ikään kuin joukkueen puolesta.

Mutta miksi Hirso pisti nimensä Bluesin puolesta? Lyhyesti voisin sanoa: siksi, että Hirso uskoo Bluesiin. Kuten minäkin. Niin kuin siinä vetoomuksessa sanotaan, tällä kampanjalla ei vastusteta esim. nykyisiä omistajia, muttei myöskään ajeta nykyisten omistajien tai jonkun muun etua. Tärkeintä on seuran selviäminen. Että Espoo Blues voi viettää myös 40-, 50- ja 60-vuotisjuhlavuosia. Ja minä näen sen niin, että nyt on tärkeää luoda positiivista hypeä ja jopa buumia seuran ympärille, tämän kaiken negatiivisuuden kierteen jälkeen. Negatiivisuus kun ruokkii negatiivisuutta, kuten myös yleisökadosta jatkuva mankuminen aiheuttaa yleisökatoa.

Tosiaan rahan suhteen suunnitelmat kampanjalla ovat vähän auki. Itse asiassa luulen, että pikaisella aikataululla pidetään kaikille avoin kokous siitä, mihin suuntaan tätä "liikettä" aletaan viedä. Eli ruvetaanko keräämään rahaa vai keskitytäänkö muuhun, jos kerätään rahaa, niin miten ja mihin tarkoitukseen. Muutamia erittäin hyviä ideoita on ollut esillä, ja näitä pitää vähän kehitellä. Kaikissa hyvät puolensa. Mutta kävi miten kävi, rahaa ei aleta kerätä seuran budjetin paikkaamiseen. Se olisi lähinnä tekohengitystä. Kyllä ne isot ratkaisut täytyy tulla muualta. On kuitenkin ollut esim. sellaisia ajatuksia, että kannattajat maksaisivat junnujen palkat, tai sitten yksinkertaisesti että kannattajat ottaisivat omistusta itselleen. Tässä on kuitenkin kaikenlaisia mutkia matkassa, täytyy ihan juristinkin kanssa puhua toteutuksesta. Kuitenkin ainakin minun visioni on, että #BluesinPuolesta ei ole pääasiallisesti rahankeräys.

CHL-liput tulevat muuten myyntiin ilmeisesti maanantaina. Kausarin haltijoille etuosto-oikeus parin päivän ajan, sitten yleinen myynti. Syy siihen että on mennyt niin pitkään on yksinkertaisesti se, että siellä on mietitty mitä erikoisempia hinnoittelu- ja tuotteistusstrategioita.

PS. Hirso on oikeasti varmaan (SM-)Liigan historian paras kapteeni. Oikeasti. Mulla on aika vakaa usko siihen, että toi joukkue olisi viime kausina romahtanut aivan täysin ilman tuollaista johtajaa.

PPS. Anteeksi varmaan hiukan sekava viesti, ei ole tullut paljon nukuttua tällä viikolla, päivät ovat olleet täynnä tätä touhua, kyselyihin vastailua, haastatteluja ja palaverointia...
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Vielä yksi juttu tuli mieleen. Tarkoitus ei ole tosiaan ottaa mitenkään kantaa seuran omistuspohjaan. Sen vuoksi itse asiassa toivoisin, että mahdolliset uudet omistajat olisivat myös kannattajiin yhteydessä, koska me haluamme kuitenkin seuran parasta, ja voisimme kenties auttaakin jossain asiassa. Jussi, ota yhteyttä :)
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Ollaanko tätä sanomaa levitetty Espoolaisia yrityksiin? Nyt jos koskaan olisi aika hypätä mukaan kelkkaan! Esim. Iso sponsori sopimus Orionin kanssa. Edellyttää tosin sen että seuran tulevaisuus varmistuu, mutta minkälaisen positiivisen kuvan se antaisikaan mukaan lähtevästä/lähtevistä yrityksistä.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
@Jambo78 tätä juuri selvitellään. Ja mietitään sitä että missä menee raja kannattajien ja seuran välillä. Mutta sellaista puhetta oli että ensi viikon alusta alkaisi seuran puolelta oikein iso yrityskampanja vähän samantapaisella teemalla kuin tämä kannattajien. Mutta nyt kyllä mun mielestä olisi todellakin aika isojen espoolaisten yritysten tarttua toimeen, näkyvyyttäkin saisi melkoisesti nyt.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Vain minun kaksi senttiä mutta oletan että isot yritykset varsinkin eivät tee näitä päätöksiä ad hocina ja lisäksi hekin halunnevat tietää kuka tätä touhua pyörittää.

Kyllähän pallo on nyt Aholalla ja kumppaneilla. Sitten kun seura on siirtynyt Jussille pitää vaan toivoa että mies on tiimeineen ottanut viime kerrasta opiksi. Muutoin tässä mennään ojasta allikkoon - tosin ilman välitöntä uhkaa konkurssista.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Näköjään moni Kiekko-Espoon/Bluesin entinen vaikuttaja on lähtenyt mukaan:

- Frank Banham
- Risto Dufva
- Sallisen veljekset
- Mikael Jämsänen
- Bambi Lehtonen
- Cami Miettinen
- Niko "Nigel" Nieminen
- Peter Ahola
- Kari Haakana
- Arto Tuominen
- Pasi Heinistö
- Mikko Koivunoro
- Timo Hirvonen

yms.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
@Jambo78 tätä juuri selvitellään. Ja mietitään sitä että missä menee raja kannattajien ja seuran välillä. Mutta sellaista puhetta oli että ensi viikon alusta alkaisi seuran puolelta oikein iso yrityskampanja vähän samantapaisella teemalla kuin tämä kannattajien. Mutta nyt kyllä mun mielestä olisi todellakin aika isojen espoolaisten yritysten tarttua toimeen, näkyvyyttäkin saisi melkoisesti nyt.
Lupaan että yrityksemme lähtee mukaan taas tuohon "partnerpool" konseptiin jos vaan toimiston väki löytää arkistoista vanhojen jäsentensä yhteystiedot ja ottavat puhelimen nöyrästi käteensä. Pienyrittäjänä ei meillä ole varaa suuriin sponsori sopimuksiin ja alastamme johtuen ei ole yrityksemme etujen mukaista mainostaa valotaululla mutta tuo partnerpool oli meille sopiva tapa olla mukana, harmi että tuokin sössittiin toimiston puuhasteluun.
 

Narayana

Jäsen
Aika käsittämätöntä, että täällä jotkut jaksaa jopa negailla tätäkin hanketta kohtaan. Hieno voimannäytä kannattajilta ja harvinaislaatuisen näyttävä tempaus Suomen mittakaavalla. Harvoin missään kannattajat ovat näin läsnä toiminnassa ja konkreettisesti auttavat seuraa tällaisella sydämellä.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Aika käsittämätöntä, että täällä jotkut jaksaa jopa negailla tätäkin hanketta kohtaan. Hieno voimannäytä kannattajilta ja harvinaislaatuisen näyttävä tempaus Suomen mittakaavalla. Harvoin missään kannattajat ovat näin läsnä toiminnassa ja konkreettisesti auttavat seuraa tällaisella sydämellä.
No moni varmasti ajattelee sen näin että seuran pitäisi tehdä työ ja kannattajien vain tukea seuraa, mutta itse olen myös sitä mieltä että kyllä kannattajatkin voivat aina jotain ekstraa tehdä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Oliskohan koijarit pystyssä Lippupalveluunkin ja siksi ei saada myyntiin?
Miten helvetissä ne ny vois olla Lippupalvelulle velkaa? Nehän vetää sen pari euroo välistä per lippu ja toimittaa rahat Bluesille. Kaikista lätkämatsiin liittyvistä kustannuksista entien mua muuten vituttaa toi Lippupalvelun rahastusmaksu.

Mutta Bluesin Cheerleaderit on nyt lähteneet talkoisiin mukaan. Linkki IL:n uutiseen. Eli tekevät näköjään jonkun kalenterin josta osa tuotosta menee Bluesin pelastus talkoisiin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta Bluesin Cheerleaderit on nyt lähteneet talkoisiin mukaan. Linkki IL:n uutiseen. Eli tekevät näköjään jonkun kalenterin josta osa tuotosta menee Bluesin pelastus talkoisiin.

Josko joku ystävällisesti voisi vaikka tässä ketjussa informoisi myyntipaikat tälle kalenterille. Mukana ollaan hengessä ja ainakin kalenterin verran materiassa.

Tsemppiä!
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten helvetissä ne ny vois olla Lippupalvelulle velkaa? Nehän vetää sen pari euroo välistä per lippu ja toimittaa rahat Bluesille. Kaikista lätkämatsiin liittyvistä kustannuksista entien mua muuten vituttaa toi Lippupalvelun rahastusmaksu.

Mutta Bluesin Cheerleaderit on nyt lähteneet talkoisiin mukaan. Linkki IL:n uutiseen. Eli tekevät näköjään jonkun kalenterin josta osa tuotosta menee Bluesin pelastus talkoisiin.
Kait lippupalvelu jonkun palkkion työstään tulee saada. Ei kai ole tarkoitus että lippupalvelu lippuja myy korvauksetta???
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kait lippupalvelu jonkun palkkion työstään tulee saada. Ei kai ole tarkoitus että lippupalvelu lippuja myy korvauksetta???
Kohtuus kaikessa. Kyllä tossa maksussa on puolet liikaa varsinkin kun ostaa lipun netistä ja printaa viellä omalle paperille.

Josko joku ystävällisesti voisi vaikka tässä ketjussa informoisi myyntipaikat tälle kalenterille. Mukana ollaan hengessä ja ainakin kalenterin verran materiassa.
Tässä on linkki PetSuperstoren verkkokauppaan kalenterin ostoon jos kiinnostaa.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Huikeasti on porukka muiden töiden ohella laittanut kampanjan pystyyn!

Sellainen pointti, että vaikka Jussi ostaisi seuran, niin se ei automaattisesti tarkoita, että seuran nimi olisi jatkossa Blues, ja että se pelaisi SM-Liigassa. Tässä on kyseessä vetoomus Bluesin säilymisen puolesta.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Sellainen pointti, että vaikka Jussi ostaisi seuran, niin se ei automaattisesti tarkoita, että seuran nimi olisi jatkossa Blues, ja että se pelaisi SM-Liigassa. Tässä on kyseessä vetoomus Bluesin säilymisen puolesta.

Mulle on rehellisesti ihan sama, onko joukkue nimeltään Blues vai Kiekko-Espoo. Oleellista on se, että se on nimen omaan tämä seura. Ei mitään uutta Inter Espoota tai Espoo Unitedia, joka on eri asia kuin nykyinen seura historioineen ja junioriputkineen. Jos uusi lähtö on eri junioriputken päällä ja ilman mitään jatkoa nykyiselle, en jaksa enää kiinnostua. Kiekko-Espoo on se, johon rakastuin, se joka kasvoi Bluesiksi - ja jos se kuolee, kannattajuuteni ei ole ostettavissa uudelle seuralle. Eli siis olen samaa mieltä, mutta vähän enemmän ajatusmaailmaani avaten.

Hieno alku - nyt vaan lihaa luiden ympärille, niin kyllä tämä tästä lähtee.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mulle on rehellisesti ihan sama, onko joukkue nimeltään Blues vai Kiekko-Espoo. Oleellista on se, että se on nimen omaan tämä seura. Ei mitään uutta Inter Espoota tai Espoo Unitedia, joka on eri asia kuin nykyinen seura historioineen ja junioriputkineen.

Jos nimi täytyy jostain syystä vaihtaa, niin mullekin käy ainoastaan Kiekko-Espoo.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
[Bluesin talousseuranta -ketjusta]
Lisäksi olen itsekin yrittäjä ja hyvin mielelläni kuuntelen ideoita siitä, miten Blues pystyisi omalle liiketoiminnalleni tarjoamaan lisäarvoa, jos pienet paikalliset yritykset alkaa kiinnostaa...

Jos BluesinPuolesta-kampanjan aikana saadaan merkittävä määrä "uusia" yrityksiä Bluesin taakse, niin se on kova signaali siitä että Blues-hommaa kannattaa jatkaa! Esim. jos nykyisen 240 yrityksen päälle saataisiin 50 lisää kampanjan aikana, niin tuo 20% lisäys yritysten määrässä ylittäisi kevyesti uutiskynnyksen.

Kaikki halukkaat mukaan, tukisummasta riippumatta (toki pitää katsoa mitä sillä rahalla sitten saa)! Tässä vaiheessa yritykseltä riittäisi mielestäni varsin hyvin aie tehdä Bluesin kanssa yhteistyötä.

Edit.: Tuohon aie-sanaan liittyy ajatus, että homma saataisiin uskottavasti rullaamaan (osittain näiden yhteistyökuvioiden kautta).
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös