Bluesin uuden johdon tärkeimmät toimenpiteet – Jatkoaika opastaa

  • 123 003
  • 418

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Keskustelu on näköjän ajautunut kaulaliinan väreistä sivuraiteille, joten kirjataanpas tähän muutama hyvä ehdotus uusille omistajille:

- julkistakaa jatkosopimukset mahdollisimman pian
- kertokaa mitä joukkueen taustalla tapahtuu (henkilöstö toimistolla)
- tehkää pitkän tähtäimen markkinointisuunnitelma ja noudattakaa sitä
- jos vaihdatte logoa, palatkaa vanhaan. Älkää vaihtako nimeä
- hommatkaa kaukaloon kärkiosaamista ja eläviä esimerkkejä realisoimaan näiden muiden miesten paljon puhuttua potentiaalia (esim. Eaves, Lehtonen, Keller)
- kasatkaa ensi kaudelle joukkue joka on mestarisuosikkien joukossa jo heti kauden alussa
- tehkää ottelutapahtumasta viihtyisä, sen täytyy olla aina hyvä syy perua illan muut menot, Bluesin pitää olla jokaisessa kotiottelussa voittajasuosikki


This^

Lisätään vielä, että uuden johdon pitää tulla esille etenkin kausariomistajien ja BluesFanClubilaisten keskuuteen. BFC tarvitsee lisää jäseniä ja fanclubin pitää olla läsnä joka kotiottelussa paremmin. Liittyminen helpoksi ja käteväksi.

- Halli seinät pitää "maalata" siniksisi. Jokainen, joka astuu sisään halliin tiedostaa heti, että tämä on Espoo Bluesin kotihalli!
- Fanclub päädyn voisi kokonaan laittaa uusiksi, enemmän tuoleja, sinistä väriä ja tässä asiassa etenkin pitäisi kuunnella faneja ja heidän toivomuksiaan.
- Hallin hintatasoa voisi vähän alentaa, tuopin hintaa alemmaksi ja ensi kaudelle mahd. paljon viikonloppu ja perjantai pelejä.

Tämähän nyt on kumminkin vain tälläistä toive ajattelua. Ensiksi pitäisi nämä omistajakuviot ja rahoitus saada selviksi.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
- Hallin hintatasoa voisi vähän alentaa, tuopin hintaa alemmaksi ja ensi kaudelle mahd. paljon viikonloppu ja perjantai pelejä.
Tämä tuopin hinta onkin aika mielenkiintoinen aihe. Toisaalta olisi järkevää, että hinta olisi ns. tasaraha, jolloin viikonloppupeleihin saataisiin lisämyyntiä käteispisteillä. Ehkäpä niin, että käytävien kioskeilta saisi bissen viiteen tai kuuteen juuroon ja ravintolassa vastaava olisi 6-7€. Päätyravintola ainakin on matseissa melko täynnä, vaikka ottelu olisi viikolla. Tällöin ihmiset ehkäpä ostaisivat kalliimman (ei siis piippuhyllyn lippua ja istutaan koko matsi baarissa) lipun tai ainakin olisivat katsomossa katsomassa ottelua, jolloin hallin tunnelma paranisi. Ehkä. Toisaalta pitää kyllä huomauttaa, että tapahtumien aikana hyödykkeet maksavat sen mukaan. Kuuden euron tuoppi ei ole mikään ihmeellinen hinta minun mielestäni.

Ehkäpä tätä ennen pitäisi kuitenkin saada Bluesille nykyistä isompi osuus oheismyynnistä. Käsittääkseni osuus on lukuna tällä hetkellä melko "pyöreä". Edellisen kerran, kun kävimme Blues-matsissa syömässä, oli meitä neljän hengen porukka ja lasku taisi yhteensä olla kolmen sadan hujakoilla. Pöytiä on ravintoloissa sen paljon ja kotiotteluikin 30 kpl vuodessa + pudotuspelit, että oheismyynnin kauden aikana liikevaihto lienee kahden ja 3½ miltsin välillä. En osaa sanoa paljonko tuosta tulee katetta, kun en alaa kovin hyvin tunne, mutta kai se on vähintään 15%. Siitäkin kun saisi vaikkapa puolet Bluesille, niin se olisi heti 150 - 250 k€ lisää tulopuolelle jo olemassa olevalla pisneksellä.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Hallin hintatasoa voisi vähän alentaa, tuopin hintaa alemmaksi ja ensi kaudelle mahd. paljon viikonloppu ja perjantai pelejä.
Eikös se tuopinhinta ole alentunutkin viime kaudesta? Viimeksi ostin Offsidesta 2 tuoppia hintaan 10 euroa, viime kaudella sama setti maksoi 12 euroa, sitä edeltävällä 11 euroa. Voisihan sitä toki alentaa silti, mutta enpä jaksa uskoa. Oravanhännässä sitten nämä kaljaruletit.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eikös se tuopinhinta ole alentunutkin viime kaudesta? Viimeksi ostin Offsidesta 2 tuoppia hintaan 10 euroa, viime kaudella sama setti maksoi 12 euroa, sitä edeltävällä 11 euroa. Voisihan sitä toki alentaa silti, mutta enpä jaksa uskoa. Oravanhännässä sitten nämä kaljaruletit.

Tällä kaudella hinta on ollut välillä 5 euroa per bisse, välillä 6 euroa. Ei siinä tunnu olevan mitään logiikkaa. Mutta toisaalta koko aihe on aika koominen, se euro sinne tänne on ihan yks hailee kokonaiskuvassa.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Suljetuin ovin mennään vielä toistaiseksi: Iltalehti (linkki vie iltalehden sivuille Bluesin uusia omistajia käsittelevään artikkeliin)

Toivotaan pikaista ulostuloa tämänpäiväisen paltsun jäljiltä. Odottavan aika on pitkä...
 
Odotuttaa, odotuttaa.... Iso Masa, eläkeläisenäkin, on sen verran kova luu, että ei varmasti lähde minkään sortin haihatuksiin mukaan. Ja sen verran on ollut hiljaista, että jotain positiivista tapahtuu varmasti....
 

BluePhoria

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Enköhän minäkin avaa sanaisen arkkuni tämän asian tiimoilta.

En ota kantaa tällä kertaa muuhun kuin itse ottelutapahtuman kehittämiseen.
Tulin juuri ameriikoista jossa kävin katsomassa 6 NHL-peliä ja 2 NBA-peliä, niin totean että varaa kehittää tapahtumaa on rutkasti.

On toki "epäreilua" verrata legendaaristen (mm.Rangers,Maple Leafs ja Flyers) NHL-joukkueiden ottelutapahtumaa henkitoreissaan sinnittelevään SM-liigaseuraan, mutta kyllä sieltä monesta asiasta opiksi voisi ottaa.

Ensinnäkin, halliin sisääntulo, sen pitäisi saada katsojan tuntemaan "että nyt on tultu kotiin". Tähän voisi olla keinoina mm. hallin seinät täyteen kuvia Espoon kiekkoilun historiasta,divari ajoista,liiganoususta, viimehetkien/jatkoaikojen voittomaaleista (kyllä niitäkin on), Espoon omien jätkien seinän kokoisia kuvia (mm.Juha Ikonen,Jere Lehtinen,Peter Ahola,Lada varauksella, Nisse, Scott Brower R.I.P, Kähy)

Käytävä telkkareihin pyörimään Espoon kiekkoilun legendaarisia hetkiä, espoolaisten maajoukkue onnistumisia sekä miksei myös karvaita pettymyksiä. Ne herättää tunteita ja niitä me fanit ja katsojat tarvitsemme samaistuaksemme joukkueeseen.

Ennen ottelun alkua voisi olla klippejä Bluesin ja illan vastustajan aiemmista otteluista, kontaktitilanteita,tappeluita,maaleja, on-ice kommentteja sekä yleisön fiiliksiä.

Eikä mitään väsyneitä Eurolan haastatteluita miten lähdetään illan peliin,toki kaikki kunnia hänelle, mutta näiden haastatteluiden paikan tulisi olla jo päivällä Bluesin nettisivuilla sekä facebookissa.

Kunnon skabat erätauolle, esim.3 parhaiten pukeutunutta Blues-fania saa mahdollisuuden päästä ampumaan keskiympyrästä kiekkoja dummya vastaan ja voittajalle loppukauden kausari tai illallinen jonkun favorite pelajaan kanssa tms.

Halvemmat fanituotteet. Hinta sille tasolle että niitä ostetaan paljon.
Ei Bluesin (tai minkään muunkaan SM-liigajengin) kaulaliina voi olla 10€ kalliimpi kun New York Rangersin,c'mon!

Menevää ottelumusiikkia, ei mitää hel****n diskoa, vaan rokkia ja sellaista mikä saa jengissä adrenaalinin virtaamaan. Mulla olisi tähän montakin ehdotusta, mutta tajuatte varmaan pointin ilman esimerkkejäkin?

Promoja, jos on esim. peräkkäiset kotipelit Saipaa ja Ilvestä vastaan niin Saipa-pelin ottelulipulla saisi Ilves-matsiin lipun vaikka -30% hintaan tai fanituotteista seuraavassa ottelussa -30%. Vain mielikuvitus on rajana. Mutta ei mitään väsyneitä -2€ Sea Lifen lipusta,kun se ei liity mitenkään Bluesiin.

Ja "kuumia" pelaajia tulisi nostaa esille, hehkuttaa ihan liikaakin vaikka olisi vain suonta vetänyt ja tullut pari maalia iskettyä edellisessä matsissa, ei pelaajiin samaistu eikä niistä tule idoleita, jos niitä ei saa eikä uskalleta hehkuttaa.

Tälläisiä äkkiseltään, saa kommentoida.
 

rpeez

Jäsen
Tälläisiä äkkiseltään, saa kommentoida.

Juuri näin, esim rapakon takaa parhaita ideoita tarkastelemalla on erinomainen tapa löytää oikeita asioita.

Itseä miellytti listastasi moni asia; esim "nyt on tultu kotiin" -keinot, tunnelmaklipit, halvat fanituotteet tarkoituksena että käytännössä kaikilla olisi niitä -> Blues kulttuuri leviäisi siten pikkuhiljaa.

Musiikista en nyt ole ihan samaa mieltä, tai joo kyllä, jos voimakkuus pidetään siedettävänä.

En ole viime vuosina seurannut Espoon lehdistöä, mutta pitäisin tärkeänä että pelaajista ja heidän taustoistaan kerrottaisiin mahdollisimman paljon lehdistössä jotta syntyisi eräänlainen tarina ja ihmiselle mielenkiinto/uteliaisuus "mitenkähän siellä pelissä sitten tuolla pelaajalle ja Bluesille käy".
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ei Bluesin (tai minkään muunkaan SM-liigajengin) kaulaliina voi olla 10€ kalliimpi kun New York Rangersin,c'mon!

Muuten olen hyvin pitkälti samaa mieltä, mutta tähän kohtaan sellainen huomio, että näytä minulle joku kulutustuote, joka ei ole sen 10€ (tai enemmän) kalliimpi Suomessa jenkkeihin verrattuna? Ja Rangersin liina voi olla halvempi myös sen takia, että niitä ostetaan ympäri maapallon, kun taas Espoo Bluesin ei. Hyvä jos kukaan pääkaupunkiseudun ulkopuolella edes omistaa moista.
 
Viimeksi muokattu:

k-espoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo/Blues
Muuten olen hyvin pitkälti samaa mieltä, mutta tähän kohtaan sellainen huomio, että näytä minulle joku kulutustuote, joka ei ole sen 10€ (tai enemmän) kalliimpi Suomessa jenkkeihin verrattuna? Ja Rangersin liina voi olla kalliimpi myös sen takia, että niitä ostetaan ympäri maapallon, kun taas Espoo Bluesin ei. Hyvä jos kukaan pääkaupunkiseudun ulkopuolella edes omistaa moista.

Maailman kulutetuin kulutustuote, Big Mac, mahtuu tuohon hintahaarukkaan.....

Ihmeellinen kommentti: toinen sanoo, että Rangersin liina on halvempi kuin Bluesin ja toinen perustelee miksi Rangersin liina voi olla kalliimpi...

Olen hyvinkin samaa mieltä, että Bluesin tilanteessa fanituotteiden "jopa dumppaaminen" olisi hyvinkin mielekästä sekä kannattavaa pitkässä juoksussa. Fanikamaa pitäisi saada myyntiin Isoon Omenaan, Selloon, Lippulaivaan jne näkyvästi ja edullisesti.

Kuten joku IFK-fani kuittaili ihan aiheesta, ettei Baronalla näy edes fanipaitoja, fanikaulaliinoja. Se on ihan totta. Ei siellä erota vaatetuksesta, kuin tyyliin 200-500, ketkä kannattavat kotijoukkuetta.
 

#76

Jäsen
Jokaisella joukkueella tulisi olla sellaista entry level fanikamaa, mikä olisi mahdollisimman halpaa ajatuksella, että sitä löytyisi liki jokaisen edes vähän joukkuetta symppaavan päältä. Toki k.o tuotteen tulee silti olla käytettävä ja sellainen ettei se hajoa ekan viikon aikana. Suomen oloissa tämä toimii helpoiten pipo, kaulaliina tai buff osastolla. Skodalta löytyy 4 eurolla buff-variantti, mikä on jo naurettavan edullinen. Tuskin tekevät sillä rahaa, mutta saavat hieman näkyvyyttä ja brändi-tietoisuutta kuluttajille. Pitäisi 5 euroa maksimina entry level fanikaman hinnaksi. Bluessin buff nyt jo sopii tähän ajatukseen.

HIFK on hyvä kotimainen mittari fanikaman suhteen, koska heillä on todella laajasti kaikenlaista. Pari vuotta sitten Hesarissa oli vertailua liigajoukkueiden fanikama myynnistä ja HIFK oli ykkönen. Kuvaava tarina lehdessä oli miten Tapparan fanituotekaveri oli tyrmännyt stringit turhakkeina, mutta HIFK:lla ne ovat yksi myyvimmistä tuotteista. Sanoisinkin, että fanikamassa määrä on hyvästä ja ei kaikkea tarvitse olla ikuisesti tarjolla, vaan voi aktiivisesti tuoda uutta ja samalla karsia vanhoja juttuja, jotka eivät enään myy kunnolla. Sitten myöhemmin voi taas tuoda jonkin vanhan jutun uudestaan pienellä hypellä myyntiin.

Espoossa on erilaista pientä tapahtumaa esim. ensi viikolla Latokasken talvirieha, missä käy noin 200 ihmistä. Uskoisin, että pienellä vaivalla Blues voisi tehdä yhteistyötä tälläisten ruohonjuuritason tapahtumien kanssa ja tuoda hieman lisänäkyvyyttä tapahtumille ja vastaavasti päästä samalla promoamaan itseään potentiaalisille kuluttajille. Pari pelaajaa paikalle pitämään kiekkokisaa lapsille, niin voisi niitä tulevaisuuden katsojia+pelaajiakin tulla.

Sen verran Blues vs. Rangers kaulaliinajuttuun, niin oletusarvoisesti kun lähdetään tekemään jotain tuotetta niin on tietyt peruskulut ja sitten muuttuvat kulut. Voisin kuvitella, että Rangers teettää himpun verran enemmän kaulaliinoja kuin Blues, joten peruskuluja kertyy per kaulaliina vähemmän. Sitten on tekijä, että mitä kuluttajat ovat valmiita maksamaan tuotteesta sekä millaista katetta myyjä kaulaliinoista haluaa.
 

Sunax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Philadelphia Flyers
Onko fanikamaa muuten saatavilla tällä hetkellä mistään muualta kuin Areenalta ja Tapiolan Stockmannin alakerrasta?

Oli ainakin Suomeojan Intersportissa, joka taitaa mennä tai olla rempassa parhaillaan. Ehdottomasti pitäisi saada fanikamoja useampaan paikkaan myyntiin ja sitä kautta näkyvyyttä lisää katukuvaan.

Muutenkin Bluesin tulisi näkyä Espoossa enemmän mainoksien, erilaisien tempauksien, tapahtumien ja yhteistyökumppanien kautta.

Tärkeimpänä neuvona kuitenkin uusille omistajille olisi hankkia ainakin yksi kovan luokan kaveri joukkueeseen, jota satunnaiskatsojat tulisivat katsomaan jo nimen perusteella. Eikä pelkkä nimi paidassa riitä, vaan pelaajan pitäisi olla pistepörssissä ja sitä kautta lehdistössä vahvasti esillä.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olen hyvinkin samaa mieltä, että Bluesin tilanteessa fanituotteiden "jopa dumppaaminen" olisi hyvinkin mielekästä sekä kannattavaa pitkässä juoksussa. Fanikamaa pitäisi saada myyntiin Isoon Omenaan, Selloon, Lippulaivaan jne näkyvästi ja edullisesti.

Tässä niiiii-iin samaa mieltä. Eilen töistä kotiin kävellessäni parin minuutin sisään käveli vastaan kaksi Hifk-kaulahuivia - täällä keskellä espoota. Ei mikään ihme juttu, mutta tulin ajatelleeksi, koska viimeksi näin katukuvassa Blues-kaulahuivin. Nykyiset on aivan susirumia ja muistuttavat erehdyttävän paljon sinikeltaisia tre kronor-kaulahuiveja... paitsi, että ovat rumia.

Sinivalkoinen tyylikäs (jota pitää mielellään) Blues-kaulahuivi olisi kyllä omiaan valloittamaan espoon katukuvaa takaisin naapuriseuroilta. Eritoten niitä alkaisi näkyä koulujen pihoilla, luistelukentillä, pihapiireissä minne katumainonta ei ulotu.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kyllä minä näen lähes joka päivä jonkun Blues-tuotteen jonkun päällä, mutta se johtuukin luultavasti siitä, että näen työni puolesta paljon nuoria. Heillä fanikamoja on selvästi enemmän, kuin vähän vanhemmilla tai aikuisilla.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
JOS Peter Ahola vielä on Bluesin uudessa tulemisessa mukana niin uskottavuutta / luottamusta "lisäävät" tietysti tämänkaltaiset uutiset:

HS: Entistä NHL-pelaaja Peter Aholaa epäillään yli 330 000 euron maksurästeistä
Enpä olisi ikinä uskonut puolustavani Peter Aholaa, sen verran paljon vitutti kun tämä pelasi HIFK:ssa, mutta tuollaiset uutiset nyt on ihan paskaa, eikä mun mielestä vaikuta milläänlailla kaverin kykyyn hoitaa Bluesin asioita.

Kyseessä on ihan normi riitatapaus, joita tämä maa on täynnä ja jos pitää joku viisastelu tähän heittää, olisihan Aholan jo tässä vaiheessa pitänyt tietää, ettei kavereilla tai tutuilla pitäisi teettää mitään juuri sen takia, ettei olla kovin kauaa kavereita kun hommassa menee jotain pieleen ja tuttujen kanssa on hankalampi riidellä rahasta kuin ventovieraiden, eikö?

Sori OT.
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
uusia haasteita

Moneen kertaan on jo todettu, että Espoo monestakin syystä on hyvin haastava paikka tehdä menestyvää so. ei liian tappiollista jääkiekkoa. En kertaa enää näitä haasteita.

Kun muistellaan, miten viimeisin 'metropolialueen' nousukas Jokerit rakensi ja vakiinnutti paikkansa seudun suurimpana pelurina, mieleen tulee voimakkaiden johtohahmojen panos. Rakennusmestari Mäkisen tunsivat kaikki ja sitten liikemies Harkimon.

Kumpikin antoi uudelle joukkueelle näkyvät kasvot, joihin moni samaistui.

IFK'n tarina on erilainen. Sen jatkuva kannatusmenestys perustuu suomenruotsalaisuuteen. Sillä on vahva kannatus omissaan, ihan niin kuin RKP'lläkin, oli menestys hyvä tai huono. Lisäksi IFK on onnistunut houkuttelemaan vahvan 'perisuomalaisen' kannatuspohjan tarjoamalla puitteet olla mukana 'paremman väen' joukossa. 'IFK, så ska man heta'.

Bluesin uusi mahdollisuus voisi olla seurata Jokereiden strategiaa. Tarvitaan karismattinen ja itsensä likoon paneva johtohahmo, jolla on myös joko omaa rahaa tai pääsy rahan luo.

Jussilla oli rahaa, mutta hänessä ei ollut karsimaa eikä hän edes yrittänyt olla 'johtohahmo'. Hän ehkä luotti liikaa kasvavaan espoolaisuuteen, joka ei ole toteutunut. Enkä usko, että vielä pitkään aikaan, jos koskaan, espoolaisuudesta tulee sellainen vetotekijä, mitä nyt tarvitaan. On rakennettava joukkueelle eli Bluesille jokin omintakeinen vetovoima, joka ei edellytä espoolaiseksi tunnustautumista.

Jokeritkin oli alunperin Jokerit, ei niinkään Helsingin Jokerit. Vasta aivan viime aikoina Jokerit on alkanut kuuluttaa 'stadilaisuuttaan', jopa espoolaisen Teemu Selänteen suulla.

Martin Saarikannas oli aikanaan karismaattinen johtohahmo, jolla oli pääsy rahan luo. Nyt Martinia ollaan valitsemassa Bluesin johtohahmoksi. Hyvä niin, jos energia ja motivaatio vielä riittävät. Vai onko jo liikaa ikää ja ovatko tiet rahan luo katkenneet.

Bissen ja muun fanikaman oikean saatavuuden ja hinnoittelun sijasta, tai ainakin, rinnalle tarvitaan Bluesin 'Mäkinen' tai 'Harkimo', joka saa innostuksen tarttumaan laajoihin joukkoihin.

Toivottavasti olen väärässä, mutta minusta tuntuu, että jääkiekko on saavuttanut Suomessa kyllästymispisteensä. Tarjontaa on joka tuutissa. Jääkiekolle voi kovin kätevästi altistua kotisohvalla, jossa bisset saa nopeasti ja halvalla ja jossa kaupan päälle saa viiltävät analyysit ja hehkutukset. Kotikatsomot alkavat olla kova kilpailija oikeilla katsomoille.

Jos tämä suuntaus pitää paikkanssa, haaste Bluesillekin on vain entistä kovempi. Niin kuin koko elävälle jääkiekollekin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Toivottavasti olen väärässä, mutta minusta tuntuu, että jääkiekko on saavuttanut Suomessa kyllästymispisteensä. Tarjontaa on joka tuutissa. Jääkiekolle voi kovin kätevästi altistua kotisohvalla, jossa bisset saa nopeasti ja halvalla ja jossa kaupan päälle saa viiltävät analyysit ja hehkutukset. Kotikatsomot alkavat olla kova kilpailija oikeilla katsomoille.

Kyllä ottelutapahtumatkin on mahdollista saada ihmisiä vetäväksi, esimerkiksi molemmat Helsingin joukkueet ovat siinä onnistuneet. TV-tarjontahan on alkanut jopa heikentyä: Nähdäkseen liigakauden tarvitaan kaksi kanavapakettia, otteluselostukset ovat pääsääntöisesti huonolaatuisia ja Urho tv on alkanut jo hinnoitella itseään ulos (yksi amatöörimäisesti tuotettu netistä tihrustettava ottelu: 12 euroa!). Maaottelutkin on jo siirretty maksukanavien taakse. On tietysti olemassa porukka joka katselee urheilua vain kotonaan, mutta en usko että se on ennenkään juuri matseissa paikanpäällä käynyt eikä se ole erityisen seuraorientoitunutta väkeä (paitsi ehkä Suomen maajoukkueen suhteen).
 

tzuiz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Manchester Broilers, IPK
Tulipahan mieleen tälläinen idea kun kerran barona on puolityhjä pelistä toiseen niin miksi ei päästetä halliin sisään ilmaiseksi vaikkapa kaikkia (tai tiettyä määrää) alle 15 vuotiaita?

Toki siinä varmasti hiukan hävitään lipputuloissa mutta kuvittelisin että paikalliset Espoolaisnuoret lähtisivät katsomaan pelejä vaikka eivät olisikaan suuria kiekkofaneja(hengaamaan tjsp). Ostavat varmaan samalla äidin ja isän rahoilla oheistuotteita ja pari vuotta kun ovat hallilla joka peli niin veikkaampa että osa kannattaa oikeasti Bluesia ja ostavat myöhemmässä elämässään lippuja ja ovat oikeita faneja. Samalla myös näiden nuorten perheenjäsenet saattavat ryhtyä käymään lastensa kanssa peleissä. Myös Bluussin imago saisi melkoista kiillotusta paikallisten silmissä.

Liian vaikeaa kun aluksi kenties hävitään hieman rahaa ja ei osata katsoa tulevaisuuteen?
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Tulipahan mieleen tälläinen idea kun kerran barona on puolityhjä pelistä toiseen niin miksi ei päästetä halliin sisään ilmaiseksi vaikkapa kaikkia (tai tiettyä määrää) alle 15 vuotiaita?
...
Liian vaikeaa kun aluksi kenties hävitään hieman rahaa ja ei osata katsoa tulevaisuuteen?
Voi olla tuokin liian hankalaa, mutta enkäpä enemmän siinä on se, että mikä on alle 15-vuotiaan motivaatio ostaa kausaria tai ylipäänsä yhtään kertalippua, jos aina on mahdollisuus päästä ilmaiseksi? Ne kerrat, kun se ei onnistu painellaan takaisin himaan. Sitten taas yksittäiseen otteluun tuollainen olisi melkoinen pyllistys kausikortin ostaneille. Ei tuo missään nimessä ole kuolleena syntynyt idea, mutta sitä ehkä pitäisi vielä vähän jalostaa.
 

pinky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ilmainen WLAN kausarilla

Alkaa nyppimään se, että hallilla ei enää toimi puhelimen kautta netti ja puhelutkin vain 2G:nä. Ilmainen WLAN kausarin mukana, niin voi seurata muiden pelien tapahtumia väliajoilla.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Alkaa nyppimään se, että hallilla ei enää toimi puhelimen kautta netti ja puhelutkin vain 2G:nä. Ilmainen WLAN kausarin mukana, niin voi seurata muiden pelien tapahtumia väliajoilla.

Joku avoin verkkohan tuolla on, mutta ainakaan oma puhelimeni ei saanut yhteyttä siihen. Kannatan, ehdottomasti!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joo toi netin pätkiminen on kyllä nykypäivänä käsittämätön juttu.

Muita vinkkejä: hyödyntäkää nyt tämä kevät ja playoffit kausikorttien myynnissä. Pistäkää pudotuspelien ajaksi myyntiin erikoishintaiset kausikortit ensi kaudelle.

Nyt jengi on siinä lätkäkiimassa. Kesällä se ehtii jo unohtua ja ihmisten kontaktointi muuttuu paljon hankalammaksi ja kalliimmaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös