Ei onnistu, meidäthän häädettiin sieltä pois kun kannustus oli liian kovaa (=äänekästä) ja seisominen häiritsi ravintola-asiakkaita.
Kyllähän seisojat voi laittaa sinne syrjempään laajentamalla fanikatsomoa sivuista. Istujat eivät ainakaan minua ole koskaan haitanneet siinä ravintolakatsomossa, vaikka olen montakin kertaa siellä silloin syönyt, kun se katsomo oli siellä. Tosin en kertaakaan IFK-matsissa.
Tämä on kyllä erikoista. Ehkä perustat arviosi viime kevään finaaleihin, koska kyllä jokaikisessä muussa HIFK-matsissa kotikannustus on ollut voimakasta. Tämä koskee toki lähinnä vain fanikatsomoa.
Fanikatsomo ei kuulu, eikä näy yläkertaan ollenkaan, kun se on nyt lipan alla. Sitä ei edes huomaa suurin osa hallissa olioista. Enkä nyt muista erikseen eritellä, mikä kannustus on ollut IFK-matsissa verrattuna muihin peleihin. Viime kevään finaaleista ei ole tietoa, koska en päässyt matkan takia niihin peleihin paikan päälle, ensimmäisen näin telkkarista, toisen aikana istuin lentokoneessa. Blues-Kärpät finaaleissa olin 4. pelissä ja silloin porokannattajat olivat häiritsevän paljon esillä ja äänessä.
Eikä se, että baronalla olisi maailman parhaat paikat vierasfaneille, tuo heitä suoraan hallille.
Ei tuo, mutta se tuo, jos sitä mainostetaan oikein ja tarjotaan heille oikeanlainen lippupaketti jo syksyllä, jotta ne landelta muuttaneet, jotka eivät näe oman joukkueensa peliä ikinä, tulevat kaksi tai kolme kertaa vuodessa joukkuettaan katsomaan ja laittavat ne päivämäärät kalenteriin. Se on yksi vitun lysti mikä se viikonpäivä on, jos esim. Tappara-faneja asuu 5000kpl pääkaupunkiseudulla niin kyllä heistä riittävän moni voi lähteä kaksi kertaa kaudessa Tapparaa katsomaan riippumatta mikä viikonpäivä on. Enkä tarkoita faniklubien huligaaneja, vaan tavallisia ihmisiä, jotka kannattavat Tapparaa ja joille olisi Espoossa oma paikka kannattaa ja tunnustaa väriä. Ne huligaanit ovat sitten asia erikseen. Itse en Espoossa niihin satsaisi, koska niihin satsataan muissa halleissa.
Tämä riippuu hyvin paljon siitä, missäpäin hallia liikut. Kyllä fanikatsomon puolella näkee hyvin paljon fanikrääsää satunnaisillakin kannattajilla. Klubipuolella varmasti paljon vähemmän.
No mitä ne muut sitten häpeilevät? Kyllä esim. Nordiksella näkee hyvin monella katsojalla jonkun kaulaliinan tai lippiksen tai edes punaisen paidan tai rotsin tms., jos HIFK-paitaa ei ole. Outoa käydä matsissa, jos pitää hävetä sitä, kumpaa joukkuetta kannattaa.
Anteeksi nyt vaan, mutta joukkueen nimi on Espoo Blues.
Sitten nimi on väärin. Sen pitää olla Espoon Blues tai Blues, Espoo.