Ei kohdistettuna sinuun
@Hannutic mutta tuon olisi yhtenä ryhmäsähköpostina voinut hoitaa. Jos on tasan yksi tuote mitä myydä (eli pelit) eikä sitä ehditä hoitaa niin kuulisin mielelläni jonkun arvion siitä mikä on tärkeämpää tekemistä? Tämä on ainoa ottelu mitä olisi tarvinnut kausikorttilaisille myydä. Tämän ottelun lisäksi Bluesilla on marraskuussa yksi (!) kotiottelu mitä voidaan markkinoida joten en osta tuota selitystä resursseista.
Valitettavasti taitaa olla aika hällä väliä asenne tuota HV71-ottelua kohtaan muutenkin kun yläkatsomoihin ei edes myydä lippuja. Tässäkin olisi pienellä vaivalla voinut houkutella yleisöä rakentamalla otteluun tarinaa vaikka Jere Karalahden paluun ympärille, ei se nyt mahdottomia olisi vaatinut.
Jälkimmäiseen lauseeseesi totean lakonisesti että noin näköjään siellä toimistollakin luullaan ja tuloksethan ovat nähtävissä.
Aamen. Tätä samaa miettinyt jo pitkään, että jos näitä hyvinkin pieniä asioita ei hoideta kunnolla, niin mitä hoidetaan kunnolla? Mikä on meidän kausikorttilaisten (jotka maksavat kiltisti kaikista kauden otteluista, vaikka ei niihin pääsisikään) asema tällä hetkellä? Mitä hyötyä on olla kausikorttilainen? Otteluihin, kun pääsisi varsin hyvin katsomoon ilman kausikorttiakin irtolipulla, koska tungosta tuolla ei ole. Eikö nyt olisi aika nostaa kausikorttilaisiakin erityisasemaan esimerkiksi juuri CHL-otteluiden etuoston osalta, erinäisin vaihtuvin ruokatarjouksin jne. Jos koko kansalle myydään lippuja 10,00€ hintaa runkosarjaotteluihin ja 17:30 - 18:00 saa kaksi annosta ruokaa yhden hinnalla, niin eikö kausikorttilaisille sitten voisi laittaa täkyä, että lipun saa kaverille ostaa vierestä esim. -50% ja ruokatarjous kestää 18:30 asti tai jopa koko ottelun. Ei meitä kausikorttilaisia nyt kuitenkaan niin paljon ole, ainakaan niitä joilla on ihan normaalikausikortti.
En vaan jotenkin suostu ostamaan tuota kiirettä yms., jos tehtävä on markkinoida tapahtumaan, on perimmäinen tarkoitus tällöin myydä tuotetta nimeltä Espoo Blues, niin miten se on niin ylitsepääsemättömän vaikeata toteuttaa?
Ylipäänsä nämä effortit markkinoinnissa on monilta osin varsin heikohkoja. Itsellä tulee mieleen useita koukkuja erinäisten otteluiden ympärille mistä puhua ja mitä nostaa esille; Jeren paluu hyvänä esimerkkinä HV-71 matsin osalta. Ainoa missä olen tästä kuullut sanottavat on Janika Niemisen spiikki viime kotiottelussa, jossa sivulauseessa mainitsi, että HV-71:ssä pelaa muunmuassa Jere Karalahti.
Ottelumainonnassa voisi muutenkin nostaa esiin vastustajaa, joka on kuitenkin yksi syy tulla hallille. Miksi valita juuri tämä ottelu kaikesta mahdollisesta valittavasti. Sinistä on jo valittu ihan tarpeeksi.
Nämä tekstit varmasti sopisivat tuohon toiseenkin ketjuun, mutta myös tähän. Ei tämä laiva käänny, jos vaan seilataan mukana eikä pidetä erikoishyvää huolta jo kyydissä olevista matkustajista. Toki matkassa on sitä kivempaa mitä enemmän porukkaa on kyydissä ja siksi hyväksynkin lippualennukset, mutta jotain pitäisi varmasti tehdä, että me kyydissä olevat ei jäädä seuraavalla pysäkillä pois.