Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Bluesin sponsorit, yleisömäärät & talous 07-08

  • 70 030
  • 293

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onhan toi tappion suuruus aika jäätävää luettavaa. No, eipähän ole mun massini kyseessä, joten ei nappaa tipan tippaa. Jos konkka joskus tulee, se tulee. So not?

Sponsoreistahan tuon täytyy johtua, sillä hämmästyttävän pienillä kustannuksilla jotkut firmat ovat käsittääkseni mukaan päässeet. Se, ettei mainosaikaa/-tilaa saada myytyä ennen kautta kertoo jo siitä, että jossain vaiheessa samaa speissiä tarjotaan alennuksella ja otetaan takkiin.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Ei voi kyllä ymmärtää tätä hommaa, miten tappiot voivat olla 3,1 miljoonaa euroa. Pelkkiä menojako tässä jääkiekkoseuran pyörittämisessä on..? Vuodesta -99 lähtien kumulatiiviset tappiot ovat 11 miljoonaa. Joku voisi vähän selvittää näitä talouskuvioita, sillä ei kai se Salonojakaan jääkiekosta nyt noin paljon tykkää, että loputtomiin sinne rahojaan pumppaisi vaikka aika pohjattomalta kaivo vaikuttaakin.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Ei voi kyllä ymmärtää tätä hommaa, miten tappiot voivat olla 3,1 miljoonaa euroa. Pelkkiä menojako tässä jääkiekkoseuran pyörittämisessä on..?
Aika hyvä kysymys. Eikös tuo ollut suurinpiirtein se pelaajabudjetin koko. Siis lipputulot 1,5 M€ tai jotain, sponssitulot ja konserniavustus 0,45 M€ ovat menneet kaikki muihin kuluihin.
Toisinsanoen: nollatulos edellyttäisi siis pelaajabudjetin nollaamista. Tai täysiä katsomoita miljoonan pelaajabudjetilla.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kyllähän kaikki huutaa hallipuolen laskujen maksuttamisesta Bluesilla, ei pitäisi edes teoreettisesti olla mahdollista tehdä noin paljon turskaa.

Sponssitulot on käsittääkseni liigan top5:ssa.

Eli ongelmana on pääasiassa menot.

Yritän kaivaa luvut huomenna.
 

scholl

Jäsen
Jos löydät sieltä kohdan "pääsylipputulot" niin se olisi mielenkiintoista tietää. Vaikka pelaajabudjettia kuinka laskettaisiin niin jos pääsylipputuloja ei saada nousuun niin käy helposti niin, että joukkue saa maksaa korkeintaan saman kuin HPK:lla tai sitten sponsoritulot saavat olla top ykkösessä, jotta kiekkojoukkue voisi tehdä plusmerkkistä tulosta.

Tosin se ei poista sitä tosiseikkaa, että jos hallissa on liian vähän tapahtumia niin tappiot siltä puolelta on aina mahdollista siirtää Bluesin puolelle, jos niin tahdotaan tehdä.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Ai se on keilausfirma. Se vähän mitä logoista näin, näytti kyllä ABC:lta. Sitä suuremmalla syyllä hemmetin huonosti suunniteltu kilpailu. Ei kai keilauksessa ole tarkoituksena heittää pallo mahdollisimman lähelle keilaa.

Minäkin annan nyt tässä ihan ilmaisen vihjeen henkiöille jotka näistä päättävät: eikö parempi kilpailu olisi hoitaa kolme kilpailijaa erätauolla jäälle.

- Videotaulun "livekuvaan" gr8:n logo
- esitellään kilpailijat, muistetaan mainita keilausfirman nimeä
- muovinen keilapatteri maalin paikoille
- jokainen heittäisi vuorollaan kaksi heittoa siniviivan tuntumasta jollain muovipallolla ikäänkuin imitoiden oikeaa keilausta
- eniten keiloja kaatanut saisi sen keilaus-iltansa, "voittaja pääsee ihan oikeille keilaradoille Iso Omenaa vastapäätä sijaitsevaan gr8-keilahalliin.."

Tuo kertoisi nyt selvästi mistä mainostajasta on kyse ja olisi mielenkiintoisempi yleisölle.

Toisaalta voin kuvitella miten tätä nykyistä erätauko"viihdettä" pidetään Bluesissa vuosituhannen kuningasideana ja tuskin tähän siis tullaan tekemään mitään muutoksia.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Jatkoaika 9.10.2007 kirjoitti:
Espoolaiset eivät tunnu löytävän Urheilupuiston Areenalle seuran kannalta tarpeeksi sankoin joukoin. Kivimäellä riittää kuitenkin luottoa siihen, että joukkueen urheilullinen menestys heijastuu yleisömääriin ainakin pidemmällä aikavälillä.

- Meidän markkinointi tekee kyllä kaikkensa, me mainostamme melkein joka paikassa. Urheilullinen menestys on kuitenkin markkinoinnillisista asioista se kovin juttu urheilussa.
On tullut Espoossa kotiin Hongalta niin futis- kuin korisliitteitä ja Jokereilta jääkiekon puolelta. Blues kyllä mainostaa joka paikassa, totta. Joka lehdessä on pieni ilmoitus ennen peliä.
Mielestäni asiallinen kausimainos, läpyskä jossa olisi jotain juttuja, koko kauden ohjelma ja tietenkin alennuskuponkeja, toimisi paljon tehokkaammin. Se toisi nimenomaan uusia ja satunnaiskatsojia. Nuo pikkuilmoitukset (vaikka olisivat isomman kokoisiakin) vain varmistavat vakioporukan tulon hallille.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Aika jäätävä kommentti Kivimäeltä:

- Tälle kaudelle olemme budjetoineet 4800 katsojan mukaan. Nyt yleisökeskiarvo on noin 4000, mutta tämä ei ole vielä millään tavalla hälyttävää.

Eipä ole hälyttävää. Eihän se ole kuin 16,5 % jäljessä.
Mikähän sitten on hälyttävää?

Ike
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
5 400 löytyy IS Veikkaajan liigaliitteessä. Ehkä tuo 5 000 on sitten budjetoitu, toivotaan ainakin näin. Se ei silti muuta sitä että sekin on yläkanttiin. Nyt on 4 peliä takana, ka 3 984.
Kivimäen mukaan yleisötavoite on siis 4800 katsojaa per peli. Musta ihan realistinen ja hyvä tavoite, kun ottaa huomioon että viimekaudella se keskiarvo oli jossain 4600 paikeilla. Toi 5 400 katsojaa tuntuikin niin suuruudehullulta ajatukselta, että en voinut sitä missään vaiheessa uskoa. Se ei nyt tietenkään yllätä että IS Veikkaajassa on saattaneet mennä numerot sekaisin...
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Kivimäen mukaan yleisötavoite on siis 4800 katsojaa per peli.
Ei, ei ja vielä kerran ei. Yleisötavoite on Jääkiekkolehteen annettujen tietojen mukaan 5 000 ja IS Veikkaajalle annettujen tietojen mukaan 5 400. Budjetoitu yleisötavoite on siis Kivimäen mukaan 4 800. Tämä on ilmeisesti tätä Bluesin viestintästrategiaa...
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Yli 6200+ katsojaa Pelsuja katsomassa, ei paha. Toivottavasti ei ollut mikään poikkeus.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Yli 6200+ katsojaa Pelsuja katsomassa, ei paha. Toivottavasti ei ollut mikään poikkeus.
Hieno oli kyllä yleisömäärä! Yleisöryntäys tuli meikäläiselle ovella kalliiksi, mutta koska tässäkin ketjussa olen kovasti toivonut että jengi löytäisi tiensä hallille, niin ei parane valittaa...

Vaikka vapareita olisi jaettu otteluun, niin ei tollaista yleisömäärää puhtaasti niillä saa. Varmasti yleisöryntäyksen syynä oli edullinen perhekiekkolippusetti, kärkimatsi ja lisäksi tuntui että aika paljon oli Pelicans-faneja hallissa. Joten paha sanoa että onko tämä nyt merkki jostain paremmasta ja Blues-buumin synnystä, mutta toivottavasti näin kuitenkin olisi.

Icegirls. Siis onhan se oikeasti kiva että kauniiden naisten määrää kasvatetaan hallilla tai edes joskus näkee naisen lumilapio kädessä, mutta musta ei tämä uudistus nyt mennyt ihan putkeen. Jälleen kerran pisteitä Bluesin organisaatiolle siitä että tapahtumaa on koitettu kehittää, mutta kyllä tämä uudistus vaan herätti lähinnä meikäläisessä myötähäpeän fiiliksiä. Mielummin sille sm-liigan timeout-tauolle voisi mielummin palkata jäälle luistelemaan Keltsin! ;)
 

molari

Jäsen
Hienoa, että porukkaa oli yli 6000 tuhatta paikalla - melkoinen yllätys - eiköhän Kärppä-pelinkiin tule + 5000, vaikka se maanantaina onkin.

Mutta edelleen aika "amatööripohjalla" mennään, alkaen siitä, että kausareita on koodaamassa vain 1 kaveri, jolloin jonoa kertyy paljon, voisi olettaa, että kausikortin kanssa pääsee kävelemään suoraan sisään.

Sama juttu on ollut noiden maalien irtoamisien kanssa, todella vaikeata on ollut saada korjaus tehtyä kohtuu ajassa, sokerina pohjalla eilinen maalinvaihtosekoilu, voisi olettaa, että huoltomiehet tsekkaavat ennen pelin alkua, että tarvittavat "työkalut" on hollilla ja homma saadaan korjattua asap.

Myyntipisteet tökkii edelleen, ihmetyttää, ettei fyrkka kelpaa, aika moni jättää ostokset tekemättä, kun huomaa, että jonotukseen menee + 10 min. Tollasessa bisneksessä tyhmempikin tajuaa, että tavaraa pitää saada kaupattua ulos nopeasti.

Time out on sinänsä syvältä, sopisi ehkä plaijareihin, mutta eipä tuohon ice-girls spektaakkelin, osaa suhtautua kuin myötähäpeällä.

Eipä nuo tietysti isoja juttuja ole, mutta kaikenkaikkiaan tekemisessä paistaa läpi liikaa amatöörimainen puuhastelu, jos vertaa esim. toimintaa NHL:ssä.

Pitkä- ja tulosvetoa pelaavana toivoisi, että Veikkaus Oy, jääkiekoliitto, yms. palvelisi pelaajia paremmin, esim. Mestiksen tilanteet olisi mukava saada taululle, kuten SM-liigan tulokset.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Myyntipisteet tökkii edelleen, ihmetyttää, ettei fyrkka kelpaa, aika moni jättää ostokset tekemättä, kun huomaa, että jonotukseen menee + 10 min. Tollasessa bisneksessä tyhmempikin tajuaa, että tavaraa pitää saada kaupattua ulos nopeasti.
Onhan noi jonot kieltämättä ollut koko kauden Länkkärin riesa. Kiskatoiminassa ei mitkään megakateet liiku ja Bluesin matsien yleisömääriä on varmasti mukavan vaikea ennakoida. Joten hommaa vedetään varmasti koko ajan alimiehityksellä, eikä se luonnollisesti auta että kiskatytöt ovat aina ekaa päivää duunissa.

Eilisen matsin jonojen syynä oli varmasti myös se, että halli oli aika täynnä. Matsiin varmaan odotettiin ennakkoon noin 4000-5000 katsojaa , jonka mukaan oli Länkkärin miehitys laadittu. Joten 6000 katsojaa oli varmaan aika mukava ylläri. Mutta parempi palvelu vaatisi joko sen että yleisömäärä osattaisiin ennakoida etukäteen paremmin tai että hintoja nostettaisiin.

Time out on sinänsä syvältä, sopisi ehkä plaijareihin, mutta eipä tuohon ice-girls spektaakkelin, osaa suhtautua kuin myötähäpeällä.

Eipä nuo tietysti isoja juttuja ole, mutta kaikenkaikkiaan tekemisessä paistaa läpi liikaa amatöörimainen puuhastelu, jos vertaa esim. toimintaa NHL:ssä.
Tää icegirls on NHL:stä revitty, ja klipistä päätellen taitaa olla samanlaisessa suosiossa sielläkin: http://www.youtube.com/watch?v=RZPbkrorX0g
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Time out on sinänsä syvältä, sopisi ehkä plaijareihin, mutta eipä tuohon ice-girls spektaakkelin, osaa suhtautua kuin myötähäpeällä.
Mielestäni tämä ice girls on hyvä idea, joskin parannettavaakin löytyy. Kotipäädyssä sutinut tyttö osasi hävin tuskin luistella. Lisäksi lapiot/kolat näyttivät vähän painavilta tyttöjen käsissä. Vieraspäädyn blondi oli viehkeä ja omasi show-naisen elkeet. Pisteet siitä. Mitä pitäisi tehdä?
1) Hommata kolme luistelutaitoista tyttöä. Kaksi ei riitä.
2) Kevyemmät lapiot/kolat, jotta tytöt vievät kolaa eikä toisinpäin.
3) Kerrotaan tytöille mitä pitää tehdä. Eli näytetään vaikkapa video miten sitä lunta kolataa.
Ehdottomasti kuintenkin tervetullut ohjelmanumero tauolle.
 

MacLean10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Terveet pelaajat, Espoo Blues
1) Hommata kolme luistelutaitoista tyttöä. Kaksi ei riitä.
2) Kevyemmät lapiot/kolat, jotta tytöt vievät kolaa eikä toisinpäin.
3) Kerrotaan tytöille mitä pitää tehdä. Eli näytetään vaikkapa video miten sitä lunta kolataa.
Onko sillä loppuen lopuksi mitään merkitystä mitä he siellä tekevät? Kunhan näyttävät hyvältä ja käyvät pyörähtämässä siellä. Se riittää varmasti kaikille.
 
Myyntipisteet tökkii edelleen, ihmetyttää, ettei fyrkka kelpaa, aika moni jättää ostokset tekemättä, kun huomaa, että jonotukseen menee + 10 min. Tollasessa bisneksessä tyhmempikin tajuaa, että tavaraa pitää saada kaupattua ulos nopeasti.

Olisikohan aika kokeilla Restelin sijasta jotakin muuta myyntipisteoperaattoria? Voisi tuoda kauan, kauan kaivattua vaihteluakin erätaukomättötarjontaan.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Mistä näitä yleisökeskiarvoja löytyy? Kävin sm-liigan sivuilla katsomassa, mutta eipä näkynyt. Muutenkaan joukkuetilastoja ei tahdo löytyä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kehitystä

Eilisessä Kärppä matsissa pisti silmään että viuhkatyttöjen määrää oli lisätty. Vielä kun ne olisi täysi-ikäisiä, niin kehtaisi katella. Mielestäni myös musiikkia pyrittiin soittamaan pelikatkoilla entistä enemmän. Toivottavasti syynä oli se että tunnelmaa koitetaan nyt tätä kautta parantaa, eikä se että markkinointiosasto ei ole saanut myydyksi mainosaikaa.

Eilen ei pakollinen maalinkorjauskaan ei kauaa vienyt. Porakin taisi nyt olla jopa sopivan lähellä, eikä enään siellä varaston perällä. Vielä kun saataisiin ne kattovalot toimimaan kunnolla, niin homma ei enää vaikuttaisia amatöörien puuhastelulta...

Mistä näitä yleisökeskiarvoja löytyy? Kävin sm-liigan sivuilla katsomassa, mutta eipä näkynyt. Muutenkaan joukkuetilastoja ei tahdo löytyä.

Mutta kotiotteluiden keskiarvo on siis tällä hetkellä 4662, joka on ihan OK. Mutta kolmessa viime ottelussa luvut ovat ollet todella mukavia. Lisäksi torstaina on vielä matsi ifkiä vastaan ja varmasti silloinkin päästään yli 5000 katsojan.

Meikäläisestä väliajalla Zamboonin seuraaminen on vieläkin hauskempaa kuin tää keilahässäkkä. Mutta kaikein kaikkiaan toiminassa on pientä kehitystä havaittavissa! Hienoa, upeata ja mahtavaa!
 
Viimeksi muokattu:

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Puolet kauden kotiotteluista takana ja yleisökeskiarvo 4635, laskua viime kauden vastaavaan ajankohtaan 73 katsojaa. Jotta tuo budjetoitu 4 800 saavutetaan pitää kauden lopussa 14 ottelussa yleisökeskiarvon olla 4 965 katsojaa. Ei kuulostaa mahdottomalta, varsinkaan kun joukkueen otteet ovat noinkin hyviä ja varmoja. Voidaan muutenkin sanoa että vihdoinkin tuossa koko touhussa näyttää olevan järkeä mukana kautta linjan pienentyneestä pelaajabudjetista lähtien.

Joulukuussahan on vain 3 kotiottelua joten eiköhän silloin tuo 5 000 mene jokaisessa rikki. Lauantaipelejä on kaksi ja molempien joukkueiden fanit (Jyp&Ässät) järjestävät fanimatkan. Lisäksi ainoa arkipeli on Pelicansia vastaan torstaina 20.12 joten jos lauantaiseen peliin tuli 6200 lienee tuo rapiat 5 000 tässä vain muodollisuus.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
3 kotipeliä huonoja jengejä vastaan putkeen samalla viikolla ei ollut mikään hyvä juttu yleisökeskiarvon kannalta, aika moni varmaan valitsi 1-2 peliä sen sijaan että meni kaikkiin kolmeen.

Tuon tavoitteen saavuttaminen ei todellakaan pitäisi olla liian vaikeata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös