Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Bluesin sponsorit, yleisömäärät & talous 07-08

  • 70 027
  • 293

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Bluesin markkinoinnista on puhuttu Jatkoajan keskustelussakin jo vuosien ajan, mutta mitään konkreettista muutosta ei ole tapahtunut.
Samoilla linjoilla. Tuominenhan on tittelillä myynti- ja markkinointijohtaja ja sen lisäksihän palkattiin äskettäin yksi myynti- ja markkinointiassistentti. Kuitenkin ko henkilön vastuu on "Bluesin myynnin ja markkinoinnin tukitoimintojen lisäksi kausikorttien myynnistä ja hallinnoinnista sekä aitiovarauksista." Eli käytännössä tuolla ei siis ole yhtään ihmistä joka hoitaisi markkinointitehtäviä. Rekrytoinnin paikka?
 

molari

Jäsen
Bluesin organisaatio vaikuttaa vielä suojatyöpaikalta - valitettavasti.

Pari ihan perusesimekkiä.

Oli kausikorteista asiaa eli harkinnassa oli hankkia 1-2 kausikorttia lisää, lähetin mailia Anu Aspille, joka Bluesin sivujen mukaan vastasi asiasta. 2 viikkoon ei vastausta kuulunut, sitten soitin toimistolle SM-liigan jo alettua ja joku jolppi kertoi, ettei Anu Asp ole ollut Bluesin palveluksessa 2:een kuukauteen. Olisi ollut erittäin helppoa kääntää mailiosoite jollekulle muulle. Nyt jäi noikin kausikortit hankkimatta, montakohan muuta vastaavaa tapausta on sattunut - ihmiset on nykyään tottuneet asioimaan mailin välityksellä paljon monimutkaisempien hankintojen kanssa.

Toinen asia on ollut (taas) kaikissa syksyn peleissä se, että myyntipisteissä on liian vähän henkilökuntaa ja kaikki (luonnollisesti) vasta-alkajia. Lisäksi osa mestoista on kiinni. Jonottamiseen menee helposti liki erätauko, ei lisää ainakaan viihtyvyyttä ja saattaa olla joillekin, esim. perhepakettilipun ostaneille ensikertalaisille ensimmäinen ja viimeinen peli. Mitenköhän palvelu pelaa, kun Länärillä on ekan kerran yli 4 500 katsojaa.

Pikkujuttuja, mutta kertoo tietystä ylimielisyydestä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Miten Blues markkinoi otteluitaan? Itse olen huomannut Hesarissa pienen, tulitikkuaskin kokoisen mustavalko-mainoksen. Toki samat varmaankin myös Länsiväyläss ja Vartissa, niissä mainostaminenhan on käytännössä ilmaista.

Bluesin markkinoinnista on puhuttu Jatkoajan keskustelussakin jo vuosien ajan, mutta mitään konkreettista muutosta ei ole tapahtunut.
Niin. Yksi syy voi olla että kohta alkaa olla kaikki eväät syöty markkinointikikka pussista. Tässä kohtaa on syytä muistuttaa että markkinointi ja mainonta ovat eri asioita. Joten jos puhutaan lehti-ja radiomainoksista, niin silloin puhutaan mainionnasta ei markkinoinnista.

Musta tollanen perussetti lehti ja radiomainoksia ajaa asian ottelutapahtumasta viestittäessä. Uskon että tänä päivänä tavallinen jääkiekkomatseissa käyvä asiakas löytää kaipaamansa informaation jostain, vaikkapa netistä. Mutta olen aikanakin bonganut seuraavat markkinoinilliseti oikeat asiat Bluesin toiminnasta:

1. Hintadiskriminointi, eli hinnoittelupolitiikka. Kaikkimatsit eivät ole keksivertofanin mielestä yhtä kiinnostavia, joten on todella järkevää hinnoitella matseja sen mukaan. Bluesilla on ns.perhekiekko-ottelut ja pk-seutu lisä käytössä. Ja kun vertaa Jokerien ja erityisesti Ifkin lippujen hintoja niin ei matsisessa käyminen ainakaan ole hinnasta kiinni. Lisäksi Blues antaa alennusta lipuista varusmiehille ja opiskelijoille.

2. Ilmaiset kuljetukset hallille ( jo vanha perinne). Länkkäri on vähän syrjässä, joten aivan uskomattoman hyvä juttu että tällaiset dösälinjat on. Käyttäisin itse jos vaan menis vierestä, ja uskon että tämä on varmasti mukava palvelu monelle matseissa käyvälle.

3. Kolme vuotta sitten logo ja imago pistettiin uusiksi, ja Espoolaisuutta korostettiin. Fiksu juttu, sillä Espoolaisuus on se juttu mikä espoolaisia kiinnostaa Bluesissa.

4. Jalkautuminen. Blues järjesti mm. fanitapaamisen Selossa, ja muistan viimekauden Blues Newseista että Blues pelaajat vierailivat jossain koulussa vastailemassa kysymyksiin. Fanitapaamiset ovat tärkeitä kun sitoutetaan faneja toimintaan, ja noin kouluvierailut taas on tunnettavuuden tekemisen kannalta tärkeitä.

5. Palvelun tutuksi tekeminen. Eli Blues jakoi viimekaudella ainakin Kalpa peleihin ilmaisia lipuja joillekin ala-aste luokille. Tämäkin on helkkari hyvä ele, sillä jokainen meistä on joskus mennyt ekan kerran matsiin ja jäänyt koukkuun. Vielä kun nää tenvat tulevaisuudessa raahaa hallille isän ja isän lompakon, niin jokainen varmaan ymmärtää miksi niitä vapareita kannattaa jakaa koululaisille matseihin jotka ei muuten niin hirveesti jengiä kiinnosta.

6. Yhteistyötä median kanssa. Vartti, Länsiväylä ja Hesari ovat Bluesin yhteistyökumppaneja. Yhteistyöhön kuuluu ilmeisesti se että Bluesin ei tarvitse maksaa mainoksista (spekulaatio) lehdissä ja se että Bluesista väännetään juttuja lehden sivuille, joka taas on epäsuoraa markkinointia.

7. Ottelutapahtumaa on pyritty kehittämään. Blues News on hyvä idea, tosin hallissa kaikuu välillä niin pahasti että vaikeaa on sitä seurata. Erätauoilla junnurankkarit on toimiva juttu, kun taas tokan erä-tauon ohjelman kanssa on tuskailtu jo pitkään (yleensä se on liittynyt tavalla tai toisella johonkin sponsoriin). Nykyinen ohjelma on aika pöljä, mutta siinä on varmaan koitettu aktivoida yleisöä mukaan, joten annan 10 pistettä yrityksestä.

Musta Bluesin markkinointiosasto ei siis ole levännyt laakereillaan, vaan yritetty on, enkä tiedä onko enää uusia kikkoja mitä vois koittaa. Tietenkin voi olla pirun turhauttavaa kun tuloksia ei näy, vaan katsojamäärät päinvastoin alenee. Tämä ei ole pelkästään nyt Bluesin ongelma, vaan jääkiekkomatsit on menettänyt suosiotaan vapaa-ajan viettotapana muutenkin. Lisäksi pk-seudulla on kaksi muuta jengiä, pelataan Karjala turnausta ja maajoukkuepeljä, joten hokia on muun viihteen ohella paljon tarjolla. Lisäksi Canalin tarjonnallakin saattaa olla vaikutusta.

Mutta Bluesilla on kyllä jotain parannettavaakin. Ilves matsissa jonot kiskoilla oli kyllä järkyttävän pitkät, joka on iso miinus menetetyn myynnin ja asiakaspalvelun kannalta. Kiskojen kannattavuudella tässä kikkaillaan, mutta kusahtaa varmasti kyllä kohta omaan nilkkaan. Jengin pitää viihtyä hallissa!

Lisäksi tunnelmaa hallissa ois kyllä saatava jollain tavalla paremmaksi. Kun tietää kuinka paljon musiikkia voidaan käyttää tunnelman luomiseen, niin aina jaksaa ihmetyttää se mainosten määrä mikä matseissa soitetaan. SM-liiga timeout taas onkin sitten tunnelman latistaja ihan omassa lajissaan. Pikku juttuja, mutta puroista tulee ne suuret virrat.

Yleisötavoite tälle kaudelle on niinkin kova kuin 5 400 ja vähän tuntuu siltä ettei tule onnistumaan. Kolmen kotiottelun jälkeen keskiarvo on 4 077 joten lopuissa kotiotteluissa keskiarvon tulisi olla 5 559 jotta tavoitteeseen päästäisiin.
Mistä bongasit tän 5400 luvun? Jääkiekkolehdessä oli tavoitteeksi asetettu 5000 katsojaa per peli, joka musta oli jo todella kova. Arvelin jo ennen kauden alkua että sm-liiga on menettämässä kiinnostusta, joten 4500 katsojaa per peli olisi musta ollut realistinen tavoite. Ainakin ton luvun mukaan olisin lipputuloja laskeskellut. Nyt siis kolmen pelin jälkeen ollaan ainakin 3000 katsojaa jäljessä yleisötavoteesta...
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mikäs oli muuten tämä 2. erätauon "skaba"?

Tunsin erittäin suurta myötähäpeää tämän suhteen, ensin kaksi mimmiä (huiskat kädessä jotta olisi mahdollisimman vaikeata) yrittää epätoivoisesti levittää jotain ihme fläbiä jäälle, keskellä on iso fläbä jossa joku ihme iso keila keskellä ja sitten pieniä kellasia palloja tiputellaan katosta?

Siis mitä vittua?? Meidän seurueesta kukaan ei tajunnut a) mikä firma yritti jotain promota tai b) mitä siinä yleensä tapahtui. Jos olisin ko. lafkan markkinointivastaava niin vetäisin tuon tekeleen chiileen alle nanosekunnissa.

Callaway-golfskaba takavuosina oli muuten oikeasti viihdyttävä väliaika-show, lisää vastaavia.
 

lade

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäs oli muuten tämä 2. erätauon "skaba"?

Katsojat saavat hakea fanipisteeltä numeroituja sählypalloja, joita sitten heittävät tuossa skabassa mahdollisimman lähelle tuota keskellä jäätä olevaa keilaa. Lähimpänä olevan pallon heittäjä voittaa. Palkintona on ymmärtääkseni keilausilta Light Beerin kera jossain.

Callaway-golfskaba takavuosina oli muuten oikeasti viihdyttävä väliaika-show, lisää vastaavia.

Toi oli ihan hyvä väliaikaviihdytys. Eikö Callaway enää sponssaa Bluesia vai miksi tuota ei jatkettu? Sopii golffaus hyvin espoolaisen identiteettiinkin. ;-)
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Markkinointia ja vähän muutakin

Aneemistahan suomalainen markkinointi on keskimäärinkin ja Bluesilla vielä keskiarvoa aneemisempaa. Brändin rakentamisesta täällä ei tiedetä vittuakaan.

Ideoita varmasti löytyy, ottaa vaikka mainostoimistosta pari jamppaa ideoimaan jos oma nuppi ei tunne sanoja mielikuvitus tai rohkeus.

Tässä muutama idea, osa varmaan jopa toteutuskelpoisia.

1. Pelaajien autoihin isommat tarrat, kunnon mainokset, esim: Lujaa viuhuva (vauhtiviivoja) lätkä, tms + liekkejä ja sitten sopivasti sommiteltuna joku teksti, tyyliin "Bluesin matseissa tapahtuaa, tule peliin, liput alkaen 10€"

Vähän lisää väriä ja räiskettä, sen aneemisen pienen Blues-tarran tilalle.

2. Isä-poika -päivä, (tai miksikäs ei Äiti-tytär-päivä) eli tolloin pääsee isä ja poika samalla lipulla, tai jollain erikoislipulla, sitten kaikki lipun ostaneet vaikka vielä osallistuvat johonkin arvontaan.

3. Traktorinäyttely HPK-matsien yhteyteen (ehkä myös muiden landejoukkueiden vieraillessa), tai jotain muuta yhteistoimintaa jonkun sponsorin järkkäämänä, paras ajankohta varmaan ennen Lauantai-peliä.

4. Rakennutetaan 6 metrinen Jokeri-nukke, joka poltetaan ennen ottelua pihalla (tietenkin jokeri-ottelua). Tästä tietenkin asianmukaista ennakkoilmoitus ja mainostuta. ja palokunta tietenkin paikalla. Nuken polttamisen sijaan käy joku muukin tapahtuma joka vetää ns. muuta kuin vakioväkeä paikalle.

Näitä vittuilujuttujahan keksii vaikka kuinka paljon, mutta Suomessahan ei saa muista pahaa puhua ja markkinoinnin pitää olla poliittisesti korrektia ja tylsää. Jenkeissä kilpailevat yritykset julkisesti vittuilevat toisilleen. Julistetaan Turku kyläksi. Hitto kielletään halliin pääsy amisviiksien ja nappiverkkarien kanssa.

5. Mediaa voisi hyödyntää paljon nykyistä paremmin. Enemmän lehdistötiedotteita, Bluesin pelaajia patsastelemaan eri tilaisuuksiin, tv- tai radio-ohjelmiin.

6. www-sivuilla "Hullu-Lostedt" -nurkka, jossa kaveri (tai joku ammatti Copy) avautuu blogissa lätkänpelaajan elämästä satiirin muodossa.

7. Paljasta pintaa väliajoille. Tissi on aina plussaa, jos kahvikoju on kiinni, tai siellä on jonoja voipahan ainakin lepuuttaa silmiään.

8. Se Olarinluoman Ferrariliike sponsoriksi ja pari autoa hallille näytille.

9. "Upota Blues", -väliaikapeli. Pelissä yksi katsoja pääsee heittämään pallolla ja yrittämään uikkareihin pukeutuneen Salonojan tiputtamista kylpyyn. Molskis

10. Yhteistyö, yhteistyö, yhteistyö, Sponsorien kanssa voisi varmasti tehdä paljon enemmän.

Toi koko Blues touhu on niin saatanan insinöörimäistä ja kuivaa. Jotain elämää ja elämää suurempaa tohon juttuun pitää saada, HMV on just sitä mikä kuvaa Blegsin markkinointia ja koko brändiä. Vanhoille pukuäijille ja kolmellekymmenelle ikifanille tehtyä "viihdettä". Jotain sellasta pitää tehdä, että siitä puhutaan, mieluummin mediassa asti. Brändiä pitää rakentaa.

Pointti on, että ideoita kyllä löytyy, jos vaan on halua ja intoa tehdä.

Bluesin brändi - "Pettää aina" ... ?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Katsojat saavat hakea fanipisteeltä numeroituja sählypalloja, joita sitten heittävät tuossa skabassa mahdollisimman lähelle tuota keskellä jäätä olevaa keilaa. Lähimpänä olevan pallon heittäjä voittaa. Palkintona on ymmärtääkseni keilausilta Light Beerin kera jossain.

Melkein voisin vannoa että ne pienet pallot tippuivat katosta, en nähny kenenkään heittävän niitä.

Joka tapauksessa, koin suurta myötähäpeää kun katsoin tätä spektaakkelia. Voi jösses sentään.

Toi oli ihan hyvä väliaikaviihdytys. Eikö Callaway enää sponssaa Bluesia vai miksi tuota ei jatkettu? Sopii golffaus hyvin espoolaisen identiteettiinkin. ;-)

Ei sponssaa ei, taisi olla jotain Chriden kavereita jotka sponssas silloin, oli oikeasti mielenkiintoinen skaba.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Melkein voisin vannoa että ne pienet pallot tippuivat katosta, en nähny kenenkään heittävän niitä.

Joka tapauksessa, koin suurta myötähäpeää kun katsoin tätä spektaakkelia. Voi jösses sentään.

Ei sponssaa ei, taisi olla jotain Chriden kavereita jotka sponssas silloin, oli oikeasti mielenkiintoinen skaba.

Parempi on kun et vanno :) On jopa tullut heitettyä palloja jäälle enkä ole muistaakseni niitä katosta pudottanut.


Kyllähän sellainen kisa on mainostajalle hyödyllisempi, mihin monella on mahdollisuus osallistua (tuota jakosysteemiä voisi miettiä s.e. henkilöt eri katsomoista pääsisivät mukaan skabaan). Nythän pallot menevät aika pitkälti faneille ja junnuille. Se lakanan levittäminen märälle jäälle on kuitenkin aika koominen toimenpide.

Itse suorituksena se Callawayn puttiskaba oli mielenkiintoisempi, mutta saiko se paikalla olleet katsojat kiinnostumaan itse mainostettavasta tuotteesta tai golfista yleensä? Vai oliko se vain kavereiden kädenojennus / sponssi Ruutulle? Ja olisihan tuotetta mainostavan kannattanut jatkaa tuottavaa sponsorointia. Tai sitten sponssi hoidettiin oikeasti jakamalla putteri onnistuneesta suorituksesta ja uudet raudat Ruutun bagiin. Ja blegille ei mitään. Itsehän en yhtään Callawayn driveria ole ostanut, mutta tuonne keilapaikkaan voisin mennäkin.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Kyllähän legendaarisin erätaukokilpailu on ollut Hesburgerin se "voita 100 kerroshampurilaista" tms, joskushan sieltä on voitettu Opel Astra.

Jos en väärin muista niin oli ensimmäinen kilpailu, keskialueelta kiekko jostain 20 cm välistä keskelle maalia ja uusi autohan siitä napsahti. Se kilpailu ei kestänyt kauaa, taisi olla vain muutaman ottelun käytössä.

Joka tapauksessa on ihan hyvä että erätauoilla on ohjelmaa ja tuokin on myytyä mainostilaa. Aikaisemminhan tuossa toisen erän pallojutussa on ollut hallin huoltohenkilökunta mukana levittämässä liinoja ja muuta, nyt oli vajaamiehitys viime ottelussa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Noh jos HIFK:n matseissa oli parilla viime kaudella se säälittävä radio-ohjattava rekka-auto (olikohan joku Kiitolinjan logo tjsp?) jäällä niin kuinka moni kiinnoistui käyttämään ko. lafkaa kuljetuksiin? Ei varmaan kukaan. Sivuhuomautuksena todettakoon että tämä radio-ohjattava sponssi tapahtuva on naurettavin mitä ikinä olen nähnyt, toivottavasti ei koskaan nähdä noin surkeata tapahtumaa Länkkärillä.

Sponssauksessa on kuitenkin kyse muustakin kun suorasta myymisestä ettei sitä voi ihan suoraan verrata.

Pallojen heitosta sen verran että Offsiden pöydässä istuessani en kyllä nähnyt yhtään heittoa vaan pallot yhtäkkiä tulivat jäälle samanaikaisesti joten oletin että ne tiputettiin sinne.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Noh jos HIFK:n matseissa oli parilla viime kaudella se säälittävä radio-ohjattava rekka-auto (olikohan joku Kiitolinjan logo tjsp?) jäällä niin kuinka moni kiinnoistui käyttämään ko. lafkaa kuljetuksiin? Ei varmaan kukaan. Sivuhuomautuksena todettakoon että tämä radio-ohjattava sponssi tapahtuva on naurettavin mitä ikinä olen nähnyt, toivottavasti ei koskaan nähdä noin surkeata tapahtumaa Länkkärillä.

Sponssauksessa on kuitenkin kyse muustakin kun suorasta myymisestä ettei sitä voi ihan suoraan verrata.

Pallojen heitosta sen verran että Offsiden pöydässä istuessani en kyllä nähnyt yhtään heittoa vaan pallot yhtäkkiä tulivat jäälle samanaikaisesti joten oletin että ne tiputettiin sinne.

Kiitolinjahan se oli. IFK:lla oli tosin pari kautta sitten yksi parhaimmista promojutuista käytössään, kun sellainen pieni punainen e-on - ilmalaiva pyöri erätauoilla jään yläpuolella.

Nythän niillä on tuon Kiitonlinja-jutun tilalla jokin toinen lähettipalvelu tuomassa kiekkoa tuomarille face offiin.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Noh jos HIFK:n matseissa oli parilla viime kaudella se säälittävä radio-ohjattava rekka-auto (olikohan joku Kiitolinjan logo tjsp?) jäällä niin kuinka moni kiinnoistui käyttämään ko. lafkaa kuljetuksiin? Ei varmaan kukaan. Sivuhuomautuksena todettakoon että tämä radio-ohjattava sponssi tapahtuva on naurettavin mitä ikinä olen nähnyt, toivottavasti ei koskaan nähdä noin surkeata tapahtumaa Länkkärillä.

Sponssauksessa on kuitenkin kyse muustakin kun suorasta myymisestä ettei sitä voi ihan suoraan verrata.

Pallojen heitosta sen verran että Offsiden pöydässä istuessani en kyllä nähnyt yhtään heittoa vaan pallot yhtäkkiä tulivat jäälle samanaikaisesti joten oletin että ne tiputettiin sinne.

Onneksi kesti vaan kauden verran. Taisi vielä "pikkurekka" hajota jossain vaiheessa kevättä. Oli se jotenkin naurettavaa kun se Kiitolinjan logoilla varustettu kauko-ohjattu lelu toi kiekon tuomarille.

Kaikenlaista turhaa keksitään. No, saihan HIFK vissiin jotain hyvää siitäkin. Ainoa hyvä asia mitä Kiitolinja voisi tehdä olisi viedä Pena rojuineen takaisin sinne itärajalle minne kuuluukin!
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllähän legendaarisin erätaukokilpailu on ollut Hesburgerin se "voita 100 kerroshampurilaista" tms, joskushan sieltä on voitettu Opel Astra.

Jos en väärin muista niin oli ensimmäinen kilpailu, keskialueelta kiekko jostain 20 cm välistä keskelle maalia ja uusi autohan siitä napsahti. Se kilpailu ei kestänyt kauaa, taisi olla vain muutaman ottelun käytössä.

Kisa oli käytössä sen loppukauden jolla auto meni ja muistaakseni myös seuraavalla kaudella. Silloin kisan voitto tosin vakuutettiin ettei tulisi niin kova tappio jos joku osuu.

Rekalla aloituskiekkoa on roudattu jäälle Helsingin lisäksi ainakin Turussa ja Lappeenrannassa. Taisi lähteä Turusta tuokin idea niinkuin muuten aikoinaan lähti myös nämä pelaajien numeroilla pelleilyt. Janeckyn 91,1 Jokereissa ehkä niistä tunnetuimpana. Jokereillahan oli lisäksi 95E ja 98E, olisko ollut Kesoilin maksamana. Ruotsalaisen Reksalla taisi olla Kymppikioskin 10 selässä. Mutta tosiaan ensimmäinen tietämäni kikkailunumeron käyttäjä pappa Nummelin TuTossa.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Sivuhuomautuksena todettakoon että tämä radio-ohjattava sponssi tapahtuva on naurettavin mitä ikinä olen nähnyt, toivottavasti ei koskaan nähdä noin surkeata tapahtumaa Länkkärillä.

Kyllä kaikista hirvein oli ainakin 90-luvun lopulla Typhoonissa se katosta trapetsilla killunut AARNE KÄRPÄNEN, joka mainosti Biltemaa.
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ilmeisesti kukaan ei enää muista "Keltsiä"? Luistelevaa puhelinluetteloa sai katsella kyllikseen Matinkylässä Kespoon alkuaikoina kun tauolle mennessään menetti aina paikkansa. Siis ei tauolle vaan tuutinki Keltsiä.

Nykyinen meininki kahvioissa on järkyttävää. Syy on tietysti siinä, että Blues on vuokrannut myyntipisteet eikä pääse vaikuttamaan niiden toimintaan. En vain käsitä miksi kaikki työntekijät ovat harjoittelijoita eikä mikään suju. Lisäksi usein tuotevalikoima on liian laaja. Jos ruvetaan kasaamaan jotain hodareita seitsemälle hengelle niin ne 90% kun haluais limun tai bissen jää sitä ilman. Itseltäni jää aika usein herkut ostamatta kun en jaksa koko päivää seistä jonossa joka ei lliiku. En ymmärrä miksi raha ei kelpaa.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Ilmeisesti kukaan ei enää muista "Keltsiä"? Luistelevaa puhelinluetteloa sai katsella kyllikseen Matinkylässä Kespoon alkuaikoina kun tauolle mennessään menetti aina paikkansa. Siis ei tauolle vaan tuutinki Keltsiä.

Itsellä pitäisi olla vielä tallessa Keltsiltä saatu frisbee!
Miksiköhän en sitä lunastanut aikoinaan, mitä sillä edes olisi saanut? Puhelinluettelon?
 

JAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon entiset SM-liigajoukkueet
Itsellä pitäisi olla vielä tallessa Keltsiltä saatu frisbee!
Miksiköhän en sitä lunastanut aikoinaan, mitä sillä edes olisi saanut? Puhelinluettelon?

Eihän niillä kaikilla voittanut mitään, piti olla joku tarra siinä frisbeessä ja sitten voitti jotain hassua. En kyllä muista mitä.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Mistä bongasit tän 5400 luvun? Jääkiekkolehdessä oli tavoitteeksi asetettu 5000 katsojaa per peli, joka musta oli jo todella kova.
5 400 löytyy IS Veikkaajan liigaliitteessä. Ehkä tuo 5 000 on sitten budjetoitu, toivotaan ainakin näin. Se ei silti muuta sitä että sekin on yläkanttiin. Nyt on 4 peliä takana, ka 3 984. Muihin markkinointi- yms asioihin pitää yrittää palata paremmalla ajalla.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade

scholl

Jäsen
Mikäs oli muuten tämä 2. erätauon "skaba"?

Tunsin erittäin suurta myötähäpeää tämän suhteen, ensin kaksi mimmiä (huiskat kädessä jotta olisi mahdollisimman vaikeata) yrittää epätoivoisesti levittää jotain ihme fläbiä jäälle, keskellä on iso fläbä jossa joku ihme iso keila keskellä ja sitten pieniä kellasia palloja tiputellaan katosta?

Jos se oli niin, että jotkut niitä vihreitä palloja heittivät niin ok, mutta olisivat edes kertoneet, että minkä alan firma siinä mainostaa. Jäällä oleva lakana ei näy, jos ei istu yläkatsomossa. Muutenkin todella ankea skaba, missä lähes painottomilla palloilla yritetään kaataa järkyttävän iso keila.

Onneksi Spede on kuollut. Hän olisi nimittäin kuollut nyt uudestaan, jos olisi nähnyt tuon naisen logiikka -meiningin, mikä oli vallallaan lakanan levityksessä. Pakko pitää jotain huiskia toisessa kädessä ja levittää vammaisesti yhdellä kädellä.

Tuon Bluesin tappio on täysin käsittämätön. Syytellään pelaajapalkkioita, kun tehdään sen suuruinen tappio, mikä on enemmän kuin pelaajille maksetut palkat. Yleisöä on luonnollisesti käynyt liian vähän ja he ovat maksaneet liian alhaisen lipun hinnan, mutta olennaisempaa varsinkin Espoossa on se, että joku kusee sponsoripuolella. Sponsoreita on aivan riittävästi, mutta hintalapun täytyy olla liian halpa.

Onko muuten mahdollista, että osa hallitappioista on kirjattu jääkiekkojengin piikkiin? Ei muuten oikein tajua.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Jos se oli niin, että jotkut niitä vihreitä palloja heittivät niin ok, mutta olisivat edes kertoneet, että minkä alan firma siinä mainostaa. Jäällä oleva lakana ei näy, jos ei istu yläkatsomossa. Muutenkin todella ankea skaba, missä lähes painottomilla palloilla yritetään kaataa järkyttävän iso keila.

Onneksi Spede on kuollut. Hän olisi nimittäin kuollut nyt uudestaan, jos olisi nähnyt tuon naisen logiikka -meiningin, mikä oli vallallaan lakanan levityksessä. Pakko pitää jotain huiskia toisessa kädessä ja levittää vammaisesti yhdellä kädellä.

Niin, yhdessä ottelussahan ilmeisesti päättivät kokeilla jos tuo homma hoituisi kahdella tytöllä, ei onnistunut. Nyt on neljä tyttöä levittämässä lakanoita. Itse katson ottelut alakatsomon puolelta ja toisesta lakanasta erotin Light Beerin logon, toista en näe ollenkaan. Isossa keilapallossa on keilailufirman logo ja nyt sanotaan jo että kannattaa matsin jälkeen mennä keilailemaan.

Ideahan ei ole kaataa keilaa, vaan saada pallo mahdollisimman lähelle keilaa. Nyt lauantaina kävi niin, että kaksi heittivät unelmaheitot ja molemmilla jäi pallot kiinni keilaan.
 

scholl

Jäsen
Ai se on keilausfirma. Se vähän mitä logoista näin, näytti kyllä ABC:lta. Sitä suuremmalla syyllä hemmetin huonosti suunniteltu kilpailu. Ei kai keilauksessa ole tarkoituksena heittää pallo mahdollisimman lähelle keilaa.
 

Maalituomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Sponsoreita on aivan riittävästi, mutta hintalapun täytyy olla liian halpa.

Joo, täälläkin epäilyttää tuo sponsorointipuoli. Olisipa mukava nähdä minkalaisia diilejä siellä Länärillä sorvaillaan? Ja vielä mielenkiintoisempaa olisi kuulla miten HIFK:n ja Jokereiden markkinointiorganisaatiot kokevat tämän läntisen kilpailijan. Oma olettamukseni on, että Blues tarjoaa sponsoreilleen kilpailijoitaan (IFK ja Jokerit) edukkaampia diilejä suoranaisesti kannattavuuden kustannuksella, Jusunder Salonoja kun kuitenkin joka vuosi kuittaa tappiot omasta pussistaan - eli ei mitään hävittävää. Sponsorimarkoissa häviäjiä ovat vain IFK ja Jokerit. Blues on markkinointiterminologiaa käyttäen siis se "häirikkö".
 

scholl

Jäsen
Sponsorimarkoissa häviäjiä ovat vain IFK ja Jokerit. Blues on markkinointiterminologiaa käyttäen siis se "häirikkö".

Käyttäisin futiksesta tuttua termiä "hjallis". Epäterveellä meiningillä Hjallis sai oman jenginsä lopetettua ja HJK:n CL-fyrkat epäsuorasti hukattua. Samaan esimerkkiä noudattaen Blues onnistui hinaamaan pelaajapalkkiot ylös ja mahdollisesti sponsorieurot alas. Mahtava yhdistelmä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös