Bluesin kohtalon viikko?

  • 14 721
  • 102

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti nuunuu
Ruutiveijari kun kerran tunnut tietävän autotalliareenan asioista , niin kysyppä CR:ltä kennelle hän "gonahti" viime keväänä uhoten :"sulla ei oo enään ikinä asiaa tähän halliin"!
Huomasit kait hipsut sanan porttikielto ympärillä , toistan hipsut.
Noniin. Tätä hainkin. Eli siis kyseessä ei ole "porttikielto", vaan lähinnä yhden miehen tiuskaisu. Ihmettelinkin jo, että CR itsekö siellä ovilla kyttää ja katsomoissa kiertelee.

Porttikielto on aika vahva sana, jopa lainausmerkeissä.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Tuohon soneraplazan linkin takaa löytyvään agitaatioon sekä kaikkiin muihinkin vastaaviin viitaten, nin onhan se päivänselvää, ettei tämä raha/kateus-yhtälö voi koskaan saavuttaa neutraalia lopputulosta.

Nyt, kun mikään ei tunnu onnistuvan ja havaittujen virheiden ylikorostuessa päivä päivältä, on toki suht helppoakin kärjistää asioita valikoiden ja vetää "katu-uskottavia" vaikkakin perättömiä syy-seuraus-suhteita sensaationhakuisesti. Taustalla jyllää ne tutut "mitäs mä sanoin.." ja "pitihän se arvata, että ei tätä hommaa pelkällä rahalla saada toimimaan.."

JOS homma toimisi moitteettomasti ja Blues porskuttaisi tukevasti sarjakärjessä, olisi näitä vastaavia juttuja edelleen, taustalta kumpuava asenne vain olisi tyyliä "no kyllä kai se nyt tommosilla resursseilla onnistuu ihan keneltä tahansa".

Vaikka tuossa kyseisessä "pakinassa" onkin enemmän kritisoitu tapaa kuin lähtökohtaa, niin silti lasken sen samaan kategoriaan, jonka alkulähteenä toimii se sama kateus.
Heikko hetki ja epävarmuus tulevaisuudesta tarjoavat optimaalisen toimintaympäristön manipulaatiolle, jota tässäkin tapauksessa on ansiokkaasti hyödynnetty.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jollain kierolla tavalla miellyttää tämä medianäkyvyys tänä syksynä.
Mukavaa, että kerrankin jokaisella on painavaa sanottavaa Bluesista. Taidetaan Nordiksellakin kahdehtia palstamillimetrejä? Sieltä kun ei syksyllä ole kuulunut juuri mitään raflaavaa. Eikä muuten ole Ilmalassakaan pressejä riesaksi asti järkätty.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti msg
Jollain kierolla tavalla miellyttää tämä medianäkyvyys tänä syksynä.
Mukavaa, että kerrankin jokaisella on painavaa sanottavaa Bluesista.
Niin, tässä suhteessa voidaan kai todeta, Blues - edellä muita.

Kaikessa hajuttomuudessaan, värittömyydessään ja mauttomuudessaan, joukkueen ja organisaation tekemiset kiinnostavat tällä hetkellä yllättävänkin monia tahoja. Itse asiassa tekemättä jättämisetkin ylittävät uutiskynnyksen.
Tekisi mieleni laittaa tähän kysymysmerkillä varustettuna se viisisanainen fraasi, jonka toinen ja viimeinen sana ovat samat.

Länsiväylään vaan aukeman ilmoitus, "Blues - kaikkien aikojen alisuorittavin joukkue. Tulkaa itse katsomaan, onko meillä toimivaa pelisysteemiä vai ei".
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Re: Re: Re: Ei mitään yllättävää

Viestin lähetti Juhaht
Sitä vain taas päästi itsensä jo odottamaan jotain muutosta tai edes signaalia muutoshalukkuudesta.

Niin, muutos ja muutoshalukkuushan ovat kaksi eri asiaa. Ehkäpä Blues teki viisaasti kun jätti tekemättä hätärin; "Kaikki ulos, kuka tahansa sisään! Jaa Tuomen Timppahan se vois tulla, soitetaan sille heti ja kysytään, käykö..". Jos ei ole tilalle oikeasti haluttua ja vapaata vaihtoehtoa, on parempi olla ottamatta apuria. Ellei sitten ole kyseessä selkeä ylimenokauden mies. Joita kyllä löytyy kotimaisella passilla ja vapaaksikin saadaan, jos niin halutaan. Vapaaksi siis nykyisestä hommastaan, joka ei välttämättä ole SM-liigajoukkueen koutsaaminen. Näinhän teki Lukko - paitsi, että otti samantien pitemmän kiinnityksen.

On sanomattakin selvää, että valmennuskaksikko ei nauti luottamusta. Mutta on sanomattakin selvää myös se, että kausi on suhteellisen ryssitty jo nyt. Ja huiman kallis ylimenokauden palokunta-apu voi jäädä vain signaaliksi yhteistyökumppaneille. Mikä ei ole huono juttu tietenkään sekään. Mutta ei kai kukaan usko, että Virta-Sator kaksikko ilmestyy aitioon patsastelemaan vielä tammikuussakin, jos joulukuukin menee munilleen.

Joidenkin pelaajien mukaan hra Satorille ei ole vielä auennut ykkösen ja kakkosen ero. Niin sinnikkäästi hän vieläkin koettaa liidata. Ja Virta kilttinä miehenä, enemmän joukkueenjohtajatyyppiä, antaa sitten lenkkiä. Ja soppa senkun sakenee. Mm. Jyp-ottelun jatkoajalla pelaajilla oli vaikeuksia päättää kumpaa kuuntelee ja kumman kuviot otetaan käyttöön.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Luulen, että jatkoajalla otettiin käyttöön Arton ja Karin pelisysteemi, Kiekko maalille ja kokeillaan.
Toimi kuin junan vessa.
Eikä varmaan ollut tehoduon kynästä tuo lopun yv-maali.
Oli nimittäin kauden ensimmäinen neliön keskeltä suoraan syötöstä lauottu yv-maali.

Hitsi kun joku keräisi kaikki tiedot, huhut ja panettelut Bluesin koko poppoosta yhteen nippuun. Perään vain maininta lähteestä ja vaikka %-luvulla ilmaistuna luotettavuus.
On nimittäin ennätysmäärin materiaalia tarjolla. Vielä kun tietäisi mitä uskoa ja mitä ei.
Nytkin tj mumisee luottamusta ja tuossa yllä sanotaan että sanomattakin on selvää että ei.

Ei kai muuhun voi sitten uskoa kuin sarjataulukkoon?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Cosmo
Ei tietenkään faneja tässä ole kukaan syyllistämässä joukkueen otteista (paitsi minä, sillä mähän haukun kaikki?). Mutta tätä ainaista valitusta tuli kuunneltua tuossa viime vuosina IFK:n matseissa, kuinka kaikki oli niin huonoja ja omille huudeltiin enemmän kuin vieraille. Mutta siellä voi kritiikkiä enemmän antaakin. 6000 ihmistä valuu hallille, vaikka vastassa olisi kuka vain. Kritiikkiin on aihetta, kun vasta juhlittiin mestaruutta. Nyt on kaikilla kivaa kun sarjajohto on 5 pongoa. Kritiikkiä tulee, koska IFK:n paikka ei ole siellä jossain kympin sakissa Alpoilemassa.

Onko sitten Bluesin paikka mielestäsi 12. sijalla? En valittanut halaistua sanaa niinä aikoina kun Kiekko-Espoo pelasi ladossa näillä sijoilla millä Blues nyt on. Silloin siihen ei ollut mitään aihetta, sillä joukkue oli lähes aina niin huono ettei siltä voinut enempää odottaa. Tämän hetken Blues on niin kaukana noista ajoista, että parempaa ei tarvitse enää toivoa - sitä voidaan odottaa. Jopa tämä 12. sija olisi ollut ihan tyydyttävä, jos oltaisiin lähdetty vaikka a-junnujen joukkueella kauteen. Hitto, mähän hyppisin täällä ilosta jokaisesta pisteestä ja jokaisesta jangsterin tekemästä maalista.

Mutta niin ei ole. Bluesin miehistö on hyvin pitkälti samanlainen kuin viime vuonna neljänneksi runkosarjassa tulleella joukkueella. Siksi tätä kritiikkiä annetaan nyt niin paljon. Vaikka olisi niin, että muutoshalukkuutta sittenkin olisi ja tilanteita vielä katsastetaankin, ei tuollainen epävirallinen tieto ole juuri omiaan vähentämään julkista spekulointia seurajohdon pätevyydestä ja sitoumuksesta, semminkin kun samaan aikaan kuitenkin tiedotetaan, ettei tässä mitään hätää ole.


Minen yksinkertaisesti jaksa uskoa, että tällä kaudella tästä enää mihinkään noustaan. En enää, en tällä sarjaohjelmalla. Siihen olisi pienen pienet mahdollisuudet, mutta se vaatisi todella poikkeuksellista päävalmentajaa, joka olisi valmis astumaan ruoriin tällaisessa tilanteessa. Hannu Aravirta oli Jokereihin tullessaan tällainen valmentaja, Erkka Westerlund voisi olla Bluesissa tällainen valmentaja. Muita nimiä Westerlundin lisäksi ei edes tule mieleen. Silti Erkankin kanssa homman paraneminen vaatisi suuren määrän työtä, mutta silloin mahdollisuuksia olisi. Ennenkuin siis jotain tämän kaltaista ilmoitellaan, ei täältä enää uskoa riitä palstalle saakka vuodatettavaksi. Toivoa on, mutta se ei taida riittää.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti msg
Hitsi kun joku keräisi kaikki tiedot, huhut ja panettelut Bluesin koko poppoosta yhteen nippuun. Perään vain maininta lähteestä ja vaikka %-luvulla ilmaistuna luotettavuus.

Ei kai muuhun voi sitten uskoa kuin sarjataulukkoon?

Ekaan: lähde JHag, luotettavuus jotain väliltä 0-100% :)

Karu totuushan on se, että varmaa tietoa siitä, mitä Bluesissa tulee tapahtumaan ei ole myöskään Bluesin sisällä tällä hetkellä. Pelaajat, valmentajat ja joukkueenjohto ovat itsekin mukana huhumyllyssä. Tahtoen tai tahtomattaan. Jussihan asiat viime kädessä päättää, mutta hänenkin päätöksiinsä tulevat vaikuttamaan vielä nyt tapahtumattomatkin asiat. Esimerkiksi seuraavat 4-6 matsia. Jos Blues nappaa niistä täydet pinnat, ei ole syytä heilauttaa monoa heti. Vasta keväällä. Mutta eihän Blueskaan mikään poikkeus ole urheiluseurojen joukossa siinä asiassa, että kun tappioita tulee tarpeeksi ja selät suoristuvat yhä helpommin, jotain tehdään jokatapauksessa. Sator ainakin on tälläkin hetkellä helvetin paljon lähempänä lähtöä kuin jäämistä. Virrasta en sanoisi noin.

Kuinkas teki HIFK Kuula Lehkosen kanssa 00/01? Ilmoitti joulukuussa, että eipä tässä mitään hätää, täysi luottamus on valmennuksella. Tammikuussa kun kysyttiin uudestaan, vastattiin vihaisena, että ettekö kuulleet viimeksi, että Kuula jatkaa täydellä luottamuksella! Helmikuun ensimmäisellä viikolla Kuula sai monoa. Syyksi tuolloin kristallisoitui yksi Jokeri-tappio. Ottelussa, jota johdettiin ensin oliko peräti 4:llä maalilla. Mutta henkisesti Kuulan lähtöpäätös tehtiin jo paljon aikaisemmin.
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Viestin lähetti Shayne
Niin, tässä suhteessa voidaan kai todeta, Blues - edellä muita.

Kaikessa hajuttomuudessaan, värittömyydessään ja mauttomuudessaan, joukkueen ja organisaation tekemiset kiinnostavat tällä hetkellä yllättävänkin monia tahoja. Itse asiassa tekemättä jättämisetkin ylittävät uutiskynnyksen.
Olet oikeassa. Minäkin olen lukenut ja seurannut jo hetken aikaa tätä teidän osioonne.
Mistä on kysymys Bluessissa? Huonoa tuuria, loukkaantumisia vaiko huonot valmentajat? Enpä usko enää mihinkään noista. Missä sitten vika? Älkää vain minulta kysykö. Ei pienintäkään hajua.

Alkuun, pari ensimmäistä vuotta oli suorastaan hauskaa kun rahajengi, ylimääräinen pk-seudun jengi rämpii. Enää ei ole. Uskokaa pois enää en nauti tilanteesta. Tilalle on tullut suorastaan sääli ja osanotto.

Joku mainisti jossain vaiheessa tilanteeseen liittyvän kateutta. Paskan marjat. Kuka olisi kateellinen seurallenne/tilanteelle? Rahaa palaa ja mitään ei tapahdu.

Pakina oli muuten asioista mitään tietämättömälle ja asiaan välinpitämättömästi suhtautuvalle suorastaan hauska. Jotkut asiat tuntuivat jopa kelpo syille, jyrkkenevään alamäkeen. Varsinkin tuo nimi homma oli hieno. Tästä olen jopa samaa mieltä. Joskin uskon että osa teistä faneistakin on K-Espoon kannalla. Blues tosiaan tuntuu typerältä. Tosin se sopii hienosti tuo CR:n aika kauteen. Amerikan unelmointia nääs.

Älkööt kukaan loukkaantuko kirjoittelustani. Tarkoitus ei ollut tulla provoamaan. Toivotan nopeaa muutosta tilanteeseenne ja pitkää pinnaa kannattajille.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Roman
Varsinkin tuo nimi homma oli hieno. Tästä olen jopa samaa mieltä. Joskin uskon että osa teistä faneistakin on K-Espoon kannalla. Blues tosiaan tuntuu typerältä. Tosin se sopii hienosti tuo CR:n aika kauteen. Amerikan unelmointia nääs.
Taidan olla ihan hakoteillä, mutta itse olen yhdistänyt aina Blues-nimen koko rahoituksen alkulähteeseen: HK:n siniseen.
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Viestin lähetti Pärde
Taidan olla ihan hakoteillä, mutta itse olen yhdistänyt aina Blues-nimen koko rahoituksen alkulähteeseen: HK:n siniseen.
Mulla sytty lamppu. Enpä ole ikinä tuota tullut ajatelleeksikaan. Eipä tuosta kai kauheasti ole toitotettukkaan. Ei ainakaan näin kehä 3:n ulkopuolella.

Nöyrin anteeksi pyyntöni jos näin on. Minä olen vain ja aina yhdistänyt tuonne st Louisin suuntaan.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Värien ja nimen alkuperää voi vain arvailla.

Virallisestihan Jussi ei ollut mukana nimeä vaihdettaessa. Epävirallisesti varmaan oli, koska luulen että hallia ei koskaan olisi rakennettu ilman tietoa siitä kuka koko paskan lopulta ostaa.
Saatanpa hyvinkin olla väärässä tässäkin asiassa. Jutun pyöriessä kaupungin rattaissa oli ainakin tilanne, että asista päättävät näkivät enemmän kuin suuri yleisö.
Espoolaista kunnallispolitiikkaa sekin vain on.

Espoon värit ovat vaakunastakin tutut sininen ja keltainen.
Näitähän oli siinä amerikan kaimalta kopidussa paidassa.

Jos nyt ei kaikille ole käynyt selväksi, niin entisenä syntyperäisenä matinkyläläisenä ja keski-ikäistyvänä kalkkiksena tykkään roikkua kaikessa vanhassa kiinni. Osana tätä tuossa sivussa lukee Kiekko-Espoo, eikä suinkaan Blues.
Itseasiassa vähäisestä fanitavarasta suurin osa on Kiekko-Espoon ajalta.

Toisaalta olen realisti ja tajuan, että ilman uutta hallia ei olisi liigakiekkoa. Ristiriitaisia ja sekavia ajatuksia on ollut kesästä 98 lähtien.

Ja huomiotavaa on myös, että HK-Ruokatalo on jo vuosia ollut osa TPS-henkistä LSO-konsernia. Tepsiä voisi leikkisästi kutsua POPSI-hockeyksi, jos siis olisi ilkeä...
 

Suburban

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti JHag
Sator ainakin on tälläkin hetkellä helvetin paljon lähempänä lähtöä kuin jäämistä. Virrasta en sanoisi noin.
Aiemmin syksyllä Hantta oli sanonut pelaajille, että on turha koittaa savustaa Satoria ulos ja toivoa että hän itse kuitenkin jäisi. Jos Sator lähtee, niin lähtisi hänkin. Tilannehan voi olla nyt ihan toinen.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Roman

Joku mainisti jossain vaiheessa tilanteeseen liittyvän kateutta. Paskan marjat. Kuka olisi kateellinen seurallenne/tilanteelle? Rahaa palaa ja mitään ei tapahdu.
Itse ainakin otin tuolla edellä esille kateuden. Mutta en toki siitä syystä, että joku olisi kateellinen mainitsemallesi "rahaa palaa ja mitään ei tapahdu"-tilanteelle. Ei suinkaan, vaan sille alkutilanteelle, kun lähestulkoon talkoohengellä kitkutteleva pikkuseura saa taakseen miljoonaperijän turvaamaan taloudellisen taustan ja nostamaan profiilia peltotöistä parrasvaloihin. Eihän se tietenkään kaikissa herätä kateutta, mutta monissa kuitenkin. Ja vaikkei sitä heti suureen ääneen kuulutettaisikaan, niin silti hieman purraan hammasta, kulmien alta kyräillen ja salaa toivoen onnettomuuksia paratiisiin. Sitten kun ne vaikeudet koittavat, vieläpä toistuvasti, niin suupielet kääntyvät vahingoniloiseen virneeseen. "Mitäs mä sanoin..."

Kyllähän perisuomalaista isäntää vituttaa, kun naapurinmies voittaa lotossa ja pihaan ilmestyy upouusi Mersu, omassa pihassa kun on vain -89 Corolla. Sitä Mersun puunausta sitten kyräillään pirtinikkunan pitsiverhojen suojasta, salaa toivoen edes raekuuroa joka klommottaisi katon siitä kiiltävästä uutuudesta.
Kun sitten naapurin isäntä syksyn ensimmäisten liukkaiden yllättämänä kauppareissullaan suistuu leveine kesärenkaineen ojan pohjalle, niin kyllähän se väkisinkin hymyilyttää ohi ajaessa. Eihän ne Corollankaan nastarenkaat mitkään uudet enää olleet, alunperinkin vain pinnoitetut, mutta olipa isäntä kokemuksesta ymmärtänyt vaihtaa ne alle hyvissä ajoin.

Sama sääntö ei toki aina päde kaikkiin, aktiivisimpiin jääkiekon suurkuluttajiin ehkä keskimääräistä vähemmän, mutta tuolla turuilla ja toreilla tällaista on kyllä selkeästi ollut havaittavissa. Itselläni on hyvin paljon jääkiekon osalta kokemusta "vääräuskoisena" valtavirran joukossa olemisesta, toisin sanoen, ympäristöissäni elämän eri vaiheissa ja osa-alueilla olen edustanut suosikkijoukkueeni osalta jonkinlaista kummajaista, jolloin muiden asenteisiin ja mielipiteisiin on saanut tutustua hyvinkin kattavasti. Jos joku palstalaisista nyt ajattelee, että "just joo, minä en ainakaan ole koskaan kadehtinut pätkän vertaa", niin kyllä minä sen uskon, enkä väitä että pitäisikään olla. Tämä nyt oli vain oma mielipiteeni, jota olen muodostellut pitkäaikaisen ja kattavan otoksen perusteella.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hohhoijaa. Nämä kateusjutut ovat jo aika paksua kun katsotaan K-Espoon/Bluesin meriittilistaa. Mistäs sitä pitäisi siis olla kateellinen? Että joukkueella oli aikanaan maailman rikkain huoltaja? Tai niistä naisten Suomen mestaruuksista?

No, asiaan; Jos edellinen viikko oli espoolaisjoukkueen kohtalonviikko niin sitten seuraaville koettelemuksille kyllä pitää keksiä vielä dramaattisempi nimi. Tämä siksi, että edelliset pelit olivat oikeasti kovia joukkueita vastaan ja siksi laihakin pistesaldo oli hyväksyttävissä - ainakin näin rivilätkäfanin mielestä. Mutta nyt alkaa pluussin seuraava otteluputki, jossa vastaan asettuvat: Saipa (V), Ässät (V), Lukko (K) ja JYP (V). Itsenäisyyspäivään mennessä siis joukkueen olisi saalistettava näistä neljänpisteen otteluista vähintäänkin 6, jos sijoitusta on lainkaan tarkoitus kohentaa. Nämä vastustajat majoittavat tällä hetkellä sijoituksia 8-11 eli juuri niitä tärkeimpiä espoolaisten kannalta. Nyt on siis pakkovoittojen aika eikä mailaa saa puristaa vaan pelin on kuljettava. Mutta mihin Blues kykenee?

Mietitäänpä sitä.
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Viestin lähetti Shayne
Itse ainakin otin tuolla edellä esille kateuden. Mutta en toki siitä syystä, että joku olisi kateellinen mainitsemallesi "rahaa palaa ja mitään ei tapahdu"-tilanteelle. Ei suinkaan, vaan sille alkutilanteelle, kun lähestulkoon talkoohengellä kitkutteleva pikkuseura saa taakseen miljoonaperijän turvaamaan taloudellisen taustan ja nostamaan profiilia peltotöistä parrasvaloihin. Eihän se tietenkään kaikissa herätä kateutta, mutta monissa kuitenkin. Ja vaikkei sitä heti suureen ääneen kuulutettaisikaan, niin silti hieman purraan hammasta, kulmien alta kyräillen ja salaa toivoen onnettomuuksia paratiisiin. Sitten kun ne vaikeudet koittavat, vieläpä toistuvasti, niin suupielet kääntyvät vahingoniloiseen virneeseen. "Mitäs mä sanoin..."
No näinhän se asia suurinpiirtein varmastikkin on.

Kuten jo aijemmin yritinkin mainita, alkuun oli suu hymyssä kun seurasi Bluesin tarpomista. Nyt se ei enää ole kivaa, kuten sanoin.

Sitä onko tuo alun tyytyväisyys meissä kateutta, sitä en osaa sanoa. Toisaalta ainakaan minä en tunnusta olevani kateellinen ns. rahajengeille, mutta kyllähän se aina vituttaa kun toiset vain tyhjentää oman seuran josta sattuu joku timatti päätään nostamaan. Ihan viimeaikoina tämä asia ei ole riipaissut ainakaan meitä enää. Mistä sitten johtuneekaan?

Kuitenkin teidän tapauksenne kiistatta osoittaa ettei rahalle kannata olla kattellinen Sm-liigassa. Menestykselle sitten meitä kateellisia onkin :D

Hauska oli myös huomata jonkun espoolaisen toivovan mitallia seuralleen. Vaikkakin sitten vaan ronssista. Meillä näitä ronsseja on viime ajoilta muutamia. Pienenä vinkkinä voisin kertoa, että on parempi olla vaikka sitten viimeinen kuin ronssilla. Ronssikin kun on aina ja vaan taakka. Tyyliin ettehän te voi pärjätä kun olette ikuinen ronssi ryhmä. Onko tämä kateutta vai ei? Kukapa tietää?

Älkää siis suotta surko. Tässä liigassa on vaikea elää niin että pystyisi olemaan vakuuttava ja arvostettu edes suuremman joukon silmissä. Kaikkiahan ei voi mielyttää millään.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti #12
Hohhoijaa. Nämä kateusjutut ovat jo aika paksua kun katsotaan K-Espoon/Bluesin meriittilistaa. Mistäs sitä pitäisi siis olla kateellinen? Että joukkueella oli aikanaan maailman rikkain huoltaja? Tai niistä naisten Suomen mestaruuksista?
Kun ei mene pointti jakeluun, vaikka minkälaisesta metallista yrittäisi muotoonsa takoa, niin antaa olla.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Shayne
Kun ei mene pointti jakeluun, vaikka minkälaisesta metallista yrittäisi muotoonsa takoa, niin antaa olla.

Osasitpa sitten oikein kovan työn ja tuskan jälkeen löytää sen oleellisen viestistäni.

(Ilmainen lukuvinkki Shaynelle ja sen rumpua päristelevälle kaverille: se ns. "pointti" löytyy kappaleesta joka alkaa -yllätys, yllätys- "No, asiaan; Jos...")

PS. Miten tämä kateusteoriasi istuu ketjuun nimeltä "Bluesin kohtalon viikko?" ?. Onko kateus jotenkin erityisesti lisääntynyt näinä aikoina?
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti #12
Osasitpa sitten oikein kovan työn ja tuskan jälkeen löytää sen oleellisen viestistäni.

(Ilmainen lukuvinkki Shaynelle ja sen rumpua päristelevälle kaverille: se ns. "pointti" löytyy kappaleesta joka alkaa -yllätys, yllätys- "No, asiaan; Jos...")
Niin, itsehän et edes malttanut lukea viestiäni loppuun, saati sitten että olisit siitä jotain ymmärtänyt. Täsmälleen noilla sanoillasi voisin itse vastata sinulle.

Enkä tiedä mistä olet nämä rummunpäristelyjuttusi keksinyt, mutta älä viitsi loukata viattomia ihmisiä väittämällä, että heidän tarvitsisi kaveripiirissään alentua minun seuraani.
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Muutama syy...

1. CR:n nimittäminen myös TJ:ksi -> liikaa vastuuta yhdellä miehellä, aika ei yksinkertaisesti riitä urheilutoimen johtamiseen, jossa CR:n avut pikemminkin on.

2. Liian vähän harjoitusmatseja ja yleisesti ottaen liian hätäinen kauteen valmistautuminen, eli keskeneräinen pelaajamateriaali.

3. Päävalmennuksen epäonnistuminen (tälle nyt ei oikeastaan voinut mitään, olisi vaan pitänyt reagoida ja hankkia uusi
valmentaja ajoissa. Lukkokin toimi myöhään mutta hankki sitten kunnon valmentajan.)

Nyt tässä vaiheessa kautta on turha enää lähteä tekemään radikaaleja ratkaisuja, parempi rauhottaa tilanne. Kausi on jo mennyt aika pahasti pilalle. Nyt on järkevämää antaa työrauha ja
katsoa miten pitkälle sillä päästään, ehkä hankkia pari vahvistusta. Itse alkaisin kuitenkin peluuttamaan nuoria sisään
ensi kautta varten.

Tälläisen rikkonaisen kauden jälkeen on ihme jos tuo joukkue pärjäisi pleijareissa neljää ottelua pidemmälle.
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Vaihtari

Viestin lähetti Roman

Hauska oli myös huomata jonkun espoolaisen toivovan mitallia seuralleen. Vaikkakin sitten vaan ronssista. Meillä näitä ronsseja on viime ajoilta muutamia. Pienenä vinkkinä voisin kertoa, että on parempi olla vaikka sitten viimeinen kuin ronssilla. Ronssikin kun on aina ja vaan taakka.

Laittakaapa sitten pari pronssimitalia meille päin niin saatte
vaihdossa Miika Elomon ja Jukka Tiilikaisen, loistavia pelimiehiä molemmat :)

-tapio
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Viestin lähetti msg
Jollain kierolla tavalla miellyttää tämä medianäkyvyys tänä syksynä.
Mukavaa, että kerrankin jokaisella on painavaa sanottavaa Bluesista. Taidetaan Nordiksellakin kahdehtia palstamillimetrejä? Sieltä kun ei syksyllä ole kuulunut juuri mitään raflaavaa. Eikä muuten ole Ilmalassakaan pressejä riesaksi asti järkätty.

Ehkä se onkin salainen strategia... nyt kunnolla turpaan, iso mediahäly ja ensikaudella lehterit täynnä väkeä kun kaikki haluaa tietää mikä tämä ihmeen Bleg on.

- tapio
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Toinen kohtalonviikko

Blues sai neljästä viime ottelusta yhteensä viisi pistettä pelaamalla liigan huonoimpia joukkueita vastaan (Lukkoa ei tosin enää voi lukea tähän kastiin).

Ensi viikolla kohdataan HPK ja Jokerit. Näistä otteluista taitaa olla tulossa aika laiha saalis, valitettavasti.

Jos sarjataulukkoa tarkastelee, on selvää että Pelicans ei taistele
pudotuspelipaikasta enää. Tällä hetkellä vaikuttaisi siltä, että
Bluesin pahimmat vastustajat ovat Saipa ja Ässät. Jyp ja Lukko ottavat pisteitä tasaisella tahdilla, joten niiden tavoittaminen ilman ko. joukkueiden totaalista romahtamista on epätodennäköistä. Ässät tulee nykymenolla vastaan selkä edellä, joten kysymys on, kumpi 10. paikan perii, Blues vai Saipa?

Saipa pelaa samassa välisarjassa pisteautomaatti Pelicansin kanssa. Bluesin kohtalona taas on pelata Hifk:n, Jokerien ja Tepsin kanssa välisarjaa.

Tämä yhtälö tekee pudotuspelipaikan saamisen erittäin vaikeaksi.
Kuuden saati neljän joukkoon pääsemisen voi unohtaa.

Mahdolliset pelaajavahvistuksen voisivat auttaa asiaa, mutta
Bluesin valmentajilla pyörivät silmät päässä kuin hedelmäpelissä. En usko heidän kykyihinsä valmentaa edes e-junnuja.

Mikäli Blues ottaa pisteet HPK:lta ja Jokereilta, lupaan
pyytää Virralta ja Satorilta anteeksi.

Sitä odotellessa on jopa Hannu Kapasta ikävä.
 

Kippari

Jäsen
Suosikkijoukkue
useampiakin
Mistä tuollainen paniikkinappula?

Tänä vuonna 10 joukkuetta menee pleijareihin, joista kuusi parasta suoraan. Jos voittoputkea ei tule, "blööllä" voi olla vaikeuksia kuuden joukkoon. Mutta sijoilta 7.-10. menee vielä kaksi joukkuetta todellisiin pleijareihin. Tuohon joukkoon pitäisi Bluesin mahtuman, eihän Ässät ole kuin kahden pisteen päässä, tosin ottelun vähemmän pelanneena. Mutta yli puolet runkosarjastakin on pelaamatta ja Bluesillekin max 72 pistettä vielä jaossa. Ratkaisevaa on joulutauon jälkeinen ja etenkin lopputalven kunto!
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ei kai syytä olisi paniikkiin, jos jossain olisi edes merkkejä suunnan muuttumisesta.
Viime kauden jälkeen pääsy säälipleijareihin ei ole vähimmässäkään määrin tyydyttävä.
Ja eniten vituttaa istua maksavana fanina katsomassa tuota jääkiekkoa etäisesti muistuttavaa muniin puhaltelua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös