Viestin lähetti Kapulainen
Cosmo puhuu tuossa kyllä hyvin pitkälle asiaa, mutta että Cosmo kirjoittaa tuollaista. Aiemmin niin kovin kriittinen asenne on muuttunut hieman myötämielisemmäksi ilmeisesti, vai?
Haukkukaa nyt vielä kukkatädiksi niin kaadan tän foorumin! :)
Ei sentään. Kriittinen on asenne, mutta pitää sitä tosiasiat nähdä sen asenteen takaa ja sitä kauttaa yrittää ymmärtää johdon touhuja.
Lauantaina on iso peli Lapeenrannassa, jonne käsittääkseni on jotain fanimatkaa tekeillä. Silloin on Blues-fanien aika näyttää, minkä takia sinne helvetin kuuseen pitää lähteä. Joukkue sen tekee ihan varmasti.
Viestin lähetti Juhaht
Uskomatonta tekstiä mieheltä, joka viime kaudella Bluesin jyrätessä parhaimmillaan voitosta voittoon jaksoi valittaa mm. siitä, että nelosessa eivät pelanneet junnut vaan ylijäämämiehet. Nyt joukkueen ollessa lähes sama, muutamalla junnulla höystettynä, ei missään ole mitään vikaa.
Onneksi olit todistamassa tätä maailman kolmatta ihmettä! Mikä tässä nyt uskomatonta on, ylijäämämiehethän ovat poissa (ok, pari uutta on käynyt pyörimässä) ja junnut tilalla. Munhan pitäisikin olla tyytyväinen ja kirjoittaa niitä positiivisia viestejä? Vai ylijäämämiesten ansiostako Blues kulki voitosta voittoon, ja nyt ei kule, koska ylijäämämiehet on poissa ja junnut tilalla?
Viestin lähetti Juhaht
Itse kritisoidessani joukkuetta ja sen esityksiä en ole kertaakaan tällä kaudella kritisoinut pelaajia, poislukien Rod Sarich. Valmentajia tässä ollaan haaveissa erottamassa, ei pelaajia. Samoin kuin kahdesta polkupyörän apupyörästä ei saa yhdessä toimivaa polkupyörää, ei kahdesta apuvalmentajasta tule yhdessä pätevää ykköstä.
No joo, itse en usko valmentajan merkitykseen joukkueen otteissa niin paljoa. Toki jonkun näköisen pelityylin luomisessa valkulla on sanansa sanottavana (= Liiga-Summanen, Rautakorpi), ja kriisien hetkillä tehdä muutamia ratkaisevia päätöksiä tai herätyksiä (≠ Aravirta). Virta on sinänsä vastannut odotuksiini, että mies on kyllä reagoinut joukkueensa tai joidenkin pelaajien otteisiin (mm. Calounin hyllytys), mutta toisaalta taas tahkoaa niitä samoja maneerejaan, eli ykkösen ylipeluutusta. Kapasta en myöskään pitänyt ykkösvalkkuna.
Viestin lähetti Juhaht
Joukkue siis tarvitsee meidän tukea? Joukkue vai seura? Luulisi pelaajienkin ymmärtävän, että nykyhintaiset liput ja tämänhetkiset peliesitykset eivät välttämättä ole "voittava kokoonpano". En millään jaksa heilua siellä hallilla todistelemassa uskoani joukkueen menestykseen jos sitä ei ole. Vaikka sitten niitä nakkeja grillatessa joutuisin sanomaan, että kyllä usko sillon 03-04 lakkasi. Siihenkin voin toki silloin lisätä tuon uskon vähyyden syyn, jota tässä on nyt tullut toisteltua jo viikon ajan lähes joka viestissä. Ei siinä mitään ihmeellistä pitäisi olla.
Tällä hetkellä joukkue. Ei niille tarvitse todellakaan alkaa rahaa siirtelemään tilille, sehän tässä on kaiken pahan alku ja juuri ollutkin. Fanit pysykoot kotonaan, jos ei ole muuta annettavaa kuin lakanoita ja toiveita tappiosta.
Mitä seuran tukemiseen tulee, niin 8€ lippu olisi ihan ok. Toisi varmasti rahaa enemmän, jos 2€ alennuksella saadaan se yksi ylimääräinen kaveri baariin notkumaan ja ostamaan se yksi kalja. Toinen hiiva on jo silkkaa hilloa. Kyllähän tässäkin pitäisi johdon reagoida tähän hommaan, jos ei pelit kulje jengiä ei tule huonojen esitysten takia, niin kynnystä matalemmaksi. Lippujen hintoja houkuttelevammaksi jne. Kausarit nyt pitäisi muutenkin maksaa niin vähän, että niistä olisi jotain todellista hyötyä, mutta se on kokonaan toinen keskustelu.
Viestin lähetti Juhaht
Naurettavinta mitä tässä tilanteessa voitaisiin tehdä, on fanien, siis seuran tärkeimmän sidosryhmän, syyllistäminen siitä, että heitä ns. ketuttaa joukkueen tämänhetkinen alennustila - etenkin kun ongelmassa on kyse päivänselvästä asiasta, jolle ei edes viitsitä tehdä mitään. Sehän vasta olisikin osoitus välinpitämättömyydestä jos mikään ei tuntuisi missään ja matseissa käytäisiin aina vain, oli esitys kentällä millainen hyvänsä.
Ei tietenkään faneja tässä ole kukaan syyllistämässä joukkueen otteista (paitsi minä, sillä mähän haukun kaikki?). Mutta tätä ainaista valitusta tuli kuunneltua tuossa viime vuosina IFK:n matseissa, kuinka kaikki oli niin huonoja ja omille huudeltiin enemmän kuin vieraille. Mutta siellä voi kritiikkiä enemmän antaakin. 6000 ihmistä valuu hallille, vaikka vastassa olisi kuka vain. Kritiikkiin on aihetta, kun vasta juhlittiin mestaruutta. Nyt on kaikilla kivaa kun sarjajohto on 5 pongoa. Kritiikkiä tulee, koska IFK:n paikka ei ole siellä jossain kympin sakissa Alpoilemassa.
Blues, joka hakee paikkaansa ja joka taistelee elämästään sekavien tunteidensa keskellä tarvitsee nyt ennen kaikkea kannattajiensa tukea. Ehkä tämä kuulostaa taivaanrannan maalailulta ja Disney-meiningiltä, mutta toi nyt vaan on niin totta kuin voi olla. Se kaipaa varmasti paljon muutakin, mutta toi nyt on sellainen "fundamentaali", joka pitää olla olemassa juuri näinä vaikeina aikoina.
Viestin lähetti Juhaht
Vai pitäisikö suomalaisten palata DDR-aikaan, jolloin mistään ei saanut valittaa, vaikka sille gourmet-aterian lautaselle olisi pistetty kasa höyryävää paskaa? Maksavalla katsojalla on aina oikeus ilmaista tyytymättömyytensä. Ei mikään palvelua tarjoava firma voi pitää maksajia itsestäänselvyytenä ellei se tarjoa jotain tilalle.
Ehei tietenkään, olenhan itse esimerkki siitä. Enkä nyt sinun tyytymättömyyttäsi ole tässä mitenkään silmätikuksi ottanut, vaan yleiset kommentit ja jutut hallilla ja muualla. Toreilla ja turuilla toivotaan, että tulee turpaan, jotta valkut saisi lähteä. Haukutaan omia minkä keritään. Mihin fani on tyytyväinen? siihen että tilalel tulee joku Kapanen tai muu? Vapaita valkkuja ei ole, eikä Ruuttu voi laittaa amerikan kontaktiaan pihalle. Ei jää muuta vaihtoehtoa, kuin että "näillä mennään", ja usko siihen. Kelkka kääntyy ja ilmiömäinen nousu kutosen sakkiin ja Gardenissa puhutaan vielä kymmenen vuoden päästä kuinka Blues nousi ahdingosta. Ilman uskoa siihen nousuun ei sankaritarinoista paljoa puhuta. Uskoa mä yritän täällä luoda, usko tai älä.
Viestin lähetti Juhaht
Joten jos mun vaihtoaika lipusta alkaa olla lopussa, niin antaa sen sitten loppua. Mä ostan uuden.
Joo, ja mä alan kiertelemään kouluissa kertomassa, miten ainaisesta valittajasta ja kaiken kritisoijasta voi kääntyä sokeasti hommaan uskovaksi pyhiinvaeltajaksi. Se se vaan on, että tällä hetkellä niinkin sekaisin kuin Bluesin paletti on, niin kannattajilta kaivattaisiin sitä uskoa. Negatiivisen kritiikin voi sälyttää joillekin kaiken tietäville urheilutoimittajille tai muiden jengien kannattajille. Nehän siitä leipänsä saa ja huvinsa repii.
Viestin lähetti nuunuu
Liikemaailmassa on tapana mm. noudattaa esim. kirjallisia sopimuksia , eikä vain yksipuolisesti irtisanoa niitä neuvottelematta asiasta ollenkaan!
Junnujen peluuttaminen "blues akatemia" sopimuksella , jossa saat euroja/ottelu on sikamaisuuden huippu!
Liigajoukkueessa pelaaminen ja harjoitteleminen on täysipäiväistä työtä josta kuuluu saada sellainen korvaus , jolla tulee edes teoreettisesti toimeen.
Hear Hear! Tähän voisin vetää edellisten lisäksi sellaiset lisälitaniat aiheesta, ettei edes Juhaht voisi kyseenalaistaa suhtautumistani. Mutta nyt ei ole sen aika. Sitä paitsi kaikki Ruutun puolustajat ovat nyt yllättäen muuttuneet vähemmistöksi, eikä mun moraali anna myöten olla ylivoimasen enemmistön puolella. Mun panosta tarvitaan aina siellä, missä on vaikeaa.