Bluesin kohtalon viikko?

  • 14 721
  • 102

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: Mistä tuollainen paniikkinappula?

Viestin lähetti Kippari
Ratkaisevaa on joulutauon jälkeinen ja etenkin lopputalven kunto!

No on varmasti, mutta uskooko kukaan Bluesin menevän näillä esityksillä ensimmäistä kierrosta eteenpäin? Nuo Säälipudottajaiset eivät kiinnosta minua ainakaan pätkääkään ja niistä jatkoon menneet joukkueet ovat jo valmiiksi väsyneitä kohdatessaan rasittavan sarjan jälkeen reilusti levänneen, jo runkosarjassa paremmin sijoittuneen, vastustajan.

Joten mitä hyötyä sijoista 7-10 on? Ei mitään. Blues ei niiltä sijoilta jatkoon mene, se on varma.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Re: Re: Mistä tuollainen paniikkinappula?

Viestin lähetti Juhaht
No on varmasti, mutta uskooko kukaan Bluesin menevän näillä esityksillä ensimmäistä kierrosta eteenpäin? Nuo Säälipudottajaiset eivät kiinnosta minua ainakaan pätkääkään ja niistä jatkoon menneet joukkueet ovat jo valmiiksi väsyneitä kohdatessaan rasittavan sarjan jälkeen reilusti levänneen, jo runkosarjassa paremmin sijoittuneen, vastustajan.

Joten mitä hyötyä sijoista 7-10 on? Ei mitään. Blues ei niiltä sijoilta jatkoon mene, se on varma.

Aikamoisia ennustajanlahjoja sinulla Juhaht on, jos tiedät tuon täysin varmaksi sanoa. Minä taas olen joskus kuullut sellaista, ettei urheilussa(kaan) ole olemassa varmoja tapauksia, vain erisuuruisia todennäköisyyksiä. Ja kyllä ainakin minusta on huomattavasti parempi päästä edes "säälipleijareihin" kuin jäädä kokonaan rannalle.

Ja kuten Kippari totesi, niin kevään kunto on ratkaisevaa. Jos ei muuten usko, niin voi katsoa vaikkapa Tapparan viime kauden kuntokäyrää... Tietysti myös materiaalilla on merkitystä, mutta kyllä Bluesilla sen puolesta välieriin asti pitäisi ihan suht realistiset mahdollisuudet olla, jos peli on keväällä kunnossa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: Re: Re: Mistä tuollainen paniikkinappula?

Viestin lähetti Bird
Aikamoisia ennustajanlahjoja sinulla Juhaht on, jos tiedät tuon täysin varmaksi sanoa. Minä taas olen joskus kuullut sellaista, ettei urheilussa(kaan) ole olemassa varmoja tapauksia, vain erisuuruisia todennäköisyyksiä. Ja kyllä ainakin minusta on huomattavasti parempi päästä edes "säälipleijareihin" kuin jäädä kokonaan rannalle.

No tätä syyskauden rämpimistä katseltuani olen tullut siihen tulokseen, että se on aivan yks lysti jääkö sieltä säälipleijareista pois vai pääseekö sinne. Koko ajatus 10 joukkueen play-offeista on paitsi järjetön, myös nykymuodossaan kestämätön näiden sijoille 7-10 päätyvien joukkueiden kannalta. Siinä missä ennen todellisia yllätyksiäkin saattoi käydä, on tällä uudella peliformaatilla varmistettu se, että kuusi kärkijoukkuetta saavat todella suuren edun päästyään lepäämään pitkän runkosarjan jälkeen ennen niitä tosipelejä.

Se, jos joku, on omiaan pudottamaan niitä todennäköisyyksiä, joilla mikään joukkue jatkoon voi päästä. Joten varmaksi en, yllättäen, osaa sitä sanoa, mutta aika vahvan ja mielestäni realistisen veikkauksen asian suhteen pystyn tekemään. Mikään joukkue sijoilta 7-10 ei tule pudottamaan kuudesta kärkijoukkueesta yhtäkään, ellei loukkaantumiset tai flunssaepidemiat tule kuvaan mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös