Blues - SaiPa 17.9.2001

  • 8 788
  • 111

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Uskomatonta vikinää

Täytyy myöntää, että hiukan kävi sääliksi:D :D herroja: Blågula ja Daespoo, kun luki heidän säälittävää kitinää. Ei kai yhden ottelun häviäminen voi olla noin tuskaista ettei sitä kestä haukkumatta vastustajan pelityyliä tai parasta pelaajaa. Onko se liian vaikeata myöntää, että SaiPan taktiikka onnistui täydellisesti eikä Blues pystynyt hallinnasta huolimatta ratkaisemaan ottelua edukseen. Ja mitä tulee tuohon pelityyliin kyllä SaiPan pelityyli kisapuiston katsojille kelpaa, siitä osoituksena viime vuoden yleisökeskiarvo 3700, joka oli sata katsojaa yli budjetoidun. Se että viihdyttääkö se Espoossa paikallisia ei ole meidän päänsärky. Jos ei ensi kerralla huvita SaiPan peliä katsella ainahan voitte valita mukavan koti-illan teksti-TV:n äärellä.
 

Kapo

Jäsen
Mielestäni on aivan yhtä uskomatonta, että herrat, jotka eivät ole olleet katsomassa ottelua, esittävät siitä omia mielipiteitään.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Sääliksi käy...

Niitä puusilmäisiä Saipa faneja jotka tulevat tänne esittämään asiantuntevia kommenttejaan ottelusta jota eivät edes nähneet.

Vielä enemmän käy sääliksi niitä jotka väittävät lukevansa minun viestejä täällä mutta silti eivät ymmärrä niitä.

Sanotaan nyt vielä kerran että myös Karjalan takametsien miehet ymmärtävät:

Ottelua eivät ratkaisseet Machuldan sukeltelu, tuomarit, Duba, Saipan pelityyli tai edes Timo Tuomi vaan sen ratkaisi Bluesin sanoinkuvaamaton tehottomuus.

Saipan pelityylillä ei tämän tehottomuuden kanssa ollut mitään tekemistä, jos avopaikoista vedetään säälittä päin liikkumatonta veskaa niin se kielii jostain aivan muusta.

Joten etteköhän keskity tulevaan kotimatsiinne jota jopa pääsette katsomaan.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Kiitos Blues-fanit!

Kiitokset teille nuoret Blues-fanaatikot, Kapo ja Daespoo! En ole pitkään aikaan nauranut niin makeasti, kuin lukiessani tätä viestiketjua ja sitä kamalaa kitinää ja valitusta, minkä SaiPan voitto sai teistä purkautumaan.

Voitte haukkua SaiPan pelityyliä niin paljon kuin jaksatte, mutta maanantain peli oli osoitus siitä, että se toimii. Tietysti voidaan keskustella siitä, mikä pelityyli on yleisön mielestä viihdyttävin. Jos mittarina on se, miten tyytyväisiä katsojat ovat ottelun jälkeen, niin minun tyytyväisyyteeni vaikuttaa eniten ottelun lopputulos. Olen tyytyväisempi silloin, kun SaiPa ottaa kaksi pistettä pelaamalla kusipääkiekkoa kuin silloin, kun SaiPa on pelannut hienoa kiekkoa, mutta häviää silti ottelun.

Ja pelityylien viihdyttävyydestä...
Joukkueen pelitapaa luodessaan valmentajat eivät todellakaan ajattele yleisöä. Joukkueen omistaja/toimitusjohtaja saattaa pelaajia ostaessaan ajatella yleisöä ja ostaa joukkueeseen persoonia, joista fanit pitävät. Valmentajan tehtävä on saada joukkue pelaamaan tavalla, joka tuo pisteitä. Uskokaa pois, että jos oman maalin ympärillä käsi kädessä luistelemalla voittaisi otteluita, komentaisi Timo Tuomikin Blues pelaajat välittömästi tuota rusettiluistelua harjoittelemaan. Tämä siitä riippumatta, että yleisö ei välttämättä tykkäisi 60 minuutin luistelurinkiä.

Lajin viihdyttävyydestä puhuttaessa täytyy katse kääntää sm-liigan johtoon. Siellä tätä viihdyttävyyttä voidaan pyrkiä lisäämään erilaisilla sääntöuudistuksilla. Jos SaiPan erityisesti vieraskaukaloissa käyttämä kusipääkiekko on ongelma, niin valittakaa Helkovaaralle, että uusii säännöt niin, että lappeenrannassa joudutaan vaihtamaan tyyliä.
 

1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
RE: Kiitos Blues-fanit!

Olen kanssasi hieman erimieltä mikä otteluissa on tärkeintä. Tottakai voitot lopulta ratkaisevat sijoituksen sarjassa, mutta kyllä pelillinen viihdearvo on erittäin tärkeää. Itse olen aivan tyytyväinen HIFK:n peliin tällä kaudella, vaikka joukkue on viivan väärällä puolella ja vain yksi voitto (sekin liigan heittopussista :D ). HIFK on esittänyt yriteliästä ja kovaa taklaavaa peliä. Mielestäni se on jo puolet pelistä, vaikka pidemmällä juoksulla tietenkin täytyy tulla myös voittoja.
 

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Tottakai Saipakin pelaa tyystin toisenlaista peliä ollessaan kotikaukalossa. Nythän oli kyse nimenomaan vieraspelaamisesta. Monet vierasjoukkueet ovat Lappeenrannassa pelatessaan esittäneet vastaavanlaista vieraspeliä, eikä minulla ole siitä valittamista. Ainoa valitettava tapaus oli viime kaudella Jyp:n vieraillessa Kisapuistossa. Tuossa ainoassa pelissä Jyp:llä oli asenneongelma, eikä heitä kiinnostanut pelaaminen laisinkaan. Saipa hallitsi ottelua, ja yllätys yllätys, myös voitti sen :) . Muuten minulla ei Jypinkään vieraspelaamisesta ole valittamista, jokainen pelaa tasollaan. Pääasia on se, että vierasjoukkue edes yrittää.

Vielä täytyy muistaa, että Saipakin varmasti pyrkii kauden edetessä parantamaan vieraspelaamistaan. Ehkä se vaikuttaa jopa kotijoukkueen fanien viihtyvyyteen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jaahas

Tässä tuli taas esille erot eri joukkueiden fanien välillä...Jos Blues pelaisi jatkuvasti samanlaista kiekkoa kuin Saipa maantantaina niin en kävisi katsomassa enään yhtään Bluesin ottelua (no ehkä paikallismatsit). Minulle ei ole tärkeintä oman joukkueen voitto vaan se että matsi on viihdyttävää lätkää.

Ja parahin mirasane, voisitko ottaa sen pääsi pois takapuolesta ja lukea edellisen viestini uudestaan ja tällä kertaa jopa ajatuksella?

VIELÄ KERRAN: Machuldan sukeltamiset, Saipan pelityyli, tuomarit ja Duban suoritukset (perusvarmaa peliä lukuunottamatta) EIVÄT ratkaisseet ottelua, sen ratkaisi Bluesin totaalinen tehottomuus pistää kiekkoa maaliin avopaikoista.

Tämä ei ole mitään itkemistä, vaan kylmää faktaa.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Daespoo, yleistät nyt SaiPan pelitavan aina sellaiseksi, mitä se oli Bluesia vastaan. Näit yhden ottelun ja nyt on absoluuttinen totuus, ettei SaiPalla koskaan missään ole aikeitakaan pelata hyökkäysvoittoista peliä?

Toistan tässä pyyntöni, tule Lappeenrantaan katsomaan seuraavaa SaiPa - Blues -ottelua niin silmäsi voivat avautua hieman.
 

Prjakhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Saipan pelityyli.

Onko se semmoinen että puolustus seisoo hyökkäyspeli
ei toimi ja maalivahti pitää joukkuetta pystyssä.

Saipan pelityyli ei tosiaan ollut mitään tarkoituksellista
vieraspelaamista,vaan ne oli joka osa alueilla surkeita
lukuunottamatta maalivahti Dubaa.

Tämä nyt sen takia että joku Saipa fani väitti Saipan tarkoituksella
pelaavan noin ja jättävän vastuun maalivahdille,tuskin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei jumalauta...

Viestin lähetti Murmeli
Daespoo, yleistät nyt SaiPan pelitavan aina sellaiseksi, mitä se oli Bluesia vastaan. Näit yhden ottelun ja nyt on absoluuttinen totuus, ettei SaiPalla koskaan missään ole aikeitakaan pelata hyökkäysvoittoista peliä?

Toistan tässä pyyntöni, tule Lappeenrantaan katsomaan seuraavaa SaiPa - Blues -ottelua niin silmäsi voivat avautua hieman.

Kerro minulle Murmeli missä minä yleistin Saipan pelityylin?? Sanoin että jos Blues pelaa samanlaista lätkää kuin Saipa MAANANTAINA, niin en katso yhtään Bluesin matsia. Olen käynyt Saipan kotimatseissa ja tiedän kyllä että siellä pelityyli on erilainen kuin Espoossa maanantaina.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
My mistake, piti mennä prjakhinille ja muille yleistäneille.

Daespoo, yleistitkin vain siinä, että kun näit (täysin oikein tietysti, olethan tässä tilanteessa puolueeton) Machuldan sukeltelevan tuossa ottelussa järkyttävän paljon, niin olit jo valmis yleistämään Machuldan pelaamisen pelkäksi sukelteluksi, ja kun niiltä kiireiltään ehtii niin heittää kassin per peli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös