Blues-JYP Ti 21.3.2006

  • 70 680
  • 479
Tila
Viestiketju on suljettu.

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Saas nähdä...

Olen pettynyt Ovikellon tuomarointiin, pilli soi liian herkästi. Taklata ei saa, ei varsinkaan puhtaasti. Siksi tulemmekin näkemään puolet pelistä ylivoimaa. Jo Theoren Fleury aikanaan ihmetteli, miten Suomessa molemmat joukkueet saavat saman määrän jäähyjä täysin riippumatta siitä mitä jäällä tekevät.

Tänään tulee Bluesille sarjan helpoin peli. Ekan matsin mokas Bruckler, toki sai apua hommassa. Toiseen matsiin Brucks heräsi mutta kenttäpelaajat nukkuivat. Nyt Candy juottaa jengille KAHVIA ennen peliä ja kas kummaa, unihiekka on tiessään. Blues 4,5-JYP 0,1.

BTW, mitä liiga meinaa tehdä yleisömäärille? Onhan nykyinen tilanne suuri häpeä koko lajille ja etenkin liigalle. Pitäisikö nämä säälarit sisällyttää kausikorttiin? Ei siinä ainakaan paljoa hävittäisi.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoon A-juniorit, Mathias Klockars (MMA)
Hartza kirjoitti:
Pakko ottaa kantaa päivän polttavaan aiheeseen. JYPin kannustukseen on aina kuulunut sambarytmit. Muistan joskus urheiluruudusta seuranneeni JYPin nousua divarista liigaan ja sellainen muistikuva on, että samba soi katsomossa tuolloinkin ja vuosi taisi olla -85 tms. Hienoa, että perinteet tältä osin ovat säilyneet vuosikaudet.

Minua ei ainakaan häiritse sambarytmit, päinvastoin. Tässä täytyy vielä ottaa huomioon, että rytmiryhmä tosiaan pysyy rytmissä ja varsinkin virvelin soittajat osaavat soittaa sitä rumpua.

Kaikkia ei voi miellyttää, eikä ole syytäkään. Jos jotakuta häiritsee toisten kannustaminen, niin sille ei sitten voi mitään.

Niin kuten tuli jo todettua mulla ei ole henk.koht mitään jyväskyläläisiä vastaan. Mielestäni ei kuitenkaan voi sanoa, että "jos jotakuta häiritsee toisten kannustaminen"...melkoista asioiden yksinkertaistamista.

Jos samban soittaminen, on hauskaa 380 ihmisen mielestä, ja se samanaikaisesti vituttaa 2000 ihmistä ei voi puhua "joistakuista"
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Tulos tai ulos, se on siis illan ottelun teema.

Antti Virtanen siis mahdollisesti sivussa JYPiltä, saa nähdä miten se vaikuttaa JYPin ilmeeseen tänään. Hyvällä sykkeellä ja tiukalla puolustusasenteella otteluun, niin ehkä se siitä meille vielä kääntyy. Ottelun jälkeen sitten ollaan iloisia, tai ei. Tappion tullessa vitutus olisi luonnollisesti suuri, se lienee kaikille selvää. Toivoa tässä sopii, ettei sunnuntainen kotiottelu ollut JYPin viimeinen esitys tällä kaudella Hippoksella. Kyllähän se pistää vituttamaan, jos kesäloma tänään alkaa.

Harmi kun sambaryhmä ei tänään Espooseen lähtenyt, olisi sitä sambarytmiä ollut niin mukava kuunnella tv:n välityksellä. Täytynee sitten pistää kotona omat sambat pystyyn illalla, jos sille on aihetta. No, bussilastilliselle JYPin kannattajia peukkua pystyyn, tulkaa kotiin voiton kanssa.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
kauppatieteilijä kirjoitti:
Niin kuten tuli jo todettua mulla ei ole henk.koht mitään jyväskyläläisiä vastaan. Mielestäni ei kuitenkaan voi sanoa, että "jos jotakuta häiritsee toisten kannustaminen"...melkoista asioiden yksinkertaistamista.

Jos samban soittaminen, on hauskaa 380 ihmisen mielestä, ja se samanaikaisesti vituttaa 2000 ihmistä ei voi puhua "joistakuista"

Oletko kenties itse tutkinut asiaa tarkemmin? Puhuin "joistakuista", koska palstalle on kirjoittanut noin 5 Blues-nimimerkkiä aiheesta negatiivisesti. Mistä tiedät, että 2000 ihmistä vituttaa?
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoon A-juniorit, Mathias Klockars (MMA)
Hartza kirjoitti:
Oletko kenties itse tutkinut asiaa tarkemmin? Puhuin "joistakuista", koska palstalle on kirjoittanut noin 5 Blues-nimimerkkiä aiheesta negatiivisesti. Mistä tiedät, että 2000 ihmistä vituttaa?

Niin...hyvä kysymys...mistä itse tiedät, ettei se vituta suurinta osaa yleisöä? Itse uskon vahvasti, että harvassa jäähallissa maailmassa vastajoukkueen kannattaminen rummuilla ei vituttaisi kotiyleisöä...
niin tutkimusta en ole tehnyt. Empiiristä havainnointia kyllä. Tosin otos ei ehkä edusta perusjoukkoa ja alittaa 30 havainnon kriittisen rajan.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
JYP lähtee illan otteluun seuraavalla kokoonpanolla:

Maalivahdit:
Wallinheimo (Nikkilä)

1. kenttä:
Alanen-Piispanen-Wirll
Kovanen-Huczkowski

2. kenttä:
Grünn-Lahti-Louhivaara
Koivu-Salmu

3. kenttä:
Mikkonen-Niinimäki-Männikkö
Marttinen-Niskavaara

4. kenttä:
Tenkanen-Hytönen-Ja Jääskeläinen
Vaarasuo-Riska (13. hyökkääjä)
---

JYPiltä poissa tänään edelleen vakiomiehistä Tero Koponen, sekä uutena nimenä nyt siis myös Antti Virtanen. Mike Wirll pääsee siis paikkaamaan Röökiä, joten toivottavasti hän sitten vaikka olisi tänään yksi JYPin mahdollisista ratkaisijoista.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kunnia tai kuolema. Voitto tai tappio.
Vaikka Blues onkin taitava ja kova vastus, olisi putoaminen todella suuri pettymys.
Jatkoon pääsy olisi merkittävä juttu JYPille, joka on edellisen kerran play off-sarjan voittanut vuonna kilpi & miekka, eli 1993 keväällä.
Edelleen toivon tuon tilaston eliminointia.
Kävi miten tahansa, toivon ettei tämä sarja ratkea mihinkään tuomarin erikoiseen.
Toivottavasti vierasetu kestää loppuun asti.
 

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tiukkoja vääntöjä ovat kaksi edellistä olleet, ja eiköhän sellainen nähdä tänäänkin. Maalimäärä jäänee melko alhaiseksi ja kyllähän tämän sarjan arvolle sopisi, että ratkaisu venyisi vielä jatkoajalle. Tiukoissa paikoissa kotiedun merkitys pienenee ja kun muistetaan, että Bluesia vastaan ollaan jo pelattu kaksi hyvää ottelua, niin kyllähän tämä ihan hoidettavissa on. Sota ei yhtä Virtasta kaipaa.

Veikkauksena 60 min 0-0. Jatkoajalla jollakin pelaajalla on kunnia tehdä tästä ottelusarjasta ja itsestään legendaarinen.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niinpä tietysti, Virtanen pois. "Kivasti" tasoitusta siis annetaan ykkösmiehen poissaololla. Saisikohan Wirll nyt jotain aikaan? Tuskinpa, mutta toivottavasti yllättää.

Voitto maistuisi niin saakelin makialta, etenkin nyt kun Blues-fanit luottavat helppoihin 4-0 ja 5-0 voittoihin. Kyl olis mukava (taas) vähän näpäyttää! Illallahan se nähdään...
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Virtanen pois, mutta silti kamppailua lähdetään ihan varmasti voittamaan.
Sota ei yhtä miestä kaipaa! Mielestäni Blues ei ole tänään mikään kovin selvä
ennakkosuosikki, ja olen ihan varma että ottelusta tulee yhtä tiukka kuin
noista aiemmistakin matseista. Uskon, toivon ja luotan, että JYP voittaa tänään
ja jatkaa ottelujaan Kärppiä vastaan. Näin tulee käymään, ihan varmasti!
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
kauppatieteilijä kirjoitti:
Niin...hyvä kysymys...mistä itse tiedät, ettei se vituta suurinta osaa yleisöä?

En tiedäkään, mutta itselleni ainoa empiirinen todiste on noin 5 nimimerkkiä, jotka valittavat sambasta. Minä taas uskon, että Jyp-fanien kannustus ei suurelle osalle yleisöä aiheuta minkäänlaista mielipahaa tai mielihyvää.

kauppatieteilijä kirjoitti:
Itse uskon vahvasti, että harvassa jäähallissa maailmassa vastajoukkueen kannattaminen rummuilla ei vituttaisi kotiyleisöä...

Kerro minulle miksi kotijoukkueen kannattaminen rummuilla ei vituttaisi kotiyleisöä, mutta vierasjoukkueen kannattaminen rummuilla vituttaisi kotiyleisöä. Johtuuko tämä kenties rummuista vai ylipäänsä vierasjoukkueen kannustamisesta, joka aina vituttaa "suurinta osaa" kotiyleisöstä?

Luuletko, että Jyväskylässä suurinta osaa kotiyleisöstä vituttaa, kun JYP-fanit kannustaa kotijoukkuetta rummutuksella?

Jos vastaus on, että ainoastaan vieraspaikkakunnalla yleisöä vituttaa JYP-fanien rummutus, niin sehän on mitä mainioin syy ottaa rummut mukaan vieraspeleihin.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Meidän Bleg:

Brückler (Kaltiainen)

1. kenttä:
Kohn - Eriksson - Uhlbäck
Määttä - Laatikainen

2. kenttä:
Kalto - Pirnes - Kariya
Eskelinen - Kuoppala

3. kenttä:
Rajamäki - Hurme - Nieminen
Halme - Gustafsson

4. kenttä:
Nöyränen - Ahonen - Hirvonen
Tevanen - Ben-Amor (13. hyökkääjä)
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoon A-juniorit, Mathias Klockars (MMA)
Hartza kirjoitti:
En tiedäkään, mutta itselleni ainoa empiirinen todiste on noin 5 nimimerkkiä, jotka valittavat sambasta. Minä taas uskon, että Jyp-fanien kannustus ei suurelle osalle yleisöä aiheuta minkäänlaista mielipahaa tai mielihyvää.



Kerro minulle miksi kotijoukkueen kannattaminen rummuilla ei vituttaisi kotiyleisöä, mutta vierasjoukkueen kannattaminen rummuilla vituttaisi kotiyleisöä. Johtuuko tämä kenties rummuista vai ylipäänsä vierasjoukkueen kannustamisesta, joka aina vituttaa "suurinta osaa" kotiyleisöstä?

Luuletko, että Jyväskylässä suurinta osaa kotiyleisöstä vituttaa, kun JYP-fanit kannustaa kotijoukkuetta rummutuksella?

Jos vastaus on, että ainoastaan vieraspaikkakunnalla yleisöä vituttaa JYP-fanien rummutus, niin sehän on mitä mainioin syy ottaa rummut mukaan vieraspeleihin.

loistavaa päättelytaitoa...5 ei oo kiva määrä. Sinä tosin oot (ilmeisesti) ainoa (espoolainen), jonka mielestä samban soittaminen on kliffaa. Oma empiirinen aineistoni koostuu noin 15-20 espoolaisesta kannattajasta. Johan totesin, ettei se ole paljon.

Siis kysytkö ihan selvin päin:"Kerro minulle miksi kotijoukkueen kannattaminen rummuilla ei vituttaisi kotiyleisöä, mutta vierasjoukkueen kannattaminen rummuilla vituttaisi kotiyleisöä. Johtuuko tämä kenties rummuista vai ylipäänsä vierasjoukkueen kannustamisesta, joka aina vituttaa "suurinta osaa" kotiyleisöstä?"
niin siis miten ihmeessä neljän rummun epämusikaalinen paskan samban soittaminen voisi enemmistöä vituttaa. Enemmistöhän rakastaa sambaa, varsinkin jatkuvasti (ja perseelleen) soitettuna. Etenkin jääkiekko-ottelussa. Sehän on selvä. Niin ja neutraali suhtautumistapa on tietysti se todennäköisin.

Allekirjoituskamaa:"Luuletko, että Jyväskylässä suurinta osaa kotiyleisöstä vituttaa, kun JYP-fanit kannustaa kotijoukkuetta rummutuksella?"
Vastataan nyt vielä:en luule. Ovat siihen varmaan tottuneet.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joe kirjoitti:
Kapo00 kirjoitti:
Sinänsä se on kyllä yx vitun hailee kumpi huomisen pelin voittaa, sillä meni kumpi tahansa jatkoon niin Porot menevät seuraavassa vaiheessa jatkoon. :(
Mulle se ei ainakaan ole yks hailee. Meinaan nyt jo kolmatta vuotta tahkotaan näitä "sääläreitä" ja missään tapauksessa ei ole enää suotavaa, että joka vuosi niistä pudotaan pois. Eihän tässä ole tullut edistystä tipan vertaa, jos tänään(kin) hävitään ja pudotaan pois, ennen kuin tosipleijarit alkavat.

Juuripa näin. Mutta eipä ainakaan v*tuta NIIN paljoa, jos tänään tulee turpiin, koska näin ei tarvitsisi joutua Kärppien raatelemaksi. Mutta ehdottomasti tosiaan parempi Kärppien raatelukin kuin kauden päättyminen jälleen kerran säälipleijareihin...
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Lauri kirjoitti:
Ottaako Kariyan siirto vieläkin päähän?

Puolestani voin sanoa, että ei ota. Mukava nähdä, että kaveri pääsi menestyvään joukkueeseen. Nyt Kariyalla on todellinen mahdollisuus voittaa jotain suurta. Kaikkea hyvää hänelle.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Vituttaa, kun piti tuolla Jyväskylän reissulla mennä sairastumaan. Todella nihkeä olo ja kurkku tuntuu kuin olisi hiomalaikalta käsittelyn saanut. Eipä taida tänään miehestä ääntä lähteä, joten delegoin sen homman teille muille. Siis mikäli saatte Bluesin suussanne taipumaan tai haluatte kaupunginjohtajaamme kannustaa.

Itse pelistä on jälleen kerran vaikeaa sanoa mitään. Toisaalta tuntuu, että pelistä voi tulla jopa helppo Bluesille, mutta näitä on ryssitty niin monta kertaa aiemminkin. Hyvänä esimerkkinä tuo lauantainen. Toivottavasti viedään, sillä kävin jo rantapallon hakemassa Etolasta ja mielummin sen noille Nykäslandian kavereille antaisin.

Hurme siis palaa jälleen kokoonpanoon. Hieno homma. Alkaa taas nuo ketjutkin näyttämään hieman tasapainoisemmilta. Vielä kun Semir ja Pena vaihtaisivat paikkojaan. Tosin uskon, että näin tuleekin tapahtumaan pelin kuluessa.

Jep jep, tänään joko vituttaa järjettömästi tai tunnen vain oloni kipeäksi. Toivottavasti muuten tämä sarja ratkeaa reilusti eikä esimerkiksi karkeisiin tuomarivirheisiin. Tosin SM-liigasssa tämä taitaa olla kovin epätodennäköistä.
 

Kreivi67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Detroit Red Wings
Tarkoittaako tämä, että jos paskaan epämusikaaliseen sambaan tottuun, niin sitten ei enää vituta?[/QUOTE]

Lääkäritkin sanovat parantumattomista taudeista, että niiden kanssa oppii elämään.
Blues menee tänään jatkoon ja uskon, että senkin kanssa pystyy elämään;-)
Pidetään katsomossa sen verran meteliä ettei tarvi enää tyhjänpäiväisistä Samboista jossitella.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kreivi67 kirjoitti:
Lääkäritkin sanovat parantumattomista taudeista, että niiden kanssa oppii elämään.
Blues menee tänään jatkoon ja uskon, että senkin kanssa pystyy elämään;-)
Pidetään katsomossa sen verran meteliä ettei tarvi enää tyhjänpäiväisistä Samboista jossitella.

Joo sorry vaan, että on tullut jauhettua p****a sivukaupalla. Tänäänhän on pelikin ja meteliä pidetään varmasti.
 

Kaivanto

Jäsen
Sunax kirjoitti:
Vaikka Wallinheimo onkin yksi Sm-liigan huippuvahdeista sattuu hänelle silloin tällöin heikompia pelejä. Tästä esimerkkinä runkosarjan tapaamisesta ikimuistettava räpylän heiluttaminen av:lla, jolloin Laatikainen rankaisi välittömästi.

Esimerkkinä myös viime kauden kolmas ja ratkaiseva sääläri-matsi Tapparaa vastaan Jyväskylässä. 0-1-maalissa Wallinheimo halvaantui täysin ja yritti kai torjua luistimen kärjellä (ei mene veskarin piikkiin siinä mielessä, että paikka oli hyvä). 0-2 taas oli Niemisen helpon rannarin imurointi.

Nyt Wallinheimolla on varmaan itseluottamus kovemmalla tolalla. Katsotaan.

Luulen, ettei urheilulukiolla kestä kupoli tälläkään kertaa, mutta toivon toista.
 

Peacemaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onnea molemmille joukkueille päivän peliin ja voittajalle tervetuloa koettamaan onneaan tänne "Tervakaupunkiin".

Vaikka Virtanen puuttuu Jypin rosterista, uskon pelistä tulevan tasaisen. Toiselle kesälomat, toiselle pitkä sarja edessä. Parempi voittakoon.....
 

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
Kokoonpanoja katselessani iski helpotus. On se nyt vittu, jos tällä jengillä ei Jyppi kaadu.

Mutta siis varmasti tiukka matsi tulossa.
Ja eiköhän peli ratkea tänään:
-Brucks vs. Sinkku
-Bluesin kaksi ensimmäistä ketjua
-YV
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoon A-juniorit, Mathias Klockars (MMA)
Hartza kirjoitti:
Joo sorry vaan, että on tullut jauhettua p****a sivukaupalla. Tänäänhän on pelikin ja meteliä pidetään varmasti.

pahoittelut myös omalta osaltani paskakirjoitteluun yllyttämisessä. Toivotaan, että Espoo (kerrankin) yllättäisi positiivisesti.

Nimimerkillä: maaleja tytöt perkele!
 

Carlos

Jäsen
Ratkaisu jatkoajalla

Ai mistä minä sen tiedän? Siitä että olen käynyt tällä kaudella katsomassa n. 10 kpl Böllsin kotipelejä, joista yhtä vajaa kaikki ovat olleet tasan ajassa 60min. Siispä tänäänkin; jatkoajalle mennään, ja veikkaan että kotijoukkue voittaa tai häviää niukasti. Sama Jypille.

Ja ne rummut vituttaa oikeasti, lauma denson näköisiä idiootteja hakkaa rumpuja voimiensa tunnossa ja väliin kuuluu jotain pientä piipitystä "jyppijyppi". Hankkikaa jostain kannustusjoukot ja jättäkää ne helvetin paukuttimet kotiin(soittamista varten).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös