Blues-JYP Ti 21.3.2006

  • 70 743
  • 479
Tila
Viestiketju on suljettu.

vsop

Jäsen
Kerta nyt kaikki ovat päättäneet kolmannen erän lopun tuomioiden olleen oikeita, niin en ota siihen kantaa olkoon tuomio oikein tai väärin. Mutta vastaavia tilanteita oli ottelussa pari muutakin, joissa toisessa ainakin pelaajan huuli oli turvoksi ja toisessa purukalustoon tuli pientä vajetta. Ottelu on pelattu ja siitä on turha käräjöidä enempää vaikka toinkin pari tilannetta maitoparroille lisää mietittäväksi.

Kauniinpana asia oli tuo espoolaisten tampuriini-esitys. Ajattelin jo Espoon naisvoimistelijoiden kohta kirmaavan kentälle. Rytmitys osuu todella hyvin naisvoimistelijoiden esitykseen. Todella aneeminen esitys ja pettymys oli suuri, ettei sinne naisvoimistelijoita tullutkaan tamburiinin tahdissa.
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pöly laskeutunut?

Enpä arvannut, että avaamani ketju näin pitkäksi venyisi. Toisaalta värikäs ottelu jää varmasti ainakin JYPin kannattajien mieleen.

Keskisuomalaisen toimittaja esitti kaikkien esitettyjen näkemyksien lisäksi oman ymmärryksensä asiasta:

http://www.kaleva.fi/cfscripts/kiekkoks/index.cfm?m=story&id=558408&LOGGEDtunniste=0

Minulle tämä oli ainakin uutta, sillä olin jo mielestäni hyväksynyt sen "tosiasian", että Jääskeläinen nosteli itse mailaansa. No toisaalta aivan sama, sillä olennaista on ymmärtää se, että JYPillä oli ottelussa jatkoajalla kolme ylivoimaa aikaa tehdä ratkaiseva maali ja pulinat rangaistuksesta olisivat jääneet huomattavasti vähäisemmälle.

Se minusta tässä keskustelussa jäi aika vähäiselle huomiolle, että kuinka vaikea tuomarin on oikeasti nähdä jokaista tilannetta. Jokainen voi itse mennä kokeilemaan tuomaroimista. Helppoa se ei taatusti ole. Tuomarin haukkuminen asemasta, jossa voi tarkastella hidastettuna tilannetta tv-ruudulta monelta eri kantilta on aivan eri asia kuin tarkastella tilannetta nopeana kertavälähdyksenä jään tasolta. Tuomitse siinä sitten oikein ja koko ajan saman linjan mukaan.

Ei muuta täältä kesälomalta. Aurinkokin jo paistaa.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuon Kulmalan analyysin voi helposti allekirjoittaa. Toivottavasti tuomariorganisaatio käy tämän casen tarkasti läpi ja luo yksiselitteiset säännöt viimeistään ensi kautta varten.

Minusta melkeinpä ennätyksellisen pitkä ketju on ihan perusteltavissa. Kyseinen ottelu tulee ihan varmasti jäämään kummittelemaan tuomariratkaistujen ottelujen top3:seen pitkäksi aikaa heti siihen Janetskin korkean mailan ottelun jälkeen.
 

Nokkis

Jäsen
Ketjun pituutta ja varsinkin Blues-kannattajien ärhäkkyyttä mietin hetken taannoin. Oikein uhrasin tuokion kaupan kassajonossa ajatukselle kun ihmettelin, että miksi moinen.. "kohkaaminen". Sitten pamahti päähän ajatus: Taisivat Bluesin-kannattajat alitajunnassaan ajatella kuinka "väärin tuomittu" ottelun ratkaisu olikaan kun verrataan ottelun tärkeyteen. Ja kuinka väärin joutuivatkaan jatkoon. Onhan sitä puolustettava.

Tästäkin ketjusta minulle ilmaantui monta virtuaalista ystävää joiden tuotoksia toki tarkastelen jatkossakin. Toivottavasti onelinerit muuttuvat edes twolinereiksi tai puusilmän tilalle tulee lasisilmä.. vaikkei sillä tilannenäköön olekkaan vaikutusta mutta eipä tule tikkuja. Hyviä hemmoja silti. Monet naurut tarjosivat ja toivottavasti tarjoavat kaudella 06-07.

Blegiläisistä tuli naurohermojeni kutkuttajia omalla tosikkomaisuudellaan. Kohta nauretaan yhdessä kesälomilla niin jotta ei ole rajaa..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös