Arvostan tietyllä tavalla tuota Toni85:n optimismia. Ongelma tällä hetkellä on, että jopa parin tonnin laskut menevät perintään. Näin ollen meillä ei ole varaa hävitä edes sitä parita tonnia. Mainitsit myös, mikäli urheiluseuran pyörittäminen olisi pelkkää taloutta, pelaisi Blues pienimmällä Liigan budjetilla. Kyllähän se nyt on valitettavasti niin, että tuo liigan piennin budjetti olisi paras ratkaisu ja siihen suuntaan ollaankin menossa. Se, ettei sitä ole tehty aiemmin eivätkä muut ole sitä tehneet, johtuu siitä, että liigaorganisaatiot ovat täynnä kaiken maailman merkonomiautomyyjätoimareita. Meillä vaikuttaa vihdoin olevan toimari, joka näkee metsän puilta eikä vouhota turhista.
Kiitän arvostuksesta. Vaikka itse olen vuosien varrella oppinut olemaan varsinkin urheilullisen menestyksen suhteen peruspessimisti, jollain tavalla minulla riittää uskoa tähän nykytouhuun Bluesin toimistolla. Mukana on osaavia ihmisiä, joiden maine on vaan jossain määrin ryvettynyt erinäisten vanhojen sotkujen takia. Monta vuotta on menty sekoillen ja eipä meillä ole vieläkään kovin pitkäaikaisia toimareita nähty ja tähän toivoisin ensisijaisesti parannusta. Rivien välistä on kuitenkin luettavissa, että ei Jake Koskisen tasoinen nimi tulisi Bluesille töihin, ellei hän näkisi jotain toivoa tunnelin päässä. Jos olisimme oikeasti ihan persaukinen seura, joka elää täysin kädestä suuhun ja roikkuu hiuskarvan varassa konkurssiuhan yllä, merkonomiautonmyyjätoimari olisi varmaan se ainoa henkilö, mitä tuohon duuniin saataisiin hankittua.
Se, että muutamien tonnien maksut menevät perintään ei minusta kerro muuta kuin siitä, että sopassa on ollut liian monta kokkia. Pelaajat ovat olleet ihan tyytyväisiä eli palkat ovat tulleet ajallaan. Se, että johonkin rahastoon ei olla siirretty rahoja ajoissa, ei kerro minusta mitään. Ilmeisesti moni muukin seura toimii ihan samalla tavalla. Ei meillä olisi näin monta jatkosopimuksen tehnyttä pelaajaa, jos tilanne olisi erityisen hälyyttävä.
Olen satavarma siitä, että Blues ei tule nolaamaan itseään CHL-peleissä. Jatkopaikasta taistellaan varmasti, mutta en ole erityisen pettynyt, vaikka sellainen jäisi saamatta. Tärkeintä on saada nuorille pelaajille kovia matseja alle ennen Liigan alkua. Rosteri on varmasti kapea, mutta niin se tulee olemaan melkein jokaisella muullakin Liigaseuralla. Rohkeasti nuoria esille, se on kuin laittaisi rahaa pankkiin kovalla korolla.