Blues ja CHL 2015–2016

  • 50 211
  • 242
Ei. Pelaajien, kaikkien, palkkiota nostetaan automaattisesti chlstä johtuvan ottelumäärän kasvun vuoksi. Heinäkuussa 2014 pelaajayhdistys uhkasi lakolla, jos näin ei toimita.
Osaatko sanoa kuinka paljon yksittäisen pelaajan palkkaan vaikuttaa x määrän CHL-pelin pelaaminen yhtä monen harjoitusottelun sijaaan?

Maalaisjärjellä ajateltuna kulut tulevat lennoista, hotelleista ja ulkomaan päivärahoista.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Täällä on moni sanonut että kun Blues menee CHL:lään niin rosteria joudutaan kasvattamaan. Kattelin tossa tilastoja niin Bluesin pelipaidan puki päälle viime kaudella 28 kenttäpelajaa. Vertailun vuoksi CHL:lää ja nyt SM-liigan välierissä pelaavilla joukkueilla noi lukemat on Tappara 30, Lukko 26, Kärpät 29 ja JYP 30 kenttäpelajaa. Eli tommoinen ihan normi 28-30 kenttäpelaajan määrä pitäisi CHL+sm-lliga kauteen riittää.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Suhtauduin CHL:ään menoon epäillen mutta nyt kun sinne on päätetty mennä on jokseenkin hyödytöntä jatkaa vääntämistä siitä kannattaako CHL:ään mennä vai ei. Mielenkiinnolla odotan lohkoarvontoja. Toivottavasti tulisi jonkun lutuurimaan jengi (miel. Saksan tai Sveitsin) samaan lohkoon niin olisi varmasti hieno reissu edessä. Saksa ehkä mielummin koska Sveitsi on niin pirun kallis maa. Ruotsikin toki käy.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Onko tämä nyt merkki siitä, että jostain on saatu rahaa? Mikäli on, olen erittäin tyytyväinen. Mikäli tässä rakennetaan riski ja liiga vedetään riskittömästi, tekisi mieli käydä potkia pihalle koko johtoryhmä ja omistajat. Lisäksi, vaikka sitä rahaa nyt olisikin, kannattaako sitä kantaa liigassa meitä vastaan kilpailevien joukkueiden kassaan?

Mulla ei nyt ymmärrys riitä.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Onko tämä nyt merkki siitä, että jostain on saatu rahaa? Mikäli on, olen erittäin tyytyväinen. Mikäli tässä rakennetaan riski ja liiga vedetään riskittömästi, tekisi mieli käydä potkia pihalle koko johtoryhmä ja omistajat. Lisäksi, vaikka sitä rahaa nyt olisikin, kannattaako sitä kantaa liigassa meitä vastaan kilpailevien joukkueiden kassaan?

Mulla ei nyt ymmärrys riitä.
Täysin samaa mieltä koko viestistä. Kai tässä kesä pitää odotella jotta saadaan lisätietoa.
 

Migufutuuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Hernesaaren Näädät, Blackhawks, Lugu
Kanssapalstalaiset, älkää olko niin pessimistisiä CHL:n suhteen! Nyt kun vasta toinen CHL-kausi pyörähtää käyntiin ja vielä pieni uutuuden viehätys on päällä niin Blueskin hyötyy siitä, että CHL:ää luukutetaan elo-syyskuussa monesta markkinointituutista aggressiivisesti. Ja ensimmäisen kauden jälkeen ei kannata tuomita pienten nettotappioiden takia, vaan vasta parin vuoden otannalla voidaan sanoa kannattiko. CHL on kuitenkin paljon isompi markkina kuin Liiga, joten televisiointi/sponssisopimuksilla saadaan varmasti takaisin tulevina vuosina.

Eihän taloudellista menestystä tule koskaan ilman riskinottoa, eikä sillä että minimikustannuksilla turvaudutaan taantuvaan tuotteeseen, eli Liigaan, saavuteta mitään.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Kanssapalstalaiset, älkää olko niin pessimistisiä CHL:n suhteen! Nyt kun vasta toinen CHL-kausi pyörähtää käyntiin ja vielä pieni uutuuden viehätys on päällä niin Blueskin hyötyy siitä, että CHL:ää luukutetaan elo-syyskuussa monesta markkinointituutista aggressiivisesti. Ja ensimmäisen kauden jälkeen ei kannata tuomita pienten nettotappioiden takia, vaan vasta parin vuoden otannalla voidaan sanoa kannattiko. CHL on kuitenkin paljon isompi markkina kuin Liiga, joten televisiointi/sponssisopimuksilla saadaan varmasti takaisin tulevina vuosina.

Eihän taloudellista menestystä tule koskaan ilman riskinottoa, eikä sillä että minimikustannuksilla turvaudutaan taantuvaan tuotteeseen, eli Liigaan, saavuteta mitään.
Pointtihan tässä on nyt se, että meillä ei ole rahaa niitä "pieniä tappioita" varten. Ennen kaikkea meillä ei ole rahaa "pieniin LISÄtappioihin". Koittakaa nyt positiviiset kanssapalstalaiset sisäistää tämä ensin.

Mitä tuohon televisiosoppariin tulee, menee siitä pääosa perustajajäsenille. Näin ollen tukemalla CHL:aa tuemme samalla esim. HIFK:ta ja KalPaa. Siihenkään meillä ei ole varaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itseäni ärsyttää tässä nykyisessä CHL-viritelmässä eniten tämä perustajien ja muiden osallistujien epäsuhta tuloutuksessa yms. Koska urheilullisista syistä mukaan lähtöä ei voi perustella ("kukaan" ei edes tiedä mistä CHL:saä pelataan ja ketä vastaan), on ainoa syy taloudellinen tai imagollinen (ja tälläin välillisesti taloudellinen). Toivottavasti tässä ei tosiaan oteta mitään turhia riskejä, niihin ei ole varaa.

Edelleen: talous ensin kuntoon, vaikka se vaatisi parin vuoden matokuurin. Sitten kun perusta on kunnossa, voidaan rakentaa prameampaa taloa.
 

Migufutuuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Hernesaaren Näädät, Blackhawks, Lugu
Jos perustajajäsenet rahoittavat sarjan pyörimistä, niin kuin aiemmista viesteistä ja Jatkoajan CHL-ketjusta olen ymmärtänyt, niin ei ole mitenkään tavatonta, että ne saavat tuloista suurimman osan. Riski ja tuotto käsi kädessä.

Enkä nyt tiedä, saataisiinko sillä talous kuntoon, että vedetään kulut minimiin ja toivotaan katsojien löytävän hallille, kun Liigan katsojaluvut alenevat muutenkin koko ajan, joten miksi Blues olisi poikkeus? Pitää odotella varmistusta ensi kauden pelaajabudjetille ja edeltäneen tilikauden tulokselle ennen kuin lähetään vetelemään säästötavoitteita ensi kaudelle täällä palstalla.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Enkä nyt tiedä, saataisiinko sillä talous kuntoon, että vedetään kulut minimiin ja toivotaan katsojien löytävän hallille, kun Liigan katsojaluvut alenevat muutenkin koko ajan, joten miksi Blues olisi poikkeus? Pitää odotella varmistusta ensi kauden pelaajabudjetille ja edeltäneen tilikauden tulokselle ennen kuin lähetään vetelemään säästötavoitteita ensi kaudelle täällä palstalla.
Helpoin tapa saada talous kuntoon on karsia kulut. Sen lisäksi pitää hyvin tarkkaan harkita panos/tuottosuhdetta jos kuluja meinataan lisätä. Perustelin ainakin itse aiemmin miksen pidä tätä järkevänä taloudellisessa mielessä vaan koen että tässä on hieman sitä toivotaan, toivotaan henkeä kuin tämän kauden 5 000 hengen yleisötavoitteessa ja KHL-myyntien budjetoinnissa. No, ehkä elokuinen Vålerenga-matsi vetää jengiä hallille.

Pelaajabudjetin suuruushan on ainakin tavoitteen mukaan 1,6 miljoonaa, veikkaan että se on todellisuudessa isompi varsinkin kun CHL:ään osallistutaan. Siksi pelkään jo nyt että ensikin kausi tulee olemaan taloudellisesti tappiollinen. Ei varmaan läheskään yhtä paljon kuin tänä kautena mutta silti. Reilut tappiothan tästä kaudesta tulee joka tapauksessa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Helpoin tapa saada talous kuntoon on karsia kulut. Sen lisäksi pitää hyvin tarkkaan harkita panos/tuottosuhdetta jos kuluja meinataan lisätä.
Jääkiekkoseura ei ole yritys, vaikka onkin usein osakeyhtiö. Urheiluseuraa ei voi johtaa samalla tavalla kuin Nokiaa, Nestettä tai vaikkapa Konetta. Karsimalla kuluja päästään toki parempaan tulokseen, mutta jos se olisi ainoa tarvittava ratkaisu, tottakai Blues pelaisi ensi kaudella Liigan pienimmällä budjetilla ja karsisi siis kulut ihan minimiin. Mutta kun homma ei ole niin yksinkertaista. Pitää ylläpitää seuran mainetta, pitää seura mielenkiintoisena kohteena tulla harjoittamaan jääkiekko-ammattia jne jne jne. Osallistumalla CHL:ään, otetaan varmasti pienoinen riski siitä, että yleisömäärät ovat täysi pannukakku ja seikkailu euroopassa päättyy rahalliseen tappioon, mutta tällaiseen katastrofiin vaadittaisiin markkinoinikoneiston täysi floppaaminen, puskaradion täysi vaikeneminen ja nollakiinnostus "elinkautisilta", eli en itse usko moiseen. Nollatulos lienee se todennäköisin lopputulema noin suunnilleen, tai sitten pieni tappio joka kyllä kestetään koska seura herättää varmasti ihan eri tavalla kiinnostusta mainostajissa, kun se pelaa "mestareiden liigassa" sen sijaan, että pelaisi pari räkäistä harkkamatsia vantaalla, kauniaisissa ja sitten perinteiset ipa ja pelsu Espoossa. Suoraan CHL:ltä Blues tuskin saa mitään kummoisia markkinointi- televisiointi tms tuottoja, mutta seura on kiinnostavampi markkinointikohde Liigassa.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Mutta kun homma ei ole niin yksinkertaista.
No, jos käydään näinkin lähellä konkurssia kun nyt käsittääkseni käytiin niin kyllä se juuri noin yksinkertaista pitäisi olla. Olen itse sen verran realisti etten jaksa uskoa siihen että ensi kaudella tulot merkittävästi tässä taloustilanteessa lisääntyisivät. Silloin jäljelle jää kulujen ja kaikkien rönsyjen karsiminen. Ja jos silloin on näitä asioita jotka todennäköisemmin tuottavat tappiota kuin voittoa ne jätetään mun mielestä pois. Pää on työnnetty pensaaseen ihan liian monta vuotta.

Todettakoot lopuksi että toivon vilpittömästi että nyt homma kääntyy taloudellisesti parempaan päin ja että CHL osataan hyödyntää oikein. Katsomoon eksyvät ensi kaudella toivottavasti muutkin kuin me elinkautista istuvat.
 

Esboo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Olen aivan samoilla linjoilla kuin Nikke. En itse olisi halunnut Bluesin osallistuvan CHL:ään tässä taloudellisessa tilanteessa. Ainakin minulla on sellainen kuva viime aikaisista kirjoituksista, että nyt viimeistään pitää olla realisti ja karsia kaikissa mahdollisissa kuluissa ja mennä pari seuraavaa kautta minimisatsauksin. Sitten uutisoidaankin CHL:ään osallistumisesta. Ajatuksen tasolla hieno juttu, mutta ajoitus huono. Toivottavasti olen kuitenkin väärässä tässä asiassa ja Blues saa yllättäen paljon katsojia CHL peleihin, hyötyy tästä taloudellisesti ja kapea rosteri pysyy ehjänä, eikä nämä pelit tule vaikuttamaan negatiivisesti Liigassa suorittamiseen.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Arvostan tietyllä tavalla tuota Toni85:n optimismia. Ongelma tällä hetkellä on, että jopa parin tonnin laskut menevät perintään. Näin ollen meillä ei ole varaa hävitä edes sitä parita tonnia. Mainitsit myös, mikäli urheiluseuran pyörittäminen olisi pelkkää taloutta, pelaisi Blues pienimmällä Liigan budjetilla. Kyllähän se nyt on valitettavasti niin, että tuo liigan piennin budjetti olisi paras ratkaisu ja siihen suuntaan ollaankin menossa. Se, ettei sitä ole tehty aiemmin eivätkä muut ole sitä tehneet, johtuu siitä, että liigaorganisaatiot ovat täynnä kaiken maailman merkonomiautomyyjätoimareita. Meillä vaikuttaa vihdoin olevan toimari, joka näkee metsän puilta eikä vouhota turhista.

Konkurssin arvoinen kysymys; onko CHL:aa varten saatu jostain rahaa?
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mä olen jo kauan sitten päätellyt, että emme tiedä Bluesin taloudesta tai omistuksesta kaikkea. Muutenhan ei missään ole mitään järkeä. CHL tuo varmasti kuluja, mutta miten on tulojen laita? Lipputulojen varaan ei voi laskea yhtään mitään. Tässä on kaksi vaihtoehtoa:
1. CHL on epätoivoinen yritys saada lisää sponsoreita.
2. Jotain sellaista on tapahtunut omistus-/tulopuolella, mitä me emme tiedä.
Toivon jälkimmäistä vaihtoehtoa. Muuten edessä on konkurssi ja/tai Salonojan väliintulo.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole blues fani joten tulen vähän vieraisiin pöytiin huutelemaan, mutta aika paljonkin kyllä riskejä tässä näkyy isoihin hyötyihin nähden. Kuitenkin käsittääkseni Blues tulee rajusti leikkamaan budjettia, eli menestysmahdollisuuksia ei juuri ole. Siihen päälle vielä jos joku pelaaja sattuisi loukkaantumaan CHL ottelussa niin se voi tulla hyvinkin kalliiksi joukkueelle. Imgollinen tappiokin mahdolliselle tappiolle vaikka jotain Ranskalaista tai brittiläistä "pubijengiä" vastaan voisi vain tuoda lisää vettä myllyyn fanien ja sponsoreiden puolelta.

Markkinointikin on suurimmaksi osaksi seuroilla itsellään, se että tuohon menee resursseja niin voi olla pois sitten runkosarjan muiden otteluiden osalta, varsinkin jos otteluja on kesken runkosarjan ja lähellä oman joukkueen kotipelejä.

Toki kai se oma riskinsä sitten on jos kieltäytyisi niin pääseekö myöhemmin mukaan. Eihän sitä tiedä jos turnaus saisi enemän jalansijaa myöhemmin ja varsinkin jos euroopan taantuma lähtisi nousuun jossain kohti niin silloin varmaan turnauksellakin olisi enemmän mahdollisuuksia.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Osaatko sanoa kuinka paljon yksittäisen pelaajan palkkaan vaikuttaa x määrän CHL-pelin pelaaminen yhtä monen harjoitusottelun sijaaan?

Maalaisjärjellä ajateltuna kulut tulevat lennoista, hotelleista ja ulkomaan päivärahoista.
En, tiedän vain että liksoihin tuli chl -lisä. Tämä siis pelaajayhdistyksen vaatimuksesta, joten tässä ei ole kysymys mutusta, luulosta yms. vaan puhtaasti rahasta.
Voittaja saa/sai, kuka se sitten olikaan, 170.000€. Muut (2) vähemmän, loput 0€. Tv-soppari + muutama exra chl-sponssi tuovat rahaa laariin, mutta tämä setti jaetaan n. 45-50 joukkueen kesken. Hankalaa tästä yhtälöstä on mitään rahasampoa rakentaa. Alkusarjojen katsojamääräkin Ruotsissa jäi monessa matsissa luokkaan 1000-1500.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Toki tässä on riskinsä, myönnettäköön se, mutta kuitenkin hieno konsepti varmasti tiedossa ja kaiholla muistelen edellistä CHL-episodia vaikkei se lopulta mennyt niin hyvin kun putosimme välierissä ja palkintopotti jäi sille tielleen Gazpromin vetäydyttyä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Arvostan tietyllä tavalla tuota Toni85:n optimismia. Ongelma tällä hetkellä on, että jopa parin tonnin laskut menevät perintään. Näin ollen meillä ei ole varaa hävitä edes sitä parita tonnia. Mainitsit myös, mikäli urheiluseuran pyörittäminen olisi pelkkää taloutta, pelaisi Blues pienimmällä Liigan budjetilla. Kyllähän se nyt on valitettavasti niin, että tuo liigan piennin budjetti olisi paras ratkaisu ja siihen suuntaan ollaankin menossa. Se, ettei sitä ole tehty aiemmin eivätkä muut ole sitä tehneet, johtuu siitä, että liigaorganisaatiot ovat täynnä kaiken maailman merkonomiautomyyjätoimareita. Meillä vaikuttaa vihdoin olevan toimari, joka näkee metsän puilta eikä vouhota turhista.
Kiitän arvostuksesta. Vaikka itse olen vuosien varrella oppinut olemaan varsinkin urheilullisen menestyksen suhteen peruspessimisti, jollain tavalla minulla riittää uskoa tähän nykytouhuun Bluesin toimistolla. Mukana on osaavia ihmisiä, joiden maine on vaan jossain määrin ryvettynyt erinäisten vanhojen sotkujen takia. Monta vuotta on menty sekoillen ja eipä meillä ole vieläkään kovin pitkäaikaisia toimareita nähty ja tähän toivoisin ensisijaisesti parannusta. Rivien välistä on kuitenkin luettavissa, että ei Jake Koskisen tasoinen nimi tulisi Bluesille töihin, ellei hän näkisi jotain toivoa tunnelin päässä. Jos olisimme oikeasti ihan persaukinen seura, joka elää täysin kädestä suuhun ja roikkuu hiuskarvan varassa konkurssiuhan yllä, merkonomiautonmyyjätoimari olisi varmaan se ainoa henkilö, mitä tuohon duuniin saataisiin hankittua.

Se, että muutamien tonnien maksut menevät perintään ei minusta kerro muuta kuin siitä, että sopassa on ollut liian monta kokkia. Pelaajat ovat olleet ihan tyytyväisiä eli palkat ovat tulleet ajallaan. Se, että johonkin rahastoon ei olla siirretty rahoja ajoissa, ei kerro minusta mitään. Ilmeisesti moni muukin seura toimii ihan samalla tavalla. Ei meillä olisi näin monta jatkosopimuksen tehnyttä pelaajaa, jos tilanne olisi erityisen hälyyttävä.

Olen satavarma siitä, että Blues ei tule nolaamaan itseään CHL-peleissä. Jatkopaikasta taistellaan varmasti, mutta en ole erityisen pettynyt, vaikka sellainen jäisi saamatta. Tärkeintä on saada nuorille pelaajille kovia matseja alle ennen Liigan alkua. Rosteri on varmasti kapea, mutta niin se tulee olemaan melkein jokaisella muullakin Liigaseuralla. Rohkeasti nuoria esille, se on kuin laittaisi rahaa pankkiin kovalla korolla.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Olen satavarma siitä, että Blues ei tule nolaamaan itseään CHL-peleissä. Jatkopaikasta taistellaan varmasti, mutta en ole erityisen pettynyt, vaikka sellainen jäisi saamatta. Tärkeintä on saada nuorille pelaajille kovia matseja alle ennen Liigan alkua. Rosteri on varmasti kapea, mutta niin se tulee olemaan melkein jokaisella muullakin Liigaseuralla. Rohkeasti nuoria esille, se on kuin laittaisi rahaa pankkiin kovalla korolla.
Urheilullisesta puolesta olen samaa mieltä. Erilaisia vastustajia erilaisia pelitapoja vastaan pelaaminen kehittää varmasti. Samoin erilaisten tuomareiden tuomitessa. Tuo nuorten peluuttaminenkin olisi minun mieleeni. Taloupuoli tässä kauhistuttaa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Siihen päälle vielä jos joku pelaaja sattuisi loukkaantumaan CHL ottelussa niin se voi tulla hyvinkin kalliiksi joukkueelle.
Koska noi CHL pelit korvaa harkkamastin niin musta toi ei ole kovin relevanttia. Ihan yhtä hyvin se pelaaja voi loukaantua niissä harkkamatseissa, harkoissa, kuntosalilla tai sitten vaikka vapaa-aikana. Noita nyt sitten tulee ja niille ei voi mitään. Ei ne pelaajat voi pumpulissa elää.

Mä todellakin toivon tosta Bluesin CHL kuviosta sen verran että siellä toimistolla on ensinnäkin tiedetty joku arvio tulevista kustannuksista. Ja sitten myös ollaan realistisia ylisömäärän suhteen. Itse laskisin yleisömäärä tavoiteen näin:

Joukkue - yleisö ka CHL/(yleisö ka sm-liiga) = CHL kiinnostus %

Kärpät 4049/(5657) = 72 %
IFK 3735/(6854) = 54 %
TPS 3476/(5444) = 64 %
Saipa 2835/(3779) = 75 %
Tappara 2720/(5223) = 52 %
Lukko 2608/(3806) = 69 %
Kalpa 2563/(3441) = 74 %
JYP 1869/(3393) = 55 %

Tosta laskin että CHL pelissä oli noin 64% siitä yleisömäärästä mikä joukkueella oli sm-liigassa. Bluesin yleisökeskiarvo oli 3985 katsojaa eli sen mukaan 2550 katsojaa ois odotettavissa noihin Bluesin CHL matseihin. Mutta pessimisti ei pety joten käytetään vertailuna tota alhasinta eli Tapparan kiinnostusprosenttia 52% niin päästään 2072 yleisökeskiarvoon. Tietenkin sitten vielä pitää ottaa Espoo lisä huomioon eli loppukesästä/alkusyksystä (jolloin CHL alkaa) saattaa olla vielä hyvät veneily-, mökkeily- ja golf-säät joten yli 2000 yleisötavoiteet on sulaa hulluutta sanon mä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tietenkin sitten vielä pitää ottaa Espoo lisä huomioon eli loppukesästä/alkusyksystä (jolloin CHL alkaa) saattaa olla vielä hyvät veneily-, mökkeily- ja golf-säät joten yli 2000 yleisötavoiteet on sulaa hulluutta sanon mä.
Toki tällä on vaikutusta, mutta itse näkisin että vastustajalla on enemmän merkitystä kuin säällä. Jos vastaan tulisi esim. suomalaisia vilisevä joukkue, jossa pelaisi vielä joku entinen meikäläinen (Sape, Laju tms.), se herättäisi varmasti enemmän kiinnostusta kuin joku Sveitsijengi, joka varmasti pelaa hyvää lätkää, mutta rosterissa ei ole suomalaisille tuttuja pelaajia. Arpaonni on siis oltava hyvä ja myös markkinointi. Kaikki ilmainen huomio on saatava irti, eli yhteistyö MTV:n kanssa on avainasemassa. Blueshan voisi vaikka ehdottaa jotain dokkariprojektia maikkarin kanssa, jolla saataisiin vielä lisää huomiota tähän turnaukseen. Kustannuksia tuosta ei meille tulisi varmaan ollenkaan.

Arpaonnesta puhuttaessa tästä uutisesta (linkki vie CHL:n nettisivuille) voi jokainen alkaa arpomaan mieleisiä vastustajia.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
52% niin päästään 2072 yleisökeskiarvoon. Tietenkin sitten vielä pitää ottaa Espoo lisä huomioon eli loppukesästä/alkusyksystä (jolloin CHL alkaa) saattaa olla vielä hyvät veneily-, mökkeily- ja golf-säät joten yli 2000 yleisötavoiteet on sulaa hulluutta sanon mä.
No harjoitusottelukiinnostus oli Bluesilla 808/3985 = 20%. Voisiko tulla kuitenkin tuohon parannusta? Voisiko olla jopa taloudellisesti kannattavampaa? Kyllä minä uskon CHL:n voimaan kotiotteluissa. Toivottavasti vaan matkakuluihin on joku hyvä tappionvälttämiskeino olemassa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koska noi CHL pelit korvaa harkkamastin niin musta toi ei ole kovin relevanttia. Ihan yhtä hyvin se pelaaja voi loukaantua niissä harkkamatseissa, harkoissa, kuntosalilla tai sitten vaikka vapaa-aikana. Noita nyt sitten tulee ja niille ei voi mitään. Ei ne pelaajat voi pumpulissa elää.

Ei mutta on siinä silti ero höntsäätkö suomalaista joukkuetta vastaan harjoitusottelua vai pelaat puoliksi tosissaan jotain Brittiläistä jengiä vastaan. Loukkaantumisriski kasvaa. Lisäksi vielä ainakin viimekaudella pelattiin 2 alkulohkon matsia kesken kauden, sekin itsestään antaa vähemmän lepo ja palautumisaikaa kun kesken kauden lentelet ulkomaille, en tiedä sitten miten tulevan kaiden ohjelma menee, mutta ne matsit ei tosiaan kaikki välttämättä korvaa vain harjoituskauden otteluita.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Matsipäivät löytyvät mm. wikipediasta. Eli jos kausi Liigassa alkaa syyskuun alussa, niin ekojen pelien kanssa saattaa vikat CHL lohkopelit mennä rinnakkain, muutoin lohkopelit pelattaneen ennen kautta ja jatkopelit sitten limittäin kauden aikana, helmikuun loppuun asti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös