Blues 2002-2003

  • 227 684
  • 2 764

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Hypätään asioiden edelle ja mietitään tarvitaanko Cory Murphyä ensi kauden puolustuksessa?

Tällä hetkellä, Karalahti mukaanlukien:

Rami Alanko
Jere Karalahti
Arto Laatikainen
Tero Määttä
Cory Murphy
Sebastian Sulku
Mikko Viitanen
Jani Virtanen
Jiri Vykoukal
 

theref

Jäsen
Siis että 3 miljoonaa Suomen markkaa? Heh, voihan pyhät pyssyt, sehän olisi vaan noin puolet SaiPan pelaajabudjetista! Noh, ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa. Aika uskomattomalta kuulostaa silti eli uskon vasta kun näen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
100% varma tieto on, että sopimusta ei ole ollut vielä tänään keskipäivällä Bluesiin. Jäitä hattuun edelleen. Neuvotteluja on ollut, sitä en kiistä. Mutta Frank ei päästä Jereä muualle, jos se hänestä on kiinni.

EDIT: Tarkennus eli fiilaus
 
Viimeksi muokattu:

seetre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ingvar Hirdwall
Viestin lähetti theref
Siis että 3 miljoonaa Suomen markkaa? Heh, voihan pyhät pyssyt, sehän olisi vaan noin puolet SaiPan pelaajabudjetista! Noh, ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa. Aika uskomattomalta kuulostaa silti eli uskon vasta kun näen.

Samaa mieltä ja pahin on se mihin tämä asia johtaa jos pitää paikkaansa eli joka huippupelaaja hinnoittelee itsensä 3 milliä + kun Karalahtikin saa. Ei Jussi taida kavereita olla tekemässä muitten joukkueitten johtohenkilöitten kanssa.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Ottamatta mitenkään kantaa tuohon Karalahti-asiaan, (kun en siitä mitään tiedä, enkä haluakaan tietää ennen kuin nimet ovat paperissa), niin HIFKläiset ovat kyllä viimeisiä ihmisiä täällä mussuttamaan mitään rahasta.
Ei teillekään varmasti Pärssinen ja kumppanit ilmaiseksi tulleet!
Laskeskelin tuossa vähän aikaa sitten että kyllä teilläkin on reilut 500 000 eskoa palanut Pärssiseen, Draperiin ja siihen tsekkitaiturrin.
Myönnän että 3 miljoonaa vanhaa rahaa on meidän kotoisessa liigassa ehdottomasti liikaa kenestä tahansa, mutta kuten jo sainoin: teillä, arvon punanutut ei ole mitään asiaa arvostella espoolaisia rahan käytöstä!

Itse ottaisin Ylösen huomattavasti mielummin kuin Karalahden... vaikka eihän nämä asiat ennenkään ole minun päätettävissä olleet.
Meillähän on jo puolustajia vaikka muille jakaa!
 

seetre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ingvar Hirdwall
Viestin lähetti ZOOM
Ottamatta mitenkään kantaa tuohon Karalahti-asiaan, (kun en siitä mitään tiedä, enkä haluakaan tietää ennen kuin nimet ovat paperissa), niin HIFKläiset ovat kyllä viimeisiä ihmisiä täällä mussuttamaan mitään rahasta.
Ei teillekään varmasti Pärssinen ja kumppanit ilmaiseksi tulleet!
Laskeskelin tuossa vähän aikaa sitten että kyllä teilläkin on reilut 500 000 eskoa palanut Pärssiseen, Draperiin ja siihen tsekkitaiturrin.
Myönnän että 3 miljoonaa vanhaa rahaa on meidän kotoisessa liigassa ehdottomasti liikaa kenestä tahansa, mutta kuten jo sainoin: teillä, arvon punanutut ei ole mitään asiaa arvostella espoolaisia rahan käytöstä!

Itse ottaisin Ylösen huomattavasti mielummin kuin Karalahden... vaikka eihän nämä asiat ennenkään ole minun päätettävissä olleet.
Meillähän on jo puolustajia vaikka muille jakaa!

Mun tarkoitus ei ollut kritisoida Jussin rahankäyttöä. Sama se mulle mihin heittää fyrkkansa. Tiedän myöskin ettei IFK säästele rahojaan mutta rajansa kaikella. Jos liigan huippupelaajien ansiot nousevat 500 k:hon evroissa se ei voi olla tuntumatta katsojien lompakoissa. Tätä ajoin takaa.
Kolme yhden hinnalla ei ole mielestäni mitään hulvatonta rahankäyttöä joten siinä mielessä melko ontuva vertailu
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Puuttumatta asiaan kummemmin totean sen, että 3 miljoonaa kenelle tahansa pelaajalla yhdestä kaudesta SM-liigassa on täysin tuulesta temmattua puhetta. Täysin varmasti.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
No.
Ensinnäkin en usko tuohon 3 milj. markan palkkaan, en vaikka kuinka yrittäisin... siitä tuo ehkä hieman kömpelö vartaus.
Yli 200 000 eskon mies karalahti varmasti Suomeen tullessaan olisi, mutta että 500 000.... ei ei ja ei!
Toiseksi, Blues ei vielä ole tehnyt yhtään "nimekästä" hankintaa (Sulku, Ahonen ja Alanko eivät ole huippuvahvistuksia sanan varsinaisessa merkityksessä), joten rahaa kovaan pelimieheen/pelimiehiin on varmasti varattu.
Bluesin tavoitehan oli olla mestaruustaistossa 2003 keväällä. Tästä voi jokainen olla mitä mieltä tahansa, mutta jos tähän organisaatiossa pyritään, niin KOVIA miehiä on yksinkertaisesti pakko hankkia. Ei, en unohtanut Tuomaisen tuloa.... ei varmasti ole ihan niin kallis pelaaja, kuin moni väittää... kuluva kausi oli melkoisen kuiva farmissa.
Kolmanneksi minulle on aivan sama.... paino on sanoilla aivan sama,tuleeko Jere Bluesiin vai ei. Vaikka kysessä onkin hyvä pelimies, niin tuo IFKlaisuus paistaa Jerestä enemmän kuin kenestäkään muusta tulevasta tai jo tulleesta palaajasta. Myös Jeren taustat ja persoona eivät minua henkilökohtaisesti mielytä.
Voi myös tulla ongelmia Hanneksen kanssa jos sinisiin päätyy...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt olisi kiva tietää, että mikä on tämän tarinan alkulähde ja miten lähellä ollaan sopimusta, jos paikkansa pitää? Itse kun ei asioista kuule kuin satunnaisesti ja nekin harvoin koskevat omaa joukkuetta, niin hiukan epäuskoisena tuollaisen huhun ottaa vastaan.

En kiellä, etteikö Karalahden tasoinen/tyylinen pelaaja olisi suosikkijoukkueeseeni enemmän kuin tervetullut, mutta hiukan ihmetyttää ensinnäkin ilmoitettu hinta, pakiston tämän hetkinen määrä, ja Jere Karalahden tunnettu "punainen sydän".


Sen verran ymmärrän minäkin Hifkin upeaa toimintaa takavuosina Jeren kärytessä, että tietyllä tapaa toivoisin miehen siellä pelaavan Suomeen tullessaan. Mutta ennenkuin tämä myötätunnon aalto kokonaan minut valtaansa ottaa, sanottakoon, että tervetullut mies olisi koska vaan. Jussin rahojahan ne ovat...


Mutta kertokaas, mikä on homman nimi?

yv:tä vaikka jos ei muuta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kyllähän se kuulkaa on näin, että Karalahden seura on Suomessa ja kaudella 02-03 HIFK. Lisäksi se on sitä paljon halvemmalla kuin 3 miljoonaa FIM. Jota tosin ei ollut Blueskaan tarjonnut. Tämän verran selvisi kun puhelinta käytti useampaan suuntaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti cobol
Kyllähän se kuulkaa on näin, että Karalahden seura on Suomessa ja kaudella 02-03 HIFK. Lisäksi se on sitä paljon halvemmalla kuin 3 miljoonaa FIM. Jota tosin ei ollut Blueskaan tarjonnut. Tämän verran selvisi kun puhelinta käytti useampaan suuntaan.

Noniin, eli paljon melua tyhjästä? Niinkuin usein ennenkin...

No, eipä siinä mitään, jos näin käy, niin en voi ainakaan sanoa olevani pettynyt, kyllä Karalahti on niin Hifkin näköinen mies kuin vain voi olla. Vaikka kyllä olisi tännekkin kelvannut.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Copypeistaan itseäni noin tunnin takaa HIFK-ketjusta:

------
Äsken kun laitoin tuon rauhoitusviestin sain tiedon Jeren ja HIFKin lähipiiristä, jonka mukaan "asia on tapahtunut tietämättäni, JOS se on totta".
------

Ja aivan totta, 3 miljoonaa mk, noin niinkuin teoreettisena lukuna olisi kahden kauden soppari, ei yhden.

Mielenkiintoinen ilta. Kylmä rinki alkaa kohta telkkarista ja tuntuu vielä vähän omankin perseen alla. Mutta rauhallisempi olo tässä on kuin äsken.

Vieläkin Paavo M. Petäjänä KOROSTAN, että olemassa ollut/oleva neuvottelukosketus Jeren ja Bluesin välillä on pomminvarmasti totta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti JHag
Vieläkin Paavo M. Petäjänä KOROSTAN, että olemassa ollut/oleva neuvottelukosketus Jeren ja Bluesin välillä on pomminvarmasti totta.

Mutta pommi uhkaa jäädä suutariksi ja on lähes varmasti jo jäänytkin. Kun joku kirjoitti, että 98 % varmuudella pelaa Bluesissa niin oikea arvio olisi luokkaa 70-80 % ja seurakin vähän eri eli HIFK.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
ehkä se uni sittenkin tulee tänä yönä

Kiitosta paljon cobolille vakuuttavasta rauhoittelusta HIFKin eduksi case Jeren osalta. Jhagiakin piinannut kylmä rinki alkoi sitä myötä hellittää sen verran myös täällä päin, että unen saaminen on jopa todennäköistä (ainakin suotavaa). Painajaisilta tuskin voin välttyä näin dramaattisten alkuillan huhuilujen jälkeen, mutta hommahan taitaa lopulta kääntyä vastaukseksi vaikeroimaani HIFKin pakkiosaston tilaan.

Suut messingille :D (until tomorrow...)

Ja Blues-faneille kumarrus myötäelävistä kannanotoista. Yllätitte positiivisesti.
 

TheBlade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kansas City Outlaws
Karalahden suusta tämä kaikki lähti liikkeelle.. "lähteen" kautta kuulin, oli kuullut asiasta Nick Havannassa, Raumalla, jonne Jere oli saapunut nauttimaan alkomahoolia.. mutta ehkä olin sitten väärässä???? sopimusten hintaa tullaan tuskin koskaan julkistamaan ja en tiedä kuuluiko 3miljoonaan kaksi kautta.. suuret rahat miehestä on kuitenkin maksettava.. itse uskon edelleen Bluesiin..
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
WPK: On tässä silti vähän hutera olo, koska uutinen/kysely sai HIFKinkin piirissä aikaiseksi tiettyä säpinää. Mikään ei ole varmaa, vaikka homma onkin periaatteessa sovittu (HIFK/Jere). Olihan Haakana/Jokerit/Edmontonkin periaatteessa sovittu...

...luultavasti tämä kuitenkin pikemminkin vahvistaa HIFKin halua lyödä homma kiinni.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
TheBlade

Viestin lähetti TheBlade
Olette saamassa kovan vahvistuksen sinne Bluussiin..

Blues on tarjonnut Jere Karalahdelle 3:n miljoonan markan sopimusta ja Jere on nyt vakavasti hyväksymässä tätä..hän ei jaksa NHL:n jatkuvaa testaamista yms. ja Bluesin tekemä tarjous riittäisi hänelle..

N.98% varmuudella mies sinne kuitenkin tulee..
Kuultu itse Karalahdelta..

Kai se on niin, että seuratessaan pidempään JA:a, oppii koko ajan kuka kirjoittaa ja mitä ja mistä lähteistä. Tässä viestissä kerrot toki asiaa vähän eri tavalla, kuin puolen yön jälkeen. No, huomiota sait kyllä, jos sitä hait. Tavasta, jolla sen toit yleiseen ketjuun, voidaan olla montaa mieltä. Kuultu itse Karalahdelta...

No, toivottavasti IFK:n kannalta käy vielä hyvin, jos Jere Suomeen tulee. TheBladen kirjoituksia seuraan siinä tapauksessa jatkossa lievällä varauksella.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: TheBlade

Viestin lähetti Senior


Kai se on niin, että seuratessaan pidempään JA:a, oppii koko ajan kuka kirjoittaa ja mitä ja mistä lähteistä. Tässä viestissä kerrot toki asiaa vähän eri tavalla, kuin puolen yön jälkeen. No, huomiota sait kyllä, jos sitä hait. Tavasta, jolla sen toit yleiseen ketjuun, voidaan olla montaa mieltä. Kuultu itse Karalahdelta...

No, toivottavasti IFK:n kannalta käy vielä hyvin, jos Jere Suomeen tulee. TheBladen kirjoituksia seuraan siinä tapauksessa jatkossa lievällä varauksella.

Tämä on totta ja normaalioloissa en olisi korvaani lotkauttanut tälle viestille, mistä kaikki alkoi. Varsinkin tuo 3 milliä/kausi oli aika tappokamaa. Mutta kun kuitenkin tiesin, että neuvotteluja on faktisesti käyty, niin....eihän sitä siinä mielessä koskaan tiedä. Varsinkaan, kun HIFKin ja Jeren soppari ei ole kuin esiasteella. Toivottavasti siihen nykäistään nimet alle huomenna.
 
Tilanne Nashvillen kanssa?

Vaikka olen tämän ketjun läpi lukenut en näin äkkiseltään muista onko tätä asiaa jo täällä ruodittu. Eli...eikös Jerellä ole vielä vuosi sopimusta Predatorsien kanssa jäljellä? Ja tuntuisi aika ihmeelliseltä, että he olisivat nyt päästämässä miestä pois. nimittäin kun LA kauppa toeutui, niin eikös GM Poile hehkuttanut miten tällaisen miehen ympärille on hyvä rakentaa puolustusta?(voi kyllä olla, että muistan ihan omiani, mutta tällainen kuva jäi) Muutenkin käsittääkseni Jere pelasi vähintään kohtuullisen loppukauden Nashvillessä ja muistelisin myös, että paikalliset fanitkin ihastuivat Jereen parin pelin jälkeen (tämä ihan vain predsien keskustelupalstalta pääteltynä). Siksi kovasti ihmettelen näitä paluu puheita. Ilmeisesti näin kuitenkin on, kun kerran ihmiset jotka jotain jostain tietävät myös näin kertovat. Eli jos joku osaa vastata tähän, niin mikä on Jeren kuvio Nashvillen kanssa? Tietenkin voi olla, että tapani mukaan olen väärässä ja mitään vuosia ei sopimuksessa ole enää jäljellä:D
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti mulehead
Jos minä olen oikein asian ymmärtänyt, niin hallin omistaa Erja-Kiinteistöt ja joukkuetta pyörittää Blues Hockey Oy. Katsomo- yms. touhuilut ovat Erja-Kiinteistöjen businesta, eivätkä ne investoinnit näy Bluesin tuloksessa kuin korkeintaan kohonneina hallimaksuina. Ja sekin on hieman rahan siirtoa toisesta taskusta toiseen. Samat omistajatahot kun löytyvät molempien takaa.

Et ole ymmärtänytihan oikein. Hallia pyörittää Tapiolan Monitoimiareena Oy, jonka omistaa Blues hockey Oy, jonka taas omistaa pääosin Erja Kiinteistöt, jonka taas omistaa Jussi Salonoja.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Vähän ristiriitaiset tunteet tuosta case Jerestä mutta enpä usko että mies Bluesiin tulee.
Kyllä minä ainakin näkisin että tuon 1,5 miljoonan markan vuosipalkan voisi antaa vaikka Ylöselle. Ykkössentteriä tässä huomattavasti enenmmän tarvitaan kuin vielä yhtä puolustajaa. Mutta mielenkiintoista se olisi nähdä Jere Bluesin paidassa.

Little Wing: kyllä,Jerellä on vuosi sopimusta jäljellä,palkka $750 000(vai oliko jopa $850 000). Mutta jos oletetaan ettei mies enää haluaisi jäädä Nashvilleen niin tuskin nyt sielläkään silloin hirveän kovaa taisteltaisiin siitä että hän jäisi. Mutta mistäs minä tiedän mitä Jere/Predatorsin johto ajattelee. Joka tapauksessa, en usko Jeren pelaavan Bluesissa tai edes liigassa ensi kaudella..
 

jap1812

Jäsen
Suosikkijoukkue
ESPOON BLUES
Herätys!

Juu ei kai kukaan ole tosissaan tossa Karalahti hommassa?

Bluesista puuttuu hyökkääjiä.

Eiköhän Karalahti pelaa Nashvillessä ensi kaudella.
 

#76

Jäsen
250 000,- € olisi kova hinta kenestä tahansa pelimiehestä, mutta Jerelle olisi tarjottu tuplasti sen verran. Ei mitenkään uskottavaa ja kuinka moni täälläkin on jo Jeren kanssa jutellut. Alkaa Jere-havainnot olemaan samaa tasoa, kuin Elvis-havainnot.

Eiköhän Jere Atlantin takana pelaa ensi kaudella.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti #76
250 000,- € olisi kova hinta kenestä tahansa pelimiehestä, mutta Jerelle olisi tarjottu tuplasti sen verran.

Niin siis kahdesta kaudesta tuo 3 miljoonaa vanhaa markkaa kuten tässä on jo käynyt ilmi muissa viestiketjuissa.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Asiasta ihan ihan kolmanteen, mutta eilen taisi tärähtää ainakin tuollaiset 50 uutta viestiä tähänkin ketjuun. Ei huonosti lainkaan! Meni se Jere nyt mihin tahansa, niin saatiinpa ainakin Jullit varpaillensa...
Näilläkin saiteilla on kohta jos jonkin näköistä adressia: Vetoomus IFK:lle: ottakaa Nielikäinen, Peltosesta samanlainen viimekaudella ja Jerestä varmaan viimeistään tänään
Viimeksi, kun jokin vetoomus on läpi mennyt niin Caloun hankittiin punaisiin myöhemmin tunnetuin seurauksin...:cool:
No. mutta mitäpä näistä.... toivon edelleen, että Jere menisi IFK:hon noin ihan periaatteen vuoksi (kun muistellaan todellakin noita muutan vuoden takaisia tapahtumia).
Itse näkisin mielummin Ylösen sinisissä!
Melko hauskaa on ollut kuitenkin tämä paniikkimieliala viimeisten 12 tunnin aika eräissä piireissä...(meissä kaikissa elää pieni sadisti;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös