Blues 2002-2003

  • 228 555
  • 2 764

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Punavalo: Ketkä suojelisivat Calounin hyvinvointia paremmin: Markku Hurme ja Arto Laatikainen, vai Jani Honkanen ja Jonni Vauhkonen?

Poliisi on ystävä.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti JHag
Punavalo: Ketkä suojelisivat Calounin hyvinvointia paremmin: Markku Hurme ja Arto Laatikainen, vai Jani Honkanen ja Jonni Vauhkonen?

Poliisi on ystävä.

Onko Calounia tarvinnut tällä kaudella "suojella" kertaakaan?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tommy: On minun mielestäni. Rumasti on otettu JC:tä ainakin Jokerien, Ässien ja Ipan toimesta. Poliisi on kuin onkin ystävä. Ja sellainen poliisi on hyvä, jolta ei muuta duunia juuri odotetakaan. Jos siinä pitäisi vielä pisteitäkin tehdä, niin ei sellainen onnistu.
 

Punavalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti JHag
Punavalo: Ketkä suojelisivat Calounin hyvinvointia paremmin: Markku Hurme ja Arto Laatikainen, vai Jani Honkanen ja Jonni Vauhkonen?

Poliisi on ystävä.

Miten nämä Honkanen ja Vauhkonen voisivat suojella Calounia kun eivät edes välttämättä mahtuisi kokoonpanoon? Parkkipojiksi sanon mä.
 

HÄI

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pubi osaa mielestäni itse suojella itseään. Osaa kyllä antaa salakavalasti iskuja takaisin ja se on osa hänen oveluuttaan. Sitä paitsi kyllä monesti kun vastustaja ottaa miestä kovaa niin mies osaa kalastaa vastustajalle ehkä ratkaisevan jäähyn. On mulla Calounia ikävä ja ottaisin hänet HIFK:hon koska tahansa. Siinä on semmoinen äijä kuka sytyttää yleisön kuin yleisön. Pena ja Mälkiä tekivät ison virheen päästäessään Pubin Bluesiin. Mutta se nyt ei ole yllätys että nämä miehet tekivät virheitä.

Minusta käsitys että taklaamalla Pubi saadaan sekaisin on hieman harhaanjohtava, sillä mies on välillä muutenkin koko ottelun täysin pihalla järjestäekseen sen voittomaalin sitten ottelun loppuhetkillä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Punavalo: ns. poliisi/suojelujärjestelmä taitaa olla sinulle vieras? Ei niitä ominaisuuksia noin mitata. Roolinsa kullakin. Eihän Tomppa Laaksonenkaan olisi HIFKin kokoonpanoon 97-98 pelitaidoiltaan mahtunut. Täyttäkää jengi sitten vaan näillä hurmeilla ja muita mikkihiirillä minun puolestani, nehän voivat tehdä jopa 10+10 koko kaudella 0+3 -rouhijaan verrattuna. En kiellä.

Itse toivoisin Bluesillekin jotain menestyksen tynkää jo nyt, kun HIFK putosi. Mutta tietyt roolipelaajat puuttuvat.

Pubi on kyllä outo tapaus. Saattaa olla unten mailla 55 min ja tehdä yhden 5 minuutin aikana 2+1. Mutta taklauspeli, jolla hänet hermostutetaan, saa hänet helposti sekaisin. Jos hermot ovat kunnossa, niin ei mitään hätää, vaikka Pubia taklataankin.

Jostain syystä parhaatkin NHL-joukkueet katsovat parhaaksi pitää riveissään tietyn lihaosaston. Samoin myös SM-liigaa tasokkaamman Venäjän liigan jengit. En ymmärrä miksei SM-liigajoukkueessakin tällainen nöyrä lihamyllyosasto olisi tarpeen.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Jhagin kanssa kyllä osittain samaa mieltä.
Mutta minulle riittäisi kyllä yksi ns kova jätkä suojelemaan Calounia ja muita jos tämä nähdään tarpeelliseksi.Tähän rooliin ainakin minä ottaisn mielelläni Pasi Nielikäisen.Vauhkonen?No ei todellakaan...
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Hai
Pubi osaa mielestäni itse suojella itseään. Osaa kyllä antaa salakavalasti iskuja takaisin ja se on osa hänen oveluuttaan. Sitä paitsi kyllä monesti kun vastustaja ottaa miestä kovaa niin mies osaa kalastaa vastustajalle ehkä ratkaisevan jäähyn. On mulla Calounia ikävä ja ottaisin hänet HIFK:hon koska tahansa. Siinä on semmoinen äijä kuka sytyttää yleisön kuin yleisön. Pena ja Mälkiä tekivät ison virheen päästäessään Pubin Bluesiin. Mutta se nyt ei ole yllätys että nämä miehet tekivät virheitä.

Minusta käsitys että taklaamalla Pubi saadaan sekaisin on hieman harhaanjohtava, sillä mies on välillä muutenkin koko ottelun täysin pihalla järjestäekseen sen voittomaalin sitten ottelun loppuhetkillä.

Hyvin pitkälle samaa mieltä Hain kanssa.
Muistuu mieleen viimeksi pelattu HIFK-Blues -ottelu jossa Pubi sai pommeja pitkin ottelua eikä välittänyt niistä yhtään ja ottelun lopussa rakensi juuri tuon tasoitusmaalin.

Ja kyllä, tuo on tavallaan taito.
Tällä kaudella lähimuistin mukaan Calounille ei ole tullut filmaamisista yhtään jäähyä, mutta filmauksista on vastustajille tullut lukuisia jäähyjä.

Caloun on vastustajan kannattajalle äärimmäisen vittumainen pelaaja.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Mainittakoon vielä sen verran että näkisin miellläni Pasi Nielikäisen ensi kaudella Bluesissa. Saisi varmasti tuhat kertaa enemmän aikaan kuin esmes. Teemu Virkkunen.

Nielikäinen - Kalto - Hirvonen :D
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Täytyy sanoa sinulle Tommy, että olet melkoinenen Jolly Green Giant... Voi kunpa noihin sinun ennustuksiisi voisi uskoa......
Näin masentavana ja realistisena Bluesilaisena...........
 

Punavalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti JHag
Punavalo: ns. poliisi/suojelujärjestelmä taitaa olla sinulle vieras? Ei niitä ominaisuuksia noin mitata. Roolinsa kullakin. Eihän Tomppa Laaksonenkaan olisi HIFKin kokoonpanoon 97-98 pelitaidoiltaan mahtunut. Täyttäkää jengi sitten vaan näillä hurmeilla ja muita mikkihiirillä minun puolestani, nehän voivat tehdä jopa 10+10 koko kaudella 0+3 -rouhijaan verrattuna. En kiellä.

Mutta silti poliisin/suojelijan on osattava pelata ja mielestäni Vauhkonen ei osaa riittävän hyvin, jotta mahtuisi Blues paitaan.

Jos nämä pelaajat ovat niin hyviä miksi HIFK ei pidä niitä itse?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Punavalo: HIFK ei pidä näitä pelaajia, koska ei tajua miten yksinkertainen asia goonien peluuttaminen loppujen lopuksi on. Tokihan heidän täytyy osata pelatakin ja molemmat ovat ihan riittävän hyviä. Olin katsomassa Hämeenlinnassa HPK-HIFK -matsia joulukuussa ja Vauhkonen pelasi ja ärsytti Vujtekin raivon partaalle siellä. Lisäksi Vauhkonen oli HIFKin viime vierailulla teilläpäin luokkaa parempi kuin ketjukaverinsa Unelmavävy McTurhapuro. Ei ole Vauhkosen vika, että häneltä odotettiin HIFKissä maaleja ja ratkaisuja - miten se niitä nyt olisi alkanut tehdä kun ei ole aiemminkaan? Ihan sama kun ostaisi Tomek Valtosen/Unelmavävyn ykkösketjuun ja ihmettelisi, kun ei verkko heilu. Vika on ostajan tässä tapauksessa, jos tuote on väärä.

Vauhkonen, 190/95 -kokoluokkaa on riittävän kova SM-liigan gooniksi oikealla roolituksella. Ei tämä mikään NHL ole kuitenkaan. Otti montakin tappelua harjoituskaudella eikä ole ihan kädetön siinä hommassa. Enhän minä muuten sitä suosittelisi, sama koskee Honkasta, joka on yksi parhaista kotimaisista tappelijoista, mitä olen nähnyt.

Mutta minä olenkin väkivaltakiekon ystävä...;)
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Bluesin nelosketju on oikeastaan roolitettu päin helvettiä. Mitä Virkkunen tekee nelosketjun 'duunarina'? Vastaus: Ei paskan vertaa. Miehellä ei ole taitoa kahteen ekaan kenttään eikä kokoa/voimaa/tsemppiä kolmos tai neloskenttään. Totaalisen turha kaveri, ylivoimaisesti Bluesin turhin pelaaja.

Nielikäinen-Kalto-Hirvonen kuulostaa helvetin hyvältä.
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Viimeviikon lehdissä (Veikkaaja, Urheilulehti) Bluesiin huhuiltiin Erik Kakkoa ja Toni Porkkaa, Toni Porkkaa en muistaakseni kentällä ole nähnyt eli kertokaapas millasta peliä pelaa?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Käyks kateeks?

Viestin lähetti Preerian poika
Julenius ois varmaan tosi hyvä vahvistus, mut se haluu pelata IFK:sä. Se on kova tekee börsiä. Sorry vaan mut te ette sitä saa.:D

-Tää on loistava hahmo tää Preerian poika! ;) Jumaleissön!

PS.
Toni Porkka on iskokokoinen peruspakki. Vähän RP Lehtonen tyyppinen. Kova laukaus. Ei pelkää fyysistäkään peliä. Ihan kelpo hahmo, meille tai teille tulossa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Tommy
Eikö, JHag, Bluesin gooniksi kelpaa Teemu "voittanut Zidlickyn tappelussa" Siren? :D

-Missä tappelussa? Joo, kelpaa!

Ettekste jumaleissön tykkää gooneista siellä Espoossa? Ei se Pasi voi sellaiseen jengiin lähteä.

Tommy, nyt heitä ihan rehellinen mielipide Bluesin sijoituksesta runkosarjassa vaikea loppuohjelma huomioiden...minä olen nimittäin aika huolissani siitä, että minulta saattaa jäädä pleijarit livenä näkemättä kokonaan.:( Sanokaa mulle oikeat Blues-tietäjät, että huoleni on ennenaikainen.

Nimim. Ostinko rummun turhaan?
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Hyvä Tommy! Olen itsekin liikkunut samanlaisissa aatoksissa. Sirenille pitäisi löytää rooli mikäli miehestä vielä aiotaan pitää kiinni ja nelosketjun raataja/gooni voisi olla sopiva rooli, pistenikkaria Teemusta ei saada millään. Ehkä Teemusta saataisiin vähän samantyylinen pelaaja kuin MElomo.

Ja JHagille terveiset että kyllähän Blues pleijareihin menee. Pakkohan siihen on uskoa, sen verran vahvaa on meno ollut viime aikoina. Henkinen kanttikin tuntuu olevan kunnossa.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti JHag


-Missä tappelussa? Joo, kelpaa!

Ettekste jumaleissön tykkää gooneista siellä Espoossa? Ei se Pasi voi sellaiseen jengiin lähteä.

Tommy, nyt heitä ihan rehellinen mielipide Bluesin sijoituksesta runkosarjassa vaikea loppuohjelma huomioiden...minä olen nimittäin aika huolissani siitä, että minulta saattaa jäädä pleijarit livenä näkemättä kokonaan.:( Sanokaa mulle oikeat Blues-tietäjät, että huoleni on ennenaikainen.

Nimim. Ostinko rummun turhaan?

Et ostanut rumpua turhaan, pudotuspelejä pelataan Espoossa ja kaiken järjen mukaan aika pitkään. Jos / kun Blues voittaa sunnuntaina Ässät, pitää JYPin voittaa väh. kaksi ottelua ja vastustajinahan ovat Jokerit (k), Tappara (v) ja Kärpät (k).

Noista otteluista JYP ei muuten saa pisteen pistettä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ok, sehän näyttää mahdolliselta, sillä Jokerit ei missään tapauksessa häviä Jypille. Tai sitten siellä on asiat todella huonosti.

Blues-Jokerit olisi aika nappipari, mutta vastaan tulee ilmeisesti HPK/Tappara, joista HPK sopisi minun mielestäni paremmin Bluesille.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
HPK on kyllä mielestäni kaikkein pahin vastus Bluesille...
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Sunnuntain pelin perusteella Tappara taitaisi sopia teille paremmin, ainakin meitin firman Tapparan miäs oli kovasti sitä mieltä. Pelkäsi vaan, että jos Blues voittaa yhden pelin Tampereella, niin saa sitten liittyä meidän rantapallojengiin.

(anteeksi välihuomautus...)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
HPK ei ole hyvä puolustamaan. Tappara on. Siis silloin kun pitää.
Lisäksi HPK:n päätä painaa runkosarjan loistava sijoitus, mahdollisesti voitto. Minä ottaisin MINKÄ TAHANSA ennemmin kuin konemaisen Tapparan...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti fiftyeight
Sunnuntain pelin perusteella Tappara taitaisi sopia teille paremmin, ainakin meitin firman Tapparan miäs oli kovasti sitä mieltä. Pelkäsi vaan, että jos Blues voittaa yhden pelin Tampereella, niin saa sitten liittyä meidän rantapallojengiin.

(anteeksi välihuomautus...)


Välihuomautukset, varsinkin asialliset sellaiset, piristävät aina keskustelua..

Oma lempparivastustajani (mahdollisiin) play-offeihin on edelleen Tappara. Tappara on aina ollut Bluesille ns. "helppo" vastus, varsinkin Espoossa. Tamperelaisilla on tuntunut olevan lähes saman tason peikko niskassaan Bluesia vastaan, kuin Espoolla Hifkiä. Ennen toissavuotista(?) Tapparan voittoa, ei Tampereen miähet olleet voittaneet Espoossa seitsemään (7) vuoteen. Jostain syystä tälläkin kaudella Blues on esittänyt hyviä otteita juuri Tapparaa vastaan.

Ja olisihan se maukasta pudottaa Draperin joukkue... (tiedän, unelmiahan nämä, mutta maukkaita sellaisia). :)
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Vaikka tämä Blues ei muuten mulle kuulukaan, niin Nelosen uutisissa oli juttua Bluesin ensi kauden valmentajasta. Kapasen kanssa neuvotellaan ja lisäksi on kolme muuta vaihtoehtoa.

Tosta Calounin suojelijasta olen sitä mieltä, että ehdottomasti Blues sellaisen tarvitsisi. Viime IFK-matsissa kävi melkein Jania sääliksi, koska pommeja sateli koko matsin, mutta kukaan ei nyky-Bluesista ei voinut miestä auttaa. Kun tässä nyt on puhuttu tollaisesta goonista, niin mielestäni Vauhkosen tai Nielikäisen tyyppinen kaveri ei siihen sovi. Enemmänkin juuri semmoinen kova työntekijä tyyliä Toni Sihvonen tai Marko Tuomainen on lähempänä sitä mitä Blues tarvitsee. Semmoinen pelaaja joka osaa pelaamisen lisäksi ns. kovan pelinkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös