"Inget bra beslut"
De senaste åren har Shayne spelat farmarligehockey i klubbar tillhörande NHL-lag som Toronto, St. Louis och Phoenix. Under andra halvan av förra säsongen spelade han för Espoo Blues i finska ligan, och gjorde succé. På 29 matcher blev det 25 poäng, varav 14 mål.
- Hoppas jag hittar tillbaka till den nivån, det var en tid när min hockey funkade väldigt bra. Det var tufft att komma in i spelet till att börja med, men de sista 20 matcherna gick det allt bättre och jag lärde mig mycket om hockeyn i den här delen av världen.
Shaynes framfart i Espoo gjorde att ryska Amur Tigers fick upp ögonen för honom och han bestämde sig för att testa spel i Ryssland.
- Det var inget bra beslut, tror inte tränaren gillade mig, dessutom företrädde han en typ av hockey som jag inte alls trivdes med. Handlade mest om individuella prestationer, inte om lagets. Det var inte direkt den lyckligaste tiden i mitt liv, förklarar Shayne som flyttade tillbaka till Kanada efter tiotalet matcher.
Lukekaa toi kokojuttu! Eikö toi toka osio ole siitä Venäjän reissusta, että siellä oli hirveetä!!! Tossa sanotaan, että se viihty Espoossa!