Blues 2002-2003

  • 227 607
  • 2 764

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Senttereistä...

Tässä puuttuu nyt selvä ykkössentteri, ehkä myös kakkonenkin.
Ykköseksi ainakin minä kaipaisin oivaltavaa pisteiden tekoon kykenevää sentteriä. Tyyliin Davidsson.

Kakkoseksi myös tottakai pisteiden tekoon kykenevä sentteri. Pitää saada kaksi kovan luokan sentteriä, kuten Tapparalla ja Jokereilla oli menneellä kaudella. Kakkoseen minun ykköstoive olisi Mikko Koivu, kuten tuossa vähän aikaisemmin kirjoittelinkin.
Koivussa on aivan mieletön potentiaali ja ei kovin montaa vuotta enää mene, että se putkahtaa esiin hurjina tehoina. Ehkä jo ensi kaudella? Mutta eiköhän töpseli kuitenkin halua pitää Koivusta kiinni, mutta jos isipappa liittyisi Bluesin valmennustiimiin, voitaisiin Mikko nähdäkin Bluesin paidassa.

Sevassa voisi olla potentiaalia kakkossentteriksi, mutta jotenkin hän ei vain mielestäni ole oivaltava sentteri. Montako namupassia näitte Jannelta menneellä kaudella? Minä en yhtään, mutta muutaman hienon ylöstuonnin kyllä näin. Mutta pelkät ylöstuonnit ei riitä, pitää osata myös rakentaa sitä peliä. Sevalla kuitenkin taisi olla jotakin ongelmia itseluottamuksensa kanssa, että parempaa saattaa olla tulossa. Parempi olisi.

Kuten Nikke tuossa kirjoitti, Ahonen pelasi menneellä kaudella Chlubnan kanssa Jypin kakkosessa ja ilmeisesti varsin hyvinkin. Mutta ainakin minä sijoittaisin Ahosen kolmoseen ainakin ensimmäiseksi vuodeksi, mutta jos treenipelit menevät hyvin, tottakai Ollille voisi isompaakin roolia tarjota. Se on sitten vain Ahosesta itsestään kiinni.

Sitten on vielä varalla Hurme ja Kalto, jotka molemmat minä näkisin mieluumin laiturin tontilla. Vielähän on epäselvää, jatkaako Hurme, mutta eikös se ole aika todennäköistä.
Mutta se ykkössentteri puuttuu...mitäs pelaajia olisi tarjolla?
Davidsson olisi aivan loistava, mutta hänellä on sopimus HV:hen. Ikosellakin on sopimus ja tuskin tulee vielä täksi kaudeksi.
Soosi kelpaisi minulle, mutta parempia tehoja häneltä odottaisin kuin ruotsissa. Mutta eiköhän pisteitä tule väkisinkin Calounin rinnalla. Entäs Detroit? Avery, Brule, Williams?
Williams nyt on ihan märkä uni, mutta Avery ja Brule voisivat tulla hyvinkin kyseeseen.
 

Prjakhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kovia pelaajia tulossa!

Odottakaa MM-kisojen yli...

Kaikki tulee yllättymään Bluesin uusista pelaajista,
unohtakaa Banhamit ja Ekmanit sekä soosit.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Jassoo

Saas nähdä mitä sieltä sitten on tulossa vai onko mitään. Jos muuten Ekman saadaan unohtaa, ei sieltä juuri parempaa voi enää tulla ellei sitten Jagria tai Lemieux'ta ole saatu houkutelluksi joukkueeseen. Parempia pelaajia kuin Ekman voi löytyä, mutta harvaa yhtä viihdyttävää ja sytyttävämpää pelaajaa jolla sitäpaitsi on vahva espoolaistausta. Eikä siitä juuri nopeuskaan parane. Ekman olisi hankintana täysi kymppi.

No, odotellaan nyt sitten.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vallun kanssa keskusteltuani sain todella sellaisen kuvan, että hän itse olisi halukas jatkamaan joukkueessa, mutta tunne ei välttämättä ole molemminpuolinen. Perhesyiden takia hän ei kuitenkaan aio suunnata ulkomaille, vaan jatkaa kiekkoilua SM-liigassa. Kaikki on kuitenkin vielä auki ja homma on jumittunut "yläkertaan".

Tuota keskushyökkääjä spekulaatiota jatkaakseni, omassa Bluesissani on edelleen avoinna kaksi hyökkäyspään sentteriä ja puolustavia kolmos-, neloskentän ukkoja on sitten puolen tusinaa, jotka voivat tarvittaessa pelata keskellä. Ykkössentteri nyt jokatapauksessa on täysin välttämätön, sitä ei kai kukaan kiellä.

Jos joukkueeseen hankitaan kuitenkin enää yksi sentteri, jota en usko, niin ennemmin näen terveen Sevan kakkosessa, kun tämän kovasti Chlubnan keskusmiehenä tituuleratun Ahosen Ollin. Toivottavasti olen väärässä, mutta mun mielestä mies kuuluu taas siihen suureen joukkoon, ns. turhia Espoolaisia värväyksiä. Jos Turha-Hurmeen optiota ei käytetä niin lähinnä näkisin Spockin kolmosessa esim. Hiren (mikäli optio käytetään) ja Garyn kanssa.

Sen olen antanut itseni kuitenkin ymmärtää, että puolustukseen on tulossa vielä Pelimies. Kakko on edelleen vahvasti mukana kuvioissa, mutta kiikarissa saattaa olla eräs toinenkin "maajoukkuepakki".

Myös valmennustiimiin on liitetty vahvasti Jukka Koivu, joka kenties saisi myös Mikon taivuteltua sinipaitaan. Mikolla toki on edessä inttivuosi ja ainakaan meikäläisellä ei viimekaudelta harmaissaolevista pelaajista (Virkkunen ja Määttä) ole paljoakaan hyvää sanottavaa. Eikä Espoossa ole hänelle välttämättä tarjota sen kummempaa roolia, kun mihin hän turhautui edelliskaudella Turussa; puolustava rooli ja vain muutamia minuuteja peliaikaa/erä.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti Blues forever
Vallun kanssa keskusteltuani sain todella sellaisen kuvan, että hän itse olisi halukas jatkamaan joukkueessa, mutta tunne ei välttämättä ole molemminpuolinen. Perhesyiden takia hän ei kuitenkaan aio suunnata ulkomaille, vaan jatkaa kiekkoilua SM-liigassa. Kaikki on kuitenkin vielä auki ja homma on jumittunut "yläkertaan".

Tuota keskushyökkääjä spekulaatiota jatkaakseni, omassa Bluesissani on edelleen avoinna kaksi hyökkäyspään sentteriä ja puolustavia kolmos-, neloskentän ukkoja on sitten puolen tusinaa, jotka voivat tarvittaessa pelata keskellä. Ykkössentteri nyt jokatapauksessa on täysin välttämätön, sitä ei kai kukaan kiellä.

Jos joukkueeseen hankitaan kuitenkin enää yksi sentteri, jota en usko, niin ennemmin näen terveen Sevan kakkosessa, kun tämän kovasti Chlubnan keskusmiehenä tituuleratun Ahosen Ollin. Toivottavasti olen väärässä, mutta mun mielestä mies kuuluu taas siihen suureen joukkoon, ns. turhia Espoolaisia värväyksiä. Jos Turha-Hurmeen optiota ei käytetä niin lähinnä näkisin Spockin kolmosessa esim. Hiren (mikäli optio käytetään) ja Garyn kanssa.

Sen olen antanut itseni kuitenkin ymmärtää, että puolustukseen on tulossa vielä Pelimies. Kakko on edelleen vahvasti mukana kuvioissa, mutta kiikarissa saattaa olla eräs toinenkin "maajoukkuepakki".

Myös valmennustiimiin on liitetty vahvasti Jukka Koivu, joka kenties saisi myös Mikon taivuteltua sinipaitaan. Mikolla toki on edessä inttivuosi ja ainakaan meikäläisellä ei viimekaudelta harmaissaolevista pelaajista (Virkkunen ja Määttä) ole paljoakaan hyvää sanottavaa. Eikä Espoossa ole hänelle välttämättä tarjota sen kummempaa roolia, kun mihin hän turhautui edelliskaudella Turussa; puolustava rooli ja vain muutamia minuuteja peliaikaa/erä.

Paljon asiaa joten kommentoidaan.Sain tässä vähän sellaisen käsityksen muutaman henkilön kanssa juteltuani että tämä Detroit-kortti kyllä katsotaan tarkkaan.Sieltä voisi tulla esim sekä sentteri että Kohn/stuntti.Olin ymmärtäväni että siellä on sellainen tilanne että jos tulee mestaruus niin moni "vanha" lopettaa (esimerkkejä voisi olla Larionov,Duchesne,Hull jne) ja tällöin paikkoja pelaavassa miehistössä aukeaisi,mutta jos noutaja tulee esim Vancouverin muodossa niin yritettäisiin vielä ensi kaudella ja silloin tämä nuorennusleikkaus saattaisi siirtyä vielä vuodella.Sehän on kuitenkin kohta Detroitilla edessä.Paha mennä täältä sanomaan mitä autokaupungissa ajatellaan.

Seva/Ahonen/Hurme/Hire keskusteluun en nyt lisää muuta kuin sen että Chrisu on toistanut Bluesilla olevan 21 sopimusta.Jos laskette pelaajat huomaatte että siellä on 19+nämä 2 optiota.Tämähän viittaisi siihen että Marvin ja Hire jatkavat.Mutta mikäänhän ei ole varmaa.

Pakistoon taas sen verran että kyllä sinne hyvä pakki on tulossa.Itse ymmärsin niin että asia ratkeaa niin että MM-kisojen jälkeen asia pystytään julkaisemaan.Niin ja itse ainakin ymmärsin että Laitinen olisi poissa kuvioista ja ensi vuonna Kerhon miehiä.

Ja Mikko Koivusta vielä sen verran että jos hänet otetaan niin sitten pitkä sopimus tyyliin 3 vuotta ja ei paljoa vastuuta ensi kaudella.Kyllä sen on jo moni liigapelaaja osoittanut ettei inttivuotena peli tahdo kulkea.Ja mihin tämä M.Koivu sitten?
Halutaan 1-2 sentteriä,sitten on Ahosta ja Sevaa (ehkä Hurme).Ei taida löytyä kuin irtominuutteja.Mutta katsotaan..
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Voisitko Nikke hieman valoittaa tietolähdettäsi tuosta pakista...siis kuinka lähellä sopimusta ollaan?
Mikäli Nummelinia tarkoitatte, niin olen antanut itseni ymmärtää, että mies on lähes varmasti ensikaudella Jokereissa tai TPS:ssä, mikäli Suomeen palaa!
Kakkokin kyllä kelpaisi minulle enemmän kuin hyvin...
Mitä tuohon paljonpuhuttuun sentterikysymykseen tulee, niin kyllä mielestäni melkoisella riskillä pelataan, jos lasketaan mahdollisesti Detroitista tulevan pelaajan varaan...
Totuus on kuitenkin kaiketi se, että mikäli Kakko/Nummelin- tilanne selviää, tarvitaan vielä 1-2 sentteriä ja yksi todella kova laituri (esim. Topperi, Kohn etc.). Sevaa en juuri pidä nimittäin yhtään minään... voitaisiin heivata vaikka takaisin Lukkoon...
Tässä ei nyt ollut mitään uutta, mitä en olisi jo ennenkin sanonut, mutta nämä ovat mielestäni ne realiteetit, joita ilman on paha lähteä ensikauden sarjassa pärjäämään.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Niin kuten totesin jo toisessa ketjussa niin en halua nähdä Nummelinia Bluesissa. Loistava pelaaja ei siinä mitään mutta viime kauden Hedberg sekoilujen jälkeen en yksinkertaisesti halua nähdä vaahtosammuttimen kokoisia kiekollisia pakkeja jotka ovat pulassa vähänkin fyysisimpien vastustajien kanssa.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Muotoillaanpa ajankuluksi pakkipareja:
Näin itse näkisin ensikauden puolustusmuurin Myllyksen eteen:

Vykoukal-Laatikainen

Kakko/Numppa-Sulku

Murphy- Gustu

Virtanen- Viitanen/Määttä

Näin ollen kaksi ensimmäistä paria näyttäisi melko kovilta, eikä kolmaskaan huono ole. Eri asia tosin on, saako Murphy jatkaa jos esim Kakko saadaan Bluesiin.?
Hyökkäykseen esim.

Caloun- X - Tuomainen

TElomo- Ahonen/vahvistus- Toporowski(onkohan tämä märkä uni)

Hirvonen- Kalto- Hurme (raataja ketju nro.1 ensikaudella)

Melomo-Seva- Nieminen

Mikäli laituria ei enää etsitä, voisin kokeilla N.Niemistä jopa kakkosen laidassa...
TElomo-Ahonen-Nieminen ei välttämättä olisi yhtään huono...
Kun sen ykkösen senterin vielä saisi....
Sihvonen painukoon muualle!
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ketjut:
Perustuvat siihen, että saadaan kaksi kotimaista pakkia, ja päästään satsaamaan hyökkäykseen! Murphy vaan ra'asti sivuun!

Myllys
Oksa

P:
Nummelin - Kakko
Vykoukal - Gustafsson
Virtanen - Sulku
Viitanen - Määttä

H:
Tuomainen - X(Ulkom.) - Caloun
TElomo - X(Ulkom.) - X(Ulkom.)
MElomo - Ahonen - Hurme
Hirvonen - Seva - Nieminen
Kalto - Sakko - Virkkunen

Jos hyökkäykseen ei tule enempää vahvistuksia, kuin setteri ja laituri , niin ei tule menestystä, koska vertaamalla joukkuettamme vaikka HIFK:hon ja Kärppiin huomaamme, että huhhuh onpa noilla kovat tiimit!
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Hey Mr.!!!
Where did you forget Lada????:D
Juu... kusessa ollaan, jos hyökkäyspää ei parane.
normaaliin pessimistiseen tapaan väitän, ettei Ahosesta ole sateentekijäksi... noh... toivottavasti olen väärässä!
Kakko- Nummelin ois kyl aika rautaa.... mutta taitaa jäädä utopiaksi:mad:
 

Dr. Karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Blues tarvitsee aivan ehdottomasti sniper-tyylisen laiturin, eikä mitään Topperin tapaista rekkaa. Ahosesta, Tuomaisesta, eikä oikein Pubistakaan ole 25-30 maalia paukuttelevaksi pelaajaksi, muista puhumattakaan. Kohnin paluuseen en usko, ottanee jonkun veteraanin paikan ylhäällä ja vaikka tulisikin, paluu menisi aivan liian myöhäiseen ajankohtaan.
Hentunen? Juttu kertoo, ettei Joroisten poika oikein viihdy Jenkkilän maalla, eikä kielikään oikein suju ja kun on vielä kotiin kinuava vaimokin.... Ei mahdotonta, vaikkei todennäköistäkään.
Onko pieni riski luottaa liikaa Detroitin apuihin? Sieltä voikin tulla joku Scissons/Williams (tarkoitan tietty sitä Tapparassa ollutta, se toinen Williams kyllä kelpaa) -tasoinen tusinakanukki.
Ykkössentterin tulee ehdottomasti olla huippuvahvistus, ei mikään Sjögren. Offensiivinen pelinpyörittäjä.
Eikös Detroitista voisi löytyä joku hyvä pakki. Viitanen ja Virtanen eivät nimittäin kuulu "mitalia tavoittelevaan joukkueeseen".
Toistan edelleen, että Ylösen tulo ei olisi mikään mahdottomuus. Otetaan esimerkiksi Robert Reichel. Peliaika tippui n. 10 minuuttiin ja pelipaikka kolmosessa puolustavana sentterinä. Hän kävi kauden visiitillä EXTRA-liigassa, sai hyökätä, sai hyvän fiiliksen ja on nyt Toronton ja Tsekin maajoukkueen parhaita pelaajia. Vanhoilla päivillään.
Ylösen sopimus loppuu ja hän on sanonut haluavansa edustaa kasvattiseuraansa liigassa. Miksei jo ensi kaudella? Tarjoaako Senators edes jatkosopimusta? Jaksaako Juha taas vaihtaa maisemaa Amerikan mantereella?
Blues saisi vihdoin rakentaa joukkueen, jossa on tämän päivän tähtiä. Mielestäni joukkue tarvitsisi sekä Hentusta tai muuta kotimaista huippua, sekä Detroitista tulevaa pelaajaa, joka ei kuitenkaan saa olla mikään keskinkertaisuus - ts. vielä kaksi laituria.
 
Viimeksi muokattu:

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Nummelin - Kakko
Vykoukal - Gustafsson
Virtanen - Sulku
Viitanen - Määttä

Mahtavaa asiantuntemusta. Jätit ykköspakin vilttiin, näinköhän se puolustus paranee..?
Ja herra Karhulle: vaikka Topo onkin yhtä liukas kuin dieselvetoinen rekka ylämäessä niin uskon vahvasti että hän voisi juuri olla se pelaaja joka paukuttaa 25- 30 maalia. Ja tarjoaa vielä kaupan päälle loistavaa kanukkiviihdettä.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Miten olisi Niko Kapanen? Ilmeisesti palaamassa suomeen. Toivottavasti Ruuttu on hereillä, meinaa kelpaisi minulle ykkössentteriksi mitä mainioimmin.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti ZOOM
Voisitko Nikke hieman valoittaa tietolähdettäsi tuosta pakista...siis kuinka lähellä sopimusta ollaan?
Mikäli Nummelinia tarkoitatte, niin olen antanut itseni ymmärtää, että mies on lähes varmasti ensikaudella Jokereissa tai TPS:ssä, mikäli Suomeen palaa!

En tarkoittanut Nummelinia vaan Kakkoa ja olen antanut itseni ymmärtää että lähellä sopimusta oltaisiin.Hyvin lähellä.Mutta pitää muistaa että pakkeja hakee vielä ainakin Jokerit.Joten kaikki on mahdollista.

Ja kuningas minä kyllä epäilen N.Kapasen paluuta.Kyllä hän kuuluu Dallasin tulevaisuuden suunnitelmiin.Mutta siinä olisi erittäin hyvä kotimainen ykkössentteri.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Niin ja lisätään nyt tännekin se tieto minkä Jhag toi esille TPS-ketjussa ja minkä valitettavasti kuulin.Eli Ekman saattaa hyvinkin olla tulossa Suomeen.Mutta valitettavasti siinä on käymässä niin että seura ei ole Blues.JHag varmaan tietää uusimmat käänteet.
Tai toivotaan että Chrisu ehtii reagoida ennenkuin TPS lyö rahaa pöytään.

Tommy ja muut,olisiko adressin paikka :D
Pitää vaan päättää tehdäänkö adressi Topolle vai Nisselle...
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti Nikke

Tommy ja muut,olisiko adressin paikka :D
Pitää vaan päättää tehdäänkö adressi Topolle vai Nisselle...

Pistetään adressi pystyyn molemmista. Ei perkele Nisseä minnekkään Turkuun!
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
No, laitetaan laitetaan. Laitetaanko myös sellainen adressi pystyyn jossa toivotaan lähtöä herroille Pisto & Virkkunen?
Eiku lisää adresseja!
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Viestin lähetti Blågula


Mahtavaa asiantuntemusta. Jätit ykköspakin vilttiin, näinköhän se puolustus paranee..?


Nummelin - Kakko
Vykoukal - Gustafsson
Virtanen - Sulku
Viitanen - Määttä

Laatikainen ykköspakki?? No onhan Lada parempi henk.koht. taitotasolla, ku Virtanen ja Määttä sekä Viitanen, mutta.... Noi nyt vaan on mestaruutta tavoittelevan joukkueen pakit, ehkä Lada mahtuis vaikka tohon Viitasen tai Määtän paikalle, mutta mulla on edelleen sellanen kutina, että Arto lähtee rapakon taakse ala sarjoihin, jos vaan tarjousta tulee, ja olen henk. koht. nähnyt Minnesotan kaverin juttelemassa Ladalle? Virtanen pelaa Sulun parin vain sen takia, että pitää olla fyysisyyttä, jota Sebu ei pysty tarjoamaan. Kakko siihen jossain määrin pystyy ja Gusse, kun liike paranee edelleen sekä Virtanen! Lada sitä ikävä kyllä ei pysty tarjoamaan, kun taas Terolta se onnistuu!

Eikä perke*e tarvii alkaa whinettämään noin pienistä ;P
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Ei kai tässä ole mitään tehtävissä, Ruuttu halunnee katsoa Detroitin kortit.. mutta miksi mennä merta edemmäs kalaan?

Kyllä Ruuttu tietää mitä on tekemässä. Ei hätää.
Vaikka kyllä se riipaisee jos Ekmanin näkee TPS-paidassa.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Viestin lähetti Tommy
Ei kai tässä ole mitään tehtävissä, Ruuttu halunnee katsoa Detroitin kortit.. mutta miksi mennä merta edemmäs kalaan?

Kyllä Ruuttu tietää mitä on tekemässä. Ei hätää.
Vaikka kyllä se riipaisee jos Ekmanin näkee TPS-paidassa.

Älä muuta Tommy viserrä, kyllä mun sydän kohtaa puukkoa, jos Ekman menee Töpseliin! Varma viilto, mutta toivottavasti ei viillä liian syvältä peleissä! ;P
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Uskomatonta!

Jos Ekman TEPSIIN menee, voisin samantien iskeä kuulan kalloon. SURKEAA RUUTTU. En voi uskoa, ettei Ekmania yritettäisi saada Bluesiin ja etteikö rahaa siihen olisi. Uskoisin myös, että Nisse olisi etusijalla kiinnostunut vanhasta seurastaan, jossa hän pinnalle aikoinaan nousi täydestä tuntemattomuudesta. Jos mies Suomeen tulee eikä seura ole Blues, en anna sitä ikinä seurajohdolle/Ekmanille/hänen tulevalle seuralleen/sen faneille :) anteeksi!

Ei jumalauta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös