Mestis.fi esitteli jotain kauden alussa suppeasti.
Kiitos linkistä. Olin mä tuon tainnut nähdäkin, eli toisin sanoen olin unohtanut.
Mestis.fi esitteli jotain kauden alussa suppeasti.
Yaworski ei ole ollut joukkueelle sellainen vahvistus, mitä ulkolaisen tulisi olla.
Yawossa on kiekkoilijantaitoa parempaan, kuin esitykset ovat tällähetkellä.
SM-liigaan hänen taidot riittävät kuitenkin aivan taatusti.
Yaworski ei ole ollut joukkueelle sellainen vahvistus, mitä ulkolaisen tulisi olla. Tähän kun vielä lisätään seurajohdon turha ylihypetys, odotin häneltä vähintään jotain näistä: a) piste/peli tahtia. b) yli 20 maalia/kausi. c) Kanadalaistyyppistä vahvaa fyysistä peliä mm. maalinedustalla ja taklauksissa, jopa hanskaamista tarvittaessa. d) taitavaa pelinrakentamista ja kiekonhallintaa. Eipä vaan näin käynyt.
Lisäksi täytyy muistaa se, että Yawon tyylinen pelaaja tarvitsee peliaikaa ja luottoa. Yawolla on kyllä sellaista erityisosaamista, jota ulkkareilla odotetaan olevan, mutta eihän osaaminen voi millään tulla esiin, jos hänelle ei anneta kunnolla peliaikaa ja erikoistilannevastuuta. Alempiin kenttiin on ihan eri pelaajat ja kaikki kunnia heille. Yawo menee siellä hukkaan ja miehen itseluottamus vain heikkenee.
Yaworskin hyökkäysosaaminen riittää kärkiketjuihin, mutta niin riittää monella muullakin. Ainakin Keinänen, Siren, Baker, Vainiola, Hokkanen ja Liukkonen ovat hyökkäyspelin osalta ihan samaa tasoa. Puolustuspelaamista ei ole niin helppo arvioida, mutta Lehkonen ei ole vaikuttanut kovin tyytyväiseltä kummankaan kanukin puolustamiseen, joten siinä voi olla syy miksei Yaworski saa isoja minuutteja kärkiketjuissa.
Omasta mielestäni Yaworskia ei tarvita välttämättä kahdessa ensimmäisessä ketjussa, vaan rooliksi käy kolmosketjun laituri. Tilastotkin osoittaa, että pystyy tekemään pisteitä pienemmälläkin jääajalla. Ylivoimilla kaipaisin kuitenkin Yaworskin laadukkaita pommeja viivasta. Sitä en käsitä, miksi ylivoima-aikaa ei ole syksyn onnistumisten jälkeen tullut. Ehkä siksi, että kaverista ajateltiin luopua, mutta kun ei luovuttu niin toivottavasti saa nyt paikkansa yv-ketjussa.
Nyt alkaa hehkutukset menemään liian pitkälle. Liiga on liikaa.
Mielestäni kansalaisuus ei määrittele sitä millaiset odotukset mulla on pelaajaa kohtaan. Sen sijaan esimerkiksi hinta määrittelee.
Älä nyt. Justiinsa OP kertoi...
No kotimaisen mestispelaajan keskivertopalkka koko kaudesta jää alle 7000 euroon. Ulkomaista pelaajaa ei sillärahalla saa kuin käymään.
Tehkää äänestys. Oletko tyytyväinen Yaworskin kauden esityksiin? Ja onko mies liigatasoa?
Jokaisella kiekkofanilla, jolla on fanipelaaja, täytyy olla mahdollisuus kirjoittaa jatkoaikaan =).
Jos palkka on joukkueen kärkipelaajien luokkaa, tulee peliesitysen olla myös sitä. Oli pelirooli sitten mikä tahansa. No mutta toivotaan, että Yawo näyttää vielä kaikille epäilijöille.
Mentäisiin siis ohitse Luigistakin vaikka peliaika olisi edelleen reilun minuutin vähemmän. No nyt voidaan kysyä, että onko Luigi ollut pettymys?
On ollut pettymys.
.
Tähänhän tämä koko Yaworski-gate liittyykin. Eli yksi jos toinenkin on kauden aikana jossain vaiheessa vaellellut varjojen mailla, mutta Yaworskin koetaan saaneen kovinta kohtelua vaeltelustaan.
Sehän tässä juuri onkin, että Yawo pelasi hyvin, tehoja syntyi ylivoimalla ja alkukauden heikot otteet olivat jääneet taakse. Tässä vaiheessa sitten roolia pienennettiin. Tämä on minua ainakin eniten kummastuttanut ja suututtanut.
Tästä vallitsee aika laaja yksimielisyys ainakin jatkoajassa. Lehkonen on toivonut toimittajilta kiperiä kysymyksiä ja tässä nyt olisi yhden sellaisen paikka. KS jo vähän sivusi asiaa Hakkaraisen haastattelussa, mutta Lehkonenhan se on ainut oikea mies vastaamaan, miksi peluutus on mennyt tällaiseksi.