Ehdottomasti Toewsin täytyy nousta jo ensikaudella ykkös sentteriksi, muuten Hawks junnaa taas paikallaan. Tuomon pitää pysyy kunnos samoin Havlatin, muuten tulee taas tuskainen kausi. Ei Langiiin ja eikä ainakaan Perreauttiin kannata paljon laskea.
Olet asian ytimessä Chicago! Langin ja Perreaultin otteet suuntaan tai toiseen eivät ole ratkaisevassa roolissa, kun puhutaan ensi kauden sijoituksista. Toki hyvät kaudet molemmille auttavat siinä missä muidenkin onnistumiset, mutta itse koen merkittävämmäksi tekijäksi nuorten pelaajien tason ensi kaudella.
Jos haluaa uskoa Chicagon nousevan taistelemaan kahdeksan parhaan joukkoon omassa konferensissaan, pitää myös uskoa silloin, että Toews, Seabrook, Keith, Barker ja muutama muu nuorempi pelaaja ottaa ohjakset menestyksekkäästi käsiin. Tämän taustalla tietenkin Havlatin tulisi johtaa terveenä koko kausi hyökkäystä ja Tuomon säilyä myös ehjänä tason noustessa vähintään rookie-kauden jälkimmäisen puoliskon kaltaiseksi. Myös Samsonovin todellinen rebound-kausi, Perreaultin vahvat aloitukset ja Langin kädet ylivoimalla siivittävät Chicagon lentoon. Siihen vielä Khabbyn pitäessä joukkuetta pystyssä niinä iltoina, kuun muut hieman nukkuvat.
Jos haluaa uskoa Chicagon taistelevan vain ja ainoastaan vuoden 2008 ykkösvarauksesta, pitää uskoa nuorten totaaliseen epäonnistumiseen laajalla rintamalla. Havlatin ja Tuomon pelaavan samankaltaiset kaudet kuin viime vuonnakin. Ja hommaa komppaa vielä lähes varmat floppihankintojen epäonnistumiset ja Khabbyn pitkä loukkaantuminen.
Itse taidan uskoa noiden kahden välimaastoon. Osa onnistuu ja osa pettää, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Tällä hetkellä, kun joukkue ei ole vielä muodostunut, veikkaan ettei vielä ensi kaudella ole Chicago pleijareissa. Mutta odotan kuitenkin parannusta viime kauteen ja haluan uskoa että nuoret pelaajat eivät jää junnaamaan paikalleen. Sen roolin voi hoitaa kokeneempi kaarti. Ketä niitä nyt sitten onkaan.
hannes_ko kirjoitti:
Minulla ei edes ole mitään Yanicia vastaan, kunhan hän pysyy poissa Maple Leafsista.
Jospa vika on ollutkin Toronton päässä eikä Perreaultin?