Bitcoin ja muut kryptovaluutat

  • 91 748
  • 488

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Onhan tässä ollut melko tasaista nousua jo vuoden verran. Itse ajattelin holdata vielä halvingin yli ja katsoa kesän lopulla/syksyllä mikä on tilanne.
Pitkot on itsellä ns. moonbagissä, mutta sitten on pelikassa erikseen. Altcoinesta kotiuttelen voittoja pikkuhiljaa parhaan ymmärryksen mukaan.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä mieltä täällä ollaan XRP:stä? Itse elättelen toiveita, että se tulisi aikanaan korvaamaan Swiftin ja arvo nousisi xxx-kertaiseksi. Nythän sen arvon nousu on ollut vielä varsin maltillista verrattuna kryptovaluuttoihin ja harkinnassa ostaa sitä reippaasti lisää.
 

pullaristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS sekä muut yritteliäät ja joukkueet
Kiva että tämä tullut aktiiviseksi, tarkoittaa varmaan että bullrunni alkanut/alkamassa. Itse en hauku XRPtä mutta se siinä on huonoa että on jo suuri Marketcap että en ole varma paljonko se voi enään nousta.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiva että tämä tullut aktiiviseksi, tarkoittaa varmaan että bullrunni alkanut/alkamassa. Itse en hauku XRPtä mutta se siinä on huonoa että on jo suuri Marketcap että en ole varma paljonko se voi enään nousta.
XRP:n nousua puoltaa sen oikean käytettävyyden lisäksi se, että sitä on rajallinen määrä. Sen arvo nyt 0.6€/kpl enkä näe mahdottomana nousua 100€/kpl, mutta tuo siis vuosien kuluessa ja että oikeus-caset päätyy sille suosiollisesti.
 

pullaristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS sekä muut yritteliäät ja joukkueet
XRP:n nousua puoltaa sen oikean käytettävyyden lisäksi se, että sitä on rajallinen määrä. Sen arvo nyt 0.6€/kpl enkä näe mahdottomana nousua 100€/kpl, mutta tuo siis vuosien kuluessa ja että oikeus-caset päätyy sille suosiollisesti.
Tuohän tarkoittaa sitä että XRPn market cap pitää olla yli 4 kertaa suurempi kun mitä bitcoinin MC on tällä hetkellä, niillä kolikoilla mitä nyt on kierrossa. Mutta aika näyttää.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuohän tarkoittaa sitä että XRPn market cap pitää olla yli 4 kertaa suurempi kun mitä bitcoinin MC on tällä hetkellä, niillä kolikoilla mitä nyt on kierrossa. Mutta aika näyttää.
XRP:n arvo on mielestäni vielä varsin alakanttiin mikä sen potentiaali on. Sen korvatessa Swiftin vain taivas rajana arvon nousussa. Onko se miten todennäköistä, en tiedä, mutta sen kortin aion katsoa satsaamalla siihen. High risk, high reward.
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
XRP:n arvo on mielestäni vielä varsin alakanttiin mikä sen potentiaali on. Sen korvatessa Swiftin vain taivas rajana arvon nousussa. Onko se miten todennäköistä, en tiedä, mutta sen kortin aion katsoa satsaamalla siihen. High risk, high reward.
Miksi XRP olisi parempi kuin vaikka HBAR? Tavallaan arvostan jengin sitoutuneisuutta XRP, mutta samalla kans sellainen käsitys että kovinta meteliä pitää ne jotka ostivat kalliilla ja haluaisi ainakin omat takaisin.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi XRP olisi parempi kuin vaikka HBAR? Tavallaan arvostan jengin sitoutuneisuutta XRP, mutta samalla kans sellainen käsitys että kovinta meteliä pitää ne jotka ostivat kalliilla ja haluaisi ainakin omat takaisin.
Tähän leikkiin/väittelyyn en lähde, jokainen uskoo mihin uskoo tai on uskomatta. On sitten kyseessä kryptot, niiden johdannaiset tai uskonnot. Jokaisella on puolensa, hyvät ja huonot. Aika tulee näyttämään.

Ps. Ostin omat XRP:ni loppuvuodesta 2020 jolloin ne droppasi, mutta sillä mikä niiden arvo on nyt ei ole mitään merkitystä itselle. Odotukset ovat tulevaisuudessa.
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Tähän leikkiin/väittelyyn en lähde, jokainen uskoo mihin uskoo tai on uskomatta. On sitten kyseessä kryptot, niiden johdannaiset tai uskonnot. Jokaisella on puolensa, hyvät ja huonot. Aika tulee näyttämään.

Ps. Ostin omat XRP:ni loppuvuodesta 2020 jolloin ne droppasi, mutta sillä mikä niiden arvo on nyt ei ole mitään merkitystä itselle. Odotukset ovat tulevaisuudessa.
Näinhän se tietysti on, toisaalta kun asiat on puhtaasti spekulatiivisia tässä kontekstissa, niin olen aina hyvin kiinnostunut siitä mitä muut pohtivat. Itse olen Rippleä vältellyt, mutta en sano etteikö siinä olisi potentiaalia. Jos XRP joskus saavuttaa Bitcoinin tämän päiväisen market capin, olisi XRP arvo noin 24 dollaria (37x). Kyllä siellä jotakin on varmasti järkeä pitää (etenkin jos osti viimeksi huipulta), mutta jos koko bägi koostuu XRP niin sitten jää härkäjuoksut hyödyntämättä.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näinhän se tietysti on, toisaalta kun asiat on puhtaasti spekulatiivisia tässä kontekstissa, niin olen aina hyvin kiinnostunut siitä mitä muut pohtivat. Itse olen Rippleä vältellyt, mutta en sano etteikö siinä olisi potentiaalia. Jos XRP joskus saavuttaa Bitcoinin tämän päiväisen market capin, olisi XRP arvo noin 24 dollaria (37x). Kyllä siellä jotakin on varmasti järkeä pitää (etenkin jos osti viimeksi huipulta), mutta jos koko bägi koostuu XRP niin sitten jää härkäjuoksut hyödyntämättä.
No voin sen verran kertoa, että myin tänään kryptoja (en XRP:tä) ja mietin mitä ostan tilalle, jos ja kun kurssit tulee taas alas. Itsekin olen kiinnostunut kuuntelemaan muita, mutta mitkään meemit jne. ei kiinnosta vaan sellaiset jotka voi oikeasti joskus breikata isostikin. Mikään kiire ei ole.
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
No voin sen verran kertoa, että myin tänään kryptoja (en XRP:tä) ja mietin mitä ostan tilalle, jos ja kun kurssit tulee taas alas. Itsekin olen kiinnostunut kuuntelemaan muita, mutta mitkään meemit jne. ei kiinnosta vaan sellaiset jotka voi oikeasti joskus breikata isostikin. Mikään kiire ei ole.
Kielsin myös kategorisesti meemit itseltäni edellisessä juoksussa, koska niissä ei ole mitään järkeä. Sit tajusin, että eihän suurin osa pelaa tätä peliä järjellä vaan tunteella. Siksi otin ne portfolioon nyt ja en voi sanoa katuvani. Ehkä joku Floki ei edes ole ihan puhdas meemikolikko, ainakin sillä on muitakin toiminnallisuuksia.
Moonbag on sitten pitkäaikaisia juttuja varten ja sitä yritän luoda pidemmän aikakaavan mukaan. Myös eräs oma kryptoprojekti melkoisen hyvällä idealla muhii taustalla, mutta se vaatisi vitusti töitä ja niitä piisaa jo entuudesta.
 

pullaristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS sekä muut yritteliäät ja joukkueet
No voin sen verran kertoa, että myin tänään kryptoja (en XRP:tä) ja mietin mitä ostan tilalle, jos ja kun kurssit tulee taas alas. Itsekin olen kiinnostunut kuuntelemaan muita, mutta mitkään meemit jne. ei kiinnosta vaan sellaiset jotka voi oikeasti joskus breikata isostikin. Mikään kiire ei ole.
Jos kiinnostaa tutkia niin on olemassa tämmöinen: Constellation DAG. Ei ole meme ja uskon että pitkässä juoksussa voi olla kova juttu. Esimerkiksi Yhdysvaltojen Department of Defense käyttää Constellationia datansa siirroissa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Jos kiinnostaa tutkia niin on olemassa tämmöinen: Constellation DAG. Ei ole meme ja uskon että pitkässä juoksussa voi olla kova juttu. Esimerkiksi Yhdysvaltojen Department of Defense käyttää Constellationia datansa siirroissa.

En ole millään tavalla krypto guru, joten kysymykset saattavat olla tyhmiä...

En siis ymmärrä ansaintalogiikkaa tämän takana? Tätä kehittää yritys, jolla on täysin yksityinen rahoitus ja tämä yritys myös tekee sopimuksia kumppaneiden kanssa lohkoketjun käyttöön liittyen. Jos yksityinen henkilö hankkii tätä "valuuttaa" itselleen, niin miten arvonmääritys toimii? Ostavatko käyttävät tahot näitä tokeneita markkinoilta ja tätä kautta arvo määrittyy? En ymmärrä myöskään sitä, että miksi tästä on tehty ns. valuutta, vai onko kyseessä tapa rahoittaa yrityksen toimintaa ja tuotekehitystä?

Sinänsä ihan positiivista, jos kryptomaailmassa joku perustuisi lisäarvon luontiin yrityksille. Tämä tarkoittaa tosin lopulta myös sitä, että on turha odottaa hurjaa kurssikehitystä. Keskimäärin kryptojen ns. blueprintit ovat vitsin tasolla, mitä olen niitä lueskellut, joten olisi piristävää löytää yksi poikkeus.
 

pullaristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS sekä muut yritteliäät ja joukkueet
Kiva että kysyit! Arvonnousu perustuu siihen että ne kryptovaluutat/firmat jotka käyttää constellationin verkkoa joutuu joko itse ostamaan dag valuuttaa että pystyvät käyttämään verkkoa tai sitten vaihtoehtoisesti joku joka omistaa tarpeeksi Dagia niin pyörittämään tätä heidän puolesta, maksua vastaan. Siinä lyhkäisyydessään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös