Ajattelin suomentaa pätkän Tibbettin jutusta, koska minusta tuntuu että palstalta löytyy henkilöitä jotka eivät tätä lue. Tai eivät osaa lukea. Tai ei kiinnosta tietää, vaan päämääränä on vain kirjoittaa mielipuolisia väitteitä ja mustamaalata sekä HPK:ta että pelaajaa itseään. Eli raiskausjuttu Billyn omin sanoin:
Animal kirjoitti:
"Let me unequivocally state that I did not rape anyone. I cannot even fathom the thought of raping a woman. I love and respect all women, especially my mother and sister. With that said, these are the facts of what happened:
"I was 17 years old and at a keg party in my hometown when a girl approached me as I was waiting outside to leave with six of my closest friends. I had never seen her before when she approached me and said, 'Don't I owe you something?' She then proceeded to grope me. I responded to her advances and walked about 30 yards away from my friends to go behind a building. We were gone maybe 5 minutes and during that time I received oral sex. That's all that happened.
"I later learned that I was the last of three guys that she had had sexual contact with that night. The problem with what happened, and I take full responsibility for it, was I was 17 and she was three months short of 16. In the state of Massachusetts, this is considered a crime. As a result, I pleaded guilty to (statutory fellatio and received) four years probation with a three- to five-year suspended sentence."
”Haluan yksiselitteisesti todeta että en raiskannut ketään. En voi edes käsittää ajatusta naisen raiskaamisesta. Rakastan ja kunnioitan kaikkia naisia, erityisesti äitiäni ja siskoani. Kerrotun lisäksi, tämä on totuus mitä tapahtui:
Olin 17 vuotta ja ”keg”-bileissä (”keg = oluttynnyri”, jonkinlaiset opiskelijabileet) kotikaupungissani, kun odotin ulkona lähtöä kuuden lähimmän ystäväni kanssa, jolloin tyttö lähestyi minua. En ollut koskaan ennen nähnyt häntä kun hän kysyi minulta: ” Enkö ole velkaa sinulle jotakin?” Sitten hän alkoi kouria minua. Vastasin hänen lähentelyynsä ja kävelimme noin 30 jaardin päähän kavereistani rakennuksen taakse. Olimme siellä ehkä viisi minuuttia, jonka aikana sain suihinoton. Sinä kaikki mitä tapahtui.
Myöhemmin sain kuulla että olin viimeinen kolmesta kundista, joiden kanssa hän oli ollut seksuaalisessa kontaktissa sinä iltana. Ongelma siinä mitä tapahtui, ja josta otan täyden vastuun, oli se että minä olin 17 ja hän kolme kuukautta vajaa 16. Massachusettsin osavaltiossa tätä pidetään rikoksena. Lopputuloksena myönsin syyllisyyteni (ala-ikäiseen sekaantumiseen ja suuseksin vastaanotamiseen) ja sain neljä vuotta ehdonalaista, ”uhkana kolmesta viiteen vuotta ehdotonta.” (en osaa suomentaa loppua paremmin)
Lähteenä siis:
http://www.billytibbetts.com/articles/misunderstood.html
Ja myöhemmin siis ampui tyttöystäväänsä vaaninutta huumehörhöä ilmakiväärillä. Josta joutui pariksi kuukaudeksi linnaan. Koska teki tämän ollessaan ehdonalaisessa, joutui myös kärsimään "raiskaus" -tuomionsakin eli tuollaiset vajaat neljä vuotta lisää kiven sisällä.
En missään nimessä halua vähätellä raiskausta rikoksena. Mielestäni Suomessa ei anneta tarpeeksi kovia tuomioita kyseisestä rikoksesta. Munat irti vaan! Mutta jos Billyn oma tarina pitää paikkansa, niin kyseessä ei ollut raiskaus. Suomessa tuosta ei olisi tuomittu päivääkään, todennäköisesti ei sakkoakaan. Tämä koska kyseisillä henkilöillä ei ollut ikäeroa kuin alle kaksi vuotta ja Billykään ei ollut edes kahdeksaatoista. Mutta me emme varmaan koskaan saa tietää, meneekö tarina juuri noin kuin Billy itse on kertonut. Jatkoajan palstaltakin löytyy todennäköisesti satoja samanlaiseen ”rikokseen” syyllistyneitä. Sitä paitsi ei sovi unohtaa, että miestä on molemmista välikohtauksista rangaistu ja hän on tuomionsa kärsinyt.
Muuten kyllä vaikuttaa hankalalta tyypiltä ja hieman sekopäältä vaikka tuon ampumavälikohtauksen tavallaan ymmärrän. Mitä itse tekisit jos huumekauppias seuraisi tyttöystävääsi?
Itse pelillisistä taidoista. On todistanut osaavansa pelata, mutta myös tapella kaukalossa. On varmasti kovaa valuuttaa varsinkin noissa HPK:n europeleissä. SM-Liigan nykyisellä jeesus-linjalla tosin voi tulla hankaluuksia.Toivottavasti ja todennäköisesti tuo väriä kotoiseen liigaamme. Lukkoon en kyllä olisi ottanut, kun ovat vihdoin saaneet joukkueessa välinsä kuntoon ja pelinsä toimimaan. Nyrkkisankarit kelpaa aina joukkueeseen, varsinkin jos osaa myös pelata(vrt. RVB), mutta ei joukkuehengen kustannuksella. Sen riskin HPK tässä ottaa.