Billy Tibbetts HPK:hon

  • 316 285
  • 1 163

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
flintstone kirjoitti:
Minä en välttämättä pitäisi Tibbetsin taustoilla varustettua kaveria ihan sinä luotettavinpana lähteenä, sinä ehkä pidät.

Juuri näin. Ottaen huomioon Tibbettsin sivujen ylläpitäjän taustan, joka tämän ainoan haatattelun on tehnyt.
Moni uutinen ja artikkeli puhuun sammuneesta tytöstä, kun taas Billy puhuu haastattelussa aloitteen tehneestä tytöstä. Niin paljon aukkoja on, etten kerhofanina uskaltaisi paljoa puolustellakaan, mutta en myöskään raiskauksestakaan nyt lähtisi enää syyttämään. Varsinkin kun kaikki fakta perustuu todella kyseenalaisten sivujen tietoihin. Jos ei usko nimimerkki Jounin kertomaa, niin kuinka voi vedota Tibbettsin omaan kertomaan noilla sivuilla.

Iker puhui asiaa. Turha sekoittaa Tibbettsin tekemisiä Kerhoon.

Kaiketi olisin kerho-fanina eniten huolissani Billyn vaikutuksesta joukkueeseen, hänen yleisen käyttäytymisensä vuoksi.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On aika yllättävää huomata, kuinka turenkilaiset vuoronperään tarttuvat syöttiin kuin syöttiin ;).

Mielenkiintoinen hankinta. Lienee sellaiset seuraukset, että joutuu kuuntelemaan nettiradiosta seuraavan SaiPa-HPK -ottelun. Sitä ei saa missata, toivottavasti tulee Tibbetsiltä ylilyönti tuossa matsissa.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Minä en pidä tietolähteenäni Tibbetsin haastatteluja, enkä huhupuheita, vaan tätä yhdysvaltalaista tuomioistuinta, joka tuomion antoin nimikkeellä statutory rape (suomennetaan useimmiten alaikäisen seksuaalinen hyväksikäyttäminen).

Jotain tietoa tästä rikosnimikkeestä tarjoaa wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Statutory_rape


Muiden rikosnimikkeiden (raiskari, pedofiili...) yhdistäminen Billy Tibbetsiin huhupuheiden perusteella on erittäin kyseenalaista - jopa herjaavaa.
 
Viimeksi muokattu:

Baarimikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL
Blackie kirjoitti:
Mielenkiintoinen hankinta. Lienee sellaiset seuraukset, että joutuu kuuntelemaan nettiradiosta seuraavan SaiPa-HPK -ottelun. Sitä ei saa missata, toivottavasti tulee Tibbetsiltä ylilyönti tuossa matsissa.
Ylilyönti on joko se, että Tibbetts noutaa suhteellisen epäreilusti Kossun heti hänen tehtyä maali. Tai sitten hän kopauttaa päätuomaria muistutukseksi siitä, että peli on käynnissä, ei ole muuten uutta tuokaan.
Se, että kaipaatteko tuota Sm-liigaan on täysin toinen asia. Tuskin Eero Tauru ainakaan sydänkohtausta saisi.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Rafael kirjoitti:
Kaiketi olisin kerho-fanina eniten huolissani Billyn vaikutuksesta joukkueeseen, hänen yleisen käyttäytymisensä vuoksi.
Kirjoitin ensimmäiseen viestiini tähän ketjuun, että olisin ymmärtänyt tämän hankinnan täysin, jos siinä olisi kk:n try-out. Toivottavasti nimim. BitterX:n tiedot pitävät paikkansa. Siinä tapauksessa helvetin hyvä veto tähän väliin. Venäjä on muutenkin hyvä paikka tsekata kestääkö pää.

Viime kaudella otettiin yksi joukkuehengenmyrkyttäjä-idiootti, joka sittemmin veti entisen seuransa kovanaaman katolleen ja ratkaisi jatkoajalla ehkä koko vuoden tärkeimmän pelin. Jotain samanlaista odotan T-Bagilta. Suurempi määrä pisteitä kun Pasilla ei pitäisi myöskään olla mahdottomuus.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ikuinen Ritari kirjoitti:
Sitten tuohon minua naisena järkyttäneeseen nimimerkki Metukka:n kommenttiin jossa hän toivoo että joku sikakatsomosta tulisi raiskatuksi....sikakatsomossahan on myös naisia joten tarkoititko että toivot että joku näistä naisista raiskattaisiin? Täytyypä sanoa että on TODELLA sairas ihminen joka tuollaista toivoo. Aika turha on sitten itse moralisoida suu vaahdossa jonkun toisen tekemästä seksuaalisesta rikoksesta jos itse sitä samaa myös toivoo jollekkin toiselle.
Se oli tarkoituksella yliampuvasti kirjoitettu, jotta täällä Suomikiekon nimissä ja kukkahattutätien kostosta jeesustelleet jotkut kaksinaismoralistit tajuaisivat minkä moniongelma-tapauksen ovat putipuhtoiseen seuraansa saaneet.
Ja on se muuten jännä juttu, että olet huolissasi tästä mun kirjoituksesta etkä niistä oman leirin sankareista joiden mielestä ei ole mitään väliä mitä tyyppi tekee kaukalon ulkopuolella. Siis sellaisia joiden mielestä lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on ihan ok.
 
Tässä ketjussa on syytä rauhoittua ja vetää vähän henkeä. Asiattomuuksiin, henkilökohtaisuuksiin ja turhiin nokitteluihin tullaan puuttumaan.


nimim. moderaattorit ovat edelleen hereillä
 

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tibbetin omilta kotisivuilta löytyvästä artikkelissa luki: "statutory fellatio" joka vapaasti suomennettuna on "suuseksin harrastaminen ala-ikäisen kanssa".

Siellä EI lukenut EIKÄ missään muuallakaan, poislukien keskustelupalstat, "statuary rape" joka vapaasti suomennettuna on "ala-ikäisen raiskaaminen".

Vaikka kaikki muu tekstissä olisikin paskaa, niin en usko että haastattelussa olisi lainopillista termiä muutettu. Munan antaminen imettäväksi alle 16-vuotiaalle kun nyt sattuu olemaan Massachusettsin osavaltiossa kiellettyä, vaikka olisit itse alle 18. Laki on täysin eri monessa muussa paikkaa, kuten Suomessa, jossa kyseinen akti on lain sallima. Jos molemmat siihen suostuvat. Tibbettsin mukaan näin on ollut. Meistä ei varmasti kukaan koskaan saa tietää mikä on absoluuttinen totuus, mutta onko sillä sitten väliä. Pelaamaan se tänne on tullut. Eikö?

Keskustelupalstoilla, sekä USA:laisissa että meidän jatkoajassa, on nostettu tämä raiskaus pinnalle. Joka kuitenkin saattaa olla hyvinkin liioiteltua. Jos kaveri olisi avuttoman kaksi vuotta nuoremman tytön raa'asti raiskannut niin se istuisi ameriikan lakien mukaan todennäköisesti edelleen linnassa. Kun silloin sai vain ehdollista.

Kuitenkin pidän Tibbettsiä sekopäänä, jonka kanssa en haluaisi samaan kaukaloon, mutta se ei johdu 17-vuotiaana tehdystä tyhmyydestä. Vaan se johtuu jääkiekkomaailmassa esittämistä epäreiluista otteista kuten polvitaklauksista, suckerpuncheista ja tappouhkauksista. Näistä meidän, jääkiekon ystävien, pitäisi olla huolissaan.

Muihin sekoiluihin en ota kantaa tämän enempää ja haluan painottaa, että "oikeilta" raiskaajilta pitäisi mielestäni katkoa munat irti ja heittää siperiaan ilman passia. Ei mitään armoa pedofiileille tai raiskaajille. Mutta en usko että Billy Tibbetts olisi tälläinen, koska hänen tuomionsa kyseistä rikoksesta on ollut aikoinaan erittäin pieni. Naurettavaa kun jotkut nimimerkit rinnastaa(ei varmaan kukaan tosissaan) Tibbettsin Jammuun tai vastaavaa. Tutkikaa asioita ja käyttäkää järkeä. Fakta on, että hän on nuorisorikollinen, mutta on jo vuosia ollut yhteiskunnan elämässä kärsittyään vuosien rangaistuksen ensin ehdonalaisessa ja sittemmin linnassa. Eiköhän anneta kaverin rauhassa yrittää kiekko-uraa Hämeenlinnassa? Toivotaan parasta ja pelätään pahinta...
 
Viimeksi muokattu:

d2uce

Jäsen
Billy Tibbetts on tappelukiellossa ja on hankittu maalintekijäksi. Miehen taustoista oltiin hyvinkin tietoisia (vois Masa ottaa vähän mallia, vai mitä?)

Lähde: Nelosen urheilu-uutiset

Mielenkiintoista, että miehen NHL pelit ja pisteet mainittiin ja tietysti se, että jäähyminuutteja on tullut rutkasti, mutta koviin AHL tehoihin ei viitattu millään tavalla. Muuten ei mitenkään sensaatiohakuinen uutinen ollenkaan, hyvin vedetty Neloselta.
 

Acid

Jäsen
MS kirjoitti:
Melkoista kaksinaismoralismia on muiden joukkueiden kannattajilta tulla suu vaahdossa valistamaan kerhon kanttajia siitä kuinka paha poika Billy Tibbetts on. Jos SM-liigaseura X olisi tehnyt sopimuksen Tibbettsin kanssa niin aivan varmasti seuran X kannattajat olisivat hehkuttaneet kuinka brändin mukainen pelaaja on kyseessä ja kuinka säälittäviä muiden joukkueiden kannattajat ovat, kun kehtaavatkin arvostella Tibbettsin vanhoja tekemisiä. Näin se aina menee, että omat on oikeassa ja muut väärässä.
Mitä sä rupeet puhumaan muiden puolesta! Jos toi vitun runkkari olisi tullut Jokereihin niin joko pelit olisi jääneet väliin tai olisin buuannut tolle pellelle kokoajan. Älä yleistä. En hyväksy tollasta runkkaria missäänkoskaanikinä!
 

tembo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Metukka kirjoitti:
Siis sellaisia joiden mielestä lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on ihan ok.
Kenenkään terveen ihmisen mielestä ei todellakaan ole ok. Vittu kun tää mies olis sainattu Hifkiin, mikä meteli siitä olis syntynyt. Amerikkalainen oikeuskäytäntö nyt vaan eroaa aika tavalla suomalaisesta. Millaisen tuomion itse olisin saanut: minä 16, tyttö 14 ja kyllä, molemmat halus. OJ Simpsonkin on syytön? jne jne.
Lintumäki ja co ei tainnut arvata millainen meteli tästä nousi...
 
Suosikkijoukkue
HPK
Meinaatko nyt Metukka ihan tosissasi että minun tehtäväni olisi tuomita muiden mielipiteet? Jokainen ajattelee niin kuin ajattelee ja sille en minä etkä sinä voi mitään.
Minun pointtini asiassa oli se (jos et ymmärtänyt) että myös minäkään en hyväksy tekoja joita ko herra on tehnyt kaukalon ulkopuolella, mutta myöskään mielestäni ei ole minun tehtäväni (eikä sinunkaan) tuomita ihmistä teoista joita hän on tehnyt joskus. Kuten edellisessä kommentissani kirjoitin en myöskään hyväksy kaikkea mitä tämä herra on tehnyt kaukalossa mutta minä kerhon kannattajana en vain voi asiaan mitenkään vaikuttaa!!!
Vai oletko sitä mieltä että nyt kun (herra tietää mitä ajatteleva johtomme onkaan miettinyt tämän hankinnan tehdessään) niin minun tulisi hylätä rakastamani joukkue? Ei ole minun, ei muiden kannattajien eikä edes sikakatsomon päätös että ko herra meille hankittiin. Miksi muuten edes otit sikakatsomon esille...eihän se liity tähän pelaajaan mitenkään ja mistä tiedät että ko katsomo edes haluaisi ko pelaajan kerhoon???
 
janu kirjoitti:
Raiskaus tapahtui vuonna -92, Tibbets oli silloin 17v ja täyttämässä 18v. Eli tuskin menee lapseen sekaantumiseksi kuitenkaan, mutta mutta.


Rauhottukaa nyt ihmiset.

Miettikää tilannetta että hän (17w) ja tyttö(15w) ovat olleet juomassa kotibileissä vk loppuna ja molemmat tosi juovuksissa. ilta edennyt ja välit lämmenneet... jne jne molemmat tosi juovuksissa ja sitten on tämä episodi tapahtunut... tyttö huomannut aamulla olleensa yhdynnässä ja kauheen morkkiksen saattelemana on tehnyt siitä raiskauksen mielestään. Kyllä jokainen nyt tietää jenkkien halun haastaa kaikesta oikeuteen rahankielto silmissä... Kyllä mies varmasti on ollut kiven sisässä pahassa paikassa ja miettinyt asioita ja oppinut jotain. Ei tuosta nyt mitn isoa episodia kannata tehdä, kalvaa miestä varmasti itseäkin lukea siitä lehdistä.


Lisään tähän vielä että olen täysin raiskaajia vastaan enkä hyväksy tekoa millään tavalla! En puolusta Billyä mutta annan hänelle jumalauta mahdollisuuden näyttää taitonsa KAUKALOSSA niillä ominaisuuksilla jotka hänelle on suotu sinne. ei niin hirveästi kiinnosta tuo kaukalonulkopuolinen tilanne kaverilla kuhan on täällä kunnolla ja hoitaa hommansa kaukalossa. Tietty on se kiva lukea värikkäästä historiasta ynnä muista eripelaajien kohdalla, mutta morkkaaminen ymmym on liikaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
d2uce kirjoitti:
Billy Tibbetts on tappelukiellossa ja on hankittu maalintekijäksi. Miehen taustoista oltiin hyvinkin tietoisia (vois Masa ottaa vähän mallia, vai mitä?)

Lähde: Nelosen urheilu-uutiset

Mielenkiintoista, että miehen NHL pelit ja pisteet mainittiin ja tietysti se, että jäähyminuutteja on tullut rutkasti, mutta koviin AHL tehoihin ei viitattu millään tavalla. Muuten ei mitenkään sensaatiohakuinen uutinen ollenkaan, hyvin vedetty Neloselta.

Näin sitä joiden pelaajien taustat vaijetaan kuoliaaksi ja joiden pelaajien tappeleminen poliisien kanssa ja jääkiekkotappelu on ministeritason huolestumisen aihe.

Saarelan Tanjan ja Heinäluoman Eeron kommentteja odotellessa, vai eikö Hämeenlinnan perunalaari ole tarpeeksi mediaseksikäs poliittisten irtopisteiden keräämiseen?
 

peluri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielenkiintoinen valinta joukkueelta jonka valmentaja pari viikkoa sitten kehaisi tekopyhästi että joukkueemme peleihin voi tuoda lapsikin katsomoon, tappeluja on ollut kerran noin 5 sekunnin ajan!

Värikkäät pelaajat ovat mielenkiintoisia, mutta tietenkin jäämme mielenkiinnolla seuraamaan kirjoitteluja kaverista, ja tietenkin tämän tyyppisten pelaajien tappelut on jo hinnoiteltu - 15000 euroa/kpl. Toivottavasti hinta on sama 100 km pk-seudulta pohjoiseen.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Rafael kirjoitti:
Juuri näin. Ottaen huomioon Tibbettsin sivujen ylläpitäjän taustan, joka tämän ainoan haatattelun on tehnyt.
Haastattelu on Idaho Statesman-sanomalehden sivuilta lainattu.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
HPK saa tästä pelaajahankinnasta niin paljon negatiivista julkisuutta, että tuskin Tibbets voi olla sen arvoinen kaukalossa.

Jos olisin HPK:n kannattaja, minulle kyllä tuottaisi tuskaa mennä katsomaan tämän kaverin pelaamista. Nyt kun en onneksi suurtakaan sympatiaa tunne kerhoa kohtaan, voin hyvillä mielin seurata miehen seikkailuja maassamme.
 

Dani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Suomi, Real Madrid, Espanja, Argentiina
Kerholta huono ele, koska ovat kaikesta niin suureen ääneen aina valittaneet. Pelaaja itse taasen on rikoksensa sovittanut sikäläisen oikeuskäytännön mukaisesti, minä en lähtisi kaatamaan paskaa niskaan, ei ole helpottanut ennakkoasenteet kovinkaan montaa tuomionsa täyttänyttä.

Eli toisinsanoen, jos Tibbets on loppuikänsä vain raiskaaja, niin Karalahti on tosiaan sitten lopun ikänsä vain narkkari ja Jantunen vain rattijuoppo.

ps. "statutory rape" käsitettä voi kukin mennä vaikka wikipediasta lukemaan, tässä ensimmäinen kappale:"Statutory rape is the crime of sex with a minor under the age of consent (AOC). Statutory rape differs from other types of rape in that overt force or threat need not be present. By law (statute), any such sexual activity is assumed to be coercive since the minor is considered in law as unable to give consent to the acts."
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
kyykäärme kirjoitti:
Jos olisin HPK:n kannattaja, minulle kyllä tuottaisi tuskaa mennä katsomaan tämän kaverin pelaamista. Nyt kun en onneksi suurtakaan sympatiaa tunne kerhoa kohtaan, voin hyvillä mielin seurata miehen seikkailuja maassamme.

Siis 15-vuotias mimmi on ottanut suihin 17-vuotiaalta jääkiekkoilijapojalta bileissä, samaa tapahtuu joka viikonloppu Suomessa useissa kotibileissä. Mimmi vaan nosti syytteen, kenties kun Billy boy dumppas tytsyn. Ei tuosta nyt kovinkaan suuria saa aikaan paitsi tietenkin nämä seinäruusufinninaamajeesustelijat, jotka jäävät aina ilman. Pitävät netissä suurta melua melkoisen tyhjästä. Tyypillistä tekopyhää jenkkimeininkiä.
 

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
BitterX kirjoitti:
Lähteideni mukaan kyseessä on loppukauden kattava sopimus kuukauden try-outilla. Olen siis vahvasti sitä mieltä, että vika on tiedotuspolitiikassa. Tulen tänne sitten myöntelemään ja pyytelemään anteeksi, jos olen väärässä.

Kärpillä oli Andy Chiodon kanssa purkupykälä mistä muistaakseni kenelläkään ei ollut mitään hajua. Uutisoitiin yksi vuotisesta sopimuksesta mutta kun aihetta oli niin sellainen pykälä irtisanomiseen oli. Tämä saattaa olla yleisempi käytäntö kuin moni luulekaan. En epäile hetkeäkään try-outia Tibbetsin kohdalla. Jos ei ole niin Kerhon johto on pahasti sekaisin.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Mind over matter kirjoitti:
Haastattelu on Idaho Statesman-sanomalehden sivuilta lainattu.

Kiitos korjauksesta. Menee sekaisin kun on sitä täällä ja toista tuolla. Kaiketi kaveri saa meikäläisen paheksunnan ja buuaukset hallissa heti, jos Manseen ehtii. Aivan kun sillä olisi shaissenkaan merkitystä.
 

vanhapak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen nyt lukenut kaikki aiheen viestit: Hohhoijaa!
Puurot ja vellit näyttää olleen sekaisin useammalla kuin yhdellä HPK:n ja muiden seurojen faneilla. *Raiskaus* kuitenkin näyttää pikkuhiljaa sentään tulleen hyväksytyksi 17-vuotiaan jannun itseään reilun vuoden nuorempaan gimmaan sekaantumiseksi joskus ammoin.

Riippumatta siitä, mistä täällä on "juupas - eipäs" -tyyliin kirjoiteltu, oma ihmetykseni kohdistuu Kerhon tekemän valinnan perusteihin.
Tämmöinen kaveri ei MISSÄÄN tapauksessa edusta HPK:n tähän asti suosimaa TAITOpelilinjaa.
Nielikäisen mukaanotto viime kaudelle oli loppujen lopuksi varsin vähäinen liike tähän verrattuna. Toisaalta taas kukaan tuskin uskoi N:n maalintekomahdollisuuksiin, mutta toisin kävi.

Jalonen lähtee uusiin tehtäviin kauden lopussa, joten voisiko jopa ajatella T:n valinnan ennakoivan uutta linjaa Kerhon perinteisessä ideologiassa!
Siis: "Kiltti, sympaattinen HPK" tuleekin olemaan IFK:lle, Jokereille, ym. torahampaansa näyttävä, taisteleva, mitään kaihtamaton ryhmä!
Kiinnostava nähdä, kenestä tulee HPK:n seuraava valmentaja!
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ikuinen Ritari kirjoitti:
Miksi muuten edes otit sikakatsomon esille...eihän se liity tähän pelaajaan mitenkään ja mistä tiedät että ko katsomo edes haluaisi ko pelaajan kerhoon???
No kun se oli joku sikakatsomolaiseksi tunnustautuva joka tätä heppua ylisti.

Ja eihän se tietenkään ole Kerhon fanien vika että tällainen tapaus hommataan eikä sen takia pidä fanittamaansa joukkuetta jättää, vaikka et siinä tosissasi ollutkaan.
Monesti vaan on tuonne Hifkiin osioon ilmestynyt kaikenlaisia urpoja jeesustelemaan ja tuomitsemaan fanitkin pelaajien hölmöilyistä. Tullee tutuksi teillekin.
 

vanhapak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ai niin, kuka tulee olemaan se puuttuva Kerhon pakki?
Mielenkiinnolla odotan uutista, joka kertoo Moravecin ja Tibbettsin hyökkäyspään vahvistusten tueksi saapuvaa puolustajaa!
Veikkauksia?
 

Acid

Jäsen
mtmela kirjoitti:
Siis 15-vuotias mimmi on ottanut suihin 17-vuotiaalta jääkiekkoilijapojalta bileissä, samaa tapahtuu joka viikonloppu Suomessa useissa kotibileissä. Mimmi vaan nosti syytteen, kenties kun Billy boy dumppas tytsyn. Ei tuosta nyt kovinkaan suuria saa aikaan paitsi tietenkin nämä seinäruusufinninaamajeesustelijat, jotka jäävät aina ilman. Pitävät netissä suurta melua melkoisen tyhjästä. Tyypillistä tekopyhää jenkkimeininkiä.
Ai olit paikalla? On varmaan todisteitakin siitä että näit koko tapahtuman? Enkä jää ilman, avovaimo hoitaa mun tarpeet. Mieti mitä puhut, kun kritisoit muita!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös