Vuokralainen kirjoitti:
Mitä me kannattajat sille voimme, mitä mies on aikaisemmin tehnyt?
Aivan varmasti suurin osa HPK:nkin kannattajista tuomitsee miehen typerät teot.
Ylläoleva lainaus on asiaa, sen sijaan nuo alemman kaltaiset kommentit eivät ikinä oikein aukene omalle järjenjuoksulleni.
wezq kirjoitti:
Ja kuten joku tuossa aiemmin sanoi, kerhofanien ja johdon on turha enää moralisoida ja jeesustella muiden joukkueiden pelaajien tekemisiä.
Miten ihmeessä jonkun liigajoukkueen fanit liittyvät suosikkiseuransa pelaajien tekemisiin? Varsinkin siinä tapauksessa, ettei kukaan täällä nähdäkseni anna ymmärtää suoranaisesti hyväksyvänsä saati kannustavansa pelaajia rikolliseen toimintaan.
Tähän täysin epäloogiseen ajattelutapaan on "muutaman" kerran törmännyt Jere Karalahden tapauksessa, ja aina se jaksaa hämmästyttää. Aivan kuten se hämmästyttää nytkin, tässä Billy Tibbettsin tapauksessa.
Jos Kimmo Kuhta hakkaa huomenna mummon kadulla ja tuomitaan keväällä rangaistukseen, eikö minulla sen jälkeen ole enää ikinä asiaa moittia mummonhakkaajia, koska Kibe pelaa IFK:ssa ja minähän kannatan IFK:ta? Mitä teen jos Teemu Selänne hylkää maidon ja ryhtyy tykittämään pollea suoneensa? Turha minun on varmaan Teukan käyttäytymistä kenellekään paheksua, koska Jerekin on joskus käyttänyt, ja hän toden totta pelaa suosikkijoukkueessani.
Ottamatta sen enempää kantaa Tibbettsin tekemisiin, en ymmärrä miten kaverin menneisyys jäävää Kerho-fanit loppuiäkseen tai edes hetkeksi tuomitsemasta kaukaloväkivallan, raiskaukset ja erinäiset ilmapistooli-ilkeilyt, tai minkä tahansa uuden vahvistuksensa joskus suorittamista ennakkoluulottomista tempauksista.
Sen verran otan sittenkin kantaa Tibbetts-tapaukseen, että muutaman nimimerkin raiskausjutut menivät todisteiden valossa ehkä hieman yli. Itselläni ei luonnollisesti ole todellisia faktoja tuosta 15 vuotta sitten tapahtuneesta, mutta pidetäänhän mielessä, että tuo "statutory rape" ei suinkaan välttämättä tee kaverista brutaalia raiskaajaa. Kuten täällä on todettu, tuohon rikosnimikkeeseen yltääkseen ei täysi-ikäisen muuta tarvitse tehdä, kuin harrastaa seksiä ala-ikäisen (tässä tapauksessa alle 16v) kanssa ja jäädä siitä "kiinni". Ja kun mies on itse ollut 17 ja tyttö 15v, ei varsinaisesti voida pedofiilistäkään puhua.
Paha asiasta sen enempää jauhaa, sillä kukaan meistä tulee tuskin koskaan tietämään, halusiko kyseinen 15-vuotias humaltunut tyttö urheilijapojalta munaa, vai halusiko urheilijapoika ottaa teinitytön väkisin.
Tulihan SM-liigaan ja arvostamaani HPK:n joukkueeseen kertaheitolla yksi kotikaukaloidemme viime aikojen värikkäimmistä vahvistuksista. Ja tämä kaikki pelaamatta peliäkään!
Toivottavasti siirto toteutuu hurjista jutuista huolimatta, Tibbetts on pakko nähdä ja päästä ihan itse toteamaan, onko kaveri kaukalossa yhtä hullu kuin täälläkin levinnyt maineensa antaa ymmärtää. Toivottavasti kaveri on nykyään tasapainoinen yksilö, niin ammattinsa kuin vapaa-aikansa parissa.