Viestin lähetti Playmaker
Niin surullista kuin se onkin niin tänäpäivänä taitaa näillä ns. räppäreillä natsata paremmin kuin rokkareilla.
Osuit aivan asian ytimeen. Tyyli muuttuu, sille ei voi mitään. Tarvitaan todella itsevarma ja rohkea tyyppi, että uskaltaa edustaa aivan eri tyyliä kuin kaverit. Siis nuorena (teininä), jolloin aika varmasti vaikuttaa, mitä kaverit ajattelee. Oi niitä aikoja, kun ala-asteella digattiin AC/DC:tä ja Guns n' Rosesia (joskus 1991). Tosin tytöt silloin kuuntelivat New Kids On The Blockia, joka oli heidän mielestään aivan iiiihana :)
Niin tai näin, itselleni ei tulisi mieleenkään laittaa lökäpöksyhousuja jalkaan tms. Jätän ne hommat suosiolla muille :) Minun puolestani olisi tämä suomihiphopin uusi tuleminen saanut jäädä toteutumatta. (Puolustelematta yhtään vastaavaa jenkkischeissea/r&b:tä tms.) Sanoin sen takia "uusi tuleminen", että eikös Njassa tehnyt Suomen ensimmäisen rap/hiphop-levyn joskus 80-luvulla, tai näin olen jostain kuullut.
Valitettavasti musiikki on suurelta osin mennyt liian kaavamaiseksi touhuksi nykyään, varsinkin suurilla levy-yhtiöillä. Itse arvostan kaikkein eniten sellaisia yhtyeitä, jotka tekevät musiikkia sen takia, että heillä itsellään on hauskaa ja he tykkäävät siitä. =>lopputulos: usein parempaa musiikkia. Monesti vain nykyään biisit tehdään tarkasti tietylle kohdeyleisölle, joka sitten ostaisi mahdollisimman paljon levyjä. Pahin esimerkki tästä on tietenkin nämä Popstars/Idols-tyyppiset kilpailut, josta näitä anttituiskuja sitten tulee.