Viestin lähetti Mustaine
Mutta en silti pidä tällaisesta huumori-musiikista. Kun ei kertakaikkiaan voi kuunnella, kun äänellinen ulosanti on aivan hirveää. Kellään ei ole normaalisti tuollaista lauluääntä, joten bändistä leijalee vahva tekemällä tehdyn tympeä haju.
The Darkness on kyllä erikoinen tapaus. Itse olen hupailun ystävä, joten olen suhtautunut yhtyeeseen alusta asti huvittuneella mielenkiinnolla.
Levyn hankittuani muutama ensimmäinen kuuntelu meni hihitellessä, mutta kun Justin Hawkinsin vokaalioopperaan tottui, niin levy paljasti todellisen puolensa: Se on oikeasti hyvää mainstream-rokkia.
Growing on metä parempaa melodista hard rock-biisiä en muista kuulleeni vuosiin. Kiekon ensimmäiset viisi biisiä ovat loistavia.
En edes enää pidä The Darknessia huumoriyhtyeenä. Orkesterin musiikista toki löytyy humoristisia elementtejä, mutta näinhän sen tässä tapauksessa pitääkin olla. Kyse on sentään kovasti 70-luvun hard rockiin päin kumartavasta bilerokista. Lyriikoista helppoa urpohuumoria on turha etsiä, hauskoja oivalluksia kylläkin.
Makuasioitahan nämä ovat. Ei musiikkia pitäisi liian vakavissaan ottaa. Itse diggaan bändistä niin hurjasti, että jaksoin tällaisen puolustusvuodatuksenkin sepustaa, joku muu ei tykkää ja se on ihan jees. Voi kun söpöä.
Sivuan vielä otsikkoakin sen verran, että Kakkosen esittämässä Kaisaniemi-koosteessa kuulemani Yö-yhtyeen haudanvakavan pateettinen Särkyvää-kappale sai pullan menemään väärään kurkkuun. Oli se vaan gauhia.