Nyt kun te eräät turkulaiset tulette vieläkin megaitkemään ja hurskastelemaan Bloodista Pelicans -osioon viittasin vain pohtimaan omien pelaajienne tekemisiä.
Meinaatko, että Bloodin teon arvostelu on sama asia kuin "hurskastelu"? Lisäksi termien, kuten "megaitkeminen" käyttäminen ei mitenkään edistä rakentavaa keskustelua, vaikka eihän sen sikäli tarvitsekaan, koska kaikki rakentava ja ei-niin-rakentava lienee aiheesta jo sanottu. En näe mitään ristiriitaa siinä, että kannattamani joukkueen pelaajat ovat perseilleet ja siitä huolimatta olen omalta osaltani arvostellut Bloodin perseilyä. Eihän se niin voi olla, että jos vaikkapa Moisio ajelee jonkun coryelkinsin polvitaklauksella saikulle, niin mulla TPS-kannattajana ei olisi oikeutta arvostella jonkun toisen joukkueen pelaajan Moisioon kohdistamaa polvitaklausta.
Kuitenkin merkittäköön pöytäkirjaan, että pidin ja pidän sitä Moision "noutoa" todella nolona temppuna ja sitä Kojon päällekarkausta samoin. Kallion huitomista (?) en ole nähnyt, joten siihen en osaa ottaa kantaa. Lassilan saamaa pelikieltoa tapaus Grattonista pidän huitomisen törkeyteen nähden liian lyhyenä, vaikka TPS-kannattajana otin sen toki ilolla vastaan, koska odotin jonkin verran pidempää pelikieltoa.
Samaa aavistuksen "puhtaampaa" otetta toivotaan muiden liigakiekkoilijoiden vuoksi myös teidän Lassilan, Kojon, Moision ja Kallion osalta.
Varmasti ymmärsit mitä tarkoitin. Noista mainitsemistasi pelaajista ainoastaan Moisio lienee sellainen, jonka "numero on tuomarilla muistissa". Olin ihan tosissani noiden toivottelujeni kanssa, olen käsittänyt, että Bloodista on pelillisestikin hyötyä Pelicansille ja täyttää myös siinä mielessä ruutunsa. Olisi ikävää, jos nimi ja numero selässä aiheuttaisivat tuomarille ennakkokäsityksiä ko. pelaajasta. Kuten aiemmin jo totesin, niin näin ei saisi missään tapauksessa olla, mutta siitä huolimatta niin on.
Pelaajienkin osalta lienee molemmissa leireissä jo koko keissi unohdettu...
Suurella todennäköisyydellä juuri näin. Vaikka onhan se jo ihan perinteistä, että kannattajille näistä jää hampaankoloon pelaajia enemmän tavaraa. Pelaajat varmasti ammattilaisina osaavat jättää tällaiset taakseen. Tehtyä ei tekemättömäksi saa, eikä tähänkään kannata jäädä makaamaan, joten ainoa tie on eteenpäin. Kuten jo aiemmin taisin todeta, niin en millään usko Bloodilla olleen tarkoitusta aiheuttaa Perrinille loukkaantuminen. Näin kuitenkin kävi ja siitä (kuten tuosta ottelusta muutenkin) on rangaistukset asianmukaiselta taholta jaettu, joten asia on siinäkin mielessä loppuunkäsitelty. Silti olen lähes varma, että Blood kärsii loppukaudesta aiemmin kaudella annetuista pelikielloista. Toki niin, että mahdolliseen pelikieltoon tulee "uusijakovennusta", mutta myöskin niin, että Blood saattaa ihan jo nimensä takia joutua ulosajetuksi tilanteessa josta joku toinen olisi selvinnyt kakkosella. Tällainen olisi äärimmäisen perseestä, mutta niin monta vuosikymmentä olen Liigaa seurannut, että tiedän sen olevan jopa todennäköistä.