Miten en ole ollenkaan yllättynyt, että juuri jullifaneilla on hankalaa ymmärtää edes suomalaista oikeuskäytäntöä.
Helvetin hyvä tapa aloittaa oma puheenvuoro, onnitteluni.
Itse ymmärrän Peltosen toiminnan nimenomaan yksilön näkökulmasta - lajin kokonaiskuvan voi jättää tästä ulos. Toki jos sitä haluaa tuijottaa, niin siinä tapauksessa Peltosen toiminta on toki kyseenalaista ja kenties jopa haitallista.
Peilaan asiaa hypoteettisen, omakohtaisen tapahtuman kautta. Mikäli itse joutuisin tuollaisen hyökkäyksen kohteeksi (tapahtui se sitten missä tahansa) ja kokisin omasta mielestäni vääryyttä, lähtisin ehdottomasti viemään asiaa oikeuteen sovittelun sijaan saadakseni jonkinlaisen "hyvityksen" asiaan langetettavan rangaistuksen muodossa.
Toki näin jälkikäteen voidaan tekopyhästi todeta, että ehkä tämä hyvitys olisi pitänyt hakea telottamalla kauden avausmatsissa Ilmalan poikien ykkösketju. Se olisi kenties ollut monen mielestä lajin sisäinen tapa hoitaa asia ja kaikki olisivat olleet tyytyväisiä. Nyt mennään kuitenkin tällä sapluunalla ja uskoisin tämän olevan kuitenkin parempi tapa.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että mitä nopeammin tämä keissi saataisiin lopullisesti taputeltua ja sivuutettua, sen parempi, mutta minulla ei ole riittävästi ylimielisyyttä lähteäkseni haukkumaan Peltosta naurettavaksi pelleksi hänen valitsemansa toimintatavan vuoksi.