Eikös tätä saa ihan snacksi muodossakin? Saakohan sitä cittareista?
Eikös tätä saa ihan snacksi muodossakin? Saakohan sitä cittareista?
City-Marketista lähti kilon murikka paahtopaistia(7,99€/kg) mukaan ja nyt ovat slaissit marinoitumassa. Laitoin marinadiin soijakastiketta, mustapippuria, Taco-maustetta ja 100% Pain habanerokastiketta. Slaissit leikkasin kohmeisesta lihasta n. puolen sentin paksuisiksi. Jostain luin, että liha on parempi paloitella vasta kuivauksen jälkeen.
Huomenna laitan ennen duuniin lähtöä lihat 50 asteiseen uuniin. Sen verran paksuja nuo slaissit ovat, että luultavasti ovat valmiita vasta illalla.
Raportoin myöhemmin millaista höttöä tuli. Tämä on siis ensimmäinen kerta, kun teen jerkyä.
Onko kenelläkään kokemuksia Wild Westin Beef Jerkyistä?
Duunikaveri tilasi ja kertoi, että vain tuo Habanero oli juuri ja juuri syötävää. Muut maut olivat hänen makuunsa aivan liian makeita.
7. uuni päälle 50 asteeseen ja sit kiltisti oottelet n. 12 tuntia että lihat on kuivuneet.
Tilasin jenkeistä, Lucas Jerkystä n. 1,5 kiloa jerkyä. Red pepper, black pepper ja habanero makuina. Hinta postikuluineen oli n.70 euroa. Olen vasta syönyt noita red pepper jerkyjä, ja kyllä on loistavan makuisia. Tulisuuttakin on noissa jo ihan mukavasti, ja koostumus on juuri mieleinen. Toimitus kesti n. 2 viikkoa, ja tuli ihan kotiovelle asti. Raportoin kahdesta muusta mausta, kun niihin pääsen käsiksi.
Tuolta tilailen luultavasti jatkossakin. On halvempaa, ja parempaa.
Kaikkien lihatuotteiden tuonti EU-alueen ulkopuoleltahan on käytännössä kielletty. Mutta paketeissa lukee päällä "gift", joten huonoa tuuria saa olla, jos menee tullattavaksi. Monien kokemuksia kuunnelleena, en tiedä, että kenelläkään olisi jäänyt.Teille jotka olette tilanneet jerkynne jenkeistä, niin miten on noiden tullimaksujen laita? Itse kun en ole tilannut aiemmin euroopan ulkopuolelta mitään, niin en tiedä miten nämä hommat toimii käytännössä.
Kovasti kiinnostaisi tilata jenkeistä kunnon lihat. Tulli vain arveluttaa mieltä.
Laitoin noin 2 kilogramman tilauksen Beef Jerkyä tulemaan tuolta Lucas Jerkyltä. Katsotaan, että pääseekö läpi tullista. Hintaa tuli toimituskuluineen noin 88€. Jos jää tulliin kiinni, niin sille ei sitten voi mitään. Siellä Lucasin kotisivuilla oli kartta, jossa näkyi, että Suomeen on toimitettu 317 tilausta. Ruotsiin on toimitettu vain 17, Saksaan 35 ja Isoon-Britanniaan 241. Suomi on siis Euroopan kärkipaikalla, hyvä me.Kaikkien lihatuotteiden tuonti EU-alueen ulkopuoleltahan on käytännössä kielletty. Mutta paketeissa lukee päällä "gift", joten huonoa tuuria saa olla, jos menee tullattavaksi. Monien kokemuksia kuunnelleena, en tiedä, että kenelläkään olisi jäänyt.
Laitoin noin 2 kilogramman tilauksen Beef Jerkyä tulemaan tuolta Lucas Jerkyltä. Katsotaan, että pääseekö läpi tullista. Hintaa tuli toimituskuluineen noin 88€. Jos jää tulliin kiinni, niin sille ei sitten voi mitään.
Kaikkien lihatuotteiden tuonti EU-alueen ulkopuoleltahan on käytännössä kielletty. Mutta paketeissa lukee päällä "gift", joten huonoa tuuria saa olla, jos menee tullattavaksi. Monien kokemuksia kuunnelleena, en tiedä, että kenelläkään olisi jäänyt.
Jep, oma riskihän noissa on. Itse tilaan kuitenkin jatkossakin, on se kama niin paljon parempaa ja edullisempaa kuin mitä suomesta saa.No nyt tiedät, Space Jerkyä tuli kaksi settiä läpi, kolmas jäi tulliin ja siihen loppui meikäläisen tilaaminen jenkeistä.
Olen valmistanut jo ammoisista ajoista lähtien (vuosikausia ennen kuin olin edes kuullut sanaa "jerky") köyhän miehen kuivalihaa metwurstiviipaleista ihan vain huoneenlämmössä seisottamalla (kuivatusteho paranee jos on käytettävissä suoraa auringonvaloa).
Hyvää sellaisenaan mutta myös leikkeleenä Viola-sulatejuuston kera.
Teille jotka olette tilanneet jerkynne jenkeistä, niin miten on noiden tullimaksujen laita? Itse kun en ole tilannut aiemmin euroopan ulkopuolelta mitään, niin en tiedä miten nämä hommat toimii käytännössä.
Kovasti kiinnostaisi tilata jenkeistä kunnon lihat. Tulli vain arveluttaa mieltä.