Band of brothers

  • 73 025
  • 501

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Itse en DVD-pläjäystä omista mutta serkkupoika hehkutti koko kevään että hänelle tulee Band of Brothers DVD-sarja. Minä fiksuna poikana mietin että mikä h*tin Band of Brothers ja jonain päivänä serkkupoika sitten paljasti että kyseessä oli Taistelutoverit. Olin katsonut syksyllä tv:stä kyseistä sarjaa ja tietty jokainen mahdollinen jakso tuli katsottua. Ja kuinkas ollakaan, keväällä sittten katseltiin uudelleen DVD:ltä. Tosin taisi jäädä vaan muutamaan jaksoon aikatauluongelmien takia.

Tämä DVD-paketti on kyllä helmi. Ennen ensimmäisiä jaksoja selailin extrat läpi jossa oli haastatteluosioita oikeilta veteraaneilta. Suosittelen samaa temppua kaikille jotka aikovat hankkia/lainata/vuokrata tämän paketin. Sarja saattaa avautua hieman eri tavalla tämän jälkeen.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
24.10.2003 Suomessa julkaistaan rajoitettu erä metalliboksista Band of Brothersia.

Ole nopea tai nuole näppejäsi.
 

Särki

Jäsen
Kuka tietää?

Mitä tämä metalliboksinen Band Of Brothers DVD-boksi sisältää, jotain erikoista verrattuna "tavalliseen" boksiin?

No joka tapauksessa tällainen DVD-sarjan olen ajatellut hankkia kirjahyllyyn pölyyntymään, mutta ostaisiko oikein metaalilaatikkoisen sitä tässä nyt pähkäillään.

Ja asiasta kolmanteen, eilisessä jaksossa sakki hyppäsi vihollisen selustaan ilmatorjuntatulen paukkuessa koneiden ympärillä. Mutta mitä nämä koneet olivat malliltaan? Minä kun en koneita kovin hyvin tunnista, niin kysytäänpä visaammilta.

(Predator voisi tietää, mutta oli näppärästi pyytänyt poistamaan kirjoitusoikeutensa, ihme touhua!!! )
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Särki

Eiköhän ne koneet olleet malliltaan Douglas C-47 Skytrain.
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Carentan

UP!!!

TV1 21.40 BoB - Carentan

Tämä on henkilökohtaisesti yksi suosikkijaksoistani, tämä kannattaa melkein katsoa vaikka muuten sarja ei iskisi / olisi tuntematon.

Aina kun tämän jakson näkee niin tulee polte ostaa K98.....
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti Särki
Kuka tietää?

Mitä tämä metalliboksinen Band Of Brothers DVD-boksi sisältää, jotain erikoista verrattuna "tavalliseen" boksiin?

No joka tapauksessa tällainen DVD-sarjan olen ajatellut hankkia kirjahyllyyn pölyyntymään, mutta ostaisiko oikein metaalilaatikkoisen sitä tässä nyt pähkäillään.


Metalliboxin sisältö on sama kuin aiemmin julkaistussa. Ainoa, että tätä on vain rajoitettu painos, Suomeen 5000kpl. ( JIIIHAAA, omistan jo yhden) ja metalliboxin hinta olisi n.80€.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Viestin lähetti Särki
Kuka tietää?

Mitä tämä metalliboksinen Band Of Brothers DVD-boksi sisältää, jotain erikoista verrattuna "tavalliseen" boksiin?

No joka tapauksessa tällainen DVD-sarjan olen ajatellut hankkia kirjahyllyyn pölyyntymään, mutta ostaisiko oikein metaalilaatikkoisen sitä tässä nyt pähkäillään.


Ei se kai sisällöllisesti oo mitenkään erilainen, kunhan lykkäävät lisää hintaa siihen.

R1 boksihan on DTS äänillä.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
DVD

Sain nyt dvd-boksin käsiini. Aiemmin sarja mennyt täysin ohi mutta nyt, johan kolahti. Käsittämättömän hyvä tunnelma ja sopivan synkkä meno. Parasta, kuten hyvissä sarjoissa aina, pääsee katsomaan pitkään paljon ja putkeen. Kuin hyvää elokuvaa katsoisi.

Niille jotka ovat jotain pelejä kokeilleet, niin pikku-veljeni suositteli kun hänelle sarjaa suosittelin kokeilemaan Call of Dutyä ja huhu peli seuraa lähes suoraa sarjan jaksoja, johan olen sota koukussa... 2 ja ½ episodia mennyt.

jatketaan..
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Korak
Metalliboxin sisältö on sama kuin aiemmin julkaistussa. Ainoa, että tätä on vain rajoitettu painos, Suomeen 5000kpl. ( JIIIHAAA, omistan jo yhden) ja metalliboxin hinta olisi n.80€.
Pitikö tämä myös paikkansa? Meitsi on nimittäin vähän meitsi, ja meitsillä on myös tuo metallikuorinen versio. Tosin tällä hetkellä se on kaverilla lainassa, mutta kuitenkin. Hyvä sarja kerraassaan. Paras, mikä II MS:sta on tehty elokuvat mukaan lukien.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Re: DVD

Viestin lähetti Hasse
Niille jotka ovat jotain pelejä kokeilleet, niin pikku-veljeni suositteli kun hänelle sarjaa suosittelin kokeilemaan Call of Dutyä ja huhu peli seuraa lähes suoraa sarjan jaksoja, johan olen sota koukussa... 2 ja ½ episodia mennyt.

jatketaan..

Oletko varma ettei suositellut uutta Brothers in Arms peliä? Se kun kuulemma pieksee nuo Medal of Honourit ja Call of Dutyt 6-0.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Re: Re: DVD

Viestin lähetti Master Chief
Oletko varma ettei suositellut uutta Brothers in Arms peliä? Se kun kuulemma pieksee nuo Medal of Honourit ja Call of Dutyt 6-0.

ei kyllä kyseessä oli call of duty. Mitä itse kokeilin pelin alku nimenomaa seuraa sarjaa suht tarkastikkin. Mielenkiintoista päästä itse taistelukentälle ja todeta olevansa todella nopeasti "rei´itetty". Suosittelen.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Re: Re: Re: DVD

Viestin lähetti Hasse
ei kyllä kyseessä oli call of duty. Mitä itse kokeilin pelin alku nimenomaa seuraa sarjaa suht tarkastikkin. Mielenkiintoista päästä itse taistelukentälle ja todeta olevansa todella nopeasti "rei´itetty". Suosittelen.

Niin siis ei Call of Duty sen ihmeemmin seuraa Band of Brothers -sarjaa. Tottakai samoja piirteita loytyy, kun molemmat kertovat D-dayna saksalaislinjojen taakse pudotetuista laskuvarjojoukoista - kuten kasittaakseni myos tama uusi Brothers in Arms, joten samankaltaisuuksia loytyy varmasti siitakin.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Re: Re: Re: Re: DVD

Viestin lähetti JimmyMac
Niin siis ei Call of Duty sen ihmeemmin seuraa Band of Brothers -sarjaa. Tottakai samoja piirteita loytyy, kun molemmat kertovat D-dayna saksalaislinjojen taakse pudotetuista laskuvarjojoukoista - kuten kasittaakseni myos tama uusi Brothers in Arms, joten samankaltaisuuksia loytyy varmasti siitakin.

hmm.. tässä cod:ssa ainakin on aivan samanlaisia tehtäviä, tykkien tuhomisesta yms. kuin sarjassakin, kaupungin valtauksista ja pitämisistä. Tosin nyt pidemmälle päästyäni on kohtauksia myös muista leffoista yms. Esim tämä stalingradin valtaus kun lähdetään rannalta ilman asetta rynnätään tulta päin yms.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eiköhän kyse ole siitä, että sekä pelit että tämä minisarja sijoittuvat samoihin historiallisiin tapahtumiin, jolloin tapahtumapaikat ja jotkut operaatiot ovat pakostikin samoja. Ja operatiivisella tasolla samankaltaisia tapahtumia löytyy kuitenkin kaikilta rintamilta, joten se ei ole mikään todiste sarjan ja pelin sukulaisuudesta. Toki kukaan ei kiellä elämästä tapahtumia rinnakkain pelin ja sarjan avulla.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Viestin lähetti sampio
Eiköhän kyse ole siitä, että sekä pelit että tämä minisarja sijoittuvat samoihin historiallisiin tapahtumiin, jolloin tapahtumapaikat ja jotkut operaatiot ovat pakostikin samoja. Ja operatiivisella tasolla samankaltaisia tapahtumia löytyy kuitenkin kaikilta rintamilta, joten se ei ole mikään todiste sarjan ja pelin sukulaisuudesta. Toki kukaan ei kiellä elämästä tapahtumia rinnakkain pelin ja sarjan avulla.

No kaikki perustuu kaikkeen. Lähinnä tuntui että Call of Duty : Medal of honour tai vastaava vain tuntui olevan alussa aivan kopio bob sarjasta. Mitä pidemmälle olen päässyt nyttemmin huomaa että peli on rakennettu tunnetuista historiallisista tapahtumista yhdeksi tarinaksi, mielenkiintoinen ratkaisu.. mutta lisää mielenkiintoa
 

TDM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät Oulu
B of B Yle FST:llä

Ylös.

En tiedä onko vielä mainittu täällä, mutta Band of Brothers uusitaan Ylen FST:llä sunnuntaina 12.6 alkaen, olikohan kello 20.45.

Digiboxin omistajat iloitsevat jo, tekstitykset taitavat olla ruotsiksi kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Tiijä noista teksteistä, nythän FST on näyttänyt muutamana sunnuntaina mainiota Tohtori Bell ja herra Doyle -sarjaa uusintana ja siihen ainakin on pläjähtänyt suom. tekstit.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Hieman kyllä ihmetyttää tarve pistää laatusarja FST:lle ja vielä suomenkielisillä tekstityksillä...ilmeisesti ko. kanavan katsojaluvut ovat olleet heikkoja ja nyt yritetään hittiohjelmalla saada väkeä FST:tä katsomaan, suomenkieliset tekstit haiskahtavat normiyleisön kosiskelulta.
 

Fordél

Jäsen
En jaksanut käydä ettimään tuolta edellisistä viesteistä, että onko asiasta keskusteltu jo aiemmin tässä ketjussa, mutta kysyisin, että onko kellään tietoa näytteleekö Hanks jotai pientä roolia BoB:ssa? Kuulin vaan huhun, että se olis jossain jaksossa näytellyt jotain brittiupseeria. Itse en ole vain miestä missään kohdassa nähnyt vaikka olen kuinka etsinyt.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tietääkseni digiboksi kykenee näyttämään YLEn lähetyksistä (aito DVB) kaikki tekstitykset, jotka kanava lähettää. Jos olette asettaneet ensisijaiseksi tekstityskieleksi suomen, se toki näyttää ne ruotsalaisten sijaan. RUotsitekstin saa esiin halutessaan ja ruotsinkielisissä kodeissa asia lienee taas päinvastoin.

FST on ymmärtääkseni vetänyt sellaista politiikkaa, että jos YLE 1 tai 2:lla tulee jokin ruotsinkielinen ohjelma, se tulee samaan aikaan FST:ltä ja tekstitys on saatavilla ainoastaan siellä. Tarkoituksena toki houkutella katsojia FST:n puolellekin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Fordél
En jaksanut käydä ettimään tuolta edellisistä viesteistä, että onko asiasta keskusteltu jo aiemmin tässä ketjussa, mutta kysyisin, että onko kellään tietoa näytteleekö Hanks jotai pientä roolia BoB:ssa? Kuulin vaan huhun, että se olis jossain jaksossa näytellyt jotain brittiupseeria. Itse en ole vain miestä missään kohdassa nähnyt vaikka olen kuinka etsinyt.
Hanks ohjasi viidennen osan eli "Risteyspaikan". Ehkä tuossa on huhun alkujuuri.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Viestin lähetti sampio
Hanks ohjasi viidennen osan eli "Risteyspaikan". Ehkä tuossa on huhun alkujuuri.

Edit : Olin itse väärässä.

-paze-
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Fordél
En jaksanut käydä ettimään tuolta edellisistä viesteistä, että onko asiasta keskusteltu jo aiemmin tässä ketjussa, mutta kysyisin, että onko kellään tietoa näytteleekö Hanks jotai pientä roolia BoB:ssa? Kuulin vaan huhun, että se olis jossain jaksossa näytellyt jotain brittiupseeria. Itse en ole vain miestä missään kohdassa nähnyt vaikka olen kuinka etsinyt.

Kyllä hän nimenomaan esiintyi sarjassa jossain todella pienessä 'roolissa'. Näin ainakin mainittiin mediassa siihen aikaan kun tuo sarja tuli televisiosta ensimmäisen kerran.

Itse en Hanksia varmuudella bongannut, mutta muistaakseni viimeisessä jaksossa oli käskynjako, jossa mielestäni seisoi rivissä Hanksia paljon muistuttanut kaveri. Näkyi ehkä sekunnin ruudussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös