Baldur's Gate 3

  • 7 772
  • 73

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
On kyllä aivan tajuttoman laaja peli ja Underdarkistakin löytyy koluttavaa mielin määrin. Paljon samaa mekaniikkaa Larian tuonut Divinity: Original Sin 2:sta, ja mikseipä toisi, kun siinäkin oli jo varsin toimivaa. Tähän vielä monipuolistettu ja kehitetty lisää.

Pari pientä bugia on tullut havaittua vasta itsellä (PS5), ei mitään peliä rikkovaa kuitenkaan:

1. Kun itemeitä splittaa inventaariossa, se ei aina näytä sitä splitattua itemiä. Kun avaa inventaarion uudelleen, niin se näkyy oikein.
2. Kun kaivaa hiekkakasasta arkun, se ei tarjoa millään "Open" vaihtoehtoa, eli ei saa korostettua arkkua lainkaan. Joutuu etsimään arkun X-nappi pohjassa, ennenkuin voin avata sen (eli se area valitsin).
3. Inventaariossa tavaroiden vertaaminen alkaa pienen hetken päästä vilkkumaan ja katoilemaan kunnes ilmestyy taas uudelleen.

Karlach on kyllä oma uusi suosikki, sopivan rääväsuu ja aikas THICK BABY.

Kaikki ylistys on kyllä aivan ansaittua, tämä on niin käsittämättömän massiivinen ja laaja peli.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täällä törmännyt samoihin bugeihin. Noiden lisäksi välillä partysta saattaa joku jäädä jumiin, kun menen tikapuita tai Kallion kielekkäältä alas. Jää vain tönöttää ja huomaan vasta myöhemmin, että minne helvettiin se on nyt jäänyt.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Täällä törmännyt samoihin bugeihin. Noiden lisäksi välillä partysta saattaa joku jäädä jumiin, kun menen tikapuita tai Kallion kielekkäältä alas. Jää vain tönöttää ja huomaan vasta myöhemmin, että minne helvettiin se on nyt jäänyt.
Joo tämä on mullakin, yleensä tapahtuu noissa hyppimisissä, että ei jostain syystä tajua hypätä.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Syyskuun latausmäärät PS Storesta tulivat juuri julki, BG3 oli kakkonen sekä Pohjois-Amerikassa että EU:ssa (ykkössijan vei NBA 2K24 jenkeissä ja EA Sports FC 24 täällä). Ei lainkaan huonommin jokseenkin niche-peliltä.

Peli on toistaiseksi tulossa levyllä PS5:lle ainoastaan Japanissa joskus loppuvuodesta, mutta nyt Larianin edustaja kyseli X:ssä olisiko tuolle tilausta muuallakin. Saattaa siis olla, että fyysinen versio tulee täälläkin saataville (Larian on myös itse pelin julkaisija, joten levyversiossa on omat logistiset sunmuut haasteet pienelle toimijalle).
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kun on noin kolmisenkymmentä tuntia pelattuna, niin eipä voi muuta kuin ylistää tätä mestariteosta!

Ostin upouuden peli-PC:n ihan vain Baldur's Gate III:n takia, kun ei suostunut vanhalla peliläppärillä pyörimään, eikä ole kyllä hetkeäkään kaduttanut! Päinvastoin, olisi kaduttanut kamalasti, jos olisin jäänyt paitsi tästä herkusta.

Pidän muutenkin fantasia-RPG:istä sekä vuoropohjaisesta, strategisesta taistelusysteemistä peleissä, siihen kun vielä yhdistää kerrassaan loistavasti luodun ja eletyn tuntuisen maailman sekä mukaansatempaavan tarinan, on kasassa legendapelin resepti.

Valintojen määrä tarinaa läpi pelatessa on häkellyttävä, joista luulisin ainakin suurimman osan ihan oikeasti muuttavan pelimaailmaa ja tarinaa. Tosin nyt on vasta ensimmäinen läpipeluukerta menossa, ja siinäkin vasta tarinan ensimmäisessä kappaleessa, niin tuota täytyy katsella seuraavalla läpipeluukerralla, miten eri valinnat vaikuttavat mihinkin. Kuulemma vaikuttavat paljonkin, joten uudelleenpelattavuus on kyllä tapissa ja tuolle 60 eurolle saa kyllä ainakin vastinetta pelituntien muodossa!

Muutenkin se vapaus siitä miten haluat pelin tarinaa edistää ja että pystyt voittamaan tappelut ihan niin kuin parhaaksi näet, selvittämään esteet tai jopa kokonaan ohittamaan jotkin ongelmat, on jotain sellaista, mihin en ole peleissä tottunut. Ainakaan tässä skaalassa. Välillä jopa vähän ärsyttää, kun haluaisi kokeilla monella eri tavalla jonkin ongelman ratkaisua, mutta olen kuitenkin pitäytynyt siinä, että en save scummaa. Jos nopat eivät ole olleet ystäviä ja olen epäonnistunut jossain skill checkissä, niin voi voi, nyt meni näin ja katsotaan miten se vaikuttaa tarinaan.

Jos ei ole aikaisemmin pelannut CRPG:itä, niin ymmärrän kyllä, että alussa saattaa olla "hieman" syvässä päädyssä, kun on niin paljon näprättävää, muistettavaa ja opittavaa, sekä asioiden eteneminen hitaasti saattaa joillekin olla tylsää. Itse kuitenkin nautin juurikin tuosta, että ei ole kiire tehdä mitään, kaikkeen voi paneutua, voi rauhassa lukea jokaisen kirjan ja paperin joka tulee vastaan, jutella jokaiselle vastaantulijalle, joilla kaikilla on jotain mielenkiintoista sanottavaa ja mm. taistelussa voi viettää niin paljon aikaa kuin vain haluaa miettimällä seuraavaa siirtoa. Ja ne nopan heitot keskusteluissa, tiirikoimisessa tai ansojen purkamisessa. Aaah, kuinka upeasti tuotu D&D:n ydinelementti videopeliversioon! Nautin!

Käyttöliittymä nyt on ihan samanlainen kun Larianin aikaisemmassa Divinity: Original Sin II:ssa, joka on itselleni tuttu, joten mukaan hyppääminen tuntui hyvin luontevalta. Valitettavasti kuitenkin tavaroiden läpikäyminen, myyminen ja yleisesti inventaarion hallinta ei ole oikein kehittynyt lainkaan DOS2:sta, vaan on ihan yhtä vaivalloista. Itselleni juurikin tuo kaman kanssa säätäminen on oikeastaan se pelin vähiten miellyttävä osa-alue. Kaikennäköistä rihkamaa tulee napattua mukaan tolkuttomia määriä, joita paladinini kantaa selkä vääränä ja sitä tulee itseasiassa vietettyä aika paljonkin aikaa reppua tonkiessa. Yksi ärsyttävä esimerkki on, että kun sorttaat tavarat niin, että uusin tavara on ensimmäisenä, on seuraavalla kerralla kun repun avaat kamat taas sikin sokin ja joudut sorttaamaan uudestaan kamat uusimmasta vanhimpaan. Joka kerta sama homma kun suljet ja avaat repun.

Toinen hieman kummallinenkin asia, josta en niin pidä, on se, että seuralaiset alkavat liian herkästi ehdottelemaan petipuuhia kun heidän kanssaan vähääkään ystävystyt. Yritän olla seuralaisten kanssa aina hyvää pataa ja keskusteluissa usein valitsen sellaisen ystävällisen vastausvaihtoehdon, ja usein vastauksena kaveri alkaakin yhtäkkiä flirttailemaan ja ehdottelemaan, että "mennään tänä yönä tonne puskaan nussimaan kun muut nukkuu", vaikka halusin vain olla ystävällinen. Selkeästi siis jokaisen seuralaisen kanssa pystyisi myös näitä romanttisempiakin polkuja toteuttamaan, mutta itse haluaisin keskusteluvaihtoehdoissa olevan selkeämmin ilmoitettu "ystävällinen vastaus" tai "romanttinen vastaus". Joskus joku seuralainen on suuttunutkin kun on aluksi luullut, että haluan mennä puskaan sen kanssa, mutta sitten olenkin antanut rukkaset...

Mutta, kaiken kaikkiaan on hengästyttävän valtava, mukaansatempaava, immersiivinen peli, jossa riittää tekemistä aivan käsittämättömän paljon. Tätä tulen hakkaamaan vielä vuosia eteenpäin! Ihan heittämällä vuoden peli. Ehkäpä koko vuosikymmenen paras.

-----

Joo tämä on mullakin, yleensä tapahtuu noissa hyppimisissä, että ei jostain syystä tajua hypätä.
Eikös tämä ole ihan ominaisuus, eikä bugi? Hypyn pituus määrittyy voimapisteiden mukaan, mitä enemmän strengthiä, sitä pidemmälle ukkeli pystyy hyppäämään. Seuralainen, jolla ei ole tarpeeksi strengthiä ei pysty hyppäämään sen rotkon yli, jolloin jää sitten kököttämään sen kuilun toiselle puolelle ja sitten pitää keksiä jokin muu keino hoitaa se sen rotkon yli, esim. misty step-taialla, tai jotenkin muuten.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Eikös tämä ole ihan ominaisuus, eikä bugi? Hypyn pituus määrittyy voimapisteiden mukaan, mitä enemmän strengthiä, sitä pidemmälle ukkeli pystyy hyppäämään. Seuralainen, jolla ei ole tarpeeksi strengthiä ei pysty hyppäämään sen rotkon yli, jolloin jää sitten kököttämään sen kuilun toiselle puolelle ja sitten pitää keksiä jokin muu keino hoitaa se sen rotkon yli, esim. misty step-taialla, tai jotenkin muuten.
Manuaalisti kun hyppään kyseisellä hahmolla, se onnistuu. Mutta ei jos peesailee ohjaamaani hahmoa. Tapahtuu silloin tällöin.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Manuaalisti kun hyppään kyseisellä hahmolla, se onnistuu. Mutta ei jos peesailee ohjaamaani hahmoa. Tapahtuu silloin tällöin.
Itselläni tätä tapahtuu todella paljon, ja kyllähän tuo välillä tahtoo turhauttaa kun kaksi muuta seuralaista seuraa automaattisesti, ja yksi jää napottamaan sinne reunalle. Sitten kun alat siirtämään tätä erikseen manuaalisesti yli rotkon - josta hän pystyy kyllä hyppäämään - sieltä loikkivat jo toiset takaisin ja parhaimmillaan yksi näistä jää sitten puolestaan sinne reunalle ihmettelemään eikä pääse muka yli, vaikka juuri äsken loikannut samasta paikasta ja tätä kuviota sitten toistetaan jonkun aikaa. No, pienen pieniähän juttuja nämä mutta kieltämättä aika huvittava ja turhauttava ongelma, kun valtaosin kaikki muu toimii niin pirun mainiosti.

Itselläni alkaa olla jo nyt 100 tuntia kellotettuna, ja vähän näyttää olevan stoori sillä mallilla että loppusuora lähestyy vääjäämättä. Tuon välttämiseksi oonkin koittanut tehdä nyt kaikki mahdolliset rästiin jääneet hommat niin valmiiksi kuin mahdollista, ja tuntuuhan noita uusia tehtäviä löytyvän edelleen, joten kaikki paikat ja tyypit tulee kyllä nuuskittua läpi koska ikinä ei tiedä kenen kautta aukeaa täysin uusi seikkailu, ja näin jälkikäteen harmittaa että Act 1 ja 2 tuli vedettyä läpi suht pikaiseen, koska sieltä jäi varmana tekemättä jotain. Siinä mielessähän tämä on myös hieno peli että monet sivutehtävät ovat itseasiassa isompia ja eeppisempiä mitä monien muiden pelien päästoorit.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
sieltä loikkivat jo toiset takaisin ja parhaimmillaan yksi näistä jää sitten puolestaan sinne reunalle ihmettelemään
Joo tämä on se ärsyttävin asia tässä, täytyy aina irrottaa kyseinen hahmo partysta ettei muut seuraa takaisin ja sitten vasta hypätä manuaalisti sillä toiselle puolelle :D

Kun ja jos olet ottanut Emperorilta sen itseään kehittävän tadpolen, niin usein siitä saatu Fly-kyky korjaa tämän ongelman ainakin osalta hahmoista.
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Jooh. Nyt kolmas läpipeluu menossa ja sitten on about käyty kaikki hahmoluokat läpi. Jos sit ensi kerralla tai nyt Act 1:sen lopussa alkaisi kikkailemaan. Onhan tää, yksi kovimmista.
 

Brejk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, ENCE
Minulla on toinen hahmo nyt menossa ja Act 2:sen loppuvaiheessa taidan olla. Ensimmäinen läpipeluu jäi kesken act 2 puoliväliin kun halusin kokeilla erilaista hahmoa.

Tämä nykyinen hahmo on hemmetin kaunis lesbo gnome bard jolla dark urge tausta. Vaikka menneisyys on synkkä ja mieli ei toimi kuten pitäisi, niin hyvään silti pyritään. Ja Shadowheartin housuihin.
 

Dragunov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
200 tuntia tuli täyteen steamin mukaan, mutta siinä on early access tunnit mukana. Tällä hetkellä half-orc barbaari/warrior turpaanvetäjä peli act 2:ssa, Lae'zelille olen specannut paladin/warrior, Wyll warlock/wizard, Astarion hunter/warlock, Shadowheart cleric/sorceress. Erilaisia buildeja on tullut testailtua, monista komboista saa todella rikkinäisiä ja oikeilla itemeillä saa myös tehtyä paljon. Pelattavaa riittää.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Läpi tuli pelattua jo ajat sitten. Taisi vajaa 90h lopulta palaa.

Eli vedin melko suoraan läpi. Joskus varmaan yritän vetää pitkän kaavan kautta. Se Minscin tapaamisen missaus harmitti, mutta se jäi ikäänkuin vahingossa kun oltiinkin jo loppumähinöissä.

On hieno peli. Ei siitä pääse mihinkään.

Ja muuten antaisinkin sille 9 1/2, mutta se fakta että ilmeisesti motoriikan raskaudesta ja valtavasta taakasta johtuen levelit oli rajoitettu 12:een. Mikä tuli vastaan jo kai puolivälissä peliä, joten annan pelille 8 1/2.

Olin jo mehuissani odottamassa huikeita spellibattleja ja voitte kuvitella mikä pannukakku tulikin kun ei seiskalevelinkään spellejä enää tullut.

Näillä puhein BG2 lisäosineen on edelleen paras ikinä.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Levyllinen versio tosiaan ilmestyy joskus loppuvuodesta/alkuvuodesta:




Muuten olen jo melkein täysin siirtynyt latausmaailmaan, mutta tuolla swagilla ja tuohon hintaan... vähän tekisi mieli. Ihan vain asian ja kannatuksen vuoksi, swag on hieno asia.

(terv. nim. kankainen kartta Ultima V:stä vieläkin tallessa ja mukana)
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
200 tuntia tuli täyteen steamin mukaan, mutta siinä on early access tunnit mukana. Tällä hetkellä half-orc barbaari/warrior turpaanvetäjä peli act 2:ssa, Lae'zelille olen specannut paladin/warrior, Wyll warlock/wizard, Astarion hunter/warlock, Shadowheart cleric/sorceress. Erilaisia buildeja on tullut testailtua, monista komboista saa todella rikkinäisiä ja oikeilla itemeillä saa myös tehtyä paljon. Pelattavaa riittää.
Mitä eroa on warlockilla ja wizardilla? Eikö molemmat ole velhoja?
 

Dragunov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Mitä eroa on warlockilla ja wizardilla? Eikö molemmat ole velhoja?
Pelissä nämä on 2 eri spellcaster classia, ja voit tehdä hahmosta näiden hybridin jolloin otat molemmilta classeilta tiettyyn leveliin saakka spellejä/abilityjä. Esim. Warlock on aika yleinen vaihtoehto melee classeille, koska se mahdollistaa esim. pact weaponin käytön joka lisää charisma modifierin melee lyönteihin. Paladin/Warlock on aika paljon käytetty character build.
 

redpecka

Jäsen
Ja muuten antaisinkin sille 9 1/2, mutta se fakta että ilmeisesti motoriikan raskaudesta ja valtavasta taakasta johtuen levelit oli rajoitettu 12:een. Mikä tuli vastaan jo kai puolivälissä peliä, joten annan pelille 8 1/2.

Olin jo mehuissani odottamassa huikeita spellibattleja ja voitte kuvitella mikä pannukakku tulikin kun ei seiskalevelinkään spellejä enää tullut.

Näillä puhein BG2 lisäosineen on edelleen paras ikinä.
Mitä mitä? Eihän tossa ole mitään järkeä sitten. Tuossa ei sitten varmaan kannata tehdä mitään dual-hahmoja kun jäisi varmaan saavuttamatta se taso kun saisi molempien hahmojen skillssit käyttöön.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitä mitä? Eihän tossa ole mitään järkeä sitten. Tuossa ei sitten varmaan kannata tehdä mitään dual-hahmoja kun jäisi varmaan saavuttamatta se taso kun saisi molempien hahmojen skillssit käyttöön.

Se lvl-cap menee buildin mukaan. Eli teet esimerkiksi fighter-rogue hahmon niin molemmat saat lvl12.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Se lvl-cap menee buildin mukaan. Eli teet esimerkiksi fighter-rogue hahmon niin molemmat saat lvl12.

Ei ei ei. Lvl. 12 on maksimi myös ”yhteensä”. Eli tuossa esimerkissä maksimi voisi olla 8/4 tasot esimerkiksi. Lvl. 12 on oikein sopiva tasokatto. Joka tasolla on merkitystä ja myös multiclassaaminen kannattaa. Kun tasokatto on täynnä, on mahdollista parantaa/muuttaa buildia paremmilla esineillä joita Act 3:ssa saa mukavasti.

Pointtina multiclassaamisessa on eri luokkien eri etujen synkronointi ja yhteensovittaminen oman hahmon kanssa. Esimerkkinä fighter saa yhden ylimääräisen ”vuoron” action surgella per lyhyt lepo kakkostasolla, joten kaksi tasoa fighteria tuo tämän bonuksen hahmolle ja voi ratkaista taistelun nopeasti. Tempest Cleric saa kyvyn jolla tehdä täydet vahingot sähkötaialla kerran per taistelu, eli tuohon leveli tai kaksi sorcererin kanssa on todella toimivaa jne. Yhdistelmiä on satoja.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ei ei ei. Lvl. 12 on maksimi myös ”yhteensä”. Eli tuossa esimerkissä maksimi voisi olla 8/4 tasot esimerkiksi. Lvl. 12 on oikein sopiva tasokatto. Joka tasolla on merkitystä ja myös multiclassaaminen kannattaa. Kun tasokatto on täynnä, on mahdollista parantaa/muuttaa buildia paremmilla esineillä joita Act 3:ssa saa mukavasti.

Pointtina multiclassaamisessa on eri luokkien eri etujen synkronointi ja yhteensovittaminen oman hahmon kanssa. Esimerkkinä fighter saa yhden ylimääräisen ”vuoron” action surgella per lyhyt lepo kakkostasolla, joten kaksi tasoa fighteria tuo tämän bonuksen hahmolle ja voi ratkaista taistelun nopeasti. Tempest Cleric saa kyvyn jolla tehdä täydet vahingot sähkötaialla kerran per taistelu, eli tuohon leveli tai kaksi sorcererin kanssa on todella toimivaa jne. Yhdistelmiä on satoja.

Ja 12 on tasokatto D&D-sääntöjen takia. Tuosta ylöspäin sääntöjen mukaan hahmot tulevat jo liian vahvaksi ja täten rikkoisivat pelin.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Ei ei ei. Lvl. 12 on maksimi myös ”yhteensä”. Eli tuossa esimerkissä maksimi voisi olla 8/4 tasot esimerkiksi. Lvl. 12 on oikein sopiva tasokatto. Joka tasolla on merkitystä ja myös multiclassaaminen kannattaa.
Juuri näin. Lisätään vielä sen verran, että jos meinaat lähteä multiclassaamaan (respec toki mahdollista rahaa vastaan jos menee reisille) niin kannattaa tutkailla asiaa etukäteen. Tietyt classit saa tiettyjä ominaisuuksia levelillä x (vaikkapa fighter saa level 5:lla ylimääräisen attackin/vuoro, mikä on äärimmäisen hyödyllistä).

Mutta tämän lisäksi levelillä 4/8/12 classia x saa "feat"in, joista useimmiten käytetty lienee "Ability Improvement", eli saa kaksi abilitypistettä. Nämä ovat erittäin hyödyllisiä että saa hahmonsa päästatsit tappiin (oli se sitten STR/DEX/CHA/jne classeista riippuen). Eli on mahdollista tehdä vaikka hahmo joka on level 3 neljässä eri classissa, mutta ei kovin pätevä missään niistä, eikä pysty kehittymään enää pidemmälle.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Uuden vuoden kunniaksi otin uuden läpipeluun käsittelyyn, tällä kertaa "The Dark Urge"-taustatarinalla. Vaikka arvostan roolipeleissä jos voi olla muutakin kuin täysin hyvis, yleensä olen joku moraalisesti häilyvä hahmo, niin vaikeaa on olla läpeensä paha. Mutta kerta taustatarina siihen puskee, niin kokeillaanpa.

...ja huhhuh. Larian on taas kerran ylittänyt itsensä. Ylimääräisiä dialogioptioita ja kertojan lausumia rivejä on paljon enemmän kuin odottaisi. Ja noiden optioiden takana on... aika todella synkkää. Ja silti, vaikka tämä on tullut pelattua läpi jo kahteen kertaan, löytää uusia juttuja mitä ei ole tehnyt/uusia polkuja kerta nyt mennään psykopaattilinjalla. Ei tämä ole pelkästään vuoden peli, vaan useamman vuoden. Vuosikymmenen. -sadan, jopa.
 

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Ja 12 on tasokatto D&D-sääntöjen takia. Tuosta ylöspäin sääntöjen mukaan hahmot tulevat jo liian vahvaksi ja täten rikkoisivat pelin.

Buildin toimivuuden kannalta mietityt hahmot karkaavat aikalailla lapasesta jo level 7 tienoilla. Itemejä on tarjolla tosi runsaskätisesti jne.

Siltikin erittäin hauskaa erilaisia kombinaatioita on ollut pyöritellä muun pelaamisen ohessa. Respec oli ekalla läpipeluukerralla käytössä aika tiheään.

Nyt menossa toinen läpipeluu hyviksenä ja ilmeisesti jonkinlaisella standardipolulla Oath of Ancients.

En edes muista mihin peliin on viimeksi tullut laitettua tämä tuntimäärä (200) samaan kalenteriaikaan. Bugienkin kanssa hieno peli kaikenkaikkiaan. Earlyaccessia välttelin tarkoituksella. Ja eka läpipeluu otti pikkupaussin odotellessa Mintharan patchia ennen rekryä.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
BG3 ilmestyi loppuvuodesta viimein Series-konsoleillekin, mutta varoituksen sananen - karhufetissisi (tai muu liian seksuaalinen materiaali) saattaa saada itsellesi bannin:




Eli siis, jos tallennat materiaalia pelistä, niin oletusarvoisesti tuo jaetaan muualle. Ja jos siellä sattuu näkymään tissit tms, niin banaania odotettavissa. Toki voisi kysyä, että a) miksi tuo jakaminen on oletusarvoisesti päällä, ja b) miksi hyvinkin graafinen ja väkivaltainen materiaali on täysin ok, mutta muutama digipikseli nänniä on sitten saatanasta; mutta jälkimmäinen on vain jenkkiläistä puritanismia, jota emme eurooppalaisesta näkövinkkelistä varmaan tule ikinä ymmärtämään, ensimmäinen lienee ihan vain alustan omistajan tavoite saada enemmän näkyvyyttä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös