Baldur's Gate 3

  • 7 773
  • 73

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Torstaina julkaistaan jo pitkään Early Accessissa ollut Baldur's Gate 3:nen PC:lle. BG3 perustuu vahvasti DnD 5E sääntöihin ja maailmaan jota toki on muokattu jonkin verran jotta tätä olisi tietokoneella mahdollista pelata. Peli on massiivisen kokoinen, 122GiB ja early accessista johtuen preload ei ole nähtävästi mahdollista joten kannattaa varautua lataamaan jonkin aikaa tätä peliä. Laskin että omalla 100/50 yhteydellä menee 3,5 tuntia tämän pelin lataamiseen. Mites muut, joko innolla odotatte päästä hakkamaan BG3sta? Peli on ostettavissa GOG:sta ja Steamistä.

 

Brejk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, ENCE
En ole ikinä Baldur Gateja pelannut, mutta Divinity Original Sin 2 oli hyvä peli, niin pitää varmasti tämäkin ostaa jossain vaiheessa. Tässä onkin perheelliselle varmaan vuodeksi pelattavaa kun on kuulemma aika pitkä peli.

Edit:
Olen pitänyt itseäni tietoisesti pimennossa tästä pelistä koska haluan välttyä spoilereilta ja saada neitseellisen ensikokemuksen kyseiseen pelisarjaan. Lukaisin kuitenkin nuo rotuvaihtoehdot läpi ja alkoi kyllä mieli kiihottumaan ajatuksesta että pääsee luomaan uutta hahmoa ja valitsemaan kaikista roduista ja luokista.
 
Viimeksi muokattu:

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on kyllä itselle odotetuin peli pitkään aikaan. Alkuperäiset kuuluu ihan kaikkien aikojen suosikkeihin ja kun Divinity: Original Sinitkin oli niin onnistuneita, niin myös tältä sopii odottaa hyviä asioita. Valtavat on saappaat täytettäväksi, mutta jos joku niin Larian siihen kyllä pystyy.

Early accessista olen pysynyt kaukana ja vasta nyt virallisen julkaisun myötä tulee upotettua hampaat tähän. Valitettavasti tämän ansiosta meni myös ihan ohi se, että toisin kuin genrensä pelit tyypillisesti, tämä jopa vaatii koneen raudalta jonkin verran ja oma nuhapumppu ei enää riitä. PS5-versiota joutuu siis vielä hetken odottelemaan, mikä vähän harmittaa kun hiirellä ja näppiksellähän näitä kuuluu pelata. No, jos peli on niin hyvä kuin uskoisin, niin varmasti tulee vuosien varrella PC:llekin ostettua.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Valitettavasti tämän ansiosta meni myös ihan ohi se, että toisin kuin genrensä pelit tyypillisesti, tämä jopa vaatii koneen raudalta jonkin verran ja oma nuhapumppu ei enää riitä. PS5-versiota joutuu siis vielä hetken odottelemaan, mikä vähän harmittaa kun hiirellä ja näppiksellähän näitä kuuluu pelata.
Viimeisin peli-PC mitä olen omistanut on vuosituhannen alkupuolelta (muistaakseni siinä oli 6600 GT? AGP oli liitäntä ainakin), tämä on ihan tarkoituksella. Töiden puolesta tulee istuttua koneen ääressä niin paljon, että vapaa-ajalla sitä mielellään jättää kaiken säätämisen pois - peli joko pyörii hyvin tai ei (ja jos ei, niin ei auta mikään), mutta pääsee aloittamaan suoraan sohvalta rest modesta, ohjain käteen ja menoksi.

Silti täytyy myöntää, että pikkuisen kateellinen tässä on. Vaikuttaa todella herkulliselta peliltä. Noh, ehkä sitä kuukauden kestää odottaa. Ehkä. Alla pieni spoileri mitä pelissä voi tehdä - tämä tuli vastaan artikkeleissa mitä netissä on pyörinyt, mutta tagataan silti. Liittyy romanssi-optioihin.

Voit nussia karhua. Tai siis vanhaa druidia, joka on oppinut muuttumaan karhuksi, mutta... voit nussia karhua.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viimeisin peli-PC mitä olen omistanut on vuosituhannen alkupuolelta (muistaakseni siinä oli 6600 GT? AGP oli liitäntä ainakin), tämä on ihan tarkoituksella. Töiden puolesta tulee istuttua koneen ääressä niin paljon, että vapaa-ajalla sitä mielellään jättää kaiken säätämisen pois - peli joko pyörii hyvin tai ei (ja jos ei, niin ei auta mikään), mutta pääsee aloittamaan suoraan sohvalta rest modesta, ohjain käteen ja menoksi.
Saattaapi olla, että sun käsitys PC-pelaamisesta ei myöskään ole ihan nykypäivän tasolla, kun aikaa on noinkin paljon vierähtänyt.

Nykyisellään PC-pelaaminen on hyvin pitkälti yhtä helppoa kuin konsolipelaaminenkin. Toki se pelaaminen tapahtuu enemmän pöydän ääressä näppistä ja hiirtä käyttäen, mutta sekin voi olla yhtä rentoa kuin sohvapelaaminen, jos välineet on kunnossa.

itsekin teen kaikki työni tietokoneella joka päivä, enkä kestä sitä, että pitäisi vielä vapaa-ajalla säätää jotain ylimääräistä, kun haluan vain pelata. Eikä onneksi tarvitsekaan. Hyvin harvoin tulee vastaan jotain pientä ongelmaa, mutta rehellisesti sanottuna olen törmännyt PS5:n kanssa enemmän ongelmiin kuin PC:n kanssa, kun olen molemmilla pelaillut tässä parin vuoden ajan.

Oma PC-pelaaminen on alkanut 90-luvun loppupuolella, eli olen kyllä nähnyt niitä vanhojakin aikoja, jolloin PC-pelaaminen oli huomattavasti nihkeämpää.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Juu siis kone päälle, Steam auki, Play.

Oli 90-luvulla vähän erilaista kun piti vaikka säätää 640 kilon muistin kanssa, disketit rikkoontuivat jne =D

BG3:n early accessia on pelattu parilla hahmolla, mutta edellisestäkin taitaa olla nyt pian vuosi aikaa, ettei ihan kaikkea enää muista. Huikea peli tiedossa, aikoinaan taisi NWN2 koukuttaa yhtä kovasti.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Nuorempana lempipeli oli Baldurs Gate 2 ja Divinity Original Sin 2 on mulle kovimpia pelejä koskaan. Et silleen joo on vähän odotettu.

Muistakaa tosiaan EAn omistajat, että poistatte kaikki save-tiedostot ja pelin myös. Kuudelta Suomessa saa sitten aloitettua kokoversion lataamisen. Mulla alustana Steam Deck ja toimii yllättävän hyvin myös SDllä, vielä julkaisuun pitäisi parantua myös. EAn olen omistanut about julkaisusta saakka, mutta jotenkin onnistunut säästämään kunnollista aloitusta tälle päivää saakka.

Alle kuus tuntia!
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä lähti nyt tulille. Early accessia en juuri pelannut, mutta tähän taitaa muutama tunti upota. GeForce Now:n kautta pelaan niin säästyy latauksilta ja grafiikat on tapissa. Herkulliselta näyttää...
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Liian aikaista mitään sanoa… mutta Larian perkele mitä olette onnistuneet tekemään. Huhhuh.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Tämä lähti nyt tulille. Early accessia en juuri pelannut, mutta tähän taitaa muutama tunti upota. GeForce Now:n kautta pelaan niin säästyy latauksilta ja grafiikat on tapissa. Herkulliselta näyttää...
Mikäs tämä on. Itsellä ei riitä näytönohjain pyörittämään. 1050ti itsellä ja muuten kone olisi ihan recommenned tasoa. Ei millään raaskisi uutta näytönohjainta ostaa kun ei varmaan muita uusia pelejä tulisi pelattua.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäs tämä on. Itsellä ei riitä näytönohjain pyörittämään. 1050ti itsellä ja muuten kone olisi ihan recommenned tasoa. Ei millään raaskisi uutta näytönohjainta ostaa kun ei varmaan muita uusia pelejä tulisi pelattua.
GeForce Now on siis Nvidian pelien striimauspalvelu. Cloud gamingiksi myös kutsuttu.

Eli pelit pyörivät jollain serverifarmilla ja itse tarvitset vain hyvän nettiyhteyden.

Mun melkein 10 vuotta vanhalla läjällä ei olis mitään jakoa uusia pelejä pelata, joten tämä on ollut ihan huippuratkaisu.

Kuukausimaksu on n. 20 euroa, ja pelit pitää omistaa.

Todella tyytyväinen olen tähän ollut vaikka tuolla ei ihan kaikkia uusimpia pelejä vielä olekaan. Kirjasto laajenee koko ajan kuitenkin.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mikäs tämä on. Itsellä ei riitä näytönohjain pyörittämään. 1050ti itsellä ja muuten kone olisi ihan recommenned tasoa. Ei millään raaskisi uutta näytönohjainta ostaa kun ei varmaan muita uusia pelejä tulisi pelattua.

Käytettynä 1070 tai 1070 Ti? Maksaa noin 80€ - 120€ ja 1050 Tistä saat noin 40-50€. Kunhan katsot että koneessa on lisävirtakaapeli näytönohjaimelle.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Käytettynä 1070 tai 1070 Ti? Maksaa noin 80€ - 120€ ja 1050 Tistä saat noin 40-50€. Kunhan katsot että koneessa on lisävirtakaapeli näytönohjaimelle.
Mjuu tarvii katsoa noita.
Näyttää kyllä PC builds calculatorin mukaan pyöriä ihan kohtuullisesti medium asetuksilla.
ryzen 5 3600 ja 1050ti combolla vaikka ei näytönohjain minium vaatimuksia täytäkkään.
Itselle se silmäkarkki ei ole niin tärkeää jos sisältö on timangia.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muutama tunti takana, eli tuskin mitään, mutta on se. On.

Saa nyt Starfield jäädä odottamaan alelaaria. Tai vähintään arvosteluja. Eiköhän tässä jonkin aikaa vierähdä.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tämän pelaamiseksi syytä tuntea edelliset osat vai voiko lähteä ns. kylmiltä matkaan?
Minulla ei ole mitään hajua aikaisemmista, enkä ole kokenut mitään vaikeuksia. Roolipelaat vaan hahmoa, joka ei tiedä mistään mitään. Jos arveluttaa, on Yoitube- videoita, jotka selittävät menneisyyden tapahtumia. Itse ajattelin ensin pelata.

Edit. Ajattelin pelata kertaalleen aikoina sitten perehtyä maailmaan, ja pelata uudestaan.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Niin juu. Kymmenisen tuntia takana ja… uskomaton peli. Aivan järjetön. Hauskinta tähän mennessä ollut jousiampujien tiputtelu katoilta taikakädellä.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Ihan hyvin näkyy toimivan tolla mun kokoonpanolla ja suositteli ultra asetuksia,mikä on vähän jännää. Mediumilla graffoilla kuitenkin aloitin ja ihan kiitettävästi toimii.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Parikymmentä tuntia nyt takana ja… on muuten kovin peli vuosikausiin. Älytöntä ajatella että tämmöinen edes julkaistiin. Vuoropohjaiseen taisteluun nojaava todella monimutkainen isometrinen roolipeli. Noh, hyvä näin. Jos vaikka muutkin pelivalmistajat uskaltaisivat ottaa riskejä tämän ja Elden Ringin suosion myötä. Tai sitten tulee vaan mikromaksu/season pass Call of Overwatchia lisää.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
On tämä aivan huikea peli. Itsellä nyt 6h pelattuna ja ihan mieletön määrä valintoja koko ajan edessä.
Tästä riittänee iloa pitkäksi aikaa etenkin kun olen suhteellisen hidas pelaaja ja mitä monimutkaisempi hahmon kehitys sen parempi. Opittavaa ja tutkittavaa tuntuu olevan etenkin kuin pyrin välttämään mitään oppaita ja menemään kantapää metodilla.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Oon nyt verrannut kahden kaverin kanssa miten meillä mennyt Act 1. Ollaan tehty aika paljon eri valintoja jne. ja todella eri kokemus kaikilla. Mulla on esim. kaksi kumppania vähemmän leirissä, kuin toisella jne. Että uudelleenpeluuarvoa on ja paljon. Huhhuh. Nyt lähtemässä itsellä juuri Act 2 käyntiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös