Uudempien autojen ongelmat ovat usein elektroniikassa. Avaan ketjun siksi, että välillä ei edes merkkihuolto tiedä mistä ongelma johtuu. Toivottavasti edes joku saa apua tästä ketjusta, kun jollain palstalaisella on ollut sama ongelma ja siihen on löytynyt selitys.
Tuli ostettua käytetty auto viime perjantaina, Volvo XC70 -09 D5. Ehdin ajaa n. 60 kilometriä, kunnes auto alkoi nykimään ja muutama sekunti myöhemmin infonäyttöön ilmestyi "DSTC Service Required", ajoin muutaman kilometrin lisää ja näyttöön tuli "Transmission Service Required". Myös moottorilamppu syttyi ja auto ei vaihtanut enää vaihteita (automaatti), jumittui kolmosvaihteeseen.
Ajoin sen maanantaiaamuna Volvo merkkihuoltoon (menee myyjän piikkiin) ja vikakoodi oli sytytysongelma. Huolto nollasi vikailmoitukset ja auto käyttäytyi normaalisti. Putsasivat myös jotain liittimiä. Ajoin samana iltana n. 50 km ja taas auto rupesi nykimään. Hetken päästä tuli taas DSTC-ilmoitus ja hetkeä myöhemmin vaihdelaatikkoilmoitus.
Illalla kun ajoin kotiin en ehtinyt edes 50 km niin sama ongelma taas. Siis aamulla takaisin huoltoon. Sama vikakoodi. Putsattiin vielä lisää liittimiä. Myyjäliike haki auton huollosta keskiviikkona ja ajoi sillä melkein 400 kilometriä keskiviikkona ja torstaina ongelmitta. Hain sen tänään päivällä, ajelin 70 km testimielessä ilman ongelmia ja totesin että kai tämä tästä.
Kotimatkalla ehdin taas n. 50 km ja sama vika. Mutta tällä kertaa kun pysähdyin kotipihaan, niin vaihdelaatikko- ja DSTC-ilmoitus katosi. Kävin lyhyellä lenkillä ja auto käyttäytyi normaalisti taas, paitsi että moottorilamppu palaa edelleen.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia Volvon kanssa, ja mikä on ratkaissut ongelman siinä tapauksessa?
Tuli ostettua käytetty auto viime perjantaina, Volvo XC70 -09 D5. Ehdin ajaa n. 60 kilometriä, kunnes auto alkoi nykimään ja muutama sekunti myöhemmin infonäyttöön ilmestyi "DSTC Service Required", ajoin muutaman kilometrin lisää ja näyttöön tuli "Transmission Service Required". Myös moottorilamppu syttyi ja auto ei vaihtanut enää vaihteita (automaatti), jumittui kolmosvaihteeseen.
Ajoin sen maanantaiaamuna Volvo merkkihuoltoon (menee myyjän piikkiin) ja vikakoodi oli sytytysongelma. Huolto nollasi vikailmoitukset ja auto käyttäytyi normaalisti. Putsasivat myös jotain liittimiä. Ajoin samana iltana n. 50 km ja taas auto rupesi nykimään. Hetken päästä tuli taas DSTC-ilmoitus ja hetkeä myöhemmin vaihdelaatikkoilmoitus.
Illalla kun ajoin kotiin en ehtinyt edes 50 km niin sama ongelma taas. Siis aamulla takaisin huoltoon. Sama vikakoodi. Putsattiin vielä lisää liittimiä. Myyjäliike haki auton huollosta keskiviikkona ja ajoi sillä melkein 400 kilometriä keskiviikkona ja torstaina ongelmitta. Hain sen tänään päivällä, ajelin 70 km testimielessä ilman ongelmia ja totesin että kai tämä tästä.
Kotimatkalla ehdin taas n. 50 km ja sama vika. Mutta tällä kertaa kun pysähdyin kotipihaan, niin vaihdelaatikko- ja DSTC-ilmoitus katosi. Kävin lyhyellä lenkillä ja auto käyttäytyi normaalisti taas, paitsi että moottorilamppu palaa edelleen.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia Volvon kanssa, ja mikä on ratkaissut ongelman siinä tapauksessa?