Mainos

Autosi ennen ja nyt

  • 45 566
  • 218

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ensimmäinen oma auto oli joskus 90-luvun puolivälissä kesäautoksi ostettu vm -82 Opel Kadett. Ajelin sillä Helsingistä Lammin biologiselle asemalle kenttäkurssille ja oli se sen jälkeenkin muutaman vuoden. Siinä oli suurin piirtein kaikki viat. Ostohinta oli 2000 mk ja siitä saimuistaakseni 800 mk, kun ajoin sen Raumalle romuttamoon. Olisiko renkaista saanut erikseen vielä pari satasta.

Sitten ostin semmoisen sinisen teinibemarin, vm. -88. Sillä tuli ajettua taas muutama vuosi. Oli ihan hyvä peli ja talvella hauskaa ajella ja luistella. Se maksoi muistaakseni n. 30000 mk ja siitä sain lopulta 1500 €, Afrikan mies maksoi 20 € seteleillä ja kehui lähettävänsä auton Senegaliin.

Seuraava oli v. 1994 BMW 316. Se maksoi muistaakseni 13000 € ja sain vaihdossa seuraavaan 7900 €, mikä oli hullusti arvoon nähden yläkanttiin, kun tuo ehkä vajaat 5 vuotta oli. Oli vikavapaa auto.

Bemari vaihtui C5 sitikkaan. Oli alle vuoden vanha esittelyauto kaikilla mahdollisilla varusteilla, mitkä siihen pystyi saamaan. Olisiko vuosimalli ollut 2004 ja hintaa 24000 €. Tällä kärryllä tuli lähemmäs 10 vuotta huristeltua. Oli kyllä luotettava menopeli. Kuluvia osia vaihdettiin, mutta mitään vikoja sen kummemmin ei ollut. Joten ranskiksissa on pysytty.

Seuraava oli sitten vm. 2012 DS5, Saksan tuontia. Sekin maksoi semmoiset 24 000 euroa. Se oli tuossa vajaat 5 vuotta, vaihdossa seuraavaan ranskikseen sai 15 000 €. Hieno auto, ei vikoja, mutta hybriditekniikan vanheneminen alkoi arveluttaa. Kaikki mahdolliset varusteet oli siinäkin ja hienot vaaleat nahkapenkit.

Nykyinen on esittelyautona ostettu Peugeot 508GT. Taas kaikki varusteet punaisista nahkapenkeistä, hämäräkamerasta ja kattoluukusta alkaen. On hieno auto. Maksoi 44 000 €, se oli 50-vuotislahja itselleni. Uusi vastaava olisi maksanut yli 60k, kyllä ranskisten hinnat edelleen nopeasti laskevat kun tällä oli 18 000 km ajettu.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Aikajärjestyksessä, lihavoituna nykyiset.

2013-2017: '02 Saab 9-3 2.2 TiD

Kortin sain 2013 ja tietysti sitä piti auto hankkia ja valinta osui niinkin stereotyyppiseen 18-vuotiaan autoon, eli diesel-Saabiin. Ja autokaupasta ostettuna ylihintaan 3000€. Hyvä auto ajaa ja tekniikaltaan luotettava, ei ollut mitään isoja vikoja tuona aikana. Ulkopuoli hieman kulahtanut, mutta niinhän ne tuppaa halvalla ostetuissa vanhoissa autoissa järjestään olemaan. Ainut auto, jolla olen saanut sakot, kun en muistanut, että Tuusulanväylällä se satasen rajoituis alkoi vasta siellä Kehä I:n nurkilla... Vaihdettaessa ei liikkeestä tarjottu mitään, niin tuli sitten myytyä se itse 400 eurolla, käteisenä tietty.

2016->: '90 Saab 900i CombiCoupé

Kun tuo eka Saab oli sen verta mukava kokemus, niin tuli sitten usein selailtua nettiautosta kaikenlaisia Saabeja. Sitten iski silmään täysin ruosteeton, tekniikaltaan varsin hyvässä kunnossa oleva viininpunainen, kaksiovinen Saab 900. Kun vielä mittarissa oli sen 175 000 km ja hintaakin oli vain 1500 €, niin oli pakko käydä se ostamassa pois. Olen sillä ajellut vain kesäisin ja nyt mittarissa on sen reilu 200 000 km.

2017-2018: '06 Saab 9-3 SC 1.9 TiDS

Vanha 9-3 vaihtui tosiaan kesällä 2017 uuteen 9-3:en, kun alkoi turhautua ruostepaikkojen korjaukseen. 3000 € maksoi tämäkin, vanhasta eivät tarjonneet mitään. Belgiasta tuotu Suomeen 2011. Ongelmaksi tuli DPF ja sen tukkeutuminen, kaupunkiajo ja dpf-diesel ei ole se paras yhdistelmä. Toki nämä olisi ollut korjattavissa esim. sen DPF:n poistolla ja ohjelmoinnilla, mutta tuohon ei ollut mielenkiintoa, joten loppuvuodesta auto lähtikin vaihtoon.

2018-2021: '11 VW Passat Variant 2.0TDI

Farkku-Saabin tilalle tuli farkku-Passat, dieselinä tietenkin. 9000 € taisin siitä maksaa, Saabista sain sen tonnin hyvää. Varsin hyvässä kunnossa sekä ulkokuori ja tekniikka. Erittäin mukava ajaa, ja tilaa oli enemmän kuin tarvitsi. Vaan tässäkin alkoi tulla ongelmia tuon DPF:n kanssa. Lisäksi kun ottaa huomioon dieselin hinnan nousun vrt. bensaan, niin dieselillä ajo ei ollut enää niin mielekästä. Eli ei kun autokaupoille, mutta eihän tollaisesta isosta diesel-farkusta saa mitään rahaa pääkaupunkiseudulla, paras tarjous oli 2000€. No, onneksi maaseudulle kelpaa...

2021->: '20 Hyundai Kona 1.0 T-GDI

Piti oikein Huittisiin lähteä tämä ostamaan. Tai no sähköpostilla nämä kaupat tehtiin, mutta Huittisiin piti ajaa hakemaan se. Tarjouksesta ylivuotinen malli, mutta eihän se menoa haittaa. Tärkeintä tässä oli lähinnä päästä eroon tuosta Passatista, ja sehän onnistui hyvin. Nyt on vajaa vuosi tullut tällä ajeltua, ja on ollut varsin hyvä ajaa. Toki eihän CUV:tä oikein voi "tavallisiin" autoihin kunnolla verrata.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Traaginen on edelläkuvattu kujanjuoksu kun ihmispolo pakotetaan pois Saabeista ja volkkari-aallonpohjan jälkeen litranen Getzikin tuntuu eteenpäinmenolta.
No witsiwitsi.
Oma update:
2014
Saab 90 2.0 -85
Saab 90 2.0 -86
Opel Corsa 1.3 -89
Mitsubishi Lancer 1.3 -95
VW Golf 1.3 -89
Ford Fiesta 1.3 -95
Saab 9-5 2.0t -99
Saab 900 -95
Saab 99 2.0 -75
Citroen Xsara HDi 2.0 -03
2018
Ja tuon jälkeen on tilanne päivittynyt seuraavasti:
Saab 9-5 2.0 TiD4 -10
Saab 90 2.0 -85
Saab 9-3 1.9 TiD -08
Tiettyä merkkiuskollisuutta on havaittavissa. En silti saa Kela-kortilla alennusta varaosista. Tai huoltovapaitahan nämä ovat.
Tuon jälkeen pihalle tullut myös:
Saab 9-3 1.9 TiD -08
Eli kaksi lähes identtistä ysikolmosta on ajossa, ja kieltämättä se on vähän vänkää. Kun vain toisessa on esim koukku, niin joutuu aina miettimään että kumpaa tässä nyt ajaakaan ja missä autossa ne ajohanskat ja panohanskat ym olikaan ja millä autolla eilen olin liikkeellä.
 

Johnnie

Jäsen
Isälläni oli varmaankin suurin piirtein saman ikäinen diesel-Vento, jolla ajelin itsekin jonkun verran. Ehkä vähän kolho autohan se oli, mutta itse tykkäsin ajella sillä varsinkin pidempiä matkoja. Ei mitään pahaa sanottavaa.

Tosin loppu oli vähän samanlainen kuin sinullakin: ainoa auto, jonka olen rutannut koskaan. Oli tosin kevätalven liukkaiden sijaan musta jää ja jouluaatonaatto. Isällä oli tosin jo uusi auto tuolloin tilauksessa, eli ehkä se oli tuon Venton mielenosoitusta, eikä mun ajotaidoista kiinni...

Olisi se omani varmaan muuten ollut aika sellainen perus ookoo ajella tuon aikakauden keskikokoiseksi autoksi, mutta minun rassissani ajokokemusta huononsi potenssiin kymmenen se madallus. Oli lyöty vakioiskareille (Ventohan oli kuitenkin ajan tyyliin melkoisen korkea auto) madallusjouset, joten oli aivan hirveä kivireki. Liekö silläkin ollut osasyy siihen, että otti luisua melko randomisti aina, kun oli vähän liukkaampaa.
 

BaronFIN

Jäsen
Kortin sain 1998

”Ykkösen sukulinja”
1. VW Golf GTi -84 (1998-2002)
1. Opel Tigra -96 (2002)
1. Mazda 323 Neo -94 (2002-2005)
1. Mercedes A 150 -05 (2005-2010)
1. Peugeot 3008 -10 (2010-2012)
1. Renault Grand Scénic -10 (2012-2013)
1. VW Golf Variant -08 (2013-2015)
1. Renault Captur -15 (2015-2020)
1. BMW 116i -14 (2020 ->)

”Kakkosen” sukulinja;
2. Mercedes A 160 -10 (2014-2016)
2. Renault Clio Sport Tourer -15 (2016-2019)
2. BMW 216i Grand Tour (2019->)

Otetaanpas päivitys kun pomppasi ketju ylös. Mitään merkkiuskollisuutta ei tuosta kokoonpanosta löydy, mutta viimeksi ketjuun kirjoitettaessa oli talo täynnä Relluja, joista toiseen tuli kaiken maailman pikkuvikoja alkaen pallonivelistä paisuntasäiliöihin (vaihtoon) ja toinen päätti jättää tien päälle, koska sähköjärjestelmä ei osannut enää ohjata automaattivaihteita.

En usko merkkien maineisiin, joten talo on nyt täytetty bemareilla. Toinen on pirteä edellisen omistajan lastoittama (epäilys) paholainen ja toinen on perheen ja koirankuljetin valtavalla konttitilalla ja anopinarkulla.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos sitä itsekin muistelisi. Ei meillä edes hirveän montaa ole mielestäni ollut.

2011-2013 Audi A4 Avant 1.8T -06
2013-2014 Audi A4 Avant 1.8T -11
2014 Audi A3 2.0Tdi -13
2015-2016 BMW X3 3.0D -06
2016-2018 Volvo V60 D4 -14
2018 BMW 320GT -15
2018-2019 Volvo XC60 T8 -18
2019-2020 Audi Q5 2.0TDI -16
2020-> Volvo XC60 T8 -20

Ensi keväänä toisen lapsen syntyessä täytyy vaihtaa isompaan, kun ei tuohon XC60:een oikein mahdu kahden pikkulapsen roinat.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
1. Ford Fiesta -89 1,4 L: Ajoin tätä auto 2005-2007.
2. Opel Corsa -00 1,2 L: Ajoin tätä autoa 2007-2017.
3. Toyota Yaris 2017 1,33L (automaatti): Tämä on ollut minulla helmikuusta 2017 lähtien, uutena ostettu.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
1. Ford Escort -95 1,8 STW. Auto oli n. puoli vuotta kesältä 2010 helmikuuhun 2011. Ahh, tummennetut takalasit ja vuotava ohjaustehostimen letku.

2. Volvo 460 -94 1,8. Helmikuusta 2011 aina toukokuuhun 2011. Paskin kone koko mallisarjasta, onneksi oli edes hattuhyllyllä kaijuttimet.

3. Mazda 626 GE -92 2,0 hb. Tämä olikin aikalailla vuoden päivät (2011-2012), edelleenkin arvostan ks. auton korkealle omista kulkineista

4. Chrysler Pt Cruiser -00 2,0. 2012-2015. Ehdottomasti hauskimman näköinen ja muutenkin hauska peli. Remusin tuplaputket, ilmastointi ja kattoikkuna. Meni onneksi vain touhutonni vuoteen korjauksiin...

5. VW Golf -94 2,0 STW 2014 kesä. Ostin parilla sadalla vetoautoksi festareita varten, meinasin hitsata leimalle mutta moottori tipahti toiselta puolelta. Myytiin silti samalla hinnalla eteenpäin.

6. Mazda 626 GF -00 2,0 STW. 2015-2016. Vakkari ja ilmastointi toimi. Myin kaverille, joka myi myöhemmin toiselle kaverilleni. On käyty festarireissuilla myöhemminkin.

7. BMW 318 e36 1,9 bensa -00 compactivompatti. 2016-2020. Helvetin pieni, kiva talvella, halpa pitää ja helppo korjata.

8. BMW 320 e36 -91 2019 kesä. Ostin vahingossa kaverilta, vein leimalle, ajoin kesän ja myin pois. Alkuperäiset lääkelaukut ja kasettisoitin. Ja veivattava kattoluukku.

9. Opel Astra 1,6 -00? 2019 syksy. Ostin parilla sadalla väliaikaiseksi kulkineeksi e36 Compactin pajapäivien ajaksi, kun halvalla sai.

10. BMW 523 e61 -07. 2010-->. Nyt mahtuu lätkäkamatkin kyytiin ilman penkin kaatoa.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
1. Peugeot 206, 1.4, vm 00. Ajelin tällä 2005-2012. Muuten hyvä peli, mutta kerran tipahti pakoputki motarille.

2. Peugeot 406, 2.0 farmari, vm 04. Ollut siis käytössä vuodesta 2012 ja ei mitään vikaa ole ollut. Toissa viikolla kolmannen kerran putkeen läpi katsastuksesta ilman huomautuksia. Eipä juuri mitään järkeä ole vaihtaa täydellistä yksilöä.
 

Jotasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
1. Opel Astra 1.6i 16V CDX (5-ov., 101 hv, manuaali) -99 (2012-2014)
- Oikein hyvä ensimmäiseksi omaksi autoksi, ei oikeastaan mitään varsinaisia vikoja koko aikana. CDX-varustelussa lähes kaikki tarpeellinen, mm. vakkari ja sähköikkunat, mutta ilmastoinnin puute ja hieman tussuhko tehopuoli houkutti vaihtamaan.​
2. Opel Signum 2.2 Direct (5-ov./farmari, 155 hv, manuaali) -04 (2014-2016)
- Huomattavasti tehokkaampi kuin entinen ja ilmastointikin löytyi. Muuta hyvää ei ollutkaan. Koko ajan jotain vikaa, täys paska. No maantiellä oli hyvä ajaa.​
3. Toyota Avensis 2.0 D4D (farmari, 116 hv, manuaali) -08 (2016-2018)
- Edellisen pommin jälkeen piti saada luotettava auto, joten Toyota. Ihan hyvä kulkine olikin ja hyvillä varusteilla, mm. navigointi. Kuitenkin tylsä. Ja laiska nuhapumppu.​
4. Jaguar XF Sportbrake 2.2d (farmari, 200 hv, automaatti) -15 (2018->)
- Seuraavaksi piti saada tylsän ja laiskan vastakohta. Omasta mielestä todella hieno auto ja mahtava ajaa maantietä ja pitkää matkaa. Eikä mitään valittamista kyllä pikkuteilläkään. Ei tämäkään mikään tykki kylläkään ole, varsinkaan paikaltaan lähtiessä, mutta ohituskiihtyvyys suuren väännön ansiosta on kyllä erinomainen, pääsee hyvin Skeida-perseilijöistä edelle. Edelleen tuntuu joka kerta mahtavalta istua kuskin penkille. Miinuspuolena muutamat kalliimmat viat ja osaavien huoltopaikkojen vähyys.​

Kakkosauto:
1. Mercedes-Benz C180 Kompressor (sedan, 143 hv, automaatti) -04 (2020->)
- Loistava kakkosauto. Ei suurta vikaa tähän mennessä, kuluvia osia kylläkin menee. Omasta mielestä yksi hienoimpia mersuja koskaan, hienompi kuin seuraaja W204. Kulkupuolikin riittävä kakkosautolle.​

Ykkösautoksi jossain vaiheessa tekisi mieli hommata uudempi vielä tehokkaampi ja nelivetoinen Jaguar/MB, kaikki muut on poissuljettu. Ehkä jopa kääntyy MB:n puoleen, kun sillä on paremmat huoltomahdollisuudet. Käyttövoima olisi edelleen diesel/bensa. Se vaan alkaa olla niin kallista, että ehkä pitänee odotella sähköautojen halventumista. Tällä hetkellä ei sähköautoja ole olemassakaan sopivia malleja ja jos olisikin niin maksaisivat aivan liikaa.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
1. Opel Omega 2.0 -87 2005-2007 Maksoi 600 markkaa, myin pois 100 eurolla. Pakoputki putosi matkalle, bensaletku puhkesi konehuoneesta, perästä kuului epämääräisiä pamauksia. Silti kaduttaa edelleen että myin pois.
2. Opel Vectra 1.6 -98 2007-2009 Paska vehje. Jakohihna katkesi kerran jouluaattona, puolet venttiileistä solmuun. Tuttu korjasi, työt joululahjana ja osat maksoi jotain 500-600€.
3. Renault Laguna 2.0 -04 2009-2012 Ehkä mukavimmat kilometrit. Ei mitään ongelmia.
4. Renault Grand Scenic 2.0 -07 2012-2014 Mukava auto.
5. Nissan X-Trail 2.5 -04 2014-2015 Vei bensaa ihan kohtuullisesti. Vouti vei pihasta :(
6. Toyota Corolla Verso 2.0 -04 2015-2018 HMV mutta ajoi asiansa varmasti.
7. Honda CR-V 2.2 -09 2018- Nykyinen ykkösauto. Samat sanat mitä Toyotaan.
8. BMW 316 1.8 -04 2021- Helvetin ruma mutta takavetoinen. Ajoittain mietin että miksi?
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
En muista tarkkoja vuosilukuja, mutta käytössä olleet autot nuorena poikana (osa isän nimissä):

Volvo 340 1.6D -87 (maailman laiskin auto)
Lada 2105 -82 (aina ikävä tätä)
Fiat 131 Super Mirafiori 2.0 -82 (huhhuh)

Loppuja ei kannata edes mainita.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
-Golf 7 1,2l vm. -15.
-Golf 8 1,5l MHEV vm. -20.
-Golf 8 GTI vm. -21

GTI:tä pidän varmasti sinne asti kun koen olevan aika vaihtaa täyssähköön. Menee varmasti vuosi jos toinen tai kolmaskin.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Oma tilanne 2005 oli tällainen:

1. VW Polo 1.3 Classic -84
2. Opel Ascona 1.6S -83
3. Volvo 440 SE -92
4. Saab 900 S -96
5. Citroen Xsara 2.0 HDi -01
6. Saab 9-3 SE AT -98

Sitten vähän täydennystä:

7. Seat Toledo TDi 110 Stella Z-Line -04
8. Kia Cee'd 1.6 LX SW -08
9. Mazda 3 Sedan 1.6TD Touring Business -08
10. Toyota Avensis 1.6 D-4D Active Touring Sports -16

Merkkiuskolliseksi ei ainakaan voi syyttää, ainoastaan Saabeja ollut kaksi.
Yksi lisäys omaan listaan, viime vuoden tammikuun lopussa farkku-Avensis vaihtui vm. 2018 Hyundai Ioniq Hybridiin.
Jostain mahdollisesti sairaasta syystä olin kiinnostunut Ioniqista jo aikoinaan sen tullessa markkinoille, ja nyt sattui Facebookin mainonnassa silmiin käytetty yksilö jossa oli kaikki kohdallaan: hinta, ajokilometrit, varustelu ja väri.
Hetkeäkään en ole vielä katunut, sopivasti 1,5 kk ostamisen jälkeen siirryttiin etätöihin ja ajokilometrit putosivat murto-osaan aikaisemmasta. Olisi hieman voinut vituttaa dieselveron maksaminen siinä tilanteessa.
Perus- eli eco-asetuksilla ohjauksessa olisi kyllä parannettavaa, mutta Sport-asetuksilla tuo on jopa hauska ajettava.
 

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Jaha tämmöinen löytyi, tehdäänpä siis oma lista myös:

1. Ford fiesta -88 rs-look, oli muuten pikkuisen päheä peli parikymppisenä. Pellin alla ollut ku joku 1.2l bensakone mutta näytti pirun hienolta
2.kia ceed -07 1.6l bensa hb varmatoiminen peli
3. Kia ceed -08 1.6l bensa sw päivitettiin kia farmariin kun tuli ensimmäinen lapsi, edelleen pihassa 2 autona kun mitään isompaa vikaa ei ikinä ole ollut
4. Fiat ducato -06 2.0l diesel, muutto omakotitaloon ja remonttia tiedossa niin piti paku hommata helpottamaan tavaran kuljetusta+työkäytössä oli hyödyllinen
5. Vw bora -00 1.8l bensa 4wd remontit tehty ja ducatossa kaikenmaailman vikoja niin vaihdoin volkkariin. Hauska peli etenkin talvisin 4 vedon takia
6. Skoda fabia -17 1.2l bensafarkku, bora vaihtui fabiaan ja tämänhetkinen kokoonpano on siis fabia ja kian farkku kakkosautona.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Tässä jos kaikki muistan oikein:
1983-84 Opel Kadett 1.2
1984-86 Lada 1200 näitä oli 2 kpl
1987 Lada 1300
1988 Lada 1500 , viimeinen Lada jonka omistin
1989-1995 Saab 900, näitä oli kolme kappaletta, joista yksi oli
firman auto
1996-1999 VW Passat farmari 1.8
2000 - 2003 Opel Vectra 1.8
2004 - 2010 Ford Mondeo 1.8 farmari, näitä oli 3 kpl
2010 - 2020 Ford Mondeo 2.0 TdCi farmari, näitäkin oli 3 kappaletta
2020-2021 Ford Kuga 2.0 TdCi 4-veto
2021- Volvo XC60 2.0 D4 AWD

Vuodesta 2014 autot olleet automaatteja, enkä manuaaliin enää palaa.....
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Tämmöinen ketju, :-) tuo citikka vietti niin paljon aikaa Veholla että piti työpaikkaa vaihtaa että pääsi eroon - no ei vais, :-)

Citikan jälkeen työsuhdeautoina ollut useampi Golf Variant, Passat Variant ja nyt VW T-Roc

Perheen toisena autona on palvelleet järjestyksessä:

-05 Audi TT 3,2 dsg
-03 Porsche Cayenne S
-03 Polo 1,2
-06 Ibiza 1,2
-12 VW Beetle 1,2TSI
-06 VW Eos 2,0 FSI
-14 Seat Leon ST 1,2TSI
-18 Seat Leon ST 1,5 Evo

Harrastepelit:

-59 Cadillac Coupe de Ville - siirtynyt eteenpäin
-69 Kupla - siirtynyt eteenpäin
-59 Porsche Super diesel
-91 Porsche 911 Carrera 2 (964) - perheenjäsen ei myydä koskaan :-)

edit: unohdin peltoauton virkaa toimittavan -90 Mallin MB 190:n.


Päivitetään nyt sitten:

Perheen kakkosauto on päivitetty -17 vuoden VW Crafter 130kw automaatti pakuun.

Harrastepelit on säilynyt ja 911:seen tehdään koneremonttia.

Työsuhdeautoina ollut tuon jälkeen Tiguan 1,5TSI R-line, VW Passat GTE ja nyt alla VW Arteon Shooting Break e-Hybrid

edit: pelto Mersu 190 on paalattu ja tilalla pellolla -04 Octavia 2,0 :-)
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Oon aina ollu uniikki, joka kulkee omia polkujaan...
Aiempi: Toyota Avensis vm.2017
Nyt: Toyota Corolla vm.2019
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
2017 Renault Megane 1.6 (2004)
2018 Renault Megane 2.0 16v farmari (2004)
2021 Hyundai Ioniq electric (2019)

Ekan Rellun joku törppö onnistui kolhimaan lunastuskuntoon Turun ratapihankadulla, kun vaihtoi kaistaa katsomatta sivulleen ja veti etukulman vinoksi. Ilman tuota olisi tuo toinen rellu jäänyt hankkimatta ja tiedä miten auto historia olisi muuttunut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös