Ensimmäinen oma auto oli joskus 90-luvun puolivälissä kesäautoksi ostettu vm -82 Opel Kadett. Ajelin sillä Helsingistä Lammin biologiselle asemalle kenttäkurssille ja oli se sen jälkeenkin muutaman vuoden. Siinä oli suurin piirtein kaikki viat. Ostohinta oli 2000 mk ja siitä saimuistaakseni 800 mk, kun ajoin sen Raumalle romuttamoon. Olisiko renkaista saanut erikseen vielä pari satasta.
Sitten ostin semmoisen sinisen teinibemarin, vm. -88. Sillä tuli ajettua taas muutama vuosi. Oli ihan hyvä peli ja talvella hauskaa ajella ja luistella. Se maksoi muistaakseni n. 30000 mk ja siitä sain lopulta 1500 €, Afrikan mies maksoi 20 € seteleillä ja kehui lähettävänsä auton Senegaliin.
Seuraava oli v. 1994 BMW 316. Se maksoi muistaakseni 13000 € ja sain vaihdossa seuraavaan 7900 €, mikä oli hullusti arvoon nähden yläkanttiin, kun tuo ehkä vajaat 5 vuotta oli. Oli vikavapaa auto.
Bemari vaihtui C5 sitikkaan. Oli alle vuoden vanha esittelyauto kaikilla mahdollisilla varusteilla, mitkä siihen pystyi saamaan. Olisiko vuosimalli ollut 2004 ja hintaa 24000 €. Tällä kärryllä tuli lähemmäs 10 vuotta huristeltua. Oli kyllä luotettava menopeli. Kuluvia osia vaihdettiin, mutta mitään vikoja sen kummemmin ei ollut. Joten ranskiksissa on pysytty.
Seuraava oli sitten vm. 2012 DS5, Saksan tuontia. Sekin maksoi semmoiset 24 000 euroa. Se oli tuossa vajaat 5 vuotta, vaihdossa seuraavaan ranskikseen sai 15 000 €. Hieno auto, ei vikoja, mutta hybriditekniikan vanheneminen alkoi arveluttaa. Kaikki mahdolliset varusteet oli siinäkin ja hienot vaaleat nahkapenkit.
Nykyinen on esittelyautona ostettu Peugeot 508GT. Taas kaikki varusteet punaisista nahkapenkeistä, hämäräkamerasta ja kattoluukusta alkaen. On hieno auto. Maksoi 44 000 €, se oli 50-vuotislahja itselleni. Uusi vastaava olisi maksanut yli 60k, kyllä ranskisten hinnat edelleen nopeasti laskevat kun tällä oli 18 000 km ajettu.
Sitten ostin semmoisen sinisen teinibemarin, vm. -88. Sillä tuli ajettua taas muutama vuosi. Oli ihan hyvä peli ja talvella hauskaa ajella ja luistella. Se maksoi muistaakseni n. 30000 mk ja siitä sain lopulta 1500 €, Afrikan mies maksoi 20 € seteleillä ja kehui lähettävänsä auton Senegaliin.
Seuraava oli v. 1994 BMW 316. Se maksoi muistaakseni 13000 € ja sain vaihdossa seuraavaan 7900 €, mikä oli hullusti arvoon nähden yläkanttiin, kun tuo ehkä vajaat 5 vuotta oli. Oli vikavapaa auto.
Bemari vaihtui C5 sitikkaan. Oli alle vuoden vanha esittelyauto kaikilla mahdollisilla varusteilla, mitkä siihen pystyi saamaan. Olisiko vuosimalli ollut 2004 ja hintaa 24000 €. Tällä kärryllä tuli lähemmäs 10 vuotta huristeltua. Oli kyllä luotettava menopeli. Kuluvia osia vaihdettiin, mutta mitään vikoja sen kummemmin ei ollut. Joten ranskiksissa on pysytty.
Seuraava oli sitten vm. 2012 DS5, Saksan tuontia. Sekin maksoi semmoiset 24 000 euroa. Se oli tuossa vajaat 5 vuotta, vaihdossa seuraavaan ranskikseen sai 15 000 €. Hieno auto, ei vikoja, mutta hybriditekniikan vanheneminen alkoi arveluttaa. Kaikki mahdolliset varusteet oli siinäkin ja hienot vaaleat nahkapenkit.
Nykyinen on esittelyautona ostettu Peugeot 508GT. Taas kaikki varusteet punaisista nahkapenkeistä, hämäräkamerasta ja kattoluukusta alkaen. On hieno auto. Maksoi 44 000 €, se oli 50-vuotislahja itselleni. Uusi vastaava olisi maksanut yli 60k, kyllä ranskisten hinnat edelleen nopeasti laskevat kun tällä oli 18 000 km ajettu.