Auton huolto - ryöstö

  • 19 000
  • 50

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Kerran sain länsiautosta 100 000km huollon ilmaiseksi huudettuani hetken. Autoni oli kolarikorjauksessa ko. paikassa ja siitä oli rikottu 1 kpl kallis kaiutin ja kaiken lisäksi ajaessani autopesuun kuskin sähkölasi putosi oven sisään ja auto lainehti vettä. Oli upee tunne.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Pirkanmaan käyttöautossa Tampereella Renault Meganen 90000 km huolto (jakohihnan vaihto+vesipumppu) osineen ja töineen n:950€! Sama huolto ( ei vesipumpun vaihtoa) Orivedellä eräässä liikkeessä 444€!!!
Hieman hintaeroa: Osat maksavat muuten saman kummallekkin puljulle! No käyttöauto varmaankin kommentoisi, että "laatu" maksaa. Vidu tuolla hintaerolla kannattaa ajaa jo 300 km päästä suuntaansa ja jää vielä voitolle huomattavasti!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olen kohtuullisen tyytyväinen merkkihuollon hinnoitteluun (ainakin tällä kertaa).

Autossani moottorin lämpötila nousi liian korkeaksi. Vein auton Laakkoselle huollettavaksi. Lisäksi teetätin katsastustarkistuksen.

Vian etsintä jäähdytysjärjestelmästä, termostaatin kotelon vaihto, katsastustarkistus (sis. pakokaasumittaus), yhden polttimon vaihto - yhteensä 204,50 euroa. Ei ole mielestäni kohtuuton hinta.

Lisäksi sain mielenrauhaa - saksalainen autoliike myi minulle hyväkuntoisen yksilön; jos maahantuojaliike tekee autoon katsastustarkistuksen, eikä löydä mitään isoa remontoitavaa (jolla pääsisivät rahastamaan), on auto varmasti hyvässä kunnossa.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Talvella paukahti BMW:stä katalysaattori. Alkuun ei ollut tietoa oliko vialla katalysaattori vai jompi kumpi äänenvaimentimista. Koitin sitten soittaa Metro-Autoon, siihen Lielahden toimipisteeseen, ja läpi en päässyt millään, puhelu ohjautui aina vaihteeseen Helsinkiin. Lopulta kysyin hinnan Hatanpään Metro-Autosta, jossa setä ei oikein osannut vastata.

Päätin sitten mennä käymään Lielahdessa ja kysäistä asiasta. Varaosamyyjä vastasi hinnaksi 1300€!!! Sanoi, että aja auto tuohon pikahuoltoon ja katsotaan onko katalysaattorissa vika. Kiitin kauniisti ja lähdin pois.

Kävin sitten paikallisella autopajalla ja siellä auto nostettiin ylös. Nyrkillä katalysaattorin kylkeen ja mukavasti kolisi. Seuraavaksi Liikkeeseen, josta katalysaattoreita voisi saada sopuhintaan. 680€. Alkoi vähitellen selviämään, että Metro-Auto olisi vaihtanut katalysaattorin ja molemmat äänenvaimentimet, ne kun oli hitsattu yhteen.

Soitto tutulle, joka sai saman katalysaattorin kaikkine lisäosineen hieman halvemmalla. Osa tilaukseen ja soitto sukulaisen sukulaiselle, jolla oli kotonaan monttu. Vaihdoimme sitten kaksin katalysaattorin, joten tästä kuluja ei olisi aiheutunut ellen väkisin olisi tahtonut jotain maksaa. Sain siis katalysaattorin vaihdettua alle puoleen hintaan verrattuna Metro-Auton pelkän katalysaattorin (johon siis kuului ilmeisesti äänenvaimentimetkin) hinnalla.


Ja tuulilasin pyyhkijät. Jessus. Normaali varaosaliike ei listoiltaan pyyhkijöitä löytänyt. Marssin itku kurkussa Metro-Autoon. "Juu, nämä ovat alennuksella 29€ kappale". Koitin siinä sitten vilautella sitä Metro-Auton korttia, jolla pitäisi 10% saada alennusta m. kyseisistä osista. Lopulta maksoin kahdesta pyyhkijän sulasta 50€! No, vieläkin odottavat paikalleen laittoa, empä ole raaskinnut vaihtaa.

Kyllä on töykein ja Laakkosen kanssa kallein paikka Tampereella. Näin ainakin omien kokemusten mukaan.
 

#99#

Jäsen
Itselläni maksoi hieman yli 10 vuotta vanhaan autoon jakohihnan vaihto noin 50 euroa. Hihna + kirstysrulla hieman alle 30 euroa työ 20 euroa. Joskus voi päästä halvallakin.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Iceberg
Onko muuten kellään henk.koht kokemusta näistä car sharing -jutuista. Pk-seudulla seudulla toimii seuraavanlainen clubi http://www.citycarclub.net, joka lupaa edullisempaa autoilua jos ajat alle 12 tkm vuodessa.
Itselläni on sen verran kokemusta, että siskoni käyttää kyseistä palvelua.
Auto on siellä minne se käsketään ja todellakin, silloin kun tarvitaan.
Mikäli auton käyttö on satunnaista, ei mikään huono vaihtoehto.

Mutta jos käyttö on päivittäistä ja intresseihin kuuluu viikon- parin mökkireissut, turha sitä päivävuokraa on maksella.
Jos sitten ei kovene siitä että on uusi auto alla ;) Vaikka lainasellainen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti bisnesman
Itselläni on sen verran kokemusta, että siskoni käyttää kyseistä palvelua.
Eli kummalla se kokemus loppujen lopuksi on?


Noihin merkkihuoltoihin liittyen tuli mieleeni juttu, jonka kuulin työkaveriltani männä kesänä. Eräässä merkkiliikkeen huollossa oli paljastunut tapaus, jossa huoltojussi oli jättänyt vaihtamatta toimivat osat, mutta merkinnyt ne kuitenkin vaihdetuiksi. Näin hän oli saanut kuitattua itselleen eteenpäinmyytäväksi jokusen uuden autonosan noilla "vaihdoillaan". Samainen kaveri kertoi myös, että joissain liikkeissä huoltojussit saavat provikkaa käyttämistään osista, eli toimiva, mutta vanha osa saattaa lähteä vaihtoon ilman sen suurempaa tarvetta ymmärrettävistä syistä. Näistä jutuista tuo ensimmäinen kuulostaa kieltämättä hiukan urbaanilegendalta, mutta jälkimmäistä en ihmettelisi yhtään, jos moinen provikkapalkkaus on todellisuutta. No, oli miten oli, mutta on hauska pelotella teitä.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Metro-Auto, Lielahti. Kiitos taas kerran ihanasta palvelusta. Suunnitelmissa mennä kiittämään oikein kasvokkain mielellään kiireisenä aikana niin, että muutkin kuulevat.

Auton huoltoilmaisin näytti, että olisi aika huolto I:lle. Minä varasin ajan ja vein auton sinne sovittuna aikana. Kerroin työtä vastaanottavalle, että ei tarvitse tarkistaa renkaiden ilmanpaineita, pissapojan nesteitä, valoja, ei vaihtaa aktiivihiilisuodattimia eikä moottorin ilman suodatinta. Käsijarrun pyysin kiristämään. lisäksi pyysin diagnoosin ratista, joka tärisee 80km/h nopeudessa ja jarruttaessa.

Kävin sitten aikani kuluksi Ylöjärvellä keilaamassa kaverini kanssa ja jossain vaiheessa tuli soitto, että auto olisi valmiina. Tietokone kuulemma näytti nokka-akselin anturivikaa. Muuten ei mitään ihmeellistä. Huolto maksoi muistaakseni karvan yli 300€ (ihan tarkalleen en muista, kuitti on autossa) sisältäen öljynvaihdon, öljynsuodattimen, korin ruostumisen tarkistuksen ja huomautuksen anturiviasta. Käsijarrua eivät kuulemma ehtineet kiristää ja tärinän syytä eivät osanneet sanoa, epäilivät jarrulevyjä. Hinta kova, kun itse hieman aikaa vieviä pilipalitarkistuksia ei tarvinnut tehdä. Myöskään suodattimia (pl öljynsuodatin) ei tarvinnut vaihtaa.

Siinä sitten otin selvää mitä anturi maksaisi. Metro-Autossa n.150€, KL-varaosissa n.100€ ja tutun varaosaliikkeestä ei osaa tainnut saada. KL-varaosista hain ja nyrkkipajalla paikalleen laitettiin. Itseasiassa tiesin etukäteen, että jotain vikaa autossa on, tehoja uupuu ja muutenkin outo.

Sitten tuli aika renkaiden vaihdon talvisempiin. Katselin, kun pojat ottivat kesäkumeja alta ja laittoivat uusia talvirenkaita alle. Eturenkaiden ulkoreunat olivat kuluneet silminnähden enemmän kuin sisäreuna. Huoltovihossa kun lukee, että huoltoon kuuluu kulumisen tarkistaminen. Epätasaisesta kulumisesta ei mainittu auton omistajalle mitään.

Tärinäkin lakkasi renkaidenvaihdon jälkeen. Tasapainotuksessa kaiketi vika. Vein autoni Nokian Essolle aurauskulmien säätöön. Pyysin myös, että kiristäisivät käsijarruani. Äijä sanoi sitten autoa noutaessani, että käsijarrun kiristys ei onnistunut ei kuulemma toinen puoli säädy ollenkaan ja muutakin vikaa olisi. Suositteli pikaista korjausta. Huollossa ei käsijarrulle oltu tehty mitään pyynnöstäni ja huoltovihkoon merkitystä tehtävästä huolimatta. Metro-Autoon soitin ja kysyin mahdollista diagnoosia, sanoivat, että jarrusatulat melko varmasti uusiksi.

Soitin sitten tutulle ja sovimme, että katsomme autoa tänään montulla. Tänään sitten perä ylös, rengas irti, taskulamppu käyttöön. Tuttu mulkoili hetken ja diagnoosi oli, että käsijarrun vaijeri ei mene satulaan -> vika ei satuloissa. Käsijarru ylös (nousi siis edelleen n. 9 naksausta, koska kukaan ei sitä ollut kiristänyt) ja repsikan puoli piti. Pyörä kiinni ja toiselle puolelle sama. Sillä puolella selkeästi löysää. kiristystä ei auton alta löytynyt, joten pienen päättelyn ja taistelun jälkeen käsijarrun suojanahka saatiin sivuun ja huomattiin, että kuskinpuolen vaijeri oli selvästi löysemmällä. lopulta uurastus palkittiin ja vaijerit kiristettiin tasan ja käsijarrukahva nousi n. 5 naksausta. Testaus vauhdissa ja molemmat renkaat lukkoon ja auki samalla kohtaa.

Mitä tästä opimme? Metro-Auton huollossa ei tehdä kuin öljynvaihto ja ilmoiteta viat, jotka koneella näkyvät, vaikka asiakas vartavasten pyytää näitä tekemään. Silti maksaa hunajaa. Mikäli ei mitään hyvityksiä tule menee asia melko varmasti jonnekin eteenpäin, esim. luluttajasuoja-asiamiehelle. Isäni on näissä asioissa hyvä. Pientä uhkailua ja asiakkaiden kuullen liikkeen toiminnasta kertominen tekevät hyvää.

EDIT: Aktiivihiilisuodattia on kaksi + Lisäksi eivät taida tietää edustamastaa merkistä mitään, kun tuollaisia diagnooseja antavat käsijarrun korjaamiseen. Kallis pieti olisi ollut vaihtaa satulat.
 
Viimeksi muokattu:

Jokke

Jäsen
Hartza kirjoitti:
Varasin huollon "pöntön" uusimista varten merkkikorjaamosta, jossa koko pakoputki pistettiin uusiksi ja kustannuksetkin töineen olivat vaivaiset 300 euroa.

Heh, tuntuu hassulta, että jonkun mielestä tuo on kallis ollut. Mulla pelkkä viiminen äänenvaimennin makso 850€, miettikääpä sitä ja sitten mietit uudestaan tuota oman autosi pakoputkea. :)
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Jokke kirjoitti:
Mulla pelkkä viiminen äänenvaimennin makso 850€, miettikääpä sitä ja sitten mietit uudestaan tuota oman autosi pakoputkea. :)

Tsiisus... mahtaako herralla olla kenties jokin hieman kalliimpi urheiluauto alla, vai miten tuo on selitettävissä? Vanhassa rahassahan tuo on yli 5.000 markkaa, joka on aivan naurettava hinta pelkästä pöntöstä.

Itselläni on onneksi ollut luottokorjaaja maaseudulla jo viimeiset 12 vuotta. Laskuttanut enimmillään muistaakseni tuhannen markkaa silloin, kun joutui purkamaan entisen eskoni moottorin melkein alkutekijöihinsä. Kiitän joka päivän onneani sen suhteen ettei tarvitse viedä autoa merkkiliikkeisiin. Tai no, olenhan mä kerran vienyt Galantin Veholle talvihuoltoon. Eivät onneksi saaneet mitään rikottua.

Pahin tapaus sattui kenties eräälle työkaverilleni, joka vei ajoneuvonsa merkkiliikkeeseen huoltoon kun se alkoi syödä hivenen öljyä. Kysyivät että vaihdetaanko samantien muutkin tiivisteet kun joudutaan ottamaan muutenkin vähän härpäkkeitä irti, ja kaveri antoi luvan. No, ne sitten onnistuivat asentamaan automaattivaihteiston yhteyteen jonkin tiivisteen väärin jonka seurauksena turbo meni päreiksi. Hintaa koko operaatiolle tuli kaiken kaikkiaan vissiin likipitäen parituhatta euroa.
 

Jokke

Jäsen
Slite kirjoitti:
Tsiisus... mahtaako herralla olla kenties jokin hieman kalliimpi urheiluauto alla, vai miten tuo on selitettävissä? Vanhassa rahassahan tuo on yli 5.000 markkaa, joka on aivan naurettava hinta pelkästä pöntöstä.

Niin siis tuohon kuului asennus mukaan. Näköjään hinta on hieman laskenut kolmessa vuodessa, nyt pelkkä pönttö maksaa näköjään pikkasen vajaa 500 egee.

Ei oo mikään urheiluauto vaan ihan tavallinen bemarin farkku kutoskoneella varustettuna. Jostain ketjusta selviää tarkemmin. Niin ja siis kyse ei ole bemarin omasta pöntöstä vaan Remuksesta.

Elämä on.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitkästä aikaa positiivista kerrottavaa tähänkin ketjuun. Olin jo viemässä autoani Renault-merkkihuoltoon, kun epäilin jarruissa olevan jotain vikaa, koska ajotietokoneen "service"-valo vilkkui vähänkin voimakkaammin jarrua painaessa. Otin netin kautta yhteyttä paikalliseen huoltoon ja kerroin oireet. Pian tuli vastaus, että kokeilepa yhtä pientä juttua (en kerro mitä, koska nolaisin itseni:), on kuulemma tyypillistä juuri kyseiselle Renault-mallille. Nooh, kokeilin ja kas, "vika" korjaantui sillä.

Eli hienoa palvelua. Ei maksanut mitään vaan antoivat ihan ilmaisen vinkin. Toinen vaihtoehto olisi ollut, että olisin vienyt auton valohoitoa saamaan ja maksanut itseni kipeäksi. Hämeen Autovaruste, Jyväskylä, kiitos tällä kertaa!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Jokunen vuosi sitten tein päätöksen, että en enää vie Fordiani Tampereella sijaitsevaan merkkihuoltoon joka on tunnettu mm. asiakkaiden mulkuttelusta. Sen verran kallista ja huonoa jälkeä tekevät (neljä kertaa ko. huollon palveluja käyttänyt, kolme kertaa vienyt auton takaisin ja pyytänyt, että josko laittaisitte perkele kuntoon tämän). Tuli aika vaihdattaa jakopään hihna. Vertailuhinta Kivitilalta, jonka jälkeen soittokierros kolmeen-neljään nyrkkipajaan. Auto halvimman tarjouksen tehneeseen liikkeeseen ja siitä sitten syntyi kanta-asiakkuussuhde. Tuota samaa pajaa olen käyttänyt siitä asti ja annettujen hinta-arvioiden perusteella olen säästänyt yli 400€. Kannatti vaihtaa merkkihuollon valohoidosta pienen pajan ammattitaitoon.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Torsti kirjoitti:
Metro-Auto, Lielahti. Kiitos taas kerran ihanasta palvelusta. Suunnitelmissa mennä kiittämään oikein kasvokkain mielellään kiireisenä aikana niin, että muutkin kuulevat.
...

Saanko kysyä oliko kyseessä Opelin huolto? Itse olen nimittäin pari kertaa erehtynyt viemään autoni Metro-Autoon huoltoon, mutta en enää.

Pakko hieman mainostaa, mutta tamperelaisille Opel-kuskeille suosittelen Linnainmaalla olevaa Moottorityö Mäkelää, joka on toiminut minun hovimekanikkonani tässä pari vuoden ajan. Huollot ovat edullisia ja palvelu on "peruspajamaista". :)

Kannattaa ainakin kysyä tarjousta/hinta-arviota sieltä.

p.s. Onko tietoa mistään hyvästä Toyota-pajasta Nääsvillen seudulla? Veljen Corollaa pitäisi huollattaa...
 

JanJ

Jäsen
Minun Renuni otti ja tilttas taannoin. Siis muutaman vuoden vanha Megane Scénic 2,0 RT. Vaihdelaatikosta alkoi vitonen pomppimaan päältä ja vartin päästä pomppas sitten kunnon kilinällä ja 2 vaihdetta toimii. Merkkihuolto ottaa 500 euroa vian toteamisesta ja laatikon korjaus 2200. Auto myyty halvalla pois rikkinäisenä.
 

Center

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara ja Liverpool
Itselläni on sellainen tilanne, että Pösö 406:eeni pitäisi vaihtaa pakoputki ja takavaimennin. Onko arvon palstallekirjoittajilla vinkkejä hyvistä pajoista Espoon (tai Helsingin tai Vantaan) seudulla, missä korjauksen voisi teettää? Merkkikorjaamo on tietysti vaihtoehto, mutta vaikuttaa kalliimman puoleiselta sellaiselta...
 

Veijari

Jäsen
Center kirjoitti:
Itselläni on sellainen tilanne, että Pösö 406:eeni pitäisi vaihtaa pakoputki ja takavaimennin. Onko arvon palstallekirjoittajilla vinkkejä hyvistä pajoista Espoon (tai Helsingin tai Vantaan) seudulla, missä korjauksen voisi teettää? Merkkikorjaamo on tietysti vaihtoehto, mutta vaikuttaa kalliimman puoleiselta sellaiselta...

Tikkurilan Pakoputki Oy.

Kannattaa ainakin soittaa ja kysyä hintaa. Työkaveri on siellä käynyt huollattamassa autonsa putkea ja on kehunut. Aika vaatimattomissa puitteissa paja toimii, eli toimistonakin toimii vanha asutovaunu pihan nurkassa, mutta väliäkö sillä.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Öhöm.

http://www.citycarclub.net/

"Mm. näistä asioista clubilaisen ei tarvitse huolehtia:
- vakuutusten tekeminen ja vakuutusmaksut
- käyttömaksu (dieselvero)
- huollot
- auton pääomakustannukset ja arvon aleneminen
- renkaiden ja öljyn vaihto
- sisä- ja ulkopesut
- katsastukset
- vakituinen parkkipaikka ja siitä aiheutuvat kustannukset
- erilliset polttoainekustannukset (City Car Clubin hinnat sisältävät polttoaineen)"


Sanotaan, että olisi aika rohkea ja mielenkiintoinen veto lähteä kokeilemaan tuollaista.
 

JanJ

Jäsen
Center kirjoitti:
Itselläni on sellainen tilanne, että Pösö 406:eeni pitäisi vaihtaa pakoputki ja takavaimennin. Onko arvon palstallekirjoittajilla vinkkejä hyvistä pajoista Espoon (tai Helsingin tai Vantaan) seudulla, missä korjauksen voisi teettää?
Tiittanen on tehnyt mulle monet vaihdot. Nappaa raakatavaraa hyllystä, taivuttelee ja hitsaa. Tulee kestävät ja tiiviit putket. Plussaa että saat just sellasen kuin haluat (jos jotain spesiaalia haluat toteuttaa, tuplaputkea tai muhevaa pönttöä jne)

http://www.ristotiittanen.fi/

Kannelmäen ostarin alakerrassa. Toimii drive-in periaatteella. Pihaan vaan ja jos on tilaa niin sisään. Jos ei, rekkari seinän vihkoon ja vuoro huudetaan. Voi myös jättää avaimet naulaan siihen vihon viereen, niin ne hakee auton ja kurvaa ostarin parkkikselle kun homma tehty. Muistat vaan parkkikiekon jättää että asentaja pystyy laittamaan siihen kellonajan ettei tuu sakkoja.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Designer kirjoitti:
Jokunen vuosi sitten tein päätöksen, että en enää vie Fordiani Tampereella sijaitsevaan merkkihuoltoon joka on tunnettu mm. asiakkaiden mulkuttelusta. Sen verran kallista ja huonoa jälkeä tekevät (neljä kertaa ko. huollon palveluja käyttänyt, kolme kertaa vienyt auton takaisin ja pyytänyt, että josko laittaisitte perkele kuntoon tämän). Tuli aika vaihdattaa jakopään hihna. Vertailuhinta Kivitilalta, jonka jälkeen soittokierros kolmeen-neljään nyrkkipajaan. Auto halvimman tarjouksen tehneeseen liikkeeseen ja siitä sitten syntyi kanta-asiakkuussuhde. Tuota samaa pajaa olen käyttänyt siitä asti ja annettujen hinta-arvioiden perusteella olen säästänyt yli 400€. Kannatti vaihtaa merkkihuollon valohoidosta pienen pajan ammattitaitoon.

Osaatko sanoa mikä on Fordissa jakopäänhihnan vaihtoväli?

Pari kuukautta sitten tuolla toisessa ketjussa kerroin olevani autonostoaikeissa, ja tuli sitten hankittua Ford Mondeo '96, 1,8l koneella. Ajettu sillä on 136 000 ja tähän asti aina huollettu merkkiliikkeessä. Jakopään hihna on vaihdettu viimeksi 80 000 km:n kohdalla ja viimeisimmästä huollostakin alkaa olla kulunut aikaa vuosi - ja 18 000 km, joten lienee syytä huollattaa auto piakkoin. Olen tässä vain käynyt itseni kanssa kädenvääntöä kannattaisiko jatkaa merkkiliikkeessä, kun tähän asti on täydellinen huoltokirja, vai viedä jatkossa halvempiin paikkoihin? Samaten tuo jakohihna mietityttää, kun en löytänyt manuaalista mainintaa, että missähän vaiheessa se pitää seuraavaksi uusia?! Jos jollain on vinkkiä, niin otetaan kiitollisuudella vastaan.
 

Särki

Jäsen
Vaughan kirjoitti:
Osaatko sanoa mikä on Fordissa jakopäänhihnan vaihtoväli?

Opeleissa (pääsääntöisesti) vaihtoväli 60000km, Toyotassa 100000km ja Fordeissa (muistaakseni) myös tuo 100000km.

Näistä merkeistä on ollut kokemuksia, Toyotan kanssa voi huoleti ajaa tuon 100000km, Fordeissa vaihtaisin pikkuisen ennen kuin kilometrit tulevat täyteen, Opelissa vaihdan viimeistään kun 60000km tulee täyteen ja silloinkin viimeiset 5000km hirvee rinki perseen alla, kestääkö hihna loppuun asti vai eikö kestä.

Varmistaisin kyllä tuon Fordin kilometrimäärän Ford-liikkeestä, onko mallien välisiä eroja jne.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
LaTe_Show kirjoitti:
Saanko kysyä oliko kyseessä Opelin huolto? Itse olen nimittäin pari kertaa erehtynyt viemään autoni Metro-Autoon huoltoon, mutta en enää.

Metro-Auto, Hatanpää taitaa ooppeleja huoltaa, Lielahteen Bemarini vein.

Paska vaan, että ei tunnu BMW:n valtuutettuja huoltopaikkoja olla täälläpäin juuri muita? KL-Varaosissa olisi tuo huoltoilmaisimen nollauslaite 150€. Ja pahat kielet väittävät, että laitteen saisi asiasta jotain tietävä nollattua laittamalla kaksi johtoa yhteen. Tiedä häntä.

Itse on pyritty niin paljon tekemään, kuin vain mahdollista, mm. katalysaattori itse vaihdettu. Tuo leima vaan houkuttaa, kun on suomalainen E39 ja Metro-Auton leimoja täynnä koko vihko.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Torsti kirjoitti:
Tuo leima vaan houkuttaa, kun on suomalainen E39 ja Metro-Auton leimoja täynnä koko vihko.

Paljonkohan oikeasti noista aidoista leimoista sitten on rahallista hyötyä, kun auto lopulta menee vaihtoon?
Mietin vain, että jos useamman vuoden pitää, niin merkkihuollon hinnoilla taitaa joka tapauksessa hävitä, jos vertaa siihen, että olisi vaikka paikallisessa AD:ssä käyttänyt. Leimanhan taitavat laittaa sieltäkin ja ainakin monessa käytetyssä on hanskalokero täynnä kaikenlaisia kuitteja tehdyistä töistä.

Merkkiliikkeisiin kannattanee mennä vain huoltosopimuksen tai huoltopassin kanssa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Vaughan kirjoitti:
Osaatko sanoa mikä on Fordissa jakopäänhihnan vaihtoväli?
Vuoden -98 Mondeossa se on 120000km tai viisi vuotta, mutta tuossa vanhemmassa mallissa se saattaa olla lyhyempi. Tuon tiedon kyllä pitäisi löytyä käsikirjasta tai huolto-oppaasta. Sen voin kyllä sanoa, että ainakaan kilometrien puolesta ei tarvitse vielä hihnasta huolehtia. Eri asia sitten on, jos vuodet on jo täynnä. Määräaikaishuoltoa kannattaa hiljalleen tilailla. Tsekkaa sekin vielä sieltä oppaasta, mutta mielestäni huoltoväli on 15tkm. Joka toinen huolto on suppea, joka toinen laaja.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Oma autoni oli huollettu 5000 km aikaisemmin, kun sen ostin. 140 tkm huollon skippasin, kun ei huolto-ohjelmassa ollut mitään erityisen tärkeää, vaihdatin vain öljyt Vianorilla. Pari viikkoa sitten käytin autoni 160 tkm huollossa, hintaa 209 euroa merkkiliikkeessä. Puolituttu huoltopäällikkö sanoi, että käytännössä en menettänyt mitään tuolla 140 tkm huollon ohittamisella, kun kuitenkin öljyt vaihdatin. Eli jotain etua on ajella neljä vuotta vanhalla biilillä, ei tarvitse pelätä ainakaan takuun puolesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös