White Wolf
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- AC/DC
Torsti kirjoitti:KL-Varaosissa olisi tuo huoltoilmaisimen nollauslaite 150€. Ja pahat kielet väittävät, että laitteen saisi asiasta jotain tietävä nollattua laittamalla kaksi johtoa yhteen. Tiedä häntä.
No joo...
Ei siinä tarvi kahta johtoa yhdistää vaan laittaa sen moottoritilassa olevan liittimen yksi napa runkoon ja sitten virrat päälle. Tähän hätään en muista mikä on se liittimen navan numero (saattoi olla 7) ja eri ajat on sitten sille mitä haluaa siitä huoltonäytöstä nollata.
E36 mallissa tais olla että 3,?? sekuntia niin nollautuu pelkkä öljynvaihto merkit ja jotain 12 sekuntia niin koko huoltovälinäytin.
Jos haluat tarkemmat ohjeet, niin niitä löytyy www.btcf.fi keskustelufoorumilta. Vois käydä kaivamassa sieltä jos jaksais.
----------
EDIT:
Tuolta näyttäis löytyvän ohjeita E36 huoltovälinäytön nollaamiseen ja pitäs käydä samat ohjeet myös koreille E38 ja E39.
http://www.unofficialbmw.com/e36/electrical/e36_reset_service_lights.html
----------
Ite teetätin öljynvaihdon omaan bemariin eilen (Toppilassa oleva Boch Car Service - Autokorjaamo Nikunen) ja siellä nollasivat sen ihan semmosella oikealla laitteella. Soittelin pariin muuhunkin pajaan ja Linnanmaan autohuollossa ei ollut semmosta vekotinta, mutta sanoivat että testerikynällä onnistuu tehdä eli siis sama kun laittais piuhan runkoon. Ei se kovin vaikeaa voi olla. Ei vaan ite jaksanu rueta vaihtamaan öljyjä ku ei oo just nyt oikeen paikkaa missä tehdä.
Viimeksi muokattu: