Minä tunnustaudun niin minimaalisesti vapaa-ajan aikataulujani suunnittelevaksi ex tempore -ihmiseksi, että pelkään sen takia täyssähköauton hankintaa. Ajossa ovat toki hienoja ja saavat polttomoottoriauton tuntumaan vähän antiikkiselta.
Polttomoottorivehkeissäkin mulla tuntuu tankki olevan tyhjä aina silloin kun on kiire, eikä sellaista sähköliittymää tai laturia ole (vielä) mitenkään järkevästi saatavilla, jossa käytännössä minuuteissa saa toimintasäteeseen satoja kilometrejä lisää. Kuten painamalla lähes minkä tahansa matkan varrelta löytyvällä asemalla tankin täyteen polttoainetta, olkoon sitten bensaa, dieseliä tai rajoitetummin kaasua. Polttokenno voisi toimia, jahka tulevat markkinoille.
Lataushybridihän mulle on tilauksessa, saa nähdä tuleeko sitä käytännössä ladattua ja miten paljon vain rullattua bensavetoisesti. No, autoveroa säästyi jokunen kymppi eli lataushybridi tulee ainakin tässä tapauksessa olemaan käyttötavasta riippumatta halvempi omistaa. Jarrutusenergian regenerointi parantaa joka tapauksessa hyötysuhdetta kaupunkiajossa.
Liikkuminen pitää olla huoletonta ja stressitöntä ja myös hetken mielijohteesta mahdollista. Maksaa rahaa ja rasittaa ympäristöä enemmän tai vähemmän. Mulle on oikeastaan ihan sama mitä ajoneuvon päästöt ja oikeastaan kulutuskin ovat, ihan puhtaasti autoveron säästämisen takia alle tulee hybridi eikä pelkkä polttomoottori.