En ole hetkeen nauranut millekään niin paljon kuin tuolle keskustelulle. Jatkoaika ei kyllä petä koskaan. Mahtavaa settiä.Mitähän vittua tuossa yläpuolella oikein tapahtui? Ei pitäisi ostaa yli 200hv autoa, koska moottoripyörä ja vm. 1978 Volvo.
Mitähän vittua tuossa yläpuolella oikein tapahtui? Ei pitäisi ostaa yli 200hv autoa, koska moottoripyörä ja vm. 1978 Volvo.
Ei ole toimiva analogia. Sillä 90-luvun koneella ei tehty samoja asioita. Mutta autolla siirrytään edelleen paikasta toiseen.Tämä analogia on vähän sama kuin vetäisi samoilla argumenteilla tietokonekeskustelussa "ei se sinun kiroamasi 200€ halpis-Acer voi olla hidas, olithan 90-luvulla tyytyväinen 15 000 markan Pentiumiisi joka oli selvästi hitaampi, vai oliko sekin ihan paska?"
Osta vain, niin minäkin. Mutta mä olen pystynyt esimerkiksi kortin saatuani ajamaan vm -85 Mazda 626:lla, sen jälkeen mm. vm 2000 Audi A4:llä, sitten vm 2008 Volvolla jne. Ei siis voisi tarvittaessa olla mitään ongelmaa ajaa uudella "datsiallakaan" vaikka 50 tkm vuodessa.Oliko silloin vertailukohtana vuoden 2012 vm auto? Se oli silloin mulle hyvä, sen aikaisiin muihin merkkeihin verrattuna. Edelleen, kyse on minun mielipiteestä, ei faktasta. Mä ostan, mikä on mulle hyvä ja sopiva käyttötarkoitukseen.
Mutta toki ostan mielelläni jonkun premiumin, onhan status ihan eri.
No, niin kai.Mikä vitun status? Se on ihan sama meneekö treffeille polkupyörällä tai pakasta vedetyllä Bemarilla. Lopputulokseen vaikuttaa vaan oma tekeminen tapaamisessa.
Ei ole toimiva analogia. Sillä 90-luvun koneella ei tehty samoja asioita. Mutta autolla siirrytään edelleen paikasta toiseen.
Eikös noissa tilanteissa auton moottorin vääntö ratkaise eikä maksimiteho. 400hv italialainen perheauto voi sammua jos ei luistata kytkimellä kun alavääntoä ei ole lainkaan.Ennemmin se 400hv perheauto kuin 100 heppanen perheauto jolla ei pääse täyteen lastattuna edes traktorista ohi ilman kilometrin suoraa.
Eikös noissa tilanteissa auton moottorin vääntö ratkaise eikä maksimiteho. 400hv italialainen perheauto voi sammua jos ei luistata kytkimellä kun alavääntoä ei ole lainkaan.
Eikös noissa tilanteissa auton moottorin vääntö ratkaise eikä maksimiteho. 400hv italialainen perheauto voi sammua jos ei luistata kytkimellä kun alavääntoä ei ole lainkaan.
Tuohon ylempänä vellovaan keskusteluun sen verran, että huutopierua noille skodagolfcorollamiehille joilla ei ole palleja ajaa millään kunnon autoilla. Sitten tullaan tänne lohduttamaan itseään laukomalla älyttömyyksiä.
Minulla on uutena ostettu BMW ja kolme vuotiaana ostettu Mercedes-Benz. Huutopierua vaan itsellesi.
Sujuu hyvin. Eihän noissa ole kuin 150hv, toinen manuaali ja toinen automaatti. Bemarin moottori on niin ihana ettei lisähevosvoimia kaipaa yhtään.Onnea sinulle. Sujuuko ohittaminen?
No, äläs nyt. Mulla on 1.6 TDi Octacia, jolla ohittaminen sujuu pääasiassa hyvin, kun tiputtaa pykälää alaspäin. Silti en täysin ymmärrä sitä, että tehokas auto olisi aina vain kullinjatke. Siis onhan se joillekin egon pönkittämistä aivan selvästi, mutta sitten on myös niitä, jotka nauttivat laadukkaalla ja tehokkaalla autolla ajamisesta, ja ovat siihen valmiita panostamaan ilman mitään näyttämisen tarvetta. Kai kyse on itsetunnosta näissäkin asioissa. Itsekin hommaisin paremman auton, jos olisi työmatkojen tms. puolesta tarve, mutta kun ei ole, satsaan mieluummin esim. ruokaan ja reissaamiseen. Nuo satunnaiset kotimaanmatkat sujuvat oikein hyvin tällä Suomen epäseksikkäimmäksikin valitulla autolla.Tuohon ylempänä vellovaan keskusteluun sen verran, että huutopierua noille skodagolfcorollamiehille joilla ei ole palleja ajaa millään kunnon autoilla. Sitten tullaan tänne lohduttamaan itseään laukomalla älyttömyyksiä.
No, äläs nyt. Mulla on 1.6 TDi Octacia, jolla ohittaminen sujuu pääasiassa hyvin, kun tiputtaa pykälää alaspäin. Silti en täysin ymmärrä sitä, että tehokas auto olisi aina vain kullinjatke. Siis onhan se joillekin egon pönkittämistä aivan selvästi, mutta sitten on myös niitä, jotka nauttivat laadukkaalla ja tehokkaalla autolla ajamisesta, ja ovat siihen valmiita panostamaan ilman mitään näyttämisen tarvetta. Kai kyse on itsetunnosta näissäkin asioissa. Itsekin hommaisin paremman auton, jos olisi työmatkojen tms. puolesta tarve, mutta kun ei ole, satsaan mieluummin esim. ruokaan ja reissaamiseen. Nuo satunnaiset kotimaanmatkat sujuvat oikein hyvin tällä Suomen epäseksikkäimmäksikin valitulla autolla.
Sujuu hyvin. Eihän noissa ole kuin 150hv, toinen manuaali ja toinen automaatti. Bemarin moottori on niin ihana ettei lisähevosvoimia kaipaa yhtään.
Itse ajelen 1.6L diesel Peugeot 508lla ja ajan työkseni noin 30tkm/vuosi. Ei ole tuollakaan ollut ongelmaa päästä ohi, eikä edes hirveästi katsella sitä kilometrin suoraa rekan ohittamiseen. Täysin sama, eli kun lähden ohittamaan, pudotan ratin takaa vaihteenvalitsimista kuutosesta vitoselle tai neloselle ja ohi.No, äläs nyt. Mulla on 1.6 TDi Octacia, jolla ohittaminen sujuu pääasiassa hyvin, kun tiputtaa pykälää alaspäin. Silti en täysin ymmärrä sitä, että tehokas auto olisi aina vain kullinjatke. Siis onhan se joillekin egon pönkittämistä aivan selvästi, mutta sitten on myös niitä, jotka nauttivat laadukkaalla ja tehokkaalla autolla ajamisesta, ja ovat siihen valmiita panostamaan ilman mitään näyttämisen tarvetta. Kai kyse on itsetunnosta näissäkin asioissa. Itsekin hommaisin paremman auton, jos olisi työmatkojen tms. puolesta tarve, mutta kun ei ole, satsaan mieluummin esim. ruokaan ja reissaamiseen. Nuo satunnaiset kotimaanmatkat sujuvat oikein hyvin tällä Suomen epäseksikkäimmäksikin valitulla autolla.
Mulla on sama kone farkku passatissa ja sillä ohittaminen on melko tuskallista. Enemmän siinä kiihtyy kuski kuin auto, kun rupee kaasupolkimen kanssa räpläämään. Toki arkiliikenteessä pysyy hyvin mukana, alavääntöä liikkeelle lähtöön ja sitä ohituskiihtyvyyttä toivoisi lisää.Mulla on 1.6 TDi Octacia, jolla ohittaminen sujuu pääasiassa hyvin, kun tiputtaa pykälää alaspäin.
Kuka jaksaa ajaa vuodessa 30 tuhatta kilsaa jollain 1.6L dieselillä? Varsinaista itsensä kiduttamista. Kyllä se ajomukavuus on ihan eri tasolla, kun autossa on riittävästi ruutia eli vähintään se 200 hv. Jos ajoa on paljon ei milestäni autoa kannata pilata liian pienellä koneella.Itse ajelen 1.6L diesel Peugeot 508lla ja ajan työkseni noin 30tkm/vuosi. Ei ole tuollakaan ollut ongelmaa päästä ohi, eikä edes hirveästi katsella sitä kilometrin suoraa rekan ohittamiseen. Täysin sama, eli kun lähden ohittamaan, pudotan ratin takaa vaihteenvalitsimista kuutosesta vitoselle tai neloselle ja ohi.
Hyvin ehtii.
Näin 30 vuoden autoilukokemuksen perusteella sanoisin että ne +250 hv tarvitaan juurikin kun ajellaan ohi rekasta, ylämäessä, ilman näkyvyyttää ja sulkuviivan kohdalla. Näitä muuten riittää ja automerkitkin ovat usein niitä samoja.