Autoiluketju

  • 3 195 794
  • 18 516

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
On muuten omituinen hintapolitiikka noissa 1-sarjalaisissa.
Hintansa tiputtaa 1.6 turbot ainakin bensakoneissa. Hiukan eri luokan moottori se ensimmäinen "oikea" BMW moottori eli 2.0 turbo mikä tulee 120i, se varmasti yksi syy.

Vanha ykkönen on aika luotettava peli niillä bemarin 2.0 vapareilla, kyllähän bemari on selvästi hiukan "halpuuttanut" autojaan(laatuaan) mitä tulee F20 ja F30 malleihin. Ei ne huonoja autoja ole mutta esim E91 oli paljon viimeistellympi ja enemmän premiumhenkinen laadultaan. Laatuvaikutelma tai sen puute korostuu varsinkin malliston alkupäässä näissä uusissa, kun muistetaan juuri nuo yhteistyömoottorit( pikkuturbot) jne.

Diiselit pitää vielä paremmin hintansa vanhoissa kuin bensat, itse myin vuosi sitten 330xd bemarin vm2007 25 000 eurolla.

_
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaikka kuinka paljon VAG:ikin on saanut paskaa niskaan ja ihan syystäkin niin mun 20v autokokemuksilla ja 30v median/muiden kokemuksia seuranneena valitettavasti itsellänikin on sellainen kuva ranskiksista etten lähtisi ainakaan tuossa 5000€ luokassa niitä ostamaan.
_
Tähän pitää tietysti tulla kertomaan omakohtainen päinvastainen kokemus. Ostin viisi vuotta sitten -03 dieselfarkku Xsaran, muistaakseni maksoi jonkun runsaan neljätonnia. Vastaavilla varusteilla saksalainen olisi maksanut about tuplasti tuon, jos olisi edes ollut tarjolla, japanilaisista puhumattakaan. Varusteina kuitenkin esp, tihku, kauko-ohjattava webasto, automaatti-ilmastointi, bluetooth ym.
Ajoin 170tkm ja myin auton tänä keväänä, olisko ollut 1600€. Mitään mainittavaa sähkövikaa ei autossa ollut, normaalia kulumaa ja korjaamon kämmejä tietysti ja tielle jäin kerran kun kytkinvaijeri katkesi (tuolloinkin olisi varmaan korjaamolle asti päässyt jos olisi halunnut). Voisin väittää että tuli erittäin edullisia kilometrejä, kun kulutuskin oli vielä varsin kohtuullinen. Ja ennen kaikkea ne kilometrit oli mukavia.
Mutta Xsara ei ehkä ollut kaikkein ranskalaisin auto, ts pärjännyt vikatilastoissakin jonkunlaisesti. Taka-akseli tietysti pitää olla kunnossa.
edit: no takaluukun johtosarjan (ja luukun avaus tietenkin pelkästään sähköinen...) voinee laskea sähkötyyppiviaksi, vaikkei kovin vakavaksi.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tähän pitää tietysti tulla kertomaan omakohtainen päinvastainen kokemus.
Varmasti näitä löytyy. Ja myönnän ihan avoimesti että osa omista tuntemuksista ranskalaisia kohtaan on stereotypioita menneiltä ajoilta mutta paljon on myös faktaan perustuvaa, juuri tuota 2000-luvun alkua ainakin välttäisin rellujen kohdalla. useampikin tuttu oli ongelmissa, muistan kun kahdella duunikaverilla oli "paska-autokisa"(itse nimesivät tämän) kun laguna ja scenic seisoivat huollossa vuoronperään ja kyseessä silloin siis uudet autot. Toisessa oliko se Laguna oli niin ihmeellisiä sähkövikoja etten ole vastaavista kuullut, lähti pyyhkimistä ja loppuen lopuksi autoon vaihdettiin suunnilleen kaikki sähköön liittyvä.
Nykyään niin kuin mainitsin uusia suosittelisin ja ostaisin itsekin, mutta luonto ei anna periksi ostaa näitä 10v käytettyjä. Makuasioita, mutta totuuden jyvä sielläkin.

_
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Varmasti näitä löytyy. Ja myönnän ihan avoimesti että osa omista tuntemuksista ranskalaisia kohtaan on stereotypioita menneiltä ajoilta mutta paljon on myös faktaan perustuvaa, juuri tuota 2000-luvun alkua ainakin välttäisin rellujen kohdalla. useampikin tuttu oli ongelmissa, muistan kun kahdella duunikaverilla oli "paska-autokisa"(itse nimesivät tämän) kun laguna ja scenic seisoivat huollossa vuoronperään ja kyseessä silloin siis uudet autot. Toisessa oliko se Laguna oli niin ihmeellisiä sähkövikoja etten ole vastaavista kuullut, lähti pyyhkimistä ja loppuen lopuksi autoon vaihdettiin suunnilleen kaikki sähköön liittyvä.
_
Lagunasta Scenicistä on lähipiirissä myös kokemusta, ja ne oli kyllä kammottavan vikaherkkiä, varsinkin Laguna sillä V6 koneella tms. Scenicissä taas saattoi pyyhkijät lähteä koska vaan päälle, siis vaikka keskellä yötä autotallissa.
Renaultiin ei omakaan rohkeuteni riitä, vaikka sitten taas porukoitten -92 Clio oli erittäin vähävikainen auto. Ehkä se oli välimalli rapean ranskalaisen ja sähkövikaisen ranskalaisen välissä, kuten Xsarakin kymmenen vuotta myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Lagunahan on kaikkien aikojen pommi. Jätin itsestäänselvyytenä mainitsematta. Megane on taas tietääkseni ihan normaali auto. Pösöllä ja Sitikalla ei muistaakseni mitään erityisiä pommimalleja ole. Yksilöitä vaan.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Focuksesta sellainen varoituksen sana, että mk2:n joka mulla oli hetken aikaa osoittautui alustan puslien osalta heikoksi esitykseksi. Pelkkiä puslia ei saanut uusittua, vaan piti ostella kalliita tukivarsia eteen sekä taakse.
Kotikonstein tuo puslien vaihto ei onnistu, mutta korjaamolla tuo pystytään kyllä tekemään. Tosin itselläni on Mazda 3, mutta se on kuitenkin tehty samalle pohjalevylle Focus Mk2:n kanssa, ja niinpä sitten paikallinen Ford-huolto teki etupään taaempien puslien vaihdon 90 eurolla, kun olin itse ostanut osat Motonetistä (29,90€/kpl).
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kotikonstein tuo puslien vaihto ei onnistu, mutta korjaamolla tuo pystytään kyllä tekemään. Tosin itselläni on Mazda 3, mutta se on kuitenkin tehty samalle pohjalevylle Focus Mk2:n kanssa, ja niinpä sitten paikallinen Ford-huolto teki etupään taaempien puslien vaihdon 90 eurolla, kun olin itse ostanut osat Motonetistä (29,90€/kpl).
Toi oli varmaan se, mistä katsastusmies mua varoitteli.

@puuntakaa : mitä tuo kalliit tukivarret tarkoittaa käytännössä, n. satasen tarkkuudella?
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Toi oli varmaan se, mistä katsastusmies mua varoitteli.

@puuntakaa : mitä tuo kalliit tukivarret tarkoittaa käytännössä, n. satasen tarkkuudella?
Merkkihuollon hinnoista tai siitä mitä @puuntakaa noista maksoi en tiedä, mutta Mazda 3:n alatukivarret eteen puslineen maksavat Motonetissa 115 euroa kpl, joten toki noiden vaihto itse saattaa tulla halvemmaksi kuin ostaa kaikki puslat ja vaihdattaa ne.
Focuksen etualatukivarret maksavat laadusta riippuen 100-140 euroa kpl. Takapään tukivarret maksavat välillä 25-80 euroa, nuo ovat Mazda 3:ssa ja Focus mk2:ssa samat osat.
Kaikki hinnat siis Motonetin hintoja.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Haluat hiljaisen mutta "sportin". Voin kokemuksella sanoa että ainakin sport-varustuksen rengastuksen myötä häviät juuri tuon hiljaisuusedun. Toki voi olla hitusen hiljaisempi kuin jokin halvempi kilpailija samalla rengastuksella, mutta äänekäs tuo bemari varmasti on 18" rengastuksella. Vai onko 1-sarjassa 17" sport-rengastus?
Bemari on erittäin hyvä ajaa 16" rengastuksella ja ei sport-varustuksella. Usko pois, käy testaamassa. Itse asiassa sportissa parasta on penkit mitkä moni ottaa listalta ihan normivarusteisiin malleihinkin.

edit: vai olitko se sinä joka olit kiinnostunut melutasosta ja hiljaisuudesta, menee postit seksisin...

_


Juu tosiaan sport-varustuksella meinasin penkkejä ja rattia. Renkaat ehdottomasti 16-tuumaiset ja tavalliset run flattien sijaan.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Toi oli varmaan se, mistä katsastusmies mua varoitteli.

@puuntakaa mitä tuo kalliit tukivarret tarkoittaa käytännössä, n. satasen tarkkuudella?

Juu tosiaan takapitkittäistukien etupuslat ja takaraidetankojen puslat olivat vaihtokunnossa ja olisi maksanut 500 euroa vaihtaa tammerdieselissä. Merkkihuollossa oli vähän kalliimpaa. Vaihtamiseen olisi tarvinut erikoistyökaluja mitä ei pienemmistä korjaamoista löytynyt. Edessäkin oli alkavia vaurioita puslissa joiden vaihto olisi ollut edessä, mutta niiden hinnoista ei ollut tietoa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tähän pitää tietysti tulla kertomaan omakohtainen päinvastainen kokemus. Ostin viisi vuotta sitten...

Tätä minä juuri tarkoitin että monesta ranskalaisesta kuulee välillä tällaisia tarinoita että on olleet erinomaisen hyviä ja viattomia autoja, ja ominaisuuksiltaanhan (ajettavuus, mukavuus jne.) nuo ranskikset on lähes poikkeuksetta todella hyviä. Mutta vastapainoksi näille positiivisille tarinoille kuulee ja näkee (ja on kokenutkin) niin paljon niitä negatiivisia juttuja ja kauhutarinoita että suhtautuu ranskalaisiin hyvin suurella varauksella. Kyllähän näissä varmoina tapauksina pidetyissä autossakin on tosiaan ne huonot ja hyvät yksilönsä mutta sanoisin että ranskalaisten kohdalla se riski huonommasta on aina vähän suurempi, ja sitä kannattaa punnita onko valmis ottamaan sen riskin. Varsinkin juuri tuossa hintaluokassa autot alkaa olla sen ikäisiä ja sen verran ajettuja että se riski on vielä vähän suurempi. Voisi sanoa näin että ranskalaisten autojen joukossa on aina enemmän niitä "yksilöitä" joita väistämättä on jokaisella merkillä jonkin verran.

Ja kun nyt puhutaan näistä yksilöistä, ja täällä on kutsuttu Lagunaa "kaikkien aikojen pommiksi", niin eräs kaverini ajeli pitkän siivun Lagunalla ilman mitään ongelmia ja on kehunut että ei ole parempaa autoa koskaan omistanut. Mutta ei kyllä Laguna siltikään minunkaan ostoslistallani koskaan kärjessä tule olemaan.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käytetyn farmariauton ostaminen on kyllä ihan vihoviimeistä hommaa. Voi sanoa, että mikäli netti-ilmoitus on yli viikon vanha ja siinä ilmoitetun auton kilometrit, huoltohistoria ja hinta on kohdallaan, niin se haisee satavarmasti koiralle. Hajuttomat vastaavat menee kolmen kuukauden metsästyksen tuoman kokemuksen perusteella noin vuorokaudessa.

Vähitellen alkaa jo harmittaa koko autonvaihtoprojekti.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Itse yritin olla ennakkoluuloton automerkkien suhteen ja päivittää lomalla vaimon auton Sceniciin. Kuusi ensimmäistä tarjonnasta siivilöityä karsiutui paikan päällä epäkelvoiksi todettuna, syinä vaihteli erilaiset sähköviat ja/tai ruoste. Seitsemäs sitten "tärppäsi" auto oli korea kuin karkki, omasi kunnioitettavan ja dokumentoidun huoltohistorian, sekä netistä selvittämäni tyyppiviat (sähköinen käsijarru, mittaristo, lasinnostimet jne) oli korjattu, myös näistä kuitit löytyi, jopa ilmastointi puhalsi kylmää oikein ponnekkaasti!

Pehmeästä ja tila-autoksi hiljaisesta kyydistä saikin nauttia kaikki viisi kilometriä, kunnes kiihdyttäessä satasen nopeuteen meno alkoi hyytyä, moottori-, service- ja muutama muu valo syttyi tauluun, radio Suomi korvaantui n. 80-90 dp:n piipityksellä. Kaarsin levikkeelle, sammutin virrat ja starttasin uudestaan: valoja suunnilleen sama määrä näkyvissä, osa tosin nyt vilkkuvina, sama helvetin piipitys ja kone täristi tyhjäkäynnillä kuin vanha Trabantti (ilmeisesti vastaava määrä pyttyjä oli käytössä). Soitin myyjälle joka heilahti nopeasti paikalle ja totesi puolan porsineen, kuulemma kyseisessä voimanlähteessä 1,6l) ko. osia tarvitaan 4!!! Toiminimi myyjän kunniaksi on pakko mainita ettei ehdottanut muuta kuin kaupan purkua, toki loppukaneettina totesi minun omaavan turhan vaalean orvaskeden kyseiselle automallille.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Soitin myyjälle joka heilahti nopeasti paikalle ja totesi puolan porsineen, kuulemma kyseisessä voimanlähteessä 1,6l) ko. osia tarvitaan 4!!!
Juuri pari viikkoa sitten vaihdoin työkaverille Scenicciin puolan. Motonetistä osa 40€ ja vaihto 5 minuuttia. Ihan kulutustavaraa kyseisessä autossa. Yksi kerrallaan ne tarpeen mukaan vaihdetaan ei kaikkia kerrallaan. Kiinasta saa ostettua 10€:lla lukijan, joka kertoo mikä puolista pitää vaihtaa. Olisi kannattanut pitää, jos muuten hyvä ja panostaa muutama kymppi korjaukseen.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Voi sanoa, että mikäli netti-ilmoitus on yli viikon vanha ja siinä ilmoitetun auton kilometrit, huoltohistoria ja hinta on kohdallaan, niin se haisee satavarmasti koiralle.
Täähän olikin hyvä tieto muistaa mainita, jos joskus tulee tuo oma kosla laitettua myyntiin. Kaikki ehdot täyttyy ja kabiinissa ei ole koiraa kuskattu. Tosin ensimmäisellä omistajalla (oon itse kolmas) sellainen on kaiketi ollut, kun koiraverkko tuli mukana, mutta viimeiset 7 vuotta on ainakin ollut koiravapaata matkantekoa. Tosin mun kärryn hinta ja ikä on sitä luokkaa, että lieneekö jollain rekun ödöörillä enää niin väliä, jos tekniikka pelaa.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Juuri pari viikkoa sitten vaihdoin työkaverille Scenicciin puolan. Motonetistä osa 40€ ja vaihto 5 minuuttia. Ihan kulutustavaraa kyseisessä autossa. Yksi kerrallaan ne tarpeen mukaan vaihdetaan ei kaikkia kerrallaan. Kiinasta saa ostettua 10€:lla lukijan, joka kertoo mikä puolista pitää vaihtaa. Olisi kannattanut pitää, jos muuten hyvä ja panostaa muutama kymppi korjaukseen.
Joo, tutustuin huvin vuoksi tuohon puolan vaihtoon ja myyjäksi kerkesi kehumaan neljän kympin osaksi. Vaikka olen uskonnonoton ja muutenkin miellän itseni pragmaatikoksi, sen verran hankalan oloista oli kyseisen mallin hankinta, jotta mieleen välähti jonkinlainen vinkki "universumilta" luottamaan ennakko aavistukseeni. Paluumatkalla bongasinkin nettiautosta ryslerin, mikä vaikuttaa meidän tarkoitukseen oikein sopivalta.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosin mun kärryn hinta ja ikä on sitä luokkaa, että lieneekö jollain rekun ödöörillä enää niin väliä, jos tekniikka pelaa.
Enpä tiedä onko kyse allergiasta, jostain psyykkisestä sairaudesta tai autoliikkeiden käyttämistä puhdistusaineista, mutta näiden rankkuriautojen koeajoilla minulla alkaa aina särkeä päätä. Kävin tänään ajamassa yhtä hieman yli 10k hintaista vaihdokkia, jonka luvattiin puhelimessa olevan hajuton. Eipä sitä ihan heti huomannutkaan, mutta muutaman kilometrin jälkeen haju alkoi olla jo sietämätön.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Pehmeästä ja tila-autoksi hiljaisesta kyydistä saikin nauttia kaikki viisi kilometriä, kunnes kiihdyttäessä satasen nopeuteen meno alkoi hyytyä, moottori-, service- ja muutama muu valo syttyi tauluun, radio Suomi korvaantui n. 80-90 dp:n piipityksellä. Kaarsin levikkeelle, sammutin virrat ja starttasin uudestaan: valoja suunnilleen sama määrä näkyvissä, osa tosin nyt vilkkuvina, sama helvetin piipitys ja kone täristi tyhjäkäynnillä kuin vanha Trabantti (ilmeisesti vastaava määrä pyttyjä oli käytössä). Soitin myyjälle joka heilahti nopeasti paikalle ja totesi puolan porsineen, kuulemma kyseisessä voimanlähteessä 1,6l) ko. osia tarvitaan 4!!! Toiminimi myyjän kunniaksi on pakko mainita ettei ehdottanut muuta kuin kaupan purkua, toki loppukaneettina totesi minun omaavan turhan vaalean orvaskeden kyseiselle automallille.

Tästä tulee aina mieleen kun kaverit juuri kortin saatuaan kävivät hakemassa koeajoon(kuminpolttoon) jonkun loppuunpoljetun E34 525i Bemarin. Soittelivat sitten tienpenkalta, että tähänhän se hyytyi, että viittitkö tulla jelppaamaan. Toki soittivat myyjälle myös, mutta matkaa oli 30km tai jotain sinne liikkeeseen. No saavuin tienpenkalle ja diagnoosi oli, että nokkahihna oli sanonut itsensä irti. Toki myyjä saavuttuaan syytti poikia, että ootte kuitenkin polttaneet gummia. No turha sitä on vittuilla tuolla tavalla. Auto hinaukseen ja jampat mun luotettavan -85 1.3 saksalaisen Escortin kyytiin ja Prismasta kalijan hakuun. Hehheh.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lagunahan on kaikkien aikojen pommi. Jätin itsestäänselvyytenä mainitsematta.
Laguna I on ihan OK peli, mutta nehän on jo kaikki vanhoja. Vetelin 4 vuotta tuollaisella ja vain yksi isompi remppa, kun venttiili porsi. Sukupolvi 2 on sitten sähkömoduleineen jotain surkuhupaista ja kallista korjata.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Aah Lagunaa. Ajelin joskus 2. sukupolven perintölagunalla ja selvisin kuitenkin ilman mitää aivan katastrofaalisen kallista remonttia. Kaikenlaista pikkukivaa siinä oli:
- Pakoputki oli asennettu niin, että se keräsi kaiken kuran, joten putkenosia sai vaihdella jatkuvasti.
- Lämpötilan pudotessa alle -10 Lagunan koetaulussa paloi kaikki valot, mutta menoa ei haitannut.
- Takaoven tiiviste toimi antitiivisteenä, eli keräsi kaiken veden jalkatilaan (oli muutaman kerran aivan täynnä). Korjaantui sillä, että otin pätkän tiinisteestä pois. En edes halua tietää kuinka paljon oli tehnyt jo tuhojaan.
- Takalaatikon keskuslukko ei toiminut koskaan minun aikanani.
- Takaluukun lukitus jumitti myös aina silloin tällöin, eli luukku ei pysynyt kiinni. Tätä varten oli takalaatikossa kuminuija, jolla oli hyvä kopauttaa.
- Avaimen kaukolukitusnappi mureni käsiin, jonka korjasin erkkarilla.
- Ainoastaan kerran jätti parkkiruutuun, kun startti hajosi.

Ihan hirveä ikävä ei ole ja tuolla kokemuksella olen vältellyt muitakin ranskalaisia.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
- Lämpötilan pudotessa alle -10 Lagunan koetaulussa paloi kaikki valot, mutta menoa ei haitannut.

Siskolla oli Laguna I ja sillä tuli itsekin ajeltua usein, niin jäi mieleen että melkeinpä aina siinä koslassa paloi joku varoitusvalo kun ilma oli vähänkin sateinen tai viileä. Välillä paloi yksi, välillä useampi mutta joku valo siinä aina paloi. Lankomies yritti joskus selvittää syytäkin niihin mutta antoi lopulta olla kun mitään muita oireita noiden valojen palamisen lisäksi ei ollut, jos ei lasketa sitä että aina se vähän nyki ja kylmällä oli välillä käyntihäiriöitä. Ärsyttävämpi ongelma tuossa autossa oli pakoputken jäätyminen pakkasilla, mutta sekin selvisi lopulta poraamalla reikiä pakopiippuun. Lopullinen tuho tuolle autolle taisi tulla kun se oli jollakin sukulaisella lainassa ja huohotin oli jäätynyt tukkoon (tämäkin ranskalaisille aika lailla yleinen ongelma).
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tästä tulee aina mieleen kun kaverit juuri kortin saatuaan kävivät hakemassa koeajoon(kuminpolttoon) jonkun loppuunpoljetun E34 525i Bemarin. Soittelivat sitten tienpenkalta, että tähänhän se hyytyi, että viittitkö tulla jelppaamaan.
Nuoruus ja liikkeiden koeajoautot. Muistuikin mieleen, kun kaveri aikanaan luisteli koeajo-corollalla johonkin tolppaan kylki edellä ja vielä kesäaikaan. Oli kuulemma lähtenyt perä irti tiukassa vasurin mutkassa. Siitä sitten nolona palauttamaan kylki sisällä olevaa autoa, joka oli tietenkin uusi, takaisin liikkeeseen. Pari tuhatta markkaa taisi omavastuu kolaroinnille olla silloin. Samoihin aikoihin hänen tuttunsa oli ottanut koeajoon G-Astran. Siitä oli pettänyt tasauspyörästö, kun liikennevaloista oli yritetty hieman rivakampaa lähtöä. Siitä "vahingosta" en muista tuliko mitään kustannuksia maksettavaksi.
 

Fordél

Jäsen
Käy sääliksi niitä autoja, joiden omistajat raahautuvat hienosti TI-halliin pesemään autoa, mutta hinkkaavat autonsa puhtaaksi painepesurin varressa olevilla harjoilla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Käy sääliksi niitä autoja, joiden omistajat raahautuvat hienosti TI-halliin pesemään autoa, mutta hinkkaavat autonsa puhtaaksi painepesurin varressa olevilla harjoilla.
On muuten jännä homma että enemmän kuin joka toisen auton maalipinta mitä katsoo lähempää on pilalla ja täynnä pyöreitä pesujälkiä. Onko ihmiset oikeaasti näin tietämättömiä. Jos pesisivät paljon perjatuilla ja demonisoiduilla pehmoharjapesuilla niin eivät olisi. Tuntuu että tehdään se mitä joku on joskus suositellut eikä edes katsota mitä saadaan aikaan, kaiken huippuna näkevät vaivaa tämän eteen ja hinkkaavat noissa TI-halleissa autojaan yli puoli tuntia. Oikein pahaa tekee... varsinkin tälläiselle joka ostaa autoja hiukan käytettyinä.

_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös