Paskinta noissa öljynkulutusongelmissa on se, että ne ilmaantuu takuun aikana, usein alle 100tkm ajettuna. Huolloissa niille ei tehdä mitään jos valveutunut asiakas ei painosta asiaa ja sitten lopulta jossain 150tkm kieppeillä ongelma on niin paha, että pakko korjata (vaihtaa kone) ja takuuaika ummessa ja marmorilla levitellään käsiä. Kaksi keissiä tuttavapiirissä juuri noilla spekseillä, ainoa ero, että valveutuneempi hiillosti Audin maahantuojaa jo jostain 66tkm lähtien kun huomasi että öljyä menee ja sai takuuaikana uuden moottorin ja auto heti kiertoon. Toinen vain ihmetteli huoltoon kolmen määräaikaishuollon aikana, että jännä kun menee öljyä paljon ja huollossa sanottiin että normaalia ja sitten kun kulutus on lopulta 0,5l-1l per 300km ja kilsat päälle 150tkm niin tarjotaan vain n. kuuden tonnin remppaa eli moottorivaihtoa ja voivoi.
Varmasti VW-konsernilla on joku hyvä moottori- ja vaihteistomalli, mutta kyllä monelle jakoketju-, DSG, ja öljynkulutusongelmat on pilanneet brandin maineen täysin.
E: tai voisi sanoa, että kolme keissiä, äidilläni oli TT 2.0TFSI koneella ja vaihdettiin siihen öljyt itse takuuaikana (koska mietin, että on helkkarin pitkä vaihtoväli tuollaisessa koneessa) ja huomattiin että koneesta tuli vähemmän öljyä kuin olisi pitänyt olla. Sitten luin noista laatikkovioista ja siinäkin alkoi pientä häiriötä olemaan kilsojen kertyessä ja sanoin, että laitapa auto kiertoon ennen kuin kalliiksi käy. Uskon, että myöhemmin todennäköisyys öljynkulutusongelmalle oli iso, vaikka tuolloin pidin sitä normaalina, että öljyä on kulunut tai aiemmassa huollossa täytetty alarajan lähelle tms. Onneksi meni kaupaksi helpolla ja hyvällä hinnalla.