Autoiluketju

  • 3 196 082
  • 18 516

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tänään kauppareissulla välähti poliisin kamera-autosta. Nopeutta mittarin mukaan 70km/h 60 alueella. Mahtaako poliisi muistaa rikesakolla? Normaalisti menen mittarin mukaan 64 mutta nyt epähuomiossa vähän kovempaa.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Tänään kauppareissulla välähti poliisin kamera-autosta. Nopeutta mittarin mukaan 70km/h 60 alueella. Mahtaako poliisi muistaa rikesakolla?
Ei. Mittarin näyttäessä tasan 70 km/h todellinen nopeus on tyypillisesti luokkaa 66-67 km/h. Siitä poliisin tekemä automaattinen varmuusvähennys 3 km/h vielä päältä pois, niin on siinä ja siinä, jaksavatko edes huomautuskirjettä (jolla ei siis ole mitään merkitystä yhtään mihinkään) lähettää.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei. Mittarin näyttäessä tasan 70 km/h todellinen nopeus on tyypillisesti luokkaa 66-67 km/h. Siitä poliisin tekemä automaattinen varmuusvähennys 3 km/h vielä päältä pois, niin on siinä ja siinä, jaksavatko edes huomautuskirjettä (jolla ei siis ole mitään merkitystä yhtään mihinkään) lähettää.

Noin mäkin vähän ynnäilin. Tuli vaan mieleen ne lööpit missä kerrottu että nyt ollaan tiukkana ylinopeuksien suhteen.
 

Viper

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä on auton valinta vaikeaa nykyään. Itsellä pieni kuume jälleen nousee ja kriteereinä d-segmentin farkulle olisi hyvin simppelisti seuraavat:
-bensa (tai ehkä diesel...)
-automaatti ("perinteinen" momentinmuunnin - ei kaksoiskytkintä tai muita robotteja)
-ei vanhempi, eikä huonommin varusteltu kuin nykyinen


Kuitenkin jo tuo automaatti rajaa ison osan tarjokkaita pois. En halua DSG:tä, enkä kyllä muitakaan automatisoituja manuaalilootia. Perinteinen, pehmeästi ryömivä ja liikkelle lähtevä mehumaija nykyaikaisin optimoinnein olisi hakusessa.

Koneeksi haluaisin bensakoneen, joka jaksaa kivuttomasti viedä autoa ilman tarvetta jatkuvasti hakea tehoa ylärekisteristä. Eli käytännössä ahdettu.

Vaan kun nettiä lueskelee, niin aika heikkoa laatua on tarjolla monella isolla konsernilla. THP, TSI, DSG, N47 - siinäpä muutama lyhenne, joita googlamalla ostokuume kyllä laimenee mukavasti. Toinen nykyajan - valmistajasta riippumaton - vitsaus on suorasuihkukoneet. Ne kun vääjäämättä karstoittuvat. Jotkut enemmän ja jotkut vähemmän.

Itse olen omin mieltymyksineni rankannut ehdokkaita seuraavasti:
1. Peugeot 508
2. Volvo V60
3. Toyota Avensis
4. Hyundai i40
*. Bemari 320/520

Noista kun tuon pökötin THP-koneesta ei löytyisi niin paljon niin selkeitä vikoja, niin siinä olisi hieno valinta. Mitenkähän uusin THP165 - jokohan se toimii?

Nuo kolme seuraavaa ottaisin melkein diisselinä enemmin, vaikka oma ajo onkin pätkäajopainotteista, eikä kilometrejäkään kauheasti tule. Jotenkin vaan vaparibensat eivät nykyään oikein innosta, vaikka luotettavia varmaan ovatkin.

Josko vaikka 508 GT irtoaisi jostain sopuhintaan. Varusteet olisi kohdillaan ja tuo 204-heppainen diesel lienee ihan pätevä kone. Koeajolla auto ainakin miellytti, joskin kone oli silloin nimenomaan thp165 (bensa).

Olenko tyystin jonkin merkin unohtanut?
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olenko tyystin jonkin merkin unohtanut?

Mites Renault Laguna? Löytyy 2 litrasena turbona automaattilaatikolla. Laguna 3 on kehuttu toimivaksi peliksi ja harppaus Laguna 2 heikosta laadusta ylös. Itsellä oli Laguna 2 farkku ja sekin oli mainettaan parempi. Pari vuotta ajelin ilman mitään vikoja.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Olenko tyystin jonkin merkin unohtanut?
Entäs Insignia? Ahdettuja bensa-automaatteja on nykyisin tarjolla 1,6 ja 2,0 (4x4). Puolitoista vuotta myynnissä ollut facelift on varsin hyvä ajettava, eikä varmasti varustelussa häviä saman hintaluokan ehdokkaille. Lisävarusteet ovat myös kohtuuhintaisia. Lisäksi tuo Ooppelin automaatti on käsittääkseni kestävää sorttia.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Josko vaikka 508 GT irtoaisi jostain sopuhintaan. Varusteet olisi kohdillaan ja tuo 204-heppainen diesel lienee ihan pätevä kone. Koeajolla auto ainakin miellytti, joskin kone oli silloin nimenomaan thp165 (bensa).

Olenko tyystin jonkin merkin unohtanut?
Varmasti tuolla dieselkoneella on mahtava peli. Pösön dieselit ovat olleet yleensä aika kestäviä ja vähän kuluttavia koneita. Lisäksi 508 laatuun on erityisesti panostettu ja se näkyy autosta myös päällepäin. Lisäksi tilastot ovat sitä tukeneet. http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288742004179.html (Linkki vie Iltasanomien sivuille).

Varmasti myös Volvo on hyvä vaihtoehto. Jos itse valitsisin niin nimenomaan näiden kahden väliltä.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Eikös nuo ranskalaiset ole jälleenmyyntiarvoltaan susia? Korjatkaa toki jos olen väärässä mutta näin itselleni annettiin ymmärtää. Siksi kiellettiin mm. hankkimasta työautoksi kokonaan. No nyt on DSG mallin Octavia rs 2.0 dieseli alla ja honeymoon, eli eka kuukausi takana ja ajoa reilun 4000km verran. So far so good... ei näistä koskaan kyl tiedä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Lujaa laatua Skeida -> vajaan vuoden vanha 1.4 TSI Octavia (manuaali) alla (nyt ajettu 16 tkm) ja kevättalven aikana mennyt kytkin paskaksi ja vauhtipyörä taitaa olla myös sökönä. Takuukorjausta ei tehdä, koska tehdas ei toimita vielä uusia osia jälkimarkkinointiin, uusi tuotanto edelle. Toisin sanoen, kytkin on ollut epäkunnossa viimeiset n. neljä kuukautta ja maahantuoja ei tee asialle vittuakaan. Huoltokin vikisee jostain vitun ajoturvasta, kun kysyin mitä tehdä jos jäädään lomareissulla kahden alle 2-vuotiaan lapsen kanssa tielle. Helkama auto on kyllä aivan helvetin suuri vitsi, siellä hoidetaan asiat vielä huonommin kuin VW-autolla.
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Ostin tuossa talvella 2006 volvon, V70 D5. Jakohihnanvaihtoa, ja ilmastointihuoltoa lukuunottamatta (molemmat tiedossa hankintahetkellä) olen ollut erittäin tyytyväinen. Hyvä ajettavuus ja moottorin vääntö on kyllä jotain mikä ainakin köyhälle tuntui huikealta kun ensimmäistä kertaa koitin :)
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Tarkoitus olisi löytää uusi auto mutta ei oikein mikään iske eikä osu...

Auton pitäisi olla sen kokoinen että 190cm tikku mahtuu istumaan mukavasti. Hinta max 10 kiloa. Bensakoneella pitäisi olla, tehoja en kaipaa mutta koska työmatkalla on aika paljon tuota motaria niin ihan mini ei konekkaan saisi olla, niissä kun tuo kulutus on melkoinen kun lyö 120 km/h lasiin...2007 vm Mazda 6 oli harkinnassa mutta ruostepommin maineessahan nuo on. Pari V50 Volvoa olen koeajanut 1.8 litran myllyllä, ei vakuuta, vanhempi v70 2.4 on taloudellisempi mikä on lähinnä naurettavaa...Audit, Bemarit ja Mersut olisi muutoin kiinnostavia mutta mun budjetilla ei saa kuin 10v vanhoja tai todella paljon ajettuja. Luotettava käyttöpeli siis hakusessa, hienouksia en hirveästi kaipaa. Olisiko jollain hyviä ideoita mitä katsella?
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Eikös nuo ranskalaiset ole jälleenmyyntiarvoltaan susia? Korjatkaa toki jos olen väärässä mutta näin itselleni annettiin ymmärtää. Siksi kiellettiin mm. hankkimasta työautoksi kokonaan. No nyt on DSG mallin Octavia rs 2.0 dieseli alla ja honeymoon, eli eka kuukausi takana ja ajoa reilun 4000km verran. So far so good... ei näistä koskaan kyl tiedä.
Se on pääosin näin. Nykyinen 508 on kuitenkin pitänyt yllättävän hyvin hintansa. Tosin Volvo V60 pitää vielä paremmin.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Mitä olette mieltä aktiivisista nopeusrajoittimista? Eli auto ei kulkisi kovempaa kuin nopeusrajoitus olisi. Tällainen aktiivinen rajoitin olisi teknisesti helppo tehdä. Toki ei ihan halpaa.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tarkoitus olisi löytää uusi auto mutta ei oikein mikään iske eikä osu...

En tiedä Mondeon luotettavuudesta, mutta nopealla vilkaisulla 08-vuosimallin alle 200tkm ajetuista autoista huudellaan kymppitonnin molemmin puolin. Kyydissä olen tuollaisessa ollut ja mahtumisen suhteen ei ainakaan tule ongelmaa. Hirveitä tehoja ei tuolla rahalla saa, mutta varmaan jos ottaa vielä vanhemmat harkintaan, saa sillekin puolelle lisää variaatioita.
 

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit, KäPa, Liverpool
Mitä olette mieltä aktiivisista nopeusrajoittimista? Eli auto ei kulkisi kovempaa kuin nopeusrajoitus olisi. Tällainen aktiivinen rajoitin olisi teknisesti helppo tehdä. Toki ei ihan halpaa.
Ehdottomasta kyseiset rajottimet pakolliseksi, olisihan se ihan huikeaa kun kaveriporukalla perämetsässä tapahtuu vakava tapaturma ja ei ole verkkoa hätäpuheluun, niin lähteä autolla köröttelemään 8km mökkitie 10km/h rajotuksella. (Ja bonuksena vielä että kaikki, kuski mukaanlukien ovat ympäripäissään).
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tarkoitus olisi löytää uusi auto mutta ei oikein mikään iske eikä osu...

Auton pitäisi olla sen kokoinen että 190cm tikku mahtuu istumaan mukavasti. Hinta max 10 kiloa. Bensakoneella pitäisi olla, tehoja en kaipaa mutta koska työmatkalla on aika paljon tuota motaria niin ihan mini ei konekkaan saisi olla, niissä kun tuo kulutus on melkoinen kun lyö 120 km/h lasiin...2007 vm Mazda 6 oli harkinnassa mutta ruostepommin maineessahan nuo on. Pari V50 Volvoa olen koeajanut 1.8 litran myllyllä, ei vakuuta, vanhempi v70 2.4 on taloudellisempi mikä on lähinnä naurettavaa...Audit, Bemarit ja Mersut olisi muutoin kiinnostavia mutta mun budjetilla ei saa kuin 10v vanhoja tai todella paljon ajettuja. Luotettava käyttöpeli siis hakusessa, hienouksia en hirveästi kaipaa. Olisiko jollain hyviä ideoita mitä katsella?


Minulla on Citroen C5, johon olen ollut hyvin tyytyväinen. Kymppitonnilla saa 7-8 v. vanhan, hiukan yli 100 000 ajetun. Linkissä on yksi aika hieno. Bensankulutus ei kyllä ole mitenkään vähäistä, mutta harvemmin se isoilla, vähänkään tehokkaammilla autoilla on.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Mondeo on hyvä maantiellä, jotenkin ei vaan huvittaisi palata sellaiseen. Fordin bensamoottoreista en ole koskaan oikein tykännyt....Noi uudemmat Citroenit on kuulemma jo paljon parempia kuin vanhat mutta jälleenmyyntiarvo on heikko, maine vissiin istuu edelleen vahvassa.

Löysin komeen Mersun, maanantaina koeajamaan...
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Minulla on Citroen C5, johon olen ollut hyvin tyytyväinen. Kymppitonnilla saa 7-8 v. vanhan, hiukan yli 100 000 ajetun. Linkissä on yksi aika hieno. Bensankulutus ei kyllä ole mitenkään vähäistä, mutta harvemmin se isoilla, vähänkään tehokkaammilla autoilla on.

C5:sta kuullut/nähnyt niin monta kauhutarinaa että ellei hinta ole todella edukas niin jatkaisin matkaa. Mukavat kyydit tarjoaa mutta sitten on niitä sähköongelmia, ainakin kuulopuheiden perusteella. Olen todistanut erästä yksilöä (bensatomaatti vm2006) jossa -20C pakkasessa kojelauta vilkkui kuin joulukuusi. Voi toki olla yksittäistapaus mutta vähän liikaa huonoja kokemuksia kuullut.

Mondeo on ilmeisesti perusvarma vaihtoehto, hyvä ajaa eikä taida(?) suuria tyyppivikoja olla. Onko vieläkin kaikki koneet ketjulla?
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Minulla ei ole C5:ssä ollut muuta sähköongelmaa kuin se, että talvella akku tyhjenee turhan nopeasti. Sekin johtuu Webastosta. Noiden Sitikoiden huono maine on peruja aivan vuosituhannen alusta, jolloin ne jättivät tielle todella usein, varsinkin talvella. Uudempiin vuosimalleihin on tehty paljon parannuksia.

Minun Sitikkani on jo kymmenen vuotta vanha. Siitä saisi ehkä 4000 euroa vaihdossa uudempaan autoon. Olen monta kertaa aikonut vaihtaa autoa, mutta aina viime hetkellä tullut toisiin aatoksiin, koska tuo on hyvä, mukava, iso ja riittävä minulle, ja siinä on oikeasti hyvät varusteet. Ja siitä ei saa juuri mitään vaihdossa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Minun Sitikkani on jo kymmenen vuotta vanha. Siitä saisi ehkä 4000 euroa vaihdossa uudempaan autoon. Olen monta kertaa aikonut vaihtaa autoa, mutta aina viime hetkellä tullut toisiin aatoksiin, koska tuo on hyvä, mukava, iso ja riittävä minulle, ja siinä on oikeasti hyvät varusteet. Ja siitä ei saa juuri mitään vaihdossa.

Jep, käyttöarvo paljon suurempi kuin vaihtoarvo. Kannattaa ajaa auto loppuun eli siihen asti kunnes vaihteisto (jos tomaatti siis) alkaa sanomaan sopimusta irti, sitä ei varmaan kannata vaihdattaa. Jos itsellä on taito ja välineet niin sitten kannattaa lootakin vaihtaa niin saa suht edullisia kilometrejä.
 

Viper

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mites Renault Laguna? Löytyy 2 litrasena turbona automaattilaatikolla. Laguna 3 on kehuttu toimivaksi peliksi ja harppaus Laguna 2 heikosta laadusta ylös. Itsellä oli Laguna 2 farkku ja sekin oli mainettaan parempi. Pari vuotta ajelin ilman mitään vikoja.

Entäs Insignia? Ahdettuja bensa-automaatteja on nykyisin tarjolla 1,6 ja 2,0 (4x4). Puolitoista vuotta myynnissä ollut facelift on varsin hyvä ajettava, eikä varmasti varustelussa häviä saman hintaluokan ehdokkaille. Lisävarusteet ovat myös kohtuuhintaisia. Lisäksi tuo Ooppelin automaatti on käsittääkseni kestävää sorttia.

Laguna sillä tehokkaalla dieselillä (bensaa ei ahdettuna tuossa Laguna 3:ssa kai ole tarjolla?) ei olisi mitenkään mahdoton vaihtoehto. Niitä vaan niin harvakseltaan on tarjolla ainakaan tästä lähialueilta. Ja vähän ajettuja on vieläkin niukemmin.

Insigniassa häiritsee pari asiaa. Suorituskyky tehoihin nähden on laimeahko. Ja kuitenkaan kulutus ei ole mitenkään pieni. Auton massa lienee syyllinen molempiin.

Toinen häiritsevä yksityiskohta on peräkontin muotoilu. Tuntui, että perä/puskuri jatkui vielä metrin kontin ulkopuolelle. Tuli siinä liikkeessä pällistellessä vaan mieleen, että mitenhän kuraisella kelillä onnistuu vaunuja taiteilemaan kyytiin vaatteita likaamatta. Tilat muutenkin tuntuivat jotenkin hukkuneen muotoiluun tai muuhun. Astra vaikutti melkein tilavammalta. Muuten Ingsignia on varsin miellyttävä tapaus - tyylikkään näköinen ja ainakin kylmätyypeissä hyvinkin houkutteleva kapistus. Pitäisikin testata ihan kunnolla....
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Laguna sillä tehokkaalla dieselillä (bensaa ei ahdettuna tuossa Laguna 3:ssa kai ole tarjolla?) ei olisi mitenkään mahdoton vaihtoehto. Niitä vaan niin harvakseltaan on tarjolla ainakaan tästä lähialueilta. Ja vähän ajettuja on vieläkin niukemmin.

Nyt kun tarkemmin kattelin niin Laguna 3 bensaturbo olikin vain coupeen. Farkkuihin ei ole.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Nyt on kyllä Mersu oikealla asialla. Uusi Mercedes C350 e plug-in hybridi, 0-100 5,9 sek, vääntöä 600Nm, CO2 48g/km ja yhdistetty kulutus 2,1 l / 100 km. Autoa voi ladata sähköpistokkeesta. Ensi vuonna Mercedekseltä vastaavanlainen uusi E-malli ja sitten lähtee vanha romu vaihtoon. Huikeeta!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös