Ei. Mittarin näyttäessä tasan 70 km/h todellinen nopeus on tyypillisesti luokkaa 66-67 km/h. Siitä poliisin tekemä automaattinen varmuusvähennys 3 km/h vielä päältä pois, niin on siinä ja siinä, jaksavatko edes huomautuskirjettä (jolla ei siis ole mitään merkitystä yhtään mihinkään) lähettää.Tänään kauppareissulla välähti poliisin kamera-autosta. Nopeutta mittarin mukaan 70km/h 60 alueella. Mahtaako poliisi muistaa rikesakolla?
Ei. Mittarin näyttäessä tasan 70 km/h todellinen nopeus on tyypillisesti luokkaa 66-67 km/h. Siitä poliisin tekemä automaattinen varmuusvähennys 3 km/h vielä päältä pois, niin on siinä ja siinä, jaksavatko edes huomautuskirjettä (jolla ei siis ole mitään merkitystä yhtään mihinkään) lähettää.
Olenko tyystin jonkin merkin unohtanut?
Entäs Insignia? Ahdettuja bensa-automaatteja on nykyisin tarjolla 1,6 ja 2,0 (4x4). Puolitoista vuotta myynnissä ollut facelift on varsin hyvä ajettava, eikä varmasti varustelussa häviä saman hintaluokan ehdokkaille. Lisävarusteet ovat myös kohtuuhintaisia. Lisäksi tuo Ooppelin automaatti on käsittääkseni kestävää sorttia.Olenko tyystin jonkin merkin unohtanut?
Varmasti tuolla dieselkoneella on mahtava peli. Pösön dieselit ovat olleet yleensä aika kestäviä ja vähän kuluttavia koneita. Lisäksi 508 laatuun on erityisesti panostettu ja se näkyy autosta myös päällepäin. Lisäksi tilastot ovat sitä tukeneet. http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288742004179.html (Linkki vie Iltasanomien sivuille).Josko vaikka 508 GT irtoaisi jostain sopuhintaan. Varusteet olisi kohdillaan ja tuo 204-heppainen diesel lienee ihan pätevä kone. Koeajolla auto ainakin miellytti, joskin kone oli silloin nimenomaan thp165 (bensa).
Olenko tyystin jonkin merkin unohtanut?
Eikös nuo ranskalaiset ole jälleenmyyntiarvoltaan susia?
Se on pääosin näin. Nykyinen 508 on kuitenkin pitänyt yllättävän hyvin hintansa. Tosin Volvo V60 pitää vielä paremmin.Eikös nuo ranskalaiset ole jälleenmyyntiarvoltaan susia? Korjatkaa toki jos olen väärässä mutta näin itselleni annettiin ymmärtää. Siksi kiellettiin mm. hankkimasta työautoksi kokonaan. No nyt on DSG mallin Octavia rs 2.0 dieseli alla ja honeymoon, eli eka kuukausi takana ja ajoa reilun 4000km verran. So far so good... ei näistä koskaan kyl tiedä.
Tarkoitus olisi löytää uusi auto mutta ei oikein mikään iske eikä osu...
Ehdottomasta kyseiset rajottimet pakolliseksi, olisihan se ihan huikeaa kun kaveriporukalla perämetsässä tapahtuu vakava tapaturma ja ei ole verkkoa hätäpuheluun, niin lähteä autolla köröttelemään 8km mökkitie 10km/h rajotuksella. (Ja bonuksena vielä että kaikki, kuski mukaanlukien ovat ympäripäissään).Mitä olette mieltä aktiivisista nopeusrajoittimista? Eli auto ei kulkisi kovempaa kuin nopeusrajoitus olisi. Tällainen aktiivinen rajoitin olisi teknisesti helppo tehdä. Toki ei ihan halpaa.
Tuollaisia max 10 km/h nopeusrajoituksia ei ole ainakaan virallisesti olemassakaan....lähteä autolla köröttelemään 8km mökkitie 10km/h rajotuksella.
Tarkoitus olisi löytää uusi auto mutta ei oikein mikään iske eikä osu...
Auton pitäisi olla sen kokoinen että 190cm tikku mahtuu istumaan mukavasti. Hinta max 10 kiloa. Bensakoneella pitäisi olla, tehoja en kaipaa mutta koska työmatkalla on aika paljon tuota motaria niin ihan mini ei konekkaan saisi olla, niissä kun tuo kulutus on melkoinen kun lyö 120 km/h lasiin...2007 vm Mazda 6 oli harkinnassa mutta ruostepommin maineessahan nuo on. Pari V50 Volvoa olen koeajanut 1.8 litran myllyllä, ei vakuuta, vanhempi v70 2.4 on taloudellisempi mikä on lähinnä naurettavaa...Audit, Bemarit ja Mersut olisi muutoin kiinnostavia mutta mun budjetilla ei saa kuin 10v vanhoja tai todella paljon ajettuja. Luotettava käyttöpeli siis hakusessa, hienouksia en hirveästi kaipaa. Olisiko jollain hyviä ideoita mitä katsella?
Minulla on Citroen C5, johon olen ollut hyvin tyytyväinen. Kymppitonnilla saa 7-8 v. vanhan, hiukan yli 100 000 ajetun. Linkissä on yksi aika hieno. Bensankulutus ei kyllä ole mitenkään vähäistä, mutta harvemmin se isoilla, vähänkään tehokkaammilla autoilla on.
Minun Sitikkani on jo kymmenen vuotta vanha. Siitä saisi ehkä 4000 euroa vaihdossa uudempaan autoon. Olen monta kertaa aikonut vaihtaa autoa, mutta aina viime hetkellä tullut toisiin aatoksiin, koska tuo on hyvä, mukava, iso ja riittävä minulle, ja siinä on oikeasti hyvät varusteet. Ja siitä ei saa juuri mitään vaihdossa.
Mites Renault Laguna? Löytyy 2 litrasena turbona automaattilaatikolla. Laguna 3 on kehuttu toimivaksi peliksi ja harppaus Laguna 2 heikosta laadusta ylös. Itsellä oli Laguna 2 farkku ja sekin oli mainettaan parempi. Pari vuotta ajelin ilman mitään vikoja.
Entäs Insignia? Ahdettuja bensa-automaatteja on nykyisin tarjolla 1,6 ja 2,0 (4x4). Puolitoista vuotta myynnissä ollut facelift on varsin hyvä ajettava, eikä varmasti varustelussa häviä saman hintaluokan ehdokkaille. Lisävarusteet ovat myös kohtuuhintaisia. Lisäksi tuo Ooppelin automaatti on käsittääkseni kestävää sorttia.
Laguna sillä tehokkaalla dieselillä (bensaa ei ahdettuna tuossa Laguna 3:ssa kai ole tarjolla?) ei olisi mitenkään mahdoton vaihtoehto. Niitä vaan niin harvakseltaan on tarjolla ainakaan tästä lähialueilta. Ja vähän ajettuja on vieläkin niukemmin.