Autoiluketju

  • 3 192 773
  • 18 516

Veijari

Jäsen
Tuli tuossa reilu kuukausi sitten hommattua 2006 vuoden Audi A4 2,0 TFSI koneella. Quattro löytyy ja Tiptronic laatikolla, ja eikös nuo kaikki Quatrot ole tiptronic -boksilla? Ajettu reilu 180t ja ainakin tällä hetkellä vaikuttaa oikein erinomaiselta pirssiltä.

Onko muilla kyseisestä mallista jo kokemusta tai tietoa mihin esimerkiksi pitäisi varautua tulevaisuutta ajatellen?
Öljynkulutus kannattaa laittaa seurantaan. Saattaa joissain yksilöissä olla kulutus jopa yli litran per 1000 km.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kohta on auton vaihto edessä ja jälleen kerran lähden saksaan hakemaan uutta menopeliä. Olen katsellut 530d mallista bemaria tai jos löytyy sopiva 535d niin sitten sellainen, mutta todennäköisesti tuota nuhaisempaa mallia haetaan. Vuosimalliksi haen 2008 tai uudempaa, mutta haen autoa jossa suurin pudotus hinnassa on jo takana.
Tästä on pakko kysyä. Autoverotus muuttui 1.1.2008, ja siten käytettyjä autoja, joiden käyttöönotto on ollut ennen tuota, saa maahantuoda vanhan verotuskäytännän mukaan. Olen ymmärtänyt, että ainakin isommilla moottoreilla kannattaisi suosia noita v. 2007 tai aiemmin rekisteröityjä autoja. Vanhoissa autoissa kun vuosiluku ei merkitse lähellekään niin paljon kuin kilometrit. Olet kuitenkin vetänyt rajan juuri tuohon 2008:n, ja juuri toisinpäin?
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Tästä on pakko kysyä. Autoverotus muuttui 1.1.2008, ja siten käytettyjä autoja, joiden käyttöönotto on ollut ennen tuota, saa maahantuoda vanhan verotuskäytännän mukaan. Olen ymmärtänyt, että ainakin isommilla moottoreilla kannattaisi suosia noita v. 2007 tai aiemmin rekisteröityjä autoja. Vanhoissa autoissa kun vuosiluku ei merkitse lähellekään niin paljon kuin kilometrit. Olet kuitenkin vetänyt rajan juuri tuohon 2008:n, ja juuri toisinpäin?

BMW:lle tulee lci malli tuossa 2007 vuoden aikana ja moottori muuttuu sen myötä tehokkaammaksi ja taloudellisemmaksi. Muistaakseni co arvot olivat 205g ja 7,7l/100km vanhassa ja uudemmassa 180g ja 6,8l/100km.
Myös vaihdelaatikko vaihtui ja muita pieniä muutoksia(valot, sisusta jne.), mutta toki voisin ostaa myös tuota vanhempaa mallia jos sopiva sattuisi kohdille. Katsoin nopeasti tullin sivuilta pari veropäätöstä maaliskuulta 2015:
3.0 D 5D STW 4WD AUT 170KW 2007.02.13 200tkm 4 741,57€
3.0 D 5D STW 4WD AUT 173KW 2008.03.07 152tkm 4 995,04€
Linkki tullin sivuille: Tulli - Henkilöautot - taulukoita sovelletuista verotusarvoista

Ei näytä noiden kahden veroissa olevan juurikaan eroa ja tuo pienempi co-arvo varmasti vaikuttaa asiaan. Varusteitahan ei oteta huomioon noissa päätöksissä.
 

Cockersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, New York Rangers
Tästä on pakko kysyä. Autoverotus muuttui 1.1.2008, ja siten käytettyjä autoja, joiden käyttöönotto on ollut ennen tuota, saa maahantuoda vanhan verotuskäytännän mukaan. Olen ymmärtänyt, että ainakin isommilla moottoreilla kannattaisi suosia noita v. 2007 tai aiemmin rekisteröityjä autoja. Vanhoissa autoissa kun vuosiluku ei merkitse lähellekään niin paljon kuin kilometrit. Olet kuitenkin vetänyt rajan juuri tuohon 2008:n, ja juuri toisinpäin?
Dieselit ja "pienipäästöiset" kannattaa olla 1.2008-3.2009 käyttöönotettuja jos haluaa verojen kanssa päästä edullisimmin. Co2-päästöt saa olla n.230g/km tuolla aikavälillä käyttöönotetuissa, jolloin veroprosentti on kutakuinkin sama 27% jota käytetään noissa 2007 ja sitä vanhemmissa. Eli esimerkiksi tuollaisen 530d:n verot on todennäköisesti isommat vm.2007 (veroprosentti n.27) autossa kuin vm.2008 (veroprosentti 22) autossa jos kilometrit ovat samat.
 

motamoro

Jäsen
Tämä nyt pompsahti sopivasti pinnalle niin kysytään täältä, että mitä pitäisi tehdä.

Pari kk sitten sattui kolari ja autoni meni lunastukseen. Olin syytön osapuoli ja vastapuolen vakuutuksesta siis korvaukset. Nyt tämä vastapuolen vakuutusyhtiö ei ole vieläkään siirtänyt tuota lunastettua autoani (lunastusrahat olen saanut reilu 1kk sitten ja auto haettu noin 3vko sitten) itselleen tai poistanut rekisteristä tai mitä haluavatkaan sille tehdä. Verot ja vakuutukset siis yhä paukkuvat nimiini. Joo, kyllä ne vero- ja vakuutusrahat saan takaisin sitten joskus, mutta mietin että mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä, jotta siellä siirrettäisiin auto pois minulta. Ei huvittaisi niitä kovin kauaa roikottaa muualla kuin omalla pankkitilillä. Ko. vakuutusyhtiöön (joka on siis eri kuin omani) olen soittanut jo 3 kertaa ja koittanut kysyä että mikä kestää, ensimmäinen soitto koski jo sitäkin kun auton hakeminen pihalta kesti tolkuttoman kauan mielestäni.

Onnistuuko luovutusosan täyttäminen ja vieminen Trafille vahinkopäivämäärälle merkittynä, jotta homma menee oikein vai vieläkö kannattaa monta kertaa soitella vakuutusyhtiöön, että tehkää nyt helvetti jotain? Vai kuuluuko tässä oikeasti kestää näin kauan?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Tämä on siis kuulopuhetta, joten luotettavuudesta en ota kantaa, mutta ilmeisesti bemarilla on maailmanlaajuinen tietokanta, josta näkee kaikki autolle tehdyt toimenpiteet runkonumeron avulla mistä tahansa bemarin huollosta. Eli jos tiedän saksassa olevan bemarin runkonumeron niin ilmeisesti saat kaikki tiedot(myös huolloista/korjauksista)selville suomalaisesta huollosta. Ilmeisesti merkkaavat kilometrit aina huoltojen yhteydessä ylös??
Näin siis kuulin, mutta niin kuin sanoin saattaa olla legendaa...

Mulla kävi viime kesänä tilanne, jossa Laakkonen hukkasi huollon yhteydessä Bemarini huoltokirjan. Ainoana vaihtoehtona tälle oli tietysti uusi huoltokirja, johon olisin joutunut yhden määräaikaishuollon leiman itse hakemaan MetroAuto Airportista. Eli Laakkosen infon mukaan he eivät näe kuin heillä tehdyt huollot, vaikka virallisia merkkihuoltoja olivat tässä tapauksessa molemmat liikkeet. No, huoltokirja onneksi löytyi Laakkoselta lopulta.

Eikä tuo varmasti myöskään koske ilman merkkiliikkeen statusta olevia liikkeitä, joissa nyt varmasti ainakin jarru- ym perus kuluvia osia vaihdellaan suht uusiinkiin autoihin. Esimerkkinä tästä vaikka Schmiedmann Konalassa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Tuollainen tietokanta vaatisi kaikkien BMW-jälleenmyyjien ja korjaamoiden järjestelmien integrointia tehtaan omaan systeemiin, joten en usko, että tuollaista on?

Mazdallahan on sähköinen huoltokirja ollut Euroopassa käytössä 2007 eteenpäin, mutta sielläkään ei ole kuin määräaikaishuollot ja jotain huollon lisätöitä tallennettuna. Ja kilsat tietty...
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuollainen tietokanta vaatisi kaikkien BMW-jälleenmyyjien ja korjaamoiden järjestelmien integrointia tehtaan omaan systeemiin, joten en usko, että tuollaista on?

Sekoitetaankohan tässä nyt kaksi eri asiaa, runkonumerolla näkee, olen itsekin katsonut oman tuontiautoni tarkat speksit ja varusteet, se on se todella laaja database mihin tallentuu tarkasti runkonumeronperusteella tehtaalta lähteneet autot. Erittäin hyvä sivusto ja sieltä saa paljon tietoa omasta ostoksesta. Tuossa se mulla on nyt koneella auki ja meikäläisen tuontirassissa on 34 riviä eri koodilla varusteita ja siihen päälle vielä 14 riviä teknistä tietoa kuten prod datea, väriä, moottorin tyyppiä, kilowatit, sisusta jne..

_
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Sekoitetaankohan tässä nyt kaksi eri asiaa, runkonumerolla näkee, olen itsekin katsonut oman tuontiautoni tarkat speksit ja varusteet, se on se todella laaja database mihin tallentuu tarkasti runkonumeronperusteella tehtaalta lähteneet autot. Erittäin hyvä sivusto ja sieltä saa paljon tietoa omasta ostoksesta. Tuossa se mulla on nyt koneella auki ja meikäläisen tuontirassissa on 34 riviä eri koodilla varusteita ja siihen päälle vielä 14 riviä teknistä tietoa kuten prod datea, väriä, moottorin tyyppiä, kilowatit, sisusta jne..

_

Joo voi olla, että itse sekoilin noiden kanssa tai sitten mulle on kerrottu asia väärin.
Minkä auton toit jos saan kysyä ja haitko itse??
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Sekoitetaankohan tässä nyt kaksi eri asiaa, runkonumerolla näkee, olen itsekin katsonut oman tuontiautoni tarkat speksit ja varusteet, se on se todella laaja database mihin tallentuu tarkasti runkonumeronperusteella tehtaalta lähteneet autot.
Juu, sekoitetaan => tuolla jossain puhuttiin tietokannasta, josta löytyisi kaikki auton huoltotoimenpiteet ja kilometrit yms. Tällainen auton speksi-tietokantahan löytyy joka merkiltä VIN.n takaa...
 

Veijari

Jäsen
Tuli tuossa reilu kuukausi sitten hommattua 2006 vuoden Audi A4 2,0 TFSI koneella. Quattro löytyy ja Tiptronic laatikolla, ja eikös nuo kaikki Quatrot ole tiptronic -boksilla? Ajettu reilu 180t ja ainakin tällä hetkellä vaikuttaa oikein erinomaiselta pirssiltä.

Onko muilla kyseisestä mallista jo kokemusta tai tietoa mihin esimerkiksi pitäisi varautua tulevaisuutta ajatellen?
Sellainen tuli vielä mieleen, että tuon Tiptronic vaihteiston huolto-ohjelmaan ei kuulu öljynvaihto, eli valmistajan mukaan ikuiset öljyt. Sinuna kyllä pistäisin nuokin öljyt vaihtoon kun kilometrejä tuonkin verran jo mittarissa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Joo voi olla, että itse sekoilin noiden kanssa tai sitten mulle on kerrottu asia väärin.
Minkä auton toit jos saan kysyä ja haitko itse??

Saksantuonti 330xd suomalaisen autoliikkeen kautta.
Autoliikkeestä ostaminen kuitenkin vieritti vastuuta heille ja näin sain muunmuassa korjattua monia epäkohtia autossa vielä hankinnan jälkeen. Olisin ottanut oman autoni kohdalla noin 1000 euroa turpaan jos kaikki viat olisin joutunut hoitamaan omaan piikkiin jossain korjaamolla. Näissä kannattaa olla tarkkana jos tuo itse, onko sitten jotain autotohtori palvelua saksan maalla tai vastaavaa.

_
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Saksantuonti 330xd suomalaisen autoliikkeen kautta.
Autoliikkeestä ostaminen kuitenkin vieritti vastuuta heille ja näin sain muunmuassa korjattua monia epäkohtia autossa vielä hankinnan jälkeen. Olisin ottanut oman autoni kohdalla noin 1000 euroa turpaan jos kaikki viat olisin joutunut hoitamaan omaan piikkiin jossain korjaamolla. Näissä kannattaa olla tarkkana jos tuo itse, onko sitten jotain autotohtori palvelua saksan maalla tai vastaavaa.

_

Kuluja tuli tuonnista sellaiset 1500€ luokkaa??
Itse toin nykyisen audin saksasta 2006 ja säästin silloin n.4000 euroa suomen hintoihin verrattuna, joten ihan kannattavaa nähdä vähän vaivaa tuon takia.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kuluja tuli tuonnista sellaiset 1500€ luokkaa??
Itse toin nykyisen audin saksasta 2006 ja säästin silloin n.4000 euroa suomen hintoihin verrattuna, joten ihan kannattavaa nähdä vähän vaivaa tuon takia.

Sori, tarkoitin siis ettei autoliike mulle sitä hakenut vaan ostin liikkeestä auton minkä olivat itse hakeneet. He tuovat paljon autoja euroopasta. Tuolla tavalla pätee kauppaan kuluttajasuoja ja niin kuin mainitsin siitä oli hyötyä kun autossa oli pikku viilausta parissakin eri paikassa kaupan jälkeen.

Itsellä vaikutti paljon varustetaso, suomi-autot oli karvalakkeja ja omassa noin 15 000 - 20 000 euron varusteet. Mutta auton hinta oli samalla tasolla suomi-karvalakkien kanssa. Otin riskin ostamalla "tuontiauton", huollatin ongelmat liikkeen piikkiin ja olen ollut hemmetin tyytyväinen jo neljä vuotta.

_
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse toin nykyisen audin saksasta 2006 ja säästin silloin n.4000 euroa suomen hintoihin verrattuna, joten ihan kannattavaa nähdä vähän vaivaa tuon takia.
Nykyisessä markkinatilanteessa tuomalla itse ei juurikaan säästä. Nykynen käyttövessa tuotuna saksasta olisi maksanut saman kuin liikkeestä ostettu ja eberillä varustettu ns Suomi-auto.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Nykyisessä markkinatilanteessa tuomalla itse ei juurikaan säästä. Nykynen käyttövessa tuotuna saksasta olisi maksanut saman kuin liikkeestä ostettu ja eberillä varustettu ns Suomi-auto.

Aijaa?? Varmaan aika tapauskohtaista, koska kaverini toi puolitoista vuotta sitten 535d:n saksasta ja samoilla varusteilla oleva suomi-auto olisi ollut selkeästi kalliimpi. Samaa mallia olisi saannut samalla hinnalla, mutta varusteista olisi puuttunut puolet ja kilometrejä olisi ollut mittarissa enemmän. Uskon, että ns. perusautossa tuo tuomisen etu ei ole niin suuri kun taas erikoisemmassa mallissa hyvillä varusteilla tuo ero on suurempi.
Kaverini maksoi siis tuosta autosta kaikkine kuluineen 29 tonnia kun vastaavan suomi-auton pyyntihinta oli 34 tonnia.

edit. Nopeasti nettiautosta katsoin niin lähes samanlaisia saa nyt n.27-28 tonnilla.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Aijaa?? Varmaan aika tapauskohtaista, koska kaverini toi puolitoista vuotta sitten 535d:n saksasta ja samoilla varusteilla oleva suomi-auto olisi ollut selkeästi kalliimpi. Samaa mallia olisi saannut samalla hinnalla, mutta varusteista olisi puuttunut puolet ja kilometrejä olisi ollut mittarissa enemmän. Uskon, että ns. perusautossa tuo tuomisen etu ei ole niin suuri kun taas erikoisemmassa mallissa hyvillä varusteilla tuo ero on suurempi.
Kaverini maksoi siis tuosta autosta kaikkine kuluineen 29 tonnia kun vastaavan suomi-auton pyyntihinta oli 34 tonnia.

edit. Nopeasti nettiautosta katsoin niin lähes samanlaisia saa nyt n.27-28 tonnilla.

Edit2. Ainakin bemareissa ja audeissa näyttäisi vieläkin tulevan selkeästi n.3t säästöt kun hakee saksasta. Autojen hinnat suomessa pyörivät siinä 27 tonnin paikkeilla kun taas saksasta saa 16 tonnilla auton ja siihen päälle verot+kulut niin summa jäänee siihen 23-24 tonnin väliin. Edelleen korostan, että katson autoja samoilla varusteilla, joten saman mallisen auton saattaa saada samalla hinnalla, mutta varusteissa sitten iso ero.
Lähteet: Nettiauto, mobile, tullin mahtijärjestelmä, co-taulukko ja veropäätökset.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kuumotteleeko ketään uusi Ford Mustang, jota aletaan nyt myymään virallisesti Euroopassa? Äkkiseltään aika paljon saa autoa tuohon reiluun 50 tonniin jos ottaa tuon 2.3 litran EcoBoostin. Persujen vaalilupausautoveronpoistolla 37 tonnia. Pikaisesti jos selaa kilpailijoita (reilu 300hv takavetoinen coupe) niin:
- BMW:ltä M235i alkaen 66 tonnia, 435i alkaen 74 tonnia
- MB:ltä C-sarjan 350 coupe alkaen 68 tonnia
- Nissan 370Z alkaen 68 tonnia
- Toyota GT86 alkaen 48 tonnia (vaikka on hieman eri luokassa auton idean, painon ja tehon suhteen)
- Porschen halvin Cayman 80 tonnia (tämäkin jo eri tyyppinen auto)
- Audi A5 3.0TFSI (272hv) alkaen 71 tonnia (ok tämä ois neliveto)

Onko muita? Pikkaisen jos kriteereistä antaa löysää niin sai nuo muutamat autot vertailun vuoksi tuohon... Tarkasti jos miettii niin oikeastaan mikään ei ole suora kilpailija Mustangille, saksalaiset ehkä enemmän luxus ja sporttiakin saa enemmän, Nissan on 2-paikkainen jne.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kuumotteleeko ketään uusi Ford Mustang, jota aletaan nyt myymään virallisesti Euroopassa?
Onko muita?

Noh viimeksi tänä aamuna kävi mielessä nämä tälläiset vaihtoehdot kun tarkistin KENO-numerot, tuli sellaiset 4,5 € joten ei vielä vaihdellla nykyistä Mustangiin.
Ristiriitaista vähän mun korvaan tuo Mustang ja sitten pitäisi tyytyä 2.3 Ecoboostiin, varmasti riittävän tehokas mutta mulle amerikkailainen on moottoriltaankin muskeliauto ei pelkältä ulkonäöltään.

Muista vaihtoehdoista GT86:nen olisi varmasti ajo-ominaisuuksiltaan upea auto, käytettyjä on jo 30t€ saatavilla, mutta tehoa saisi olla vähän enemmän.

Seuraava ajajan auto hiukan kalliimmasta luokasta tietysti Cayman S, sellaisen vähän ajetun kun saisi haalittua, keveys siinä kiinnostaa mua enemmän kuin 911.

Nelivetoisista lähtisin bemariin, siitä on kokemusta ja xdrivehan on suurimmaksi osaksi takavetoinen joten tunne voimasta tulee oikeasta suunnasta.

_
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Fordilta ihan uskalias veto laittaa 4-sylinterinen kone, katsoo vaikka youtuben kommentteja näistä niin siellä on jenkeillä herneet (tai pikemminkin riisit) aika syvällä nenässä. Itse lähinnä miettisin tuollaista käyttöautoa hinnan, tehon, kulutuksen jne. näkökulmasta, enkä niinkään statuksen tai historian perusteella. On mulla nekin aika vahvoina päällä joissain muissa automalleissa, mutta ei tämän kohdalla. Toisaalta voisi miettiä, että yllättävän pitkään amerikkalaiset haluavat pitää kiinni vapari-V8:sta, kun ahdetut (ja usein) pienemmät koneet on jo vallannut käytännössä kaikki muut valmistajat ahtamisen tuomien hyötyjen vuoksi.

GT86 ja Subaru BRZ on varmaan täysin eri tuntuinen ajaa kuin Mustang (tai muut mitä listasin) jo pelkästään koneen vuoksi koska on pieni vapari vs. isommat ahdetut moottorit. Hauskoja ne on ajaa pikkuteillä, mutta liian sellainen pelkistetty ja karu käyttöautona (mitä nyt vähän olen GT86:lla ajanut). Tuollainen hieman isompi grand tourer-tyylinen coupe on mukavampi jo matka-ajossakin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ymmärrän pointin tuosta käyttöautosta. Oma amerikkailaisen hankinta olisi kuitenkin jotain muuta, harrasteauto ja mielellään juuri vapari V8 ennen kuin EU tai joku muu kukkahattutaho kieltää ne.

Käyttöauto on mulle jotain muuta, jos "muskelia" siihen kaipaan niin 3.0 litraisia vapareita löytyy vielä ainakin Mersulta, sellaista noin 300hp, n 400nm ja yhdistetty 6.8litr/100km.
Tuo on mielestäni nykymoottorien mestariluokkaa että saadaan mukavan kokoiset vaparit kulkemaan ja kuluttamaan kohtuullisesti.

_
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Kuumotteleeko ketään uusi Ford Mustang, jota aletaan nyt myymään virallisesti Euroopassa? Äkkiseltään aika paljon saa autoa tuohon reiluun 50 tonniin jos ottaa tuon 2.3 litran EcoBoostin. Persujen vaalilupausautoveronpoistolla 37 tonnia. Pikaisesti jos selaa kilpailijoita (reilu 300hv takavetoinen coupe) niin:
- BMW:ltä M235i alkaen 66 tonnia, 435i alkaen 74 tonnia
- MB:ltä C-sarjan 350 coupe alkaen 68 tonnia
- Nissan 370Z alkaen 68 tonnia
- Toyota GT86 alkaen 48 tonnia (vaikka on hieman eri luokassa auton idean, painon ja tehon suhteen)
- Porschen halvin Cayman 80 tonnia (tämäkin jo eri tyyppinen auto)
- Audi A5 3.0TFSI (272hv) alkaen 71 tonnia (ok tämä ois neliveto)

Onko muita? Pikkaisen jos kriteereistä antaa löysää niin sai nuo muutamat autot vertailun vuoksi tuohon... Tarkasti jos miettii niin oikeastaan mikään ei ole suora kilpailija Mustangille, saksalaiset ehkä enemmän luxus ja sporttiakin saa enemmän, Nissan on 2-paikkainen jne.


Onhan toi 37k€ laadullisesti 20k€:n autosta vähän liikaa. Onko nuo kilpailijoiden hinnat persujen vaalilupauksen mukaisia autoverottomia vai nykyisen veronkannon mukaisia hintoja?
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Onko teillä kokemuksia Mazda 3:sta? Vuosimallin 2004 Mazda 3 olisi kiikarissa, mutta jonkin verran on saanut lukea juttua näiden ruostumisesta. Joidenkin juttujen mukaan taas se on vain Mazda 6:n ongelma, mutta mitään kunnon tietoa ei löydy mistään. Onko kenelläkään, tai kenenkään tutulla tuon vuosimallin, tai lähellä sitä Mazdaa, ja jos on niin miltä kori näyttää?
Muita tyyppivikoja tuossa ei hirveästi tuntuisi olevan, mutta niistäkin saa huudella, mikäli kokemuksia on!
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko teillä kokemuksia Mazda 3:sta? Vuosimallin 2004 Mazda 3 olisi kiikarissa, mutta jonkin verran on saanut lukea juttua näiden ruostumisesta. Joidenkin juttujen mukaan taas se on vain Mazda 6:n ongelma, mutta mitään kunnon tietoa ei löydy mistään. Onko kenelläkään, tai kenenkään tutulla tuon vuosimallin, tai lähellä sitä Mazdaa, ja jos on niin miltä kori näyttää?
Muita tyyppivikoja tuossa ei hirveästi tuntuisi olevan, mutta niistäkin saa huudella, mikäli kokemuksia on!

Tsekkaa ruosteet todella tarkkaan. Netistä löytyy infoa mistä vuodesta eteenpäin ongelmat vähentyneet. Itse kävin vuosi sitten katsomassa yhtä 2006 mazda 3 GT:tä ja oli yllätys se ruosteen määrä. Sitä oli lokareissa ja vaikka missä kun syynäsi autoa. Siihen lopahti omat fiilikset kyseistä autoa kohtaan, mutta uusi malli onkin sitten jo ihan muuta.

_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös