Autoiluketju

  • 3 190 962
  • 18 516

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Hyvä, että osaat arvostaa. Näin muuten tänään Toyota Corolla sedanin. Täytyy kyllä myöntää, että aika monta kertaa sen kuskia on varmaan jouduttu pahoinpitelemään, jotta on mennyt sennäköisen saippualootan hankkimaan.

Ajaako sedaneilla ylipäätään muut kuin yli 60-vuotiaat ihmiset?
 

Carlos

Jäsen
Ajaako sedaneilla ylipäätään muut kuin yli 60-vuotiaat ihmiset?

Asiaan mitenkään liittymättä, meillä on ajettu viimeiset 10 vuotta Sedanille, viimeiset pari vuotta kahden lapsen kanssakin. Hyvin mahtuu tavarat kyytiin, farmareiden tilavuus on yliarvostettua. Käytännön litratilavuudessa ero ei ole niin suuri kuin kaikki kuvittelevat.

Nyt kun tulee kolmas muksu, joudutaan vaihtamaan isompaa (tila-auto/SUV), mutta silti vielä ensimmäinen vuosi on tarkoitus pärjätä nykyisellä sedanilla.

Mielestäni ainoa selkeä etu farmarissa on siirrettäessä isompaa tavaraa, niin sitä mahtuu sisään koko perän leveydeltä/korkeudelta. Mutta normaaliajossa takapenkit ylhäällä sedan on ihan ok. Ei sen puoleen, en väitä että sedan olisi "parempi" kuin farmari, mutta selkeästi aliarvostettu.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Tämä on uudessa Saabissakin. Kun jotain eroja pitää saada malleille, niin merkitään niitä ihan kummallisesti:
1.8t = 2.0 litrainen matalapaine turbo 150hv
2.0t = 2.0 litrainen matalapaine turbo lastutettuna 175hv
2.0T = 2.0 litrainen turbo, siis eri ahtimella kuin nuo ylemmät 210hv

Varsinkin tuo 1.8t on aika harhaanjohtava, kun kyseessä on kuitenkin 2.0 kone. Näin olen käsittänyt nämä saabin koukerot.

Tuo muuten pitää paikkansa. Duunikaverilla on muutaman vuoden ikäinen 1.8t ja hän kertoi tuota samaa. Hän oli itsekin hieman yllättynyt tuosta "väärinmerkinnästä", ihmetteli vain tuon merkitsemistavan loogisuutta/järkevyyttä.

Samainen kaveri kertoi, että Saabia hankittaessa kannattaisi metsästää muuta kuin Linear-malliversiota. Laiskanletkeitä nuhapumppuja oli hänen tuomionsa. Vektor ja Aero ovat pirteämpiä, mutta eiköhän tuo ole oletettavaakin. Linear on ns. karvalakkimalli. Sen takia se on halvempikin kuin muut Saabit.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Japanissa oli aikaisemmin joku ihme sääntö joka rajasi hevoset alle kolmensadan, johti siihen että valmistajat ilmoitti juuri näitä alle 300:n tehoja vaikak totuus oli jotain aivan muuta. Ei taida olla enään.

Rajoitus edelleen voimassa. Viimeksi törmäsin asiaan olikos se nyt tuulilasin testissä, kun käviät uutta WRX Subarua Japanissa testaamssa. Jutussa mainittiin, että euroopan versiossa on enemmän tehoa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Rajoitus edelleen voimassa. Viimeksi törmäsin asiaan olikos se nyt tuulilasin testissä, kun käviät uutta WRX Subarua Japanissa testaamssa. Jutussa mainittiin, että euroopan versiossa on enemmän tehoa.

Sinänsä outoa että ovat päätyneet Euroopassa 2.5l koneeseen, kun se on Japanissa vaan 2.0l. Tuo selittää sen tehoeronkin, kun kyseessä kaksi täysin erilaista moottoria. Tosin tehoa on kyllä vähemmän Euroopan versiossa. 300hv, kun Japanissa 304hv.
Ai miksi eri moottorit? "Hiroshi Mori says, "In the Japanese market, people love the rev-happy type engine, so we have the 2.0-liter. Also it is the WRC homologation. For the export model, low-end torque is the priority, so there is the 2.5-liter."
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Samainen kaveri kertoi, että Saabia hankittaessa kannattaisi metsästää muuta kuin Linear-malliversiota. Laiskanletkeitä nuhapumppuja oli hänen tuomionsa. Vektor ja Aero ovat pirteämpiä, mutta eiköhän tuo ole oletettavaakin. Linear on ns. karvalakkimalli. Sen takia se on halvempikin kuin muut Saabit.

Linear ja nämä muut ovat varustelutasoja. Aerossa taas on moottoripuoli aina kunnossa ja kivat varusteet lisänä. Esim. nykyistä 260-heppaista 9-5:sta et kaupasta saa kuin aerona, muihin malleihin saat valita joko linear (ja sen johdannaiset/kampanjat) tai vector. 9-3 SS/SC voi aeroon jopa valita dieselkoneen! Onhan se vähän perinteistä luopumista kun pöökoneen saa aeroon.
 

Kapo

Jäsen
Rajoitus edelleen voimassa. Viimeksi törmäsin asiaan olikos se nyt tuulilasin testissä, kun käviät uutta WRX Subarua Japanissa testaamssa. Jutussa mainittiin, että euroopan versiossa on enemmän tehoa.

Ei ole. Lexus ISF, Nissan GT-R mm. pukkaavat reilusti yli 400 heppaa molemmat ihan Japanissakin. Aiempi rajoitushan oli 280hp ja siitä siis on luovuttu.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei ole. Lexus ISF, Nissan GT-R mm. pukkaavat reilusti yli 400 heppaa molemmat ihan Japanissakin. Aiempi rajoitushan oli 280hp ja siitä siis on luovuttu.

Juurikin näin. IS-F:ssä on 423hp:tä. Eurooppalaiset autonvalmistajat ovat sopineet huippunopeuksista, että maksimi on 250km/h. Mersut, bemarit ja muutamat muut tätä noudattavat mutta esim. IS-F:ssä huiput on 270km/h.
 

Tibexe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onhan noita poikkeuksia. Superauto-merkkien lisäksi, mm. Mersulla on SLR:nsä ja esim. Bemarin M5:seen nopeudenrajoittimen poiston saa tehtaalta "lisävarusteena" näin halutessaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Juurikin näin. IS-F:ssä on 423hp:tä. Eurooppalaiset autonvalmistajat ovat sopineet huippunopeuksista, että maksimi on 250km/h. Mersut, bemarit ja muutamat muut tätä noudattavat mutta esim. IS-F:ssä huiput on 270km/h.

Eipä kaikki eurooppalaisetkaan (tai Euroopassa kootut jenkit) tuota noudata enää, vaan rajoitin tulee vastaan jossain 270 tuntumassa. Parempi toki olisi, jos rajoitinta ei olisi lainkaan, mutta saahan sen myös pois pienestä maksusta.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin muuten tänään Toyota Corolla sedanin. Täytyy kyllä myöntää, että aika monta kertaa sen kuskia on varmaan jouduttu pahoinpitelemään, jotta on mennyt sennäköisen saippualootan hankkimaan.


Taidat olla pelkästään kateellinen?

Noh, ehkä sinäkin joskus saat oikean työpaikan ja sitämyötä senverran autolainaa että saat vastaavan. Varo vaan ettei paikalliset piripäät siellä Vesalassa naarmuta sun uutta unelma-autoas!
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Eikö terveys ja ihmisten henki merkitse mitään?
Nuo pienhiukkaset ovat todella vaarallisia ihmisille. Eli jos kaupunkien keskustoissa pyörii paljon dieseleitä ilman suodatinta, on se hemmetin vaarallista ihmisille. Ja typerää, jos ongelma pystytään korjaamaan suodattimilla. Itse olen ehdottanut, että uusissa dieselautoissa suodattimet laitetaan pakollisiksi.

Tuo kommentti olikin lähinnä kritiikkiä tätä uutta verouudistusta kohtaan. Käsittämätöntä penailua kyllä, ettei näitä pienhiukkaspäästöjä otettu mitenkään huomioon. Tuokin asia taitaa kuitenkin väkisin muuttua lähivuosina.

Voit kuitenkin varmaan kuvitella, kuinka valmiita ihmiset ovat keskimäärin maksamaan 900e DPF-lyhenteestä auton nimen perässä. Eipä taida edes suuri(n) osa autoilijoista tietää, mitä tämä lyhenne tarkoittaa. Saati sitten, että maksaisivat vielä ylimääräistä siitä, että auton kulutus lisääntyisi.

Viimeisestä ehdottomasti samaa mieltä.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Noista Japanin tehorajoituksista spekulontia/mutuilua. Ainakin moottoripyörissä on joku tehoraja (en nyt muista oliko 100hp, kuitenkin) ja kaikki tehokkaammat pyörät ovat usein "maahantuotuja" euro- tai jenkkiversioita vaikka ovat japsipyöriä. Olisiko noissa tehokkaimpien autojen kohdalla joku vastaava porsaanreikä? Eli tehdään vaikka esim. Skylinea britti/aussi-markkinoille niin saadaan kunnon tehot ja ratti oikealle puolella ja sitten paikallinen drifting-tero voi ostaa tuon ulkomaan spekseillä olevan auton takaisin Japaniin. Tosin auto ei lähde maasta vaan byrokratialla kikkaillaan se tuontipeliksi.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tulipa nähtyä ensi kertaa "livenä" uutuuttaan kiiltelevä Audi R8. Melko vaikuttavan näköinen peli, tuohon verrattuna esim. 14 cm kapeampi ja 10 cm korkeampi Audi TT näyttää aivan mopolta..
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä kaikki eurooppalaisetkaan (tai Euroopassa kootut jenkit) tuota noudata enää, vaan rajoitin tulee vastaan jossain 270 tuntumassa. Parempi toki olisi, jos rajoitinta ei olisi lainkaan, mutta saahan sen myös pois pienestä maksusta.

Rajoitin on tarkoituksella tehty sellaiseksi, että sen saa pois todella helposti. Jos jollekulle ei 270km/h riitä, eikä myöskään riitä ymmärrystä rajoittimen poistamiseen, niin parempi sitten pysyä siinä nimellisessä nopeuedessa..
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Hehee, tulipas ajeskeltua 8,2 litran v8 autolla, nimittäin Cadillac Fleetwoodilla. On se mieletön laiva, mutta liikkui todella kepeästi, siis oikeasti! Nyt en ajanut ku pari kilsaa, ens kerralla vähän enemmän. :)
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Perskutarallaa... kyllä on nuo pölykapselit hupaa tavaraa. Nykyisessä ajopelissäni on jo neljä kertaa kolmen vuoden aikana lähtenyt pölykapseli omille teilleen. Tämä viimeisin on lähtenyt jo kahdesti parin viikon sisään. Tavallaan kummallisinta siinä on se, että samaisesta vanteesta irtoutuminen on tapahtunut kolmasti. Parin viikon takainen oli onneksi sentään sellainen, että se oli irronnut kotipihan parkkipaikalla ja sain sen siten vielä laitettua paikalleen. No nyt sitten lauantai-iltamyöhäsellä se suorastaan paukahti irti moottoritiellä ajettaessa. Sinne se metsikköön/pöpelikköön hävisi kuin pieru saharaan. Tänään kävin ostamassa uuden. Laskeskelin, että jos olisin silloin ensimmäisellä kerralla ostanut koko setin (4 kpl), niin olisin säästänyt jo nyt 20 euroa. Vaan mistäpä tuommoisia pystyy arvaamaan tapahtuvaksi noinkin usein.
 

scholl

Jäsen
Tulipa nähtyä ensi kertaa "livenä" uutuuttaan kiiltelevä Audi R8. Melko vaikuttavan näköinen peli, tuohon verrattuna esim. 14 cm kapeampi ja 10 cm korkeampi Audi TT näyttää aivan mopolta..

Eihän noita voi verrata. Sama kuin vertaisi jotain MB:n Sportcoupea ja SLR:ää.
R8 on URHEILUAUTO!
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Osta aluvanteet ni ei tartte tapella pöläreitten kanssa.

Niinpä. Se on kyllä käynyt mielessä. Tosin... auton vaihto on näillä näkymin edessä kuluvan vuoden aikana, joten taidanpa jättää sen vanneprojektin tulevalle omistajalle. Seuraavassa omassa autossa saattaa olla jo aluvanteet lähtökohtaisestikin. You never know.
 
Suositelkaapa jotakin pyöreää mustaa kokoluokassa 215/45*17. Rengas-Onlinestä ajattelin tilailla, mutta kun ei osaa päättää...
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Suositelkaapa jotakin pyöreää mustaa kokoluokassa 215/45*17. Rengas-Onlinestä ajattelin tilailla, mutta kun ei osaa päättää...

Miten olisi renkaat?

Se kait riippuu mitä olet etsimässä. Haetko halpaa (jotain linglongia ja nankangia), parasta ja samalla hintavaa (esim. Michelin) tai jotain siltä väliltä (vaikkapa itsenikin suosima Sava). Näistä välimallin renkaista itse voisin taipua myös Falkeniin. Toisaalta muutaman euron/rengas lisää laittamalla saisi Pirellit tai Goodyearit.

Asiantuntija en ole ja omassa autossakin kokemusta vain nokialaisista, Savasta ja Kleberistä.
 

Aces

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Sharks sekä 90-luvun Bruins ja Cam Neely
Perskutarallaa... kyllä on nuo pölykapselit hupaa tavaraa. Nykyisessä ajopelissäni on jo ....

Laita pölykapselit parilla nippusiteellä kiinni niin ei lähe kävelemään. Itellä hajosi yhdestä pölykapselista rautalangan kiinnikkeet ja nuukana en viitsinyt ostaa uutta vaan laitoin valkoisilla nippusiteillä kiinni...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös