Autoiluketju

  • 3 191 426
  • 18 516

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Pitäisi ehkä uusia kesäkumit. Ne eivät kuitenkaan vielä ole ihan loppu, joten ajattelin siirtää hankintaa kesälle. Sellaisen millin noista voisi siis vielä kuluttaa, mutta auton vaihtoon on vielä jokunen vuosi aikaa.

Onko palstalaisilla kokemuksia rengaskauppojen hinnoittelusta sesongin ulkopuolella? Nyt keväällä alennuksia on varmasti turha kysellä, mutta entäs heinäkuussa, kun rengasliikkeen ovi ei narahda kertaakaan päivän aikana?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko palstalaisilla kokemuksia rengaskauppojen hinnoittelusta sesongin ulkopuolella? Nyt keväällä alennuksia on varmasti turha kysellä, mutta entäs heinäkuussa, kun rengasliikkeen ovi ei narahda kertaakaan päivän aikana?
Emmä tiedä onko se edes noin lopulta. Sesonkiin on isot panostukset niin tavaran kuin henkilöstön osalta ja silloin ne asiakkaat pitää saada ovesta sisään. Varmaan sesongin jälkeenkin ne yksi vakkari asentaja ja myyjä jonkun sarjan myyvät hyvään hintaan, ja toki asiointi on miellyttävämpää ja asiantuntevampaa ja aikoja paremmin saatavilla.
Joka tapauksessa hintaerot sesonki/offseason lienee pienempiä kuin esim Nokian tai Contin ero Goodyeariin. Kesärenkaissa toki mahis säästää vieläkin enemmän, versus talvirenkaat joissa ei ehkä kannata ihan sitä viimeistä euroa säästää.

Mahdetaanko keväältä yli jääneet kesärenkaatkin myydä hotelliasiakkaille jo syysvaihdon yhteydessä, en tiedä kun en ole koskaan hotelliasiakas ollut.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mahdetaanko keväältä yli jääneet kesärenkaatkin myydä hotelliasiakkaille jo syysvaihdon yhteydessä, en tiedä kun en ole koskaan hotelliasiakas ollut.
Nykyisessä hotellissa ei ole ollut aktiivista markkinointia, ehkä mun renkaat on olleet hyväkuntoisia. Suutarilan Rengas Totalilla (nyk. Vianor) säilytin sitä ennen renkaita ja sieltä yleensä ennen vaihtoa tsekkasivat säilytyksessä olevat renkaat ja ehdottivat vaihtokunnossa oleville special price, only for you, my friend -juttuja. Eli mulla ei ole kokemusta, että syysvaihdon yhteydessä tarjottaisiin kesäkumeja.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä mieltä Jatkoajan asiantuntijat ovat ruostesuojauksen teettämisestä sähköautoon? Hukkaan heitettyä rahaa vai sijoitus tulevaisuuteen jos samaa autoa pitää pitkään? Asun Etelä-Suomessa, jossa suolaa tungetaan koko ajan teille.
 

Outsider

Jäsen
Mitä mieltä Jatkoajan asiantuntijat ovat ruostesuojauksen teettämisestä sähköautoon? Hukkaan heitettyä rahaa vai sijoitus tulevaisuuteen jos samaa autoa pitää pitkään? Asun Etelä-Suomessa, jossa suolaa tungetaan koko ajan teille.

Täysin hukkaan heitettyä rahaa, jos autoa ei ole tarkoitus pitää kymmeniä vuosia museoikään asti. Siinä vaiheessa saattaa suojauksesta ehkä olla jotain hyötyä, mutta toisaalta siihen mennessä ruoste on kyllä iskenyt jo moneen kertaan kiveniskuista rikkoutuneeseen maalipintaan/osien saumoihin missä hiekka hankaa ajan myötä pinnat puhki.
 
Viimeksi muokattu:

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä mieltä Jatkoajan asiantuntijat ovat ruostesuojauksen teettämisestä sähköautoon? Hukkaan heitettyä rahaa vai sijoitus tulevaisuuteen jos samaa autoa pitää pitkään? Asun Etelä-Suomessa, jossa suolaa tungetaan koko ajan teille.
Kiinalaiset massataan, mutta Tsekkiläinen kyllä varmaan pärjää hyvin ilmankin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiinalaiset massataan, mutta Tsekkiläinen kyllä varmaan pärjää hyvin ilmankin.
Täysin hukkaan heitettyä rahaa, jos autoa ei ole tarkoitus pitää kymmeniä vuosia museoikään asti. Siinä vaiheessa saattaa suojauksesta ehkä olla jotain hyötyä, mutta toisaalta siihen mennessä ruoste on kyllä iskenyt jo moneen kertaan kiveniskuista rikkoutuneeseen maalipintaan/osien saumoihin missä hiekka hankaa ajan myötä pinnat puhki.
Kiitos mielipiteistä! Luotan teihin.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Jotenkin vähän harhaanjohtavaa otsikointia tuo "Hinta tuhansia euroja", kun jutusta selviää, että hinta on Volvo-korjaamolla 1800 euroa. Ja todennäköisesti missä tahansa muulla korjaamolla alle tuhat euroa. Itse korjautin muutama vuosi sitten 2008 V70:n Webaston, jossa saattoi hyvinkin olla juuri tuo sama vika, niin hinta oli karvan alle 700 euroa.

 

Flinck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Miten palstalaisilla on kokemuksia Mitsubishin Outlander PHEV:stä? Uhka vai mahdollisuus? Onko tiloiltaan niin iso kuin ulkokuori antaa ymmärtää? Nykyinen Octavia käy auttamatta pieneksi kohta kun toinen muksu tarttee isomman istuimen ja vähän plugari kinostelis. Vaatimuksena neliveto ja hyvä maavara niin plugareita ei tuohon budjettiin oikein muita ole.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Miten palstalaisilla on kokemuksia Mitsubishin Outlander PHEV:stä? Uhka vai mahdollisuus? Onko tiloiltaan niin iso kuin ulkokuori antaa ymmärtää? Nykyinen Octavia käy auttamatta pieneksi kohta kun toinen muksu tarttee isomman istuimen ja vähän plugari kinostelis. Vaatimuksena neliveto ja hyvä maavara niin plugareita ei tuohon budjettiin oikein muita ole.

Outlander PHEV oli yksi ehdokas kun pari vuotta sitten autoa vaihdoin. Mutta aivan liian pieni, en tiedä onko sisätiloiltaan Octaviaa isompi. Tai jos on, niin ei mitenkään merkittävästi.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Miten palstalaisilla on kokemuksia Mitsubishin Outlander PHEV:stä? Uhka vai mahdollisuus? Onko tiloiltaan niin iso kuin ulkokuori antaa ymmärtää? Nykyinen Octavia käy auttamatta pieneksi kohta kun toinen muksu tarttee isomman istuimen ja vähän plugari kinostelis. Vaatimuksena neliveto ja hyvä maavara niin plugareita ei tuohon budjettiin oikein muita ole.

Käsittääkseni kulutus on aivan helvetillinen, kun akusta loppuu potku. Hybridijärjestelmä ei liene lähelläkään Toyotan vastaavaa (eipä tosin ole juuri muillakaan merkeillä), mitä tehokkuuteen tulee. Jos ajomatkat pysyvät pääsääntöisesti sähkökantaman sisällä, lienee tuo ihan jees vaihtoehto. Akun kunto kannattaa sitten selvittää ja jos on vielä akkutakuu voimassa, niin tuolle tehdäänkin vielä jotakin.

Periaatteessa tuo täyttänee kaikki antamasi speksit, mutta jos edullisilla kilometreillä on iso painoarvo, niin suosittelen ainakin miettimään kahdesti.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Käsittääkseni kulutus on aivan helvetillinen, kun akusta loppuu potku. Hybridijärjestelmä ei liene lähelläkään Toyotan vastaavaa (eipä tosin ole juuri muillakaan merkeillä), mitä tehokkuuteen tulee. Jos ajomatkat pysyvät pääsääntöisesti sähkökantaman sisällä, lienee tuo ihan jees vaihtoehto. Akun kunto kannattaa sitten selvittää ja jos on vielä akkutakuu voimassa, niin tuolle tehdäänkin vielä jotakin.

Periaatteessa tuo täyttänee kaikki antamasi speksit, mutta jos edullisilla kilometreillä on iso painoarvo, niin suosittelen ainakin miettimään kahdesti.

Hybridijärjestelmä on periaatteessa oikein hyvä, Outlander on niitä harvoja phevejä, joka on lähtökohtaisesti ensin sähköauto ja on aina sitä 65 km/h saakka. Auto vain on melkoinen möhkäle ja sen myötä kulutuskin kasvaa pelkällä bensalla ajettaessa - "helvetillinen" se ei kyllä ole varsinkaan MY19-20 autoilla. Outlanderissa on syytä huomata, että vaikka auton eri mallivuodet näyttävät varsin samalta, auto uusiutui todella paljon pariin otteeseen, isoin pykälä MY19 tultaessa. MY20 onkin viimeinen, mitä Suomeen on koskaan tuotu.

Sisätiloiltaan, varsinkin kontiltaanhan auto on pieni, vaikka ulkomuoto on valtava.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
@DAF

Korjaa toki, jos olen ymmärtänyt väärin, mutta kyllähän esimerkiksi RAV4 pesee Outlanderilla lattiaa jopa huomattavalla erolla. Toki RAV4 on karvan päälle 100 kg kevyempi, mutta ero kulutuksessa on huomattavasti tuota eroa suurempi.

Ainakin itselle hybridi on aina hybridi, ladattiin sitä ulkoisesti tai ei. Tuo "helvetillinen" oli toki kärjistys, mutta tarkoitus oli alleviivata sitä seikkaa, että akun loputtua tuolla ei ole kovin paljon niitä hybridin etuja. Tai no en minä tiedä, mutta itselle lähes 10 litraa sadalla kilometrillä kuluttava henkilöauto on nykypäivänä jo melkoinen juoppo.

Edit. Mainittakoon nyt vielä se, ettei RAV4 myöskään liene sisätiloiltaan erityisen iso auto.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Octaviaa tilavampi neliveto lataushybridi ”halvalla”, niin onhan siinä kompromisseja tehtävä… Harmi kun superbin kohdalla taitaa neliveto puuttua.

Mitsuja näyttää paljon olevan ainakin täällä liikenteessä. Varmaan toimiva peli.
 
Viimeksi muokattu:

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi

Tämä on kyllä ihan totta nykypäivän autoissa, että nuo perinteisistä ja helppokäyttöisistä kytkimistä "tablettiin" piilotetut auton toiminnot alkaa mennä monesti jo vaarallisen puolelle. Eihän tuossa ole oikeasti mitään järkeä, jos jotain tihkunopeuden säädön tai istuinlämmittimen kaltaisia toimintoja joutuu hakemaan useamman valikon kautta sen sijaan, että painaisit tai kiertäisit jotain kytkintä, minkä osaat yhden-kahden kerran jälkeen tehdä ihan sokkona. Volvoissa on ollut pitkään jo isot näytöt ja monet toiminnot niiden takana, mutta silti tärkeimpiä toimintoja on pystynyt aiemmin tekemään ihan perinteisesti kytkimillä ja myös noissa näytöissä on ollut hyvä käyttölogiikka. Näköjään näissä sähköversioissa on luovuttu tästäkin.

Tämä on jotenkin absurdia sikälikin, että älypuhelimen käyttö ja puhelimen käyttö yleensäkin on ajon aikana kiellettyä, mutta samalla autonvalmistajat itse kiinnittävät autoihinsa tabletteja ja pakottavat käyttämään kaikkia autojen toimintoja sieltä. Joskus jopa sen puhelimen räplääminen on vähemmän vaarallinen vaihtoehto kuin se, että yrität ajon aikana etsiä jotain auton toimintoa sieltä valikkohässäkästä.

Ihan hyvä vaan, että ainakin Euro NCAP on jo alkanut kiinnittämään tähän huomiota ja aikoo ottaa käyttöönsä uudet ohjeet, jossa parhaaseen arvosanaan päästäkseen vaaditaan, että tietyt auton toiminnot täytyvät olla fyysisen kytkimen takana ja riittävän helposti käytettävissä ajon aikana.
 

Flinck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Käsittääkseni kulutus on aivan helvetillinen, kun akusta loppuu potku. Hybridijärjestelmä ei liene lähelläkään Toyotan vastaavaa (eipä tosin ole juuri muillakaan merkeillä), mitä tehokkuuteen tulee. Jos ajomatkat pysyvät pääsääntöisesti sähkökantaman sisällä, lienee tuo ihan jees vaihtoehto. Akun kunto kannattaa sitten selvittää ja jos on vielä akkutakuu voimassa, niin tuolle tehdäänkin vielä jotakin.

Periaatteessa tuo täyttänee kaikki antamasi speksit, mutta jos edullisilla kilometreillä on iso painoarvo, niin suosittelen ainakin miettimään kahdesti.

Lähtökohtaisesti tuolla saisi meille nimenomaan edullisia kilometrejä kun lähes kaikki arkiajot alle 20km kerralla. Toki latauspiste kotiin maksaisi mutta olispa sekin sitten tulevaisuutta varten.

Hybridijärjestelmä on periaatteessa oikein hyvä, Outlander on niitä harvoja phevejä, joka on lähtökohtaisesti ensin sähköauto ja on aina sitä 65 km/h saakka. Auto vain on melkoinen möhkäle ja sen myötä kulutuskin kasvaa pelkällä bensalla ajettaessa - "helvetillinen" se ei kyllä ole varsinkaan MY19-20 autoilla. Outlanderissa on syytä huomata, että vaikka auton eri mallivuodet näyttävät varsin samalta, auto uusiutui todella paljon pariin otteeseen, isoin pykälä MY19 tultaessa. MY20 onkin viimeinen, mitä Suomeen on koskaan tuotu.

Sisätiloiltaan, varsinkin kontiltaanhan auto on pieni, vaikka ulkomuoto on valtava.

Kontin koon kanssa pärjää, tilaa tarttis takapenkille. Lähes kaks metrisen kuskin taakse pitäs saada selkä menosuuntaan penkki parivuotiaalle niin siitä se haaste.

Octaviaa tilavampi neliveto lataushybridi ”halvalla”, niin onhan siinä kompromisseja tehtävä… Harmi kun superbin kohdalla taitaa neliveto puuttua.

Mitsuja näyttää paljon olevan ainakin täällä liikenteessä. Varmaan toimiva peli.

Suberbia on nelivetona aina joitain myynnissä mutta ne on sit 280hv nelikkoja joka tuntuu liioittelulta. Eikä maavaraa enempää minkä kevään ja talven mökkitielle tarttis.


Mutta eipä se jos Outlander osoittautuu pieneksi niin sitten täytyy katse suunnata Skodan Kodiaqiin tai Subarun Outbackiin.
 
Viimeksi muokattu:

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Suberbia on nelivetona aina joitain myynnissä mutta ne on sit 280hv nelikkoja joka tuntuu liioittelulta. Eikä maavaraa enempää minkä kevään ja talven mökkitielle tarttis.


Mutta eipä se jos Outlander osoittautuu pieneksi niin sitten täytyy katse suunnata Skodan Kodiaqiin tai Subarun Outbackiin.

Mulla on tuo 280hv neliveto, ja vaikka auto kieltämättä on vähän järjetön, niin voi luoja että on hauska auto ajaa. Ja sisätiloiltaan on aivan valtava. Meillä on kaksi isoa isofix istuinta takapenkillä, ja kuskinpenkin saa lyödä niin taakse kuin se vain menee.

Kodiaq ei ole sisätiloiltaan Octaviaa juuri isompi, ainakaan mutulla. Outbackista ei ole kokemusta, joten siihen en osaa sanoa mitään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämä on kyllä ihan totta nykypäivän autoissa, että nuo perinteisistä ja helppokäyttöisistä kytkimistä "tablettiin" piilotetut auton toiminnot alkaa mennä monesti jo vaarallisen puolelle.
Kuinka hyvin muuten uusissa autoissa toimii äänikomennot? Joku handsfree nyt on jo kymmeniä vuosia toiminut aika hyvin niin että painaa yhtä nappia ja sitten sanoo että soita pertille, mutta onko ääniohjaus uusissa autoissa toimiva, siis että painaa yhtä nappia ja sanoo että pistäpä tihukytkintä vähän herkemmälle tai edes että avaa oikea valikko.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuinka hyvin muuten uusissa autoissa toimii äänikomennot? Joku handsfree nyt on jo kymmeniä vuosia toiminut aika hyvin niin että painaa yhtä nappia ja sitten sanoo että soita pertille, mutta onko ääniohjaus uusissa autoissa toimiva, siis että painaa yhtä nappia ja sanoo että pistäpä tihukytkintä vähän herkemmälle tai edes että avaa oikea valikko.
Anteeksi, mutta on pakko. Mitä sitten kun auton tekoäly kehittyy niin pitkälle, että se vastaa tuohon pyyntöösi, että pistä kuule ihan itte, en mä sun palvelijasi ole.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hybridijärjestelmä on periaatteessa oikein hyvä, Outlander on niitä harvoja phevejä, joka on lähtökohtaisesti ensin sähköauto ja on aina sitä 65 km/h saakka.
Ainakin vanhemmat Outlanderit olivat pahamaineisia siitä, että suostuivat kulkemaan sähköllä vain tasaisella tiellä aurinkoisina kesäpäivinä. Näistä omistajien tekemistä virityksistä, joilla autoa huijattiin kulkemaan sähköllä oli jopa lehdissä juttuja. Naapurilla on sellainen ja kuulemma edes 15 km työmatka ei oikein onnistu pelkällä sähköllä. Uudemmissa tämä on ehkä korjattu?
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ainakin vanhemmat Outlanderit olivat pahamaineisia siitä, että suostuivat kulkemaan sähköllä vain tasaisella tiellä aurinkoisina kesäpäivinä. Näistä omistajien tekemistä virityksistä, joilla autoa huijattiin kulkemaan sähköllä oli jopa lehdissä juttuja. Naapurilla on sellainen ja kuulemma edes 15 km työmatka ei oikein onnistu pelkällä sähköllä. Uudemmissa tämä on ehkä korjattu?

Tämä liittyy juuri siihen mitä kirjoitin, että vaikka auton eri mallivuodet näyttävät samalta, teknisesti ovat muuttuneet pariin kertaan liki täysin. 2017 muuttui mainitsemasi asia, 2019 sitten taas moottori ja akku sekä teknisesti että kooltaan. Eli mainitsemasi pätee MY14-16.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
@DAF

Korjaa toki, jos olen ymmärtänyt väärin, mutta kyllähän esimerkiksi RAV4 pesee Outlanderilla lattiaa jopa huomattavalla erolla. Toki RAV4 on karvan päälle 100 kg kevyempi, mutta ero kulutuksessa on huomattavasti tuota eroa suurempi.

Ainakin itselle hybridi on aina hybridi, ladattiin sitä ulkoisesti tai ei. Tuo "helvetillinen" oli toki kärjistys, mutta tarkoitus oli alleviivata sitä seikkaa, että akun loputtua tuolla ei ole kovin paljon niitä hybridin etuja. Tai no en minä tiedä, mutta itselle lähes 10 litraa sadalla kilometrillä kuluttava henkilöauto on nykypäivänä jo melkoinen juoppo.

Edit. Mainittakoon nyt vielä se, ettei RAV4 myöskään liene sisätiloiltaan erityisen iso auto.

Ei MY19-20 Outlanderia kymppiä saa kuluttamaan millään, tai varmaan pitää ajaa se maksiminopeu 160 km/h lasissa (vai mitä se kulkikaan, en muista enää).

Hybrideissä on valtavasti teknisen toteuttamisen kanssa eroja, sekä ladattavissa että huijariversioissa (Norjassahan "itselataava"-sana kiellettiin kokonaan, kun kaikki hybridit ovat sitä). Outlander on sieltä fiksusta päästä, ei aivan Amperan tasoa tosin sekään. Ajoakun tyhjennyttyä ajotyhjäksi, eli noin 25-30 prosenttiin on paljonkin hyötyä edelleen hybriditekniikasta.

Itse en toki enää pheviä ostaisi, sillä se välivaihe oli ja meni, eikä vastaavaa hyötyä autosta kuitenkaan saa. Jos tarve on päästä Octaviasta suurempaan (jäi tosin epäselväksi miltä osin, ilmeisesti kabiinin eikä tavaratilojen osalta?), miettisin täyssähköjä.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@Flinck täällä oli vuosi sitten sama pohdinta, eli kaksimetrisen kuskin taakse istuin. Meilläkin Octavia oli edellinen auto ja Superb on nykyinen. Toki maavaratarpeita ei ollut samalla tapaa kuin teillä.

Sähkäreistä Tesla Y:hyn ei mahtunut ja X:ään ei lompakko olisi taipunut, joten en käynyt edes sovittamassa. SUVeista varoituksen sana: ovat aina ulkomittojaan pienemmän tuntuisia sisältä, eli käy istumassa isompi skaala niitä.
 

Flinck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Ei MY19-20 Outlanderia kymppiä saa kuluttamaan millään, tai varmaan pitää ajaa se maksiminopeu 160 km/h lasissa (vai mitä se kulkikaan, en muista enää).

Hybrideissä on valtavasti teknisen toteuttamisen kanssa eroja, sekä ladattavissa että huijariversioissa (Norjassahan "itselataava"-sana kiellettiin kokonaan, kun kaikki hybridit ovat sitä). Outlander on sieltä fiksusta päästä, ei aivan Amperan tasoa tosin sekään. Ajoakun tyhjennyttyä ajotyhjäksi, eli noin 25-30 prosenttiin on paljonkin hyötyä edelleen hybriditekniikasta.

Itse en toki enää pheviä ostaisi, sillä se välivaihe oli ja meni, eikä vastaavaa hyötyä autosta kuitenkaan saa. Jos tarve on päästä Octaviasta suurempaan (jäi tosin epäselväksi miltä osin, ilmeisesti kabiinin eikä tavaratilojen osalta?), miettisin täyssähköjä.

Kabiinin joo, Octavian kontti on sellainen mikä pakataan heittelemällä romut kyytiin eli en usko että sen tarttis isompi olla. Nyt on 18kg asti istuin kuskin takana. Oon 194cm ja mahdun just ja just. Jossain kohti on pakko isontaa istuinta kun toisella puolella oleva isovelikään ei ole tarpeeksi iso kääntyäkseen kasvot menosuuntaan.

Enyaq kinostelis mutta karkaa hintaluokassa liian kalliiksi. Joku 26k€ alkaa olla katto.

@Flinck täällä oli vuosi sitten sama pohdinta, eli kaksimetrisen kuskin taakse istuin. Meilläkin Octavia oli edellinen auto ja Superb on nykyinen. Toki maavaratarpeita ei ollut samalla tapaa kuin teillä.

Sähkäreistä Tesla Y:hyn ei mahtunut ja X:ään ei lompakko olisi taipunut, joten en käynyt edes sovittamassa. SUVeista varoituksen sana: ovat aina ulkomittojaan pienemmän tuntuisia sisältä, eli käy istumassa isompi skaala niitä.

Sanovat Outbackin ja Superbin olevan yhtä isoja sisältä. Lienee kakkosvaihtoehto jos/kun käy niin että Outlander on liian pieni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös