Autoiluketju

  • 3 196 191
  • 18 516

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
ipa rules kirjoitti:
Katsokaapa seuraavasta linkistä varmaan Suomen halvimmat vaihtoautot?

http://www.korsumaenauto.fi/autot.asp?Page=1

-ipa rules

Kävin kyseisessä liikkeessä pari kesää sitten ja olin lentää perseelleni hintoja katsoessani.Myyjää ei näkynyt,mutta olisi varmaan hyvittänyt vanhasta johtotähdestäni mansikoita.

Miten helvetissä se liike on edelleen toiminnassa??
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ouzala kirjoitti:
En jaksa laittaa kaikkia autoja, koska kyllä pitäisi noista esimerkeistä selvitä mun pointti.

Niin mutta minun pointti oli se, että esim. rivin ensimmäisestä autosta eli Audi 100 2.0:sta jokainen olisi valmis maksamaa tuon 5950euroa, jos sillä ei ole todellakaan ajettu kilometriäkään...
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Ohmi kirjoitti:
Niin mutta minun pointti oli se, että esim. rivin ensimmäisestä autosta eli Audi 100 2.0:sta jokainen olisi valmis maksamaa tuon 5950euroa, jos sillä ei ole todellakaan ajettu kilometriäkään...
Vaikuttaa enemminkin siltä että nuo kilometri lukemat ei ole saatavilla/päivitämättä. Tuskin on moottoreita vaihdettu.

Niin kuin nimim. Ouzala jo 20 minuuttia sitten mainitsikin.
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Kevään autokuume vaihtui kesän autokuumeksi ja parkkiruutuun tuli hankittua Audi S4 Avant vm -00.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Siis nuo 0-kilometrisethän tarkoittavat juurikin sitä, että autokaupalla ei ole tietoa auton oikeista kilometreistä.

Siis luuliko joku oikeasti, että tuon ikäisiä autoja on nollakilometrisinä??? *repeilee*

-ipa rules
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Sniper kirjoitti:
Miksi ostaa uutta autoa, kun saa Korsumäeltä käytetyn samaan hintaan?


Tää oli loistava! Ehkäpä ne maksaa sitten asiakkaallekin kelpo korvauksen tuodusta autosta ja siten homma pyöriì?
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
ZOOM kirjoitti:
Hieman samat kokemukset osittain itselläni ja ystävilläni.

Kaverini osti v. 2002 2.0 307:n n. vuosi sitten.
Nyt n. puolen vuoden sisällä autosta on hajonnut: katalysaattori, jäähdytin, takaluukun jouset. kaasuttimessa oli myös jotain vikaa jo alusta asti...
Sitikasta tai rellusta en tiedä, mutten enää harkitse 407:n, jota pidin aikaisemmin varteenotettavana vaihtoehtona.

Ei sunkaan tuonikäisessä autossa enää kaasutinta ole, eikös ne ole ruiskukoneita nykyään... Ehhe-he, anteeksi. Pääsinpäs sanomaan.

Kyllähän keväisin jonkinlainen auto- ja moottoripyöräkuume iskee, vaikkei vielä ole korttiakaan. Mielelläni seuraan autoilmoituksia lehdistä ja netistä ja jonkinlaista haavemyllyä pyöritän päässäni. Unelma-auto olisi Seat Leon, mutta semmoinen ei ole tällä hetkellä (eikä edes lähitulevaisuudessa) realistinen hankinta. Voi olla, että talvella saan käyttööni VW Passatin vm. 89 1.8, 274tkm. Ei huono vehje, vaikka jokseenkin panssarivaunumainen onkin. Äkkiseltään voisi luulla moisen laivan kuluttavan paljon, mutta siskoni on sillä työmatkaa ajellut tämän kesän ja laskimme kulutukseksi noin 6.2l/100km. Ei loppujen lopuksi kauhean paljon.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Minä kun taas olen tullut siihen tulokseen, että Peugeotissa on enemmänkin näitä "pikkuvikoja", kuin mitään suurempia ongelmia. Yhdessäkään peugeoteistamme ei ole ollut suurempia vikoja, mutta 406:sen ensimmäisessä versiossa oli juuri näitä pikkuvikoja ja ne toistuivat jokaisessa eri autossa, joista minulla on kokemusta.

407 on ollut vähän aikaa ja erittäin mukava peli kyseinen auto on. 406 tuntui jo melko mukavalta autolta, mutta häviää 407:lle selkeästi. Erittäinen hyvät jarrut ja ajotuntuma muutenkin. Iso ilmanottoaukko häiritsi aluksi, mutta nyt sitä ei edes huomaa ja enemmänkin 406 on alkanut näyttää tylsältä, kun niitä vierekkäin on katsellut. Vikoja ei ole ollut, suurempia, eikä niitä pienempiäkään.

Mutta kyllä minäkin Audia ja BMW:tä pidän parempina autoina, joten ei muuta kuin A4 tai uusi kolmosbemari tilaukseen.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
ipa rules kirjoitti:
Siis nuo 0-kilometrisethän tarkoittavat juurikin sitä, että autokaupalla ei ole tietoa auton oikeista kilometreistä.

Siis luuliko joku oikeasti, että tuon ikäisiä autoja on nollakilometrisinä??? *repeilee*

-ipa rules

Ilmeisesti hymiöiden käyttö pitäisi asettaa Jatkoajassa pakollisiksi.
Pistetään se nyt sitten niin, että tyhmempikin ymmärtää...

Sitä kyllä ihmettelen mistä noitä 0 kilometriä ajettuja 80- ja 90-luvun autoja on oikein löydetty;):):D

Sinänsä tuo 0 kilometriä kuitenkin kiehtoo, että olisi mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu, jos joku menisi ihanoikeasti vääntämään kauppaa 0 kilometriä ajatetusta 80-luvun autosta, jota myydään muutamalla tonnilla. Kuluttaja-asiamiehellä saattaisi olla asiaan jotain sanottavaaa. Amerikassa joku saattaisi päästä jopa uuden "vastaavan" auton omistajaksi. Myyjän kannattaisi vaihtaa tuo 0 viivaksi(-) ennen kuin joku onnenonkija löytää kyseiselle sivulle.
 
Viimeksi muokattu:

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
En sitten tiedä johtuuko painosta vai mistä, mutta kyllä tuo tuntuu kohtuu yleistä olevan, että "tuntemattomat" kilometrit kuitataan nollalla.

-ipa rules
 

scholl

Jäsen
ipa rules kirjoitti:
En sitten tiedä johtuuko painosta vai mistä, mutta kyllä tuo tuntuu kohtuu yleistä olevan, että "tuntemattomat" kilometrit kuitataan nollalla.

-ipa rules

Veikkaan tuon olevan bittiesan vika. Itse tiedän ainakin järjestelmiä, missä tyhjäksi jätetty kohta muuttuu "lähetä tiedot" painamisen jälkeen nollaksi. Eli jos joku tyypillä ei ole mittarilukemaa käsillään juuri sillä hetkellä, kun liipasee tiedot ja kuvat nettiin niin se muuttuu autom. nollaksi se tyhjä kohta.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
KPL kirjoitti:
407 on ollut vähän aikaa ja erittäin mukava peli kyseinen auto on. 406 tuntui jo melko mukavalta autolta, mutta häviää 407:lle selkeästi. Erittäinen hyvät jarrut ja ajotuntuma muutenkin. Iso ilmanottoaukko häiritsi aluksi, mutta nyt sitä ei edes huomaa

Jaa, taas täällä arvuutellaan Pösön tekemien ranskanpullien kestävyyttä ja vikoja.
Noh, pannaan päivitystä meikäläisen 406-farmarin tiimoilta. Kilometrejä takana hieman yli 26 000 - ei vielä mitään häikkää. Auto on ollut todella mukava ajettava verrattuna siihen tätä edeltävään kiesiin (Chrysler PT-Cruiser)- on äänetön, jousitus on todellista "mannaa",ajotietokone ja automaattinen ilmastointi ovat toimineet moitteettomasti niin pakkasilla kuin helteelläkin. Ensimmäinen huolto oli ilmainen eikä se toinenkaan ollut mitenkään ylihinnoiteltu. Seuraava huolto olisi sitten just kesän 2006 kynnyksellä ja sille kyllä on hintaa tulossa, koska siihen sisältyy ilmastointilaitteen huolto - esim. jäähdytysneste ja suodattimet pitää vaihtaa kahden vuoden välein.
Minulla on kyllä ollut tapana vaihtaa aina uuteen autoon nimenomaan kahden vuoden välein, joten voi hyvinkin jäädä tuo isompi huolto tekemättä tähän 406-malliin ... nimittäin kovasti tuo 407 SW-malli lasikattoineen miellytti, kun kävin sitä huvikseni lomalla koeajamassa.

Nimim KPL - siis mikä siinä 407:n naaman suuressa ilmanottoaukossa sitten häiritsi? Ihan vaan se ulkonäkökö, vai joitakin käytännön ongelmia?
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Predator kirjoitti:
Nimim KPL - siis mikä siinä 407:n naaman suuressa ilmanottoaukossa sitten häiritsi? Ihan vaan se ulkonäkökö, vai joitakin käytännön ongelmia?

Vaikea sanoa, sillä enään se ei todellakaan käy silmään negatiivisessa mielessä. Itse asiassa melko mukavan näköinenhän se on. Ajattelin, että jos ottaa tumman värin autoon, niin silloin se aukkokin on huomaamattomampi ja onhan se varmaan näin, jos vertaa vaikka valkoiseen 407:aan. Käytännön ongelmia siihen tuskin liittyy, joskin talvella saattaa tulla eteen sen "suojalevyn" asentaminen sinne aukkoon, jotta kylmä ilma ei kokonaan valtaisi moottoria, mutta saa nähdä.

Muutama sananen vielä siitä vaihdossa menneestä 406:sta. Tässä yksilössä ei ollut mitään vikoja, joista olisi aiheutunut kustannuksia. Jotain pientä hienosäätöä saattoi olla, mutta ei mitään mieleenjäävää. Ainoa maininnanarvoinen asia on se, että loppuvaiheessa öljytaso tai määrä alkoi laskea(kun se mukavasti aina ilmoittaa sen öljynmäärän käynnistäessä). Joutuipa sitä ihan lisäämäänkin ennen kauppaan viemistä, mutta en tiedä oliko siinä sitten mitään vikaa vai mistä moinen johtui. Kilometrejä kerkesi kertyä sellaiset 50000+.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
KPL kirjoitti:
Itse asiassa melko mukavan näköinenhän se on. Ajattelin, että jos ottaa tumman värin autoon, niin silloin se aukkokin on huomaamattomampi ja onhan se varmaan näin, jos vertaa vaikka valkoiseen 407:aan.

Valitsit siis jonkin tumman värin siihen uuteen Pösöösi? Noh, nämähän todella ovat makuasioita. Minun mielestäni AINOA sopiva väri 407-malliin on metallinhohtohopea - on sitten kyseessä Sedan tai tämä minun himoamani SW-malli.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Predator kirjoitti:
Valitsit siis jonkin tumman värin siihen uuteen Pösöösi? Noh, nämähän todella ovat makuasioita. Minun mielestäni AINOA sopiva väri 407-malliin on metallinhohtohopea - on sitten kyseessä Sedan tai tämä minun himoamani SW-malli.


Joo makuasioitahan nämä ovat ja ei se enää häiritse edes vaaleammilla väreilläkään. Suosittelen kyllä vilpittömästi 407:aa, jos olet vaihtamassa 406:sta uuteen autoon.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Minusta taas 407 Pösö on parhaan näköinen sen jälkeen, kun päälle on vetästy se vaaleampi metallisininen jonka koodiväriä en nyt muista.Kaverinii osti juuri muutama viikko sitten kyseisellä värillä varustetun 407 3,0 Sportin (sedan). Siinä vasta komea menopeli.

-ipa rules
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Mini

Kyseinen merkki eli Mini Cooper on ollut jo meikäläisen etsinnän kohteena jo jonkin aikaa. Peruscooperia on tullut jo muutama hyvä löydettyäkin, mutta ovat myös samantien olleet jo myytyjä, kun on paikalle asti päässyt. Nopeasti hyvät yksilöt häipyvät, kun kauppoihin tulevat. Tämän olen huomannut. Cooper S:kin on käynyt mielessä, mutta hyvän hintaista ja laatuista ei ole vielä löytynyt. Huomenna pitäisi käydä yksi Cooper taas kokeilemassa, jollei ole kerinnyt jo joku muu viedä. Kertokaa joku, jos löytyy tuttavilta tai omakohtaisia kokemuksia kyseisestä merkistä. Esim. millainen auto vikojen puolesta? Eräs tuttavani väitti, että uutena oli toiminut 10000 km asti moitteettomasti ja sitten oli iskenyt vikoja suht tiheästi.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Ilmastoinnin huollattaminen

Aiheeseen etäisesti liittyen, kysytään että mitä mieltä porukka on auton ilmastoinnin huollattamisella. Eli kannattaako maksaa noin satasta tuosta huollosta, vai antaako homman pyöriä niin kauan kuin homma toimii? Ja kysästään nyt, että onko ideaa missä tuo kannattaisi Oulun seudulla suorittaa kohtuuhintaan?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Fosse kirjoitti:
Aiheeseen etäisesti liittyen, kysytään että mitä mieltä porukka on auton ilmastoinnin huollattamisella. Eli kannattaako maksaa noin satasta tuosta huollosta, vai antaako homman pyöriä niin kauan kuin homma toimii? Ja kysästään nyt, että onko ideaa missä tuo kannattaisi Oulun seudulla suorittaa kohtuuhintaan?
En tarkemmin osaa kysymyksiisi vastata, mutta heitän vastakysymyksenä, että oletko kysynyt huollon hintoja ihan pelkistä ilmastointipuulaakeista? Itse nimittäin viime vuonna liikuin samalla asialla. Merkkiliikkeessä homma olisi tullut maksamaan reilun satasen, kun paikallinen kylmäkone/ilmastointipaja olisi tehnyt homman puoleen hintaan.
 

Tuamas

Jäsen
ruoska kirjoitti:
Kertokaa joku, jos löytyy tuttavilta tai omakohtaisia kokemuksia kyseisestä merkistä. Esim. millainen auto vikojen puolesta? Eräs tuttavani väitti, että uutena oli toiminut 10000 km asti moitteettomasti ja sitten oli iskenyt vikoja suht tiheästi.

- Minun äidilläni ja nuorempien sisarusten käytössä on tuollainen nyt pian vuoden ollut, 22 000 km ajettu. Ei mitään ongelmia ole olllut, kaikki pelaa todella hienosti ja auto on jämäkkä kaikin puolin. Suurin ongelmahan tuon ostamisessa on se, että ehtii saamaan ostettua hyvän yksilön kohtuuhintaan. Kun noi paremmat (varsinkin ilmastoinnilla varustetut) tuntuvat menevän välittömästi kun tulevatkin ja hinnat menevät vähän miten sattuu. Tämä yksilö oli puoli vuotta vanha ja 700 km ajettu liikkeen esittelyauto, kuitenkin saman hintainen kuin jopa kaksi vuotta vanhat ja jo jonkin verran ajetut.

Itse olen tuolla jokusen tuhat kilometriä ajellut ja voi kyllä suositella vilpittömästi, tosin alusta on niin hyvä että alkaa pian kaipaamaan lisää tehoa.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Cosmo kirjoitti:
Itselläni 1.6-Golf vaihtuu ensi viikolla vähän ajeltuun A4:ään. Veto puuttuu takapyöristä, samoin näkyvyys taakse, mutta turbo on! 150hv ei kyllä liimaa tuossa kärryssä penkkiin, joten pitää käydä vähän tunailemassa.

Kiikarissa oli myös yksi musta guattro, mutta on se hyvä jättää seuraavaankin kuumeiluun resepti.

Hah, näin kirjoittelin reilu kuukausi sitten. Kaskas vain ja nyt on tuo kyseinen musta guattro alla. Olikin sitten melkoisen halpa ja hyvillä kilsoilla - tai ei kai ne halpoja koskaan ole. Pakko oli näin tehdä, sillä muuten olisi vituttanut melko huikeasti, jos olisin moisen helmen päästänyt menemään. Hassua, että kun tuon aiemman ostin noin kuukausi sitten, olin siihen enemmän kuin tyytyväinen. Nyt kun tämän hinta saatiin selkiytettyä, niin kas kummaa kun tämä kohde oli niiiiiiiiiiiiin paljon parempi. Ja onhan se herranjumala! Loskakelejä odotellessa, bröm bröm.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Tuamas kirjoitti:
- Minun äidilläni ja nuorempien sisarusten käytössä on tuollainen nyt pian vuoden ollut, 22 000 km ajettu. Ei mitään ongelmia ole olllut, kaikki pelaa todella hienosti ja auto on jämäkkä kaikin puolin. Suurin ongelmahan tuon ostamisessa on se, että ehtii saamaan ostettua hyvän yksilön kohtuuhintaan. Kun noi paremmat (varsinkin ilmastoinnilla varustetut) tuntuvat menevän välittömästi kun tulevatkin ja hinnat menevät vähän miten sattuu. Tämä yksilö oli puoli vuotta vanha ja 700 km ajettu liikkeen esittelyauto, kuitenkin saman hintainen kuin jopa kaksi vuotta vanhat ja jo jonkin verran ajetut.

Itse olen tuolla jokusen tuhat kilometriä ajellut ja voi kyllä suositella vilpittömästi, tosin alusta on niin hyvä että alkaa pian kaipaamaan lisää tehoa.

Suuret kiitokset tiedoista. Positiivisia ovat kyllä olleet muidenkin puheet merkistä. Ainoa oli nimenomaan toi esille ottamani kommentti. Tämäkin oli vielä autokauppiaan itsensä suusta ja tuttavan sellaisen. Kai äijällä ollut vaan ilmeisen paska tuuri autonsa kanssa. Tänään piti mennä liikkeeseen Cooperia testaamaan ja kas kas. Tilanne jälleen sama. Oli kerinnyt jo eilen mennä. Eilen löysin auton liikkeen nettisivuilta ja aamulla paikalle. Sen verta rupeaa jo oppimaan näistä virheistä, että täytyy ruveta jo varmistamaan ennakkoon liikkeestä viitsiäkö mennä edes paikalla, kun näyttää olevan jo mennyt. Myyjäkin sanoi, että eivät tosiaan kauan kerkiä esillä olla, kun häipyvät. Tämäkin yksilö oli pari vuotta vanha ja ajettu n. 40 ja ilmastoinnilla ym. Kerropa muuten arvon Tuamas vielä millainen Mini on ollut talvisin tuolla liikenteessä? Monet pitävät autoa enempi kesäkeleihin soveltuvana.
 

Tuamas

Jäsen
ruoska kirjoitti:
Kerropa muuten arvon Tuamas vielä millainen Mini on ollut talvisin tuolla liikenteessä? Monet pitävät autoa enempi kesäkeleihin soveltuvana.

- Kyllähän se kesäautona on mukavampi, kun auto pysyy kuin liimattuna tien pinnassa, vähän kuin mikroautoa ajaisi. Mutta talvellakin todella hyvä auto ajaa, ei tee mitään ihmeellisyyksiä ja ainakin nastoilla toimi vallan mainiosti. Tämän lisäksi, kun auto on suhteellisen lyhyen mallinen niin mahdolliset luistot on helppo saada hallintaan, itse en tosin saanut sitä lähtemään irti tiestä kuin käsijarrun avustuksella. Menee tosiaan siis talvellakin helkkarin hienosti. On kyllä kuplan aiheuttaman pettymyksen jälkeen todella hieno auto. Mutta ilmastointi on tosiaan tässäkin "must".

Huollot olleet toistaiseksi ainakin halvempia kuin Volkkarissa ja auto ilmoittaa kilometrilleen seuraavan huollon tai öljynvaihdon. Ja jälleenmyyntiarvo noissa tuntuu olevan aivan älyttömän hyvä.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Kuumetta näillä helteillä aiheuttaa tällä hetkellä Volvon S60-mallisarjan chromium-varusteluun puettu yksilö. Todella kaunis ja sulava auto ja kun tietää kuinka hyvä ajettava se on isoissakin nopeuksissa, niin tulee kyllä vesi kielelle.

Kromin väriset listat ja peilit sopivat kyllä erinomaisesti tuon mallisarjan autoon ja tuovat uudenlaista näyttävyyttä autoon. Ja toki Volvon tapaan myös hintaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös